20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #900 på: 29. Juni 2009, 22:22 »
Tja. Mulig det er fordi RBK er blitt så overlegent mye bedre enn alle andre, men nok et år ser vi altså at nyopprykka lag går rett inn i TL og kjemper om medaljer. Da prater vi altså om lag som har vært vant med å vinne kamper drar dette med seg inn i TL og fortsetter med dette, akkurat slik Glimt gjorde i fjor. Det bør egentlig ikke skje, men det skjer år etter år. Det syns jeg ikke er noe sunnhetstegn rent kvalitetsmessig for ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #901 på: 29. Juni 2009, 22:26 »
Jeg gir meg der Kristoffer. Du har overbevist meg. ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #902 på: 29. Juni 2009, 22:38 »
Alle som setter skapet på plass overfor Eirik Bakke er en helt i mine øyne.
Jeg synes egnentlig heller ikke det var noe stort problem med denne uttalelsen i seg selv. Hvor mange ganger har ikke Bakke fyllekjørt?
Dessuten er han jo en av Norges aller styggeste spillere (tenker ikke utseende her, selv om han på ingen måte er vakker). Dessuten er han jo stokk dum.

Kjetil Rekdal må bare fortsette sånn for min del.
Dessuten kan det vel hende han er pissed på Bakke for å ha ødelagt for Leeds i sin tid :P

DU av alle bør holda deg for god til å skriva slikt tull. Greit nok du ikkje likar Brann, men det du prestera skriva her gjer at eg mysse all respekt for deg. Akkurat som eg har mysta all respekt for Rekdal. Eg håpar inderleg du sjølv ser det, for di eiga skuld.
Bakke har fyllekøyrt 1 gong for mange år sidan, skal ein få kalle han alkis for det? Og når vart du kjent med Bakke slik at du veit at han er stokk dum? Mot Ålesund viste Bakke at han er ein god fotball-spelar, og at han tross alt vart solgt til Leeds United som eit av Norges største  talent i si tid. Så du synst det er greit at Brann supporterane ropar "son av ein alkis til Iversen"? Du som kjenner Bakke så godt bør vel vita at både far til Bakke som far til Iversen var ein god fotall spelar men samtdi har hatt problem med alkohol...
Din stygge stokk dumme *******....

Sønn av en alkis er ikke det samme som alkis.

Rekdal sa ikke "jævla alkis-barn". Rekdal snakket ikke om Bakke sr. Han snakket om junior. Eirik Bakke. Tidligere Leeds-spiller, som ble tatt for fyllekjøring en gang, men som sikkert har kjørt i fylla flere ganger. Og har du fått med deg hva Bakke svarte politiet da han ble tatt i kontroll i England den gangen? "I don't understand English". Et godt bevis for at Bakke er en forbanna idiot, som fortjener all den pepperen han kan få. Han fortjener å bli skjelt ut. Både for det han har gjort på og utenfor fotballbanen.

Greit nok, Rekdal skulle egenltig ikke sagt det. Men blir så forbanna, så frustrert på den jælva idioten som står der og brøler han inn i øret på sognamål. Rekdal mener nok at han snakker bare tøv. Rent fyllesnakk. Og mye derfor tar han seg tid til å lire av seg det mest sårende han kan finne på der og da. Og da kommer alkis-kommentaren ut. Som Kristoffer sier, hvem faen har ikke gjort det enkelte ganger, i en rus av frustrasjon og sinne?

Brann-fansen ropte "sønn av en alkis" til Steffen Iversen under en kamp. Kjetil Rekdal ble provosert til å skjelle ut Bakke på det groveste.
Hvis du ikke ser forskjellen på gjensidig provokasjon og godt planlagte tribunerop, så synes jeg oppriktig synd på deg. Men da bør du også la være å mene noe om denne saken.

Jeg spør igjen; Har du NULL sosial intelligens!? Skjønner du virkelig ikke at Eirik Bakkes bakgrunn med alkohol ikke er en unnskyldning for å kalle han en alkis, men nettopp grunnen til at man ikke skal gjøre det! Om ikke av hensyn til Bakke, så ihvertfall til familien og ungene hans. Du er faen meg et tragisk menneske asså.

Huseklepp var kongen i dag igjen, synd vi blir så forbanna slitne på slutten. Har ingenting å komme med siste halvdel av 2. omgang, men det kan være mange grunner til det... Og Telenor Arena er virkelig ikke så ille som mange skal ha det til, synes den var både fin og oversiktlig jeg. Milevis bedre enn Nadderud for oss bortesupportere ihvertfall, men det skal vel bare mangle.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 30. Juni 2009, 08:46 »
Tja. Mulig det er fordi RBK er blitt så overlegent mye bedre enn alle andre, men nok et år ser vi altså at nyopprykka lag går rett inn i TL og kjemper om medaljer. Da prater vi altså om lag som har vært vant med å vinne kamper drar dette med seg inn i TL og fortsetter med dette, akkurat slik Glimt gjorde i fjor. Det bør egentlig ikke skje, men det skjer år etter år. Det syns jeg ikke er noe sunnhetstegn rent kvalitetsmessig for ligaen.

Der er jeg uenig med deg kristoffer. TL har de siste årene vært underholdende. Kampene har vært ufortsigbare og spenndende noe som blant annet kommer av overraskelseslagene.  Hovedårsaken, tror jeg, til at de lagene som har vært med i toppen de siste årene har fått en påfølgende dårlig sesong kommer av at de mistet nøkkelspillere. Brann mistet Andresen og Helstad (dog ikke et overraskelseslag) Stabæk mistet en hel midtbane og Bødø G. mistet Olsen som var utrolig viktig for overgangsspillet. At nyopprykkede lag gjør det bra trenger ikke å være et tegn på dårlig kvalitet. Stabæk og Molde ville ikke vært i den situasjonen som de er i nå hvis det ikke var at de rykka ned en sesong. Dette ga dem tid til å utvikle veldig gode talenter og et spill som gjorde dem modne for TL uten å investere alt for mye. Sannsynligvis kan dette sies om Odd også.  Utfordringene for disse lagene blir å hindre at de beste drar, noe som selvsagt er vanskelig.

Jeg synes mye heller om at det kommer et overraskelseslag i ny og ne enn at vi opplever nok en rosenborgdominans hvor mesterskapet er avgjort mange kamper før serieslutt. 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #904 på: 30. Juni 2009, 13:33 »
Vel, det at Rosenborg er så suverent mye bedre enn sine konkurrenter er overhodet ikke noe sunnhetstegn.
Ja, Rosenborg har blitt mye bedre enn i fjor. Men hvor er de andre lagenes utvikling?

Stabæk solgte Pall og Alan, og vips så er de et middelmådig Tippeliga-lag, og Daniel Nannskog er ikke i nærheten av å være den samme, gamle soringskongen.

Molde er klart nærmest, men er fremdeles altfor langt bak til at de utgjør noen veldig stor trussel.
De er heller ikke like stabile som Rosenborg.

Bak Molde kjemper alle de nyopprykkede lagene med hverandre. Hva pokker har Odd og Start oppe i teten å gjøre? Ingen av lagene skal være gode nok til det. Hvor er Brann blitt av?
INGEN av de norske "topplagene" hevder seg i mer enn to sesonger på rad. En andreplass, et seriegull og vips, så er de elendige.
Det holder som regel å miste én vitkig brikke, og lagene klapper totalt sammen.
Rosenborg derimot, kan miste to sentrale spillere i sommer, og likevel cruise inn til seriegull.

Molde har et godt lag, og hører hjemme oppe i teten. Men hvor er Vålerengen, Stabæk, Brann og Lillestrøm?
Lillestrøm er i ferd med å rykke ned.
Stabæk er midt på tabellen.
Brann likeså.
Vålerenge er topp 5, men bare såvidt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #905 på: 30. Juni 2009, 15:33 »
Jada, som Glimt-supporter er det selvsagt morsomt å se at vi kan gjøre slik vi gjorde i 93, og komme rett opp å kjempe om medaljer. Og ja, mer "spenning" har det også blitt. Men kvalitetsmessig sett med nogenlunde objektive øyne, da er det skralt spør du meg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #906 på: 30. Juni 2009, 17:00 »
Huseklepp herja mot Stabæk i går ;D Synd resten av Brann laget ikkje greide å følge det gode eksempelet hans...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #907 på: 01. Juli 2009, 12:15 »
Alle som setter skapet på plass overfor Eirik Bakke er en helt i mine øyne.
Jeg synes egnentlig heller ikke det var noe stort problem med denne uttalelsen i seg selv. Hvor mange ganger har ikke Bakke fyllekjørt?
Dessuten er han jo en av Norges aller styggeste spillere (tenker ikke utseende her, selv om han på ingen måte er vakker). Dessuten er han jo stokk dum.

Kjetil Rekdal må bare fortsette sånn for min del.
Dessuten kan det vel hende han er pissed på Bakke for å ha ødelagt for Leeds i sin tid :P

DU av alle bør holda deg for god til å skriva slikt tull. Greit nok du ikkje likar Brann, men det du prestera skriva her gjer at eg mysse all respekt for deg. Akkurat som eg har mysta all respekt for Rekdal. Eg håpar inderleg du sjølv ser det, for di eiga skuld.
Bakke har fyllekøyrt 1 gong for mange år sidan, skal ein få kalle han alkis for det? Og når vart du kjent med Bakke slik at du veit at han er stokk dum? Mot Ålesund viste Bakke at han er ein god fotball-spelar, og at han tross alt vart solgt til Leeds United som eit av Norges største  talent i si tid. Så du synst det er greit at Brann supporterane ropar "son av ein alkis til Iversen"? Du som kjenner Bakke så godt bør vel vita at både far til Bakke som far til Iversen var ein god fotall spelar men samtdi har hatt problem med alkohol...
Din stygge stokk dumme *******....

Sønn av en alkis er ikke det samme som alkis.

Rekdal sa ikke "jævla alkis-barn". Rekdal snakket ikke om Bakke sr. Han snakket om junior. Eirik Bakke. Tidligere Leeds-spiller, som ble tatt for fyllekjøring en gang, men som sikkert har kjørt i fylla flere ganger. Og har du fått med deg hva Bakke svarte politiet da han ble tatt i kontroll i England den gangen? "I don't understand English". Et godt bevis for at Bakke er en forbanna idiot, som fortjener all den pepperen han kan få. Han fortjener å bli skjelt ut. Både for det han har gjort på og utenfor fotballbanen.

Greit nok, Rekdal skulle egenltig ikke sagt det. Men blir så forbanna, så frustrert på den jælva idioten som står der og brøler han inn i øret på sognamål. Rekdal mener nok at han snakker bare tøv. Rent fyllesnakk. Og mye derfor tar han seg tid til å lire av seg det mest sårende han kan finne på der og da. Og da kommer alkis-kommentaren ut. Som Kristoffer sier, hvem faen har ikke gjort det enkelte ganger, i en rus av frustrasjon og sinne?

Brann-fansen ropte "sønn av en alkis" til Steffen Iversen under en kamp. Kjetil Rekdal ble provosert til å skjelle ut Bakke på det groveste.
Hvis du ikke ser forskjellen på gjensidig provokasjon og godt planlagte tribunerop, så synes jeg oppriktig synd på deg. Men da bør du også la være å mene noe om denne saken.

SS.no er noen snedige skruer, men her er jeg hjertens enig.

Herlig at Jarstein viser hvem som er sjefen, og leverer en matchvinnerredning som Alsaker ikke nevner med et ord, da han kun fokuserer på at kjæledeggen Moa ikke greide å score alene med "Norges dårligste keeper". Rett etterpå får Rosenborg et noe billig frispark og Andre Muri scorer selvmål. Og Olsens godt slåtte frispark nevnes ikke med et ord, det er bare den "akk, så uheldige" Muri som får Alsaker og Sembs oppmerksomhet.

Kampens store øyeblikk var da Alsaker i frustrasjon ropte "Er Rosenborg uovervinnelige?". Skuffelsen lyste i stemmen hans.
Tipper han danset i boksen da Muri scoret, og jeg tipper Semb banket hodet i pulten et par og tjue ganger da Prica prikkheadet inn 2-1.

Har som sagt null respekt att for deg og det du skriv. Derfor henviser eg kun til det eg allereie har sagt om denne saka. Og vi veit jo alle her inne kva du hadde meint om denne saka hadde det vore ein rbk-spelar det gjekk ut over. Ha ein fin sommar...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #908 på: 01. Juli 2009, 15:19 »
Jo, takk. Ha en fin sommer selv.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #909 på: 01. Juli 2009, 19:09 »
Rennes har lagt inn bud på 32 (!!) millioner for Alexander Tettey som visstnok skal være avslått. Blir spennende å se hvor mange Tippeliga-profiler som drar denne sommeren.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 01. Juli 2009, 19:30 »
Er ikkje rart nivået på landslaget vårt blir elendig når vi skal overprise norske spelarar så til dei grader. Halve prisen hadde vore fornuftig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #911 på: 01. Juli 2009, 22:43 »
Så rosenborg skal selge sin formspiller nummer én bare fordi en fransk klubb ønsker hans tjenester. Alexander Tettey er ikke til salgs med mindre budet er altfor godt til at det er mulig å avslå. Og 32 mill. nok er ikke for godt til å avslå.

Rosenborg har budsjettert med salg av Marek Sapara, for i overkant av 20 mill. En fornuftig pris for en såpass god spiller, som er eldre, har kort tid igjen av kontrakten og har signalisert at han ønsker å forlate Rosenborg. Det skal nok kanskje holde hardt å få ønsket pris for Sapara, men det betyr ikke at man skal spe på ved å selge Alex Tettey for småpenger. Vi kan ikke gi fra oss seriegullet gratis heller.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #912 på: 02. Juli 2009, 00:15 »
Går ikke Saparas sin kontrkat ut til vinteren? Tviler på at rbk får 20 mill for en spiller som kan hentes gratis om et halvt år...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 03. Juli 2009, 10:49 »
Saparas kontrakt går ut i desember 2010.
Han har med andre ord ett og et halvt år igjen på kontrakten. Således er nok 20-25 millioner det aller meste vi kan forvente å få for ham, med mindre Manchester City skulle være desperate

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #914 på: 03. Juli 2009, 12:36 »
Da er det mer sannsynlig ja. Besiktas har vel vært interessert før?