20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196481 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1050 på: 29. Juli 2009, 21:52 »
Ja, ut fra alt det fine som ble sagt om han i oppkjøringa. Han feide jo over blant annet RBK og var visstnok en elegant gjennom hele oppkjøringa.

Og han er ikke det nå....?

Nei!
Han har skuffa stort sett i TL i år, noen kamper har han vel vært rimelig bra, men sett under et så har han ikke levert som alle forventa etter alle de gode kampene i oppkjøringa.
MEN, jeg sier ikke at han har vært dårlig.

Hahaha. Da har ikke du sett mange Lyn kamper!

Joda, jeg har sett flere kampåer av Lyn i år, men ikke alle.

Jeg har sett alle. Og nesten alltid involert i sjanser og mål. 7 av 18 mål sier litt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1051 på: 30. Juli 2009, 00:05 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #1052 på: 30. Juli 2009, 13:08 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1053 på: 30. Juli 2009, 20:09 »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1054 på: 31. Juli 2009, 10:50 »
Kan virke som vi plukker opp Guastavino foran nesen på Brann. Vet ikke helt hva jeg synes om det. Utvilsomt en god spiller, men kan tyde på at både Sapara og Tettey er på vei bort.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1055 på: 31. Juli 2009, 10:52 »
RBH simpelten elsker å drepe forventninger... for en mann! :-*

Gleder meg til jeg skal på Lyn-Brann, da. Håper Gustavino og Lyn går på noen smeller. Men ja, jeg tror at han ender i RBK fremfor Brann. Økonomisk sett så er han jo et godt transferobjekt, så det er synd egentlig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1056 på: 31. Juli 2009, 18:53 »
Hva er grunnen til den begredlige norske innsatsen i E-cupen? Hva mener supporterene til hvert av de norske E-cup lagene er feilen?

Jeg tror den største årsaken er dårlige trenere som har vært over tid her til lands uten å ha klart å oppnå noen verdens ting på sikt. Alt fra taktikk og spillemønster til "lokal" satsing på ungdommen som er fremtiden er helt fraværende, ihvertfall i de fleste lag. Mye av spillemønsteret er fremdeles etter gamle Drillo skolen.
Et annet punkt er at altfor mange utenlandske spillere som ikke er gode nok i dems eget hjemland blir satset på i for stor grad i og ødelegger utviklingen til unge spillere her hjemme samt at de ikke hever nivået heller. Jeg mener det er feighet som gjør at trenerne ikke tørr å satse på unge spillere som på sikt kan heve laget både sportslig og økonomisk.

Hva synes dere andre?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1057 på: 31. Juli 2009, 21:12 »
Jeg må si jeg er sjokkert over kvaliteten, eller mangelen på sådan som norske klubber har vist sålangt, resultatmessig.
Eneste som er positive er mitt Tromsø, og faktisk spillet til Stabæk. Ellers er det vel heller begredelig spill som er vist??
Jeg setter spørsmålstegn for det eneste grunnlaget jeg har for de uttalelsene er små "høydepunkter" som er vist på div tv-kanaler, og hva avisene har skrevet. (Tromsø kampene har jeg sett live (hjemme), og stabæk kampen så jeg på TV).

Resultatmessig er jeg faktisk ikke fornøyd med bare 2-1 hjemme for Tromsø. De burde vunnet med minst 4 mål ut fra spill og sjanser. Positivt er at laget skaper masse sjanser uansett motstander for tiden (serie eller europaliga-kvalik). Og jeg tror de snart også setter flere av de. Håper det starter allerede søndag mot LSK, men det er tradisjonelt en av årets vanskeligste bortekamper.

Stabæk tror jeg faktisk har en ok sjanse til å gå videre. Tromsø er vel likevel den største "favoritten" av norske lag for å klare å gå videre. VIF og FFK levner jeg ingen sjanser.
Synd egentlig, men som TIL supporter må jeg jo si at det gleder meg at laget endelig har funnet tilbake til formen som de viste i vinter.
Men for norsk fotball er det faktisk tragisk det som skjer.
« Siste redigering: 31. Juli 2009, 21:16 av Ulf »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1058 på: 31. Juli 2009, 21:40 »

Tja, kanskje, men hvem bryr seg først og fremst om "norsk fotball"? Jeg ønsker ihvertfall ikke at konkurrentene til laget mitt tjener seg rike i Europa og øker forspranget. Jeg koser meg egentlig med det som skjer. Klubblaget er mye viktigere enn norsk fotballs rykte...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1059 på: 31. Juli 2009, 21:41 »
Det kommer sikkert som et sjokk for mange, men de kan faktisk spille fotball i land som Polen, Hellas og faktisk Asarbadsjan også.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1060 på: 31. Juli 2009, 21:42 »
Det at norske lag ikke går videre fører jo egentlig med seg ganske mye...Mindre penger, mindre attraktivt for gode spillere, dårligere kvalitet på lagene, mindre interesse grunnet kvaliteten...Det vil jo i det store og hele gå ut over alle lag.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1061 på: 31. Juli 2009, 21:47 »
Det kommer sikkert som et sjokk for mange, men de kan faktisk spille fotball i land som Polen, Hellas og faktisk Asarbadsjan også.

Å ryke mot lag fra Polen og Hellas er ikke flaut. Å tape med ishockeysifre hjemme mot et polsk lag, og å ryke ut over to kamper mot 5. plassen fra Aserbadsjan bør være enormt pinlig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1062 på: 31. Juli 2009, 23:22 »

Tja, kanskje, men hvem bryr seg først og fremst om "norsk fotball"? Jeg ønsker ihvertfall ikke at konkurrentene til laget mitt tjener seg rike i Europa og øker forspranget. Jeg koser meg egentlig med det som skjer. Klubblaget er mye viktigere enn norsk fotballs rykte...

Absolutt "alle" nordmenn burde det! Hvorfor? Jo fordi en attraktiv og god liga kan gi lagene bedre økonomi, lokke til seg bedre spillere fra utlandet (i forhold til de håpløse som er her nå), som igjen vil føre til større interesse og bedre kvalitet og konkurranse i TL.

Det er jo Brann et veldig godt eks på. Hvor mange middelmådigheter av utenlandske spillere har ikke de? Det beste eks er vel dansken som ingen andre vil ha, men det finnes mange flere i klubben.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1063 på: 01. Aug. 2009, 01:40 »
Absolutt "alle" nordmenn burde det! Hvorfor? Jo fordi en attraktiv og god liga kan gi lagene bedre økonomi, lokke til seg bedre spillere fra utlandet (i forhold til de håpløse som er her nå), som igjen vil føre til større interesse og bedre kvalitet og konkurranse i TL.

Fotball handler om følelser, og da er det ikke "Norge mot resten" som gjelder for meg ihvertfall... Jeg vil mye heller ha en liga med middelmådige spillere der Brann har muligheten til å vinne serien, enn en liga med et lag som vinner hvert år og gjør det greit i CL nå og da.

Guastavino vil heller til RBK enn til Brann fordi RBK er uslåelige sportslig pga CL-penger. Ikke kom her og si at RBK-suksess i Europa utelukkende er bra for Brann. Det er to konkurrerende klubber. Europasuksess vil ikke først og fremst lokke spillere til TL, det vil lokke spillere til enkeltklubbene som gjør det bra.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1064 på: 01. Aug. 2009, 09:21 »
OK, jeg bør vel si det sånn at det vil være positivt for norsk fotball at flere enn 1 lag gjør det bra i Europa. og så lenge TIL er ett av lagene er det helt greit for meg ;D