20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196741 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1080 på: 02. Aug. 2009, 20:58 »
Ja vi ble pissa på, ingen tvil om det!

Fevang og Kienast? Kienast er jo spiss! Start spilte 2-2 sist mot Stabæk, og vi ligger for øyeblikket over dem på tabellen. Skal du gå gjennom kamp for kamp er dette en battle du ikke kan vinne Peter :)

Hvis Start ikke hører hjemme i TL så gjør heller ikke disse det iflg meg:

6    Stabæk    19    7    7    5    28
7    Viking    19    7    6    6    27
8    Vålerenga    19    7    4    8    25
9    Tromsø    18    6    6    6    24
10    Aalesund    19    6    5    8    23
11    Sandefjord    19    5    7    7    22
12    Fredrikstad    19    5    4    10    19
13    Lillestrøm    19    4    7    8    19
14    Strømsgodset    19    4    5    10    17
15    Bodø/Glimt    19    4    5    10    17
16    Lyn    19    1    9    9    12

Å ja. Og hva mener du Fevang er da? Midtstopper? Hvet du at Start er et nyopprykket lag? ALLE nyopprykkede lag får jo en kjempe sesong første sesongen, bare se på f.eks Odd. Et lag som hører til på nedre halvdel av tabellen eller i Adecco. Start fikk 2.plass første sesongen etter opprykket, så slet de neste sesong og sesongen etter rykket de ned. Poenget er at Start må vise stabilitet gjennom flere år. Ham-Kam rykker opp og ned hver sesong og beviser dermed at de ikke har noe å gjøre i TL.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 02. Aug. 2009, 21:16 »
Nå må du virkelig rulle inn Peter. Det du sier henger ikke på greip. Fevang er midtbanespiller så nå vet du det. Du sier at ALLE nyopprykkede får en god førstesesong, og samtidig at HamKam rykker opp og ned hver sesong. Skylder du virkelig plasseringene til Odd og Start på at de er nyopprykkede? Konkluderer du med at Start ikke har noe å gjøre i Tippeligaen i år, fordi de var i adecco i 08 og 04?

Har Lyn noe å gjøre i Tippeligaen? Konge hvis dere rykker ned da, for om dere skulle rykke opp så er dere jo sikra medalje ifølge din logikk!

Peter

• Gjest
« Svar #1082 på: 02. Aug. 2009, 23:02 »
Start holder seg jo denne sesongen fordi de har rykket opp. Da Start kom på 2.plassen i 2005 gikk det jo bare nedover etter det. Kan det ha en sammenheng med i år. De hadde masse selvtillit etter opprykket, så fikk de mere selvtillit etter 2.plassen så kom den vanskelige andre sesongen og de tapte mer og fikk mindre selvtillit. Så rykket de ned uten selvtillit. Sånn er det sikkert nå også.

På hvilket grunnlag er det du mener gjør Start IL til et topplag?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 02. Aug. 2009, 23:33 »
Hvis noen orker å bruke mer energi på denne håpløse diskusjonen med Peter nå blir jeg sjokka! :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 02. Aug. 2009, 23:35 »
Hehe, at jeg gidder... Du er klar over at Start kom på 3. plass i adecco, spillte rævva fotball, og sparket Sandstø før denne sesongen? Selvtillit? Javell

Har jeg sagt at Start er et topplag? Får vi medalje denne sesongen så er vi selvfølgelig det (men tror ikke det skjer). Men det er ikke det samme som å si at laget har vært et topplag de siste 10 sesongene.

Med din logikk så er alle nyopprykkede lag sikret å holde seg i tippeligaen hvert år, ene og alene pga selvtillit? Hehe, dette blir for dumt Peter...

Peter

• Gjest
« Svar #1085 på: 02. Aug. 2009, 23:47 »
Hvis noen orker å bruke mer energi på denne håpløse diskusjonen med Peter nå blir jeg sjokka! :P

At du orker å bruke så mye tid på sånt Crap!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 02. Aug. 2009, 23:50 »

At du orker å bruke så mye tid på sånt Crap!
Det er jo akkurat det jeg ikke gjør...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 02. Aug. 2009, 23:54 »
Tror du bare skal gi opp nå, Peter... resignere veldig veldig stille, på en måte... best slik. :)

Tror for øvrig Lyn har en god sjanse mot et Brann i morgen. Grunnen er at Brann er den selvutnevnte Robin Hood i Tippeligaen som spiller godt mot de gode, men suger mot møkkalag. Vi ga fra oss 6 poeng til Stabæk og B/G de sesongene de rykka ned. Nå har vi slått Lyn hjemme to ganger allerede, men slitt i begge kampene.

tips: 1-0 og en flusst av brente Huseklepp-sjanser. Angrer egentlig litt på at jeg gidder å dra på ullevaal, haha :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 03. Aug. 2009, 00:44 »
Endelig den jævla fortjente seieren! Kan noen gi Glimt en kasse bananer for Trond Fredrik Ludvigsen? Fyren har en offsiderate kun Shola Ameobi kan matche. Johan Lædre Bjørdal tilbake er forresten fantastisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 03. Aug. 2009, 01:48 »
Hehe. Den har du ventet lenge på Kristoffer? ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 03. Aug. 2009, 02:20 »
Ja. Men ulikt første halvdel av sesongen har ikke Glimt vært så forferdelig dårlig den siste tiden, men fått dårlig uttelling, og ofte er det mot slutten i kamper alt har gått til helvette. Nå klarte vi, til tross for at vi la oss bakpå etter målet, å holde inn da. Heldigvis. Jeg har trua på at vi kan klare oss, for vi er bedre enn mange av lagene rundt oss, deriblant Sandefjord.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 03. Aug. 2009, 03:35 »
Jeg for min del håper at Glimt holder seg. Er liksom litt typisk TL med Glimt. Er ikke mange andre lag i TL man kan si det om.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 03. Aug. 2009, 16:43 »
Virkelig blitt en farse denne Guastavino-saken. Liverøed mener spilleren ligger for døden, mens Halle mener han er spilleklar. Så får vi se hva som stemmer i kveld på Ullevål. Er egentlig glad vi slipper å hente det vandrende sirkuset til Brann, og ønsker RBK lykke til... :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 03. Aug. 2009, 17:00 »
Liverød er en snodig fyr, men etter Lago og Eguren er jeg ganske sikker på at fyren vet hva han driver med. Derfor er jeg av en eller annen grunn ikke nevneverdig redd for Guastavino.

Men hva er det med Lyn og slike farser som dette? Bergersen-saken pågår jo samtidig. Lyn vil ikke ha noe med ham å gjøre, men han vil ha alt å gjøre med Lyn. Og så var det disse nigerianerne. Og så var det Mikel og Morgan Andersen.

Jeg tror Lyn hadde trengt å rydde opp litt både her og der, før de begynner å kalle seg en fotballklubb igjen, og tro at de har noe i Tippeligaen å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #1094 på: 03. Aug. 2009, 17:13 »
Liverød er en snodig fyr, men etter Lago og Eguren er jeg ganske sikker på at fyren vet hva han driver med. Derfor er jeg av en eller annen grunn ikke nevneverdig redd for Guastavino.

Men hva er det med Lyn og slike farser som dette? Bergersen-saken pågår jo samtidig. Lyn vil ikke ha noe med ham å gjøre, men han vil ha alt å gjøre med Lyn. Og så var det disse nigerianerne. Og så var det Mikel og Morgan Andersen.

Jeg tror Lyn hadde trengt å rydde opp litt både her og der, før de begynner å kalle seg en fotballklubb igjen, og tro at de har noe i Tippeligaen å gjøre.

Synes du ikke Lyn har noe i TL å gjøre? Man har all grunn å TRO at man har noe med TL å gjøre når man har vært der i 10 sesonger.