20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196707 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1140 på: 08. Aug. 2009, 23:40 »
Bakke er en drittsekk, det er ikke til å komme fra. Så taklinga hans, latterlig.
MEN, har ikke sett Kovacs-situasjonen, men ut fra det som skrives var det temmelig patetisk. Tydeligvis var alikevel Brann så elendige spillemessig at det ikke var veldig avgjørende, men ser alikvel at folket er forbanna. Det hadde antakeligvis jeg også vært.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1142 på: 08. Aug. 2009, 23:48 »
Fatter ingenting av denne Brann sutringa eg. Er jo Opdal som driter seg ut men tar ingen sjølvkritikk og langer ut mot Kovacs. Opdal = Årets Klovn.

Tulling. Skulle likt å se deg klarere den ballen sekundene etter kneet hadde sviktet på samme måte som Opdal sitt. Skal man ta selvkritikk hver gang man blir påført en skade av en annen spiller?

Det Bakke kan kritiseres hardest for var vel forøvrig at han ikke brukte det røde kortet sitt på å påføre Kovacs to benbrudd. Uansett, Odd vant fortjent. Ikke fordi de var så forbanna gode, men fordi Brann suger noe helt forjævlig. Eneste lyspunktene i dag var tildels Huseklepp, Solli og Guastavino.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1143 på: 08. Aug. 2009, 23:52 »
Fatter ingenting av denne Brann sutringa eg. Er jo Opdal som driter seg ut men tar ingen sjølvkritikk og langer ut mot Kovacs. Opdal = Årets Klovn.

Tulling. Skulle likt å se deg klarere den ballen sekundene etter kneet hadde sviktet på samme måte som Opdal sitt. Skal man ta selvkritikk hver gang man blir påført en skade av en annen spiller?

Sorry men eg sjønner ikkje ka du vil fram til her ? Meiner du Kovacs skader Opdal ?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1144 på: 08. Aug. 2009, 23:53 »
Ehhh... Så du i det hele tatt kampen?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1145 på: 09. Aug. 2009, 00:00 »
Nope. Men uansett om Opdal fekk ein trøkk tidligare. Om han var skada så burde han vel tatt sikte på og senda ballen ut av banen istede for og forsetta spelet..

Men om Opdal fekk ein trøkk rett før det målet så gir iafall det protestene ialfall litt meir meining
« Siste redigering: 09. Aug. 2009, 00:04 av Benson »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1146 på: 09. Aug. 2009, 00:06 »
Nope. Men uansett om Opdal fekk ein trøkk tidligare. Om han var skada så burde han vel tatt sikte på og senda ballen ut av banen istede for og forsetta spelet..

Ja, for han var sikkert fullt klar over at han skulle slå opp den kneskaden noen hundredeler etterpå. Herregud, tenk litt da.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1147 på: 09. Aug. 2009, 00:11 »

Ja, for han var sikkert fullt klar over at han skulle slå opp den kneskaden noen hundredeler etterpå. Herregud, tenk litt da.

Jaja skal ik diskutere meir siden eg ik har sett kampen men på det klippet ser det ialfall heilt latterligt ut.  :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1148 på: 09. Aug. 2009, 00:52 »
Noe av det værste jeg har sett i norsk fotball når det gjelder fairplay (på linje med Pelu). Hadde vært flau om det gjalt en Start spiller.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1149 på: 09. Aug. 2009, 01:41 »
Fair play har gått ut på dato, og det er faktisk en stund siden. Spillere gjør alt for å score eller hindre mål i dagens fotball. I noen tilfeller er treneren en sterk påvirkning til dette også. Det er resultatene som teller, hvordan man oppnår de er ikke lenger så viktig så lenge de bringer suksess.

Hver serierunde ser vi spillere som filmer, øver på overfall i form av stygge taklinger, spillere som "bokser" ballen i mål eller trenere som kommer med den ene nedsettende kommentaren etter den andre mot dommere, motstanderne eller hva det måtte være. Noen er værre enn andre og klarere og tyde, men i bunn og grunn så er det vel det samme uansett om man klarer å skjule det litt.

Hvem husker vel ikke en vårdag i 1997/98 var det vel da vi spilte mot ManU på Old Trafford. ManU kjempet om ligatittelen mot Arsenal og trengte hvert eneste poeng. Stillingen var 1-1 under 5 min før slutt da Ketsbaia fanger et dårlig innlegg fra Beckham og spiller igjennom Robert Lee som har fri bane mot mål. Rottetrynet Solskjær løper fra 16 til 16 kun i den tanke om å klippe ned Robert Lee, noe han lykkes i å gjøre. Et klapp på skuldra av lagkammeratene viser at fairplay ikke eksisterer i stundens alvor. Det er i bunn og grunn resulatene som teller.

I Kovacs sitt tilfelle kan han egentlig ikke lastes. Dommeren burde blåst og stoppet spillet, men lot være. Kovacs kunne spilt ballen utover sidelinjen og blitt en "legende" og sikkert fått noen priser/diplomer til han selv, men han valgte å hjelpe laget enda nærmere en cupfinale.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1150 på: 09. Aug. 2009, 02:24 »
Med all mulig respekt for Solskjær, så hater jeg at han gjorde det. på den andre siden. Jeg husker det, og det gjør klubben hans også den dag i dag. Dette var en takling jeg kunne sett for meg skjedde fra Batty i hine hårde dager. Gud hvor jeg savner den mannen. (Før John Barnes ødela ham medbakoverpasninger)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1151 på: 09. Aug. 2009, 09:58 »
I Kovacs sitt tilfelle kan han egentlig ikke lastes. Dommeren burde blåst og stoppet spillet, men lot være. Kovacs kunne spilt ballen utover sidelinjen og blitt en "legende" og sikkert fått noen priser/diplomer til han selv, men han valgte å hjelpe laget enda nærmere en cupfinale.

Skal jeg være helt ærlig, så må jeg si at jeg hadde spilt ballen ut. Kovacs har jo lang tid på å oppfatte situasjonen med at Opdal er skada. Og hadde ikke Opdal låst kneet sitt, ville det naturligvis ikke blitt scoring der. Fair Play har jeg aldri forbundet med store,stygge øst-europeere uansett. Så det var vel egentlig som forventa.

Men det er egentlig mer Fagermos provoserende oppførsel og jubel jeg reagerer på. Det ser jo ut som om han har vunnet Champions League etter målet, og snur seg mot Steinar Nilsen med henda i været med en "jeg er best"-holdning. Når han senere i diverse intervjuer forsvarer Kovacs scoring med at "han hadde såpass stort press på Opdal at han kanskje ville scoret uansett helsetilstand på keepern" så setter det på en måte prikken over i'en.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1152 på: 09. Aug. 2009, 13:47 »
Jeg ser ikke at Kovacs gjør noe galt der.
Det er selvfølgelig synd at Opdal blir skadet, og kneet låser seg i det han skal sparke ut ballen, men jeg ser ikke noe problem i at Kovacs fortsetter til dommeren har blåst. Han gjør ingenting ulovlig.

For all del, jeg ville IKKE blitt glad om RBK hadde fått en slik en i trynet. Men hallo da, vis meg den spissen som ikke hadde scoret der. Selv om keeperen var skadet. Skader kan oppstå på en fotballbane. Overalt. Det er en del av gamet. Og hver gang en spiller ligger nede blir ikke ballen spilt over sidelinja, enten det er motstander eller eget lag som har ballen. Hvem har ikke opplevd å få en spiller skadet i et eget angrep, for så å oppleve at motstanderen kontrer og scorer?

Er det Kovacs gjør, så mye mer unfair enn det scenarioet jeg nettopp beskrev? I mine øyne går det på nøyaktig det samme. Og jeg mener det får være opp til hvert enkelt individ hvordan en ønsker å tenke i en slik situasjon.

På dette nivået mener jeg resultatet er det viktigste. Dog ikke for enhver pris. Men jeg synes Bakkes takling er 1000 ganger verre enn det Kovacs gjør. Bakke går bevisst inn for å skade en motspiller. Kovacs driter i omstendighetene, og scorer heller mål. Og lar dommeren bestemme om det var rett eller galt.

Det står ingenting i regelboka om at spillet må stanses hvis en spiller er skadet. Ved hodeskade derimot, er situasjonen en annen. Men i dette tilfellet var det langt ifra å være snakk om noen hodeskade.

Unødvendig av Fagermo å hovere overfor Brann-benken, men Kovacs gjør ingenting galt. Jeg ville ikke ønsket å få denne mot eget lag, og jeg vil vel heller score på andre måter. Men mål er mål. Og på dette nivået mener jeg at resultatet til syvende og sist er det viktigste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1153 på: 09. Aug. 2009, 14:44 »

Hvorfor burde dommeren blåst? Opdal hadde ingen hodeskade og var ikke akkurat livstruende skadet... Her er det hundre prosent uskrevne fair play-regler som gjelder.

At Kovacs setter ballen i mål noen sekunder etter Opdal er skadet er greit nok. Jeg regner jo med at fyren er stokk dum og trenger litt betenkningstid og litt kjeft før han i det hele tatt skjønner hva han har gjort galt. Men oppførselen til både han og resten av Odd-gjengen i resten av kampen gjorde det hele mye verre. Jeg er glad når jeg hører Steinar Nilsen si at om egen spiller hadde gjort det samme hadde han fått en skyllebøtte på sidelinjen. Det Odd burde gjort var selvfølgelig å la Brann score et mål. Det ligger ingen som helst ære i å score på den måten, men man kan vel kanskje ikke beskylde Fagermo og gjengen for å være særlig opptatt av ære... 

Gleder meg til Kovacs kommer til Brann stadion. :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1154 på: 09. Aug. 2009, 15:12 »