20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1155 på: 09. Aug. 2009, 17:52 »
Idag var det Chelsea sin tur! Fair play? Hva er det?
Mål Chelsea: LAMPARD. Merkelig situasjon på Wembley. Evra ligger nede med en hodeskade, men Chelsea-angriperne ser ikke backen, og fortsetter å angripe. Lampard spilles helt alene, og skyter upresset fra 16 meter. Ballen går via keeper Foster, i stanga, og såvidt i mål. United-spillerne er rasende.

Men jeg hukser godt en lignende episode som ManU og Solskjær utnyttet mot NUFC for noen år tilbake.
Solskjær brukte albuen i ansiktet på Aaron Hughes som ble liggende nede tilsynslatende helt bevisstløs, mottok en pasning i det åpne rommet og fortsatte hele veien til mål før han puttet alene med keeper. Fair play?

Solskjær er et prakteksempel på at fair play IKKE eksisterer så lenge man er ute etter gode resultater. Man spiller til dommeren blåser.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 09. Aug. 2009, 18:21 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 09. Aug. 2009, 18:21 »
Forskjellen i dag er at ManU fortsatte å spille etter at Evra gikk i bakken...Så kontra Chelsea og satte ballen i mål.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 09. Aug. 2009, 18:27 »
Ja, men dommeren burde ha tatt situasjonen. Burde se det er hodeskade, selv om han ikke ser hva som skjer. Det er fire dommere utpå der, en av dem burde se hva som skjer.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 09. Aug. 2009, 18:53 »
Noen som så situasjonen til Tromsø med Moldeskred? Er de fair play? Den var nesten værst.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 09. Aug. 2009, 18:57 »
Så den ja. Var ikke spesielt fin situasjon nei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1161 på: 09. Aug. 2009, 19:55 »
Hva er så forferdelig der?
TIL får et riktig frispark (kunne vel vært gitt rødt kort der også mener nå jeg, men men). Hva skulle de gjort der? Spilt ballen til VIF?
Ufattelig kamp egentlig. Den inneholdt alt. Masse mål, rødt kort (riktig var det også), straffe (tidenes billigste?? At en stor sterk mann som Sæternes ikke klarer stå på beina i den situasjonen er merkelig spør du meg.. Mulig han så en 10-er som han ville ta før noen andre fant den?), En sinnsyk redning på straffen. I tillegg hadde Ramovic ei fantastisk redning tidligere i omgangen på en sleiv fra Koppinen. Han (Ramovic) viser i denne kampen hvorfor han er en av TL beste keepere.

Jeg mener utvisningen blir det som avgjør denne kampen til sjuende og sist. Og hadde Moldskred scoret alene med Perkins, eller at skuddet til Knarvik hadde gått inn tror jeg vi hadde rodd seieren i land.

Kevin Larsen slet voldsomt på backen i dag. Var derfor nødvendig med endringer der. Lindpere blir ofret til fordel for Yndestad. Han gjør to tabber som isolert sett er greit å gi gult på. Omgangen kunne vært blåst av før det, innkastet som til slutt førte til situasjon nr 2 var på overtid av overtiden i 1.omg.

Synes uansett Gutan står frem med en god moral, og bare synd det ikke holdt inn.
Gratulerer VIF med seieren - TIL solgte seg dyrt, og var vel til tider toneangivende i perioden med 9 mot 11. Men fytterakkeren for en kamp. Var hardt å se på med nord-europas største fyllenerver, og i tillegg bare kunne drikke kaffe og cola. Gleder meg til resten av sesongen!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 10. Aug. 2009, 15:09 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article147240.ece

Flytter en Tippeligakamp for at RBK skal spille treningskamp. NFF er en RBK-konspirasjon.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 10. Aug. 2009, 15:13 »

Har det der virkelig skjedd?
Det kan ikke stemme.
Di Canio? Fair Play? Må være en illusjon.

Haha. RBK-konspirasjon faktisk. Dette er vel en kamp som er flyttet etter at begge lag har blitt enige om det. Er det et problem at kampen flyttes tilbake fra søndag til fredag?

Er det et problem for deg at Real Madrid spør RBK om treningskamp?

Jaja, du får leve i din egen lille verden du. Som jeg sa til Peter. Si fra når du ser Supermann fly.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 10. Aug. 2009, 15:19 »
Si fra når du ser Supermann fly.

Det skal jeg gjøre.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1165 på: 10. Aug. 2009, 15:31 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article147261.ece
Gratulere Glimt med en (sannsynligvis) forsterkning av laget deres. Er litt glad han ikke valgte TIL, all den tid vi har nok av sentrale midtbanespillere. Stallen er tynn, og kunne trenge forsterkninger men det er definitivt andre posisjoner jeg helst ser at det kommer inn spillere enn på midten.
Blir spennende og se om han kan finne tilbake til god gammel form i Glimt. Kanskje det er dette som skal til for å berge plassen?

Peter

• Gjest
« Svar #1166 på: 10. Aug. 2009, 15:40 »
Forsterkning? Er ikke han bare skadet da?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 10. Aug. 2009, 17:11 »
JESS!
Så han ute på byen i helga, og han var på kino også søndag, så jeg hadde et håp om at det lå no mer bak!
Hanssen slet vel med en alvorlig skade i Herenveen, og ble derfor ikke tilbudt ny kontrakt. Han har alikevel trenet lenge nå uten noen fler problemer. Får vi Hanssen tilbake i godt, gammelt slag har vi en glimrende indreløper - og da syns jeg faktisk det begynner å spøke for Runar Bergs videre karriere. Hanssen var glimrende da vi to sølv, og var veldig nær landslagsplass. En midtbane bestående av Christian Berg, Andre Hanssen og Anders Konradsen klinger bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 10. Aug. 2009, 21:06 »
Det må jo utelukkende være bra for Glimt at Runar Berg blir overflødig. Det betyr at han kan legge opp med god samvittighet, vel vitende om at moderklubben er i trygge hender.

Personlig håper jeg Hanssen må vente enda en uke før han er spilleklar. Jeg vil se Rosenborg løpe i stykker Glimts midtbane først. Etter at Rosenborg har banket Glimt 5-1 på lørdag, så kan Andre Hanssen få komme tilbake, og vise gamle takter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 12. Aug. 2009, 15:26 »
Trist dag for TL når kanskje dens dårligste spiller går til Hønefoss, nemlig Bjørn Dahl. Syns alltid det var en fryd å spille mot Brann når han var på bana! Kun Sakkariassen kan matche han antakeligvis!