20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 195106 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1185 på: 16. Aug. 2009, 22:22 »
Ja, jeg vet. På Lerkendal er det ofte flest RBK supportere i forhold til motstanderen.

Vi var nå ihvertfall minst tre fjerdedeler Brann-supportere på Ullevaal sist seriekamp mot Lyn. Men skal ikke mobbe de for mye - hyggeligste supportergjengen i Norge.

Peter

• Gjest
« Svar #1186 på: 16. Aug. 2009, 22:30 »
Ja, jeg vet. På Lerkendal er det ofte flest RBK supportere i forhold til motstanderen.

Vi var nå ihvertfall minst tre fjerdedeler Brann-supportere på Ullevaal sist seriekamp mot Lyn. Men skal ikke mobbe de for mye - hyggeligste supportergjengen i Norge.

For å få tilskuere deler klubben ut gratis billetter til alle som spiller på Lyn eller Lynakademiet. De blir demed ikke medregnet når tilskuertallet ropes opp. De vil si ca 500-1000 flere supportere en de egentlig er.

Så nå vet dere det. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1187 på: 16. Aug. 2009, 22:44 »
Det er jo ikke så rent få medgangssupportere i de klubbene der da.
Spesielt Vålerengen, men tydeligvis også Lillestrøm.

Når Rosenborg spiller mot Lyn er jo to tredeler av stadion Rosenborg-supportere. Er det kamp mot Vålerengen er det halvt om halvt.
Nesten litt synd at Lyn ser ut til å rykke ned da, hvor bare Kjernen alene er flere enn alle Lyns supportere.

Morsom du.
Jeg snakket selvfølgelig om Lyn-RBK på Ullevaal. Hvor RBK-supporterne nesten kan rope "Hele stadion - klapp klapp klapp" og faktisk få med seg hele stadion.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #1188 på: 16. Aug. 2009, 23:00 »
Det er jo ikke så rent få medgangssupportere i de klubbene der da.
Spesielt Vålerengen, men tydeligvis også Lillestrøm.

Når Rosenborg spiller mot Lyn er jo to tredeler av stadion Rosenborg-supportere. Er det kamp mot Vålerengen er det halvt om halvt.
Nesten litt synd at Lyn ser ut til å rykke ned da, hvor bare Kjernen alene er flere enn alle Lyns supportere.

Morsom du.
Jeg snakket selvfølgelig om Lyn-RBK på Ullevaal. Hvor RBK-supporterne nesten kan rope "Hele stadion - klapp klapp klapp" og faktisk få med seg hele stadion.

Så du var på kampen? Lyn supporterene kan være temmelig stumme på sitt værste, men på den kampen hørte man mere "Heia Lyn" enn "RBK klapp klapp". :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1189 på: 17. Aug. 2009, 15:51 »
Jeg siktet ikke til noen bestemt kamp, men at RBK-supporterne og RBK-sympatisørene er i flertall når Lyn tar imot RBK på Ullevaal er vanskelig å benekte. Selv for en Lyn-supporter bør det være vanskelig å benekte.

Nå hadde også Lyn-fansen mye mer å juble for i årets møte, da Lyn tross alt var et stykke bedre enn RBK i store deler av kampen. Etter det jeg kan huske.
Lyn-RBK var langt unna vår beste kamp denne sesongen. Men så definitivt en av deres bedre kamper.

Peter

• Gjest
« Svar #1190 på: 17. Aug. 2009, 15:58 »
Jeg siktet ikke til noen bestemt kamp, men at RBK-supporterne og RBK-sympatisørene er i flertall når Lyn tar imot RBK på Ullevaal er vanskelig å benekte. Selv for en Lyn-supporter bør det være vanskelig å benekte.

Nå hadde også Lyn-fansen mye mer å juble for i årets møte, da Lyn tross alt var et stykke bedre enn RBK i store deler av kampen. Etter det jeg kan huske.
Lyn-RBK var langt unna vår beste kamp denne sesongen. Men så definitivt en av deres bedre kamper.

Det er ikke selve kampbildet det er snakk om, men at det så og si er umulig at RBK tilskuerne var flere enn Lyn supporterene. Det er ikke mange på Ullevål, men det er alltid flere hjemme supportere enn borte.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1191 på: 17. Aug. 2009, 16:11 »
Det er ikke mange på Ullevål, men det er alltid flere hjemme supportere enn borte.

Please...

den møkkaklubben hadde også beregnet feil på hvor mange Brann-fans som skulle komme, så det sto vel 300-400 uten billett ti minutter før kampstart. Stakkars Lyn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1192 på: 17. Aug. 2009, 16:38 »

Det er ikke selve kampbildet det er snakk om, men at det så og si er umulig at RBK tilskuerne var flere enn Lyn supporterene. Det er ikke mange på Ullevål, men det er alltid flere hjemme supportere enn borte.
Det bor en god del RBK-sympatisører i Oslo, som ikke står med Kjernen. Jeg skiller mellom supportere og sympatisører. Sympatisørene sitter på nøytrale tribuner, har til nød et RBK-skjerf om halsen. Men de er der. De er RBK-sympatisører. De skiller seg ikke ut, de glir inn i mengden. Og de gjør at flertallet av de ytterst, ytterst få tilskuerne på Ullevaal reiser seg og jubler når RBK scorer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1193 på: 18. Aug. 2009, 17:02 »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1194 på: 18. Aug. 2009, 22:50 »
http://www.dagbladet.no/2009/08/18/sport/fotball_and_gjeld/tippeligaen/7714384/

Må si det er irriterende å se hvordan enkelte TL-klubber styres. Bruker først for mye penger, og ber deretter kreditorene om å slette hele gjelden! Fullstendig mangel på økonomisk kompetanse, eller sleip økonomisk doping?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1195 på: 18. Aug. 2009, 22:56 »
Jeg synes litt synd på Glimt, men ingen tvil om at det har vært mye slett økonomisk styring i mange TL-klubber over lang tid og det bør absolutt ikke komme som noen overraskelse at de nå går på en smell.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1196 på: 18. Aug. 2009, 23:22 »
Jeg tror egentlig ikke Glimt er verst, men det er tydeligvis en del idioti der også. Synes uansett fotballforbundet må slå MYE hardere ned på dette, spesielt i og med at verken næringslivet eller rettsinstansene virker å gjøre det. Konkurransefordelen ved å bruke penger man ikke har er veldig stor. Det bør ikke være slik at klubber som prioriterer en sunn og ryddig økonomi skal straffes. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1197 på: 18. Aug. 2009, 23:29 »
Forpulte Gamst-pappaen som stilte i stand dette. Glimt har jo i alle år hatt det trått økonomisk, men jævla Ernste-mann satte oss virkelig i det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1198 på: 19. Aug. 2009, 08:53 »
Forpulte Gamst-pappaen som stilte i stand dette. Glimt har jo i alle år hatt det trått økonomisk, men jævla Ernste-mann satte oss virkelig i det.

Husker jeg feil, eller var ikke miss Nikita alternativet når Gamst kom?   Eller var det en annen stilling hun var aktuell for?
Hadde neppe sett mye lysere ut hvis det var hun som hadde satt i sjefsstolen.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1199 på: 19. Aug. 2009, 09:49 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article148005.ece

Sevilla vil ha Huseklepp for 22 mill.

Tror vi kan få mer for han enn det..