20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #855 på: 25. Juni 2009, 12:56 »
Stokkelien > Moa

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 25. Juni 2009, 13:01 »
Blir spennende å se om Stokkelien fortsetter utviklinga eller om han bare blir en av de mange døgnfluene i TL. Jeg er i alle fall enig med deg i at han er bedre enn Moa, uten at det egentlig sier så mye.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 25. Juni 2009, 13:18 »
Det er egentlig utrolig rart at han har slått til så mye som han har gjort. Alle trodde det var Aram "Carew" Khalili som skulle få sitt gjennombrudd, men han har jo falt helt gjennom. Ser veldig mange likhetstrekk med Solskjær i Stokkelien, spesielt avslutninger og posisjonering. Blir utrolig spennende å se fremover.

Noen som vil flekke opp noen statistikk av Moa eller? Kan ikke tenke meg at det er så vanvittig fantastisk utrolig bra...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #858 på: 25. Juni 2009, 13:37 »
Fyfaen, jeg hater virkelig Enga. De har faen flaksa til seg alt for mange poeng på de to siste sesongene mot Glimt. Forpult ufortjent seier i dag til VIF, etter en tøvstraffe når "Magiske Moa" snubler i sitt eget ben. Glimt burde vunnet i dag gitt, men dette er jo bare nok en indikator på at vi sliter. Nok en møkka-avgjørelse fra dommern, og nok av marginer som går mot oss.
Må forresten le av hypinga av Magiske Moa. Thiago Martins utretta mer på egen hånd, den tida han spilte i dag (altså 45 min) enn det magikern gjorde gitt.

Kunne ikke sagt det bedre. Enga har hatt utrolig mye flaks. De har satt nesten hver mulighet de har hatt. Borte mot Molde var et ekstremt eksempel. De la seg så vanvittig bakpå at når Jan Kjell dreit på draget og slapp inn 1-0 så måtte det gå slik det gikk. Ditto borte mot Viking. De har nesten ikke en god spiller. Alle spiller knokkelfotball, bortsett fra fredheim holm. Moa er en brukbar avslutter, men ellers synes jeg han er søppel, noe han viste for Norge. Skjønner ikke hvorfor så mange skryter av Moa og Huseklepp. Kanskje fordi Brann og Enga har de fleste og mest storkjefta supporterne i Norge.  :D

Hehe, godt sistepoeng.
Uansett var det kanskje det sureste tapet for sesongen, i tillegg til Brann-kampen, fordi vi hadde fortjent minst 1 poeng fra disse.
Trøsten får være at vi har sett ut som et fotballag som hører til i TL de to siste kampene etter de 4 fæle på rad før disse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #859 på: 25. Juni 2009, 14:57 »
Alle ordentlige supportere av andre lag i Norge gir da fullstendig faen i hvordan RBK gjør det i Europa. De kommer heller aldri til å være blant eliten av europeiske klubber, og godt er det. Det er viktigst for interessen at andre lag også har muligheten til å vinne noe i Norge. Jeg tror det blir jevnere neste år, men vi får se.

Jeg har ingen favorittlag i Norge, bortsett fra Vardal og til dels Raufoss.
Når ejg ser en TL-kamp, håper jeg bare på mest mulig mål, og best mulig prestasjoner. Bryr meg ikke om noen lag i de to øverste divisjonene. Så jeg er ingen "ordentlig supporter av andre lag i Norge", og håper derfor at vi kan få et norsk lag ute i Europa som på en god dag kan slå de aller beste. Jeg tror også at det kan bli jevnere neste år, men da at Brann, Vålerenga og Stabæk/Molde kan heve seg opp mot Rosenborg. ikke omvendt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #860 på: 25. Juni 2009, 19:53 »
Det gleder meg mest med årets Tippeliga er at så mange unge talenter får prøve seg. Dette vil garantert gjøre nivået på både ligaen og det norske landslaget vesentlig høyere om noen år. Er møkk lei av at spillere som er på vei ned får prøve seg på landslaget. Morten Fevang er et godt eksempel. Hvorfor kunne ikke Demidov få sin debut i stedet? Vi kommer ikke til EM eller VM når vi opptrer på måten vi gjør nå. Lar Drillo talentene få slippe til har vi en mye større sjanse når neste kvalifisering skal spilles.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 25. Juni 2009, 21:11 »
Talenter på landslaget? Vi har da Reginiussen ;D
Og han gjør det jo direkte strålende. Skyld i minst ett baklengsmål per kamp. Way to go!

Hvis Tippeligaen skal bli jevnere neste sesong, vil det nok hovedsaklig være Rosenborg som blir dårligere. De andre lagene er foreløpig så mange mil unna Rosenborg, at det ikke er nubbesjans for at de hever seg SÅ mye på en liten vinter, at de skal komme opp i ryggen på Rosenborg. Med mindre Rosenborg svekkes.

Moa ja.
Ifølge Altomfotball.no har Moa spilt 36 kamper og scoret 14 mål i Tuppeligaen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 25. Juni 2009, 23:02 »
Det gleder meg mest med årets Tippeliga er at så mange unge talenter får prøve seg. Dette vil garantert gjøre nivået på både ligaen og det norske landslaget vesentlig høyere om noen år. Er møkk lei av at spillere som er på vei ned får prøve seg på landslaget. Morten Fevang er et godt eksempel. Hvorfor kunne ikke Demidov få sin debut i stedet? Vi kommer ikke til EM eller VM når vi opptrer på måten vi gjør nå. Lar Drillo talentene få slippe til har vi en mye større sjanse når neste kvalifisering skal spilles.

VELDIG enig. Det er på høy tid, og jeg håper og tror at dette fortsetter. Uten tvil en direkte reaksjon av finanskrisen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 25. Juni 2009, 23:18 »
Haha, fyfaen for en dust Kjetil Rekdal er. Og kongekamp i dag igjen av Brann-midtbanen. Om Skjelbred er verdt 50 mill er Jaiteh verdt minst 70 :)

Peter

• Gjest
« Svar #864 på: 25. Juni 2009, 23:33 »
Haha, fyfaen for en dust Kjetil Rekdal er. Og kongekamp i dag igjen av Brann-midtbanen. Om Skjelbred er verdt 50 mill er Jaiteh verdt minst 70 :)

Hehe. Jaiteh er ikke verdt mere enn 5 millioner. Synes ikke han har vært god i år for Brann. Men som sagt Skjelbred er ikke verdt 50 mill. Kanskje verdt 30. ;D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 25. Juni 2009, 23:39 »
Synes ikke han har vært god i år for Brann.

Haha!

Du har med andre ord ikke sett noen Brann-kamper i år. ;)

Peter

• Gjest
« Svar #866 på: 25. Juni 2009, 23:42 »
Synes ikke han har vært god i år for Brann.

Haha!

Du har med andre ord ikke sett noen Brann-kamper i år. ;)

Hehe. Det har ikke vært så mange, men en 5 kamper har jeg sett. Og i de har han ikke inponert meg så mye. :D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 25. Juni 2009, 23:45 »
Nei, Brann har ikke imponert meg heller. Jaiteh derimot har vært fantastisk.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #868 på: 26. Juni 2009, 00:26 »
For en gang skyld så må jeg si meg enig med en Brann supporter, det jeg har sett av Jaiteh har imponert meg
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 26. Juni 2009, 00:47 »
Hehe, Brann-TV filmer at Rekdal kommer inn i Brann-garderoben og "ber om unnskyldning" etterpå:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7921

Klein stemning!