20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #705 på: 18. Mai 2009, 15:52 »
Forresten; Folk som kaller seg Brann-supportere og møter opp i PL-drakter og synger sanger om den engelske klubben sin på 16.Mai-kamp kan bare gå og henge seg med en gang. Det er Brann man skal støtte på Brann Stadion!

Var det virkelig noen som gjorde dette?  :o

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 18. Mai 2009, 20:21 »
Selvfølgelig. Jeg vet ikke noe om det, men selvfølgelig er det noen som gjør slike ting i anglofile Norge.
For enkelte er det mye viktigere at ManU vinner et seriegull de har hatt ned i lomma lenge, enn at Brann gjør det bra. Så da sier det seg selv at man synger Glory Glory Man Utd på Brann Stadion.

Hver gang et engelsk lag møter et norsk lag, så er det jo alltid over 90% nordmenn som utgjør borteseksjonen. Sånn var det da RBK møtte Arsenal, sånn var det da RBK møtte Chelsea. Mot Blackburn kan det kanskje ha vært annerledes, selv om alle var Blackburn-supportere på den tiden. Da Liverpool spilte treningskamp mot VIF i fjor sommer, så var vel sannsynligvis 90% av Ullevaal nordmenn kledd i helrødt.

Det er greit å ha et lag i England, man lever og ånder for, men hold Norge og England adskilt. Men når det er sagt, så har vel vi utgjort store deler av borteseksjonen når Newcastle har møtt Enga og Fugla også, så vi kaster kanskje stein i glasshus.
Likevel, jeg HATER å se folk ikledd Liverpool-drakt på Rosenborg-kamp. Jeg har sett det altfor ofte, og det provoserer meg enormt.
Spiller Rosenborg og Newcastle samme dag hiver jeg enten på meg RBK-drakta utenpå Newcastle-drakta, eller jeg går kun med Rosenborg-drakt. Jeg møter ALDRI opp på Lerkendal med Newcastle-drakt, selv om det er samme fargene som RBK har. Kanskje putter jeg drakta i en sekk, som jeg har med meg på kamp. Kanskje bytter jeg drakt på vei fra Three Lions til Lerkendal.

Jeg vil være utrøstelig i lang tid dersom Newcastle rykker ned, men jeg legger det bort for to timer når RBK spiller kamp.
Hold engelsk fotball unna norske tribuner så lenge et engelsk lag ikke er på besøk. Og hvis så, hold deg på bortetribunen, hvis du ikler deg bortelagets drakt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 18. Mai 2009, 22:04 »
Forresten; Folk som kaller seg Brann-supportere og møter opp i PL-drakter og synger sanger om den engelske klubben sin på 16.Mai-kamp kan bare gå og henge seg med en gang. Det er Brann man skal støtte på Brann Stadion!

Var det virkelig noen som gjorde dette?  :o

Det var visst det. Stygg sak å i det hele tatt annonsere at ManU vant PL over speaker-anlegget. De som bryr seg mest om det når Brann spiller kamp får holde seg hjemme og se laget sitt på TV.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #708 på: 19. Mai 2009, 21:28 »
Hahaha. Elsker å se Jarstein gjøre tabbe på tabbe.

Tror fortsatt RBK vinner denne kampen lett.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 19. Mai 2009, 21:57 »
Den mannen blir jo bare dårligere og dårligere. Vurderer nå seriøst å be om en keeper-tryout hos Drillo dersom Jarstein er i neste tropp.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 19. Mai 2009, 22:00 »
Ekstremt skuffende ja. Den tabben der burde helt klart ha vært unngått. Er vel snart på tide at mister Lund Hansen for sjansen i buret...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 19. Mai 2009, 22:29 »
Jarstein er faen meg ubrukelig! Send han på utlån til Ranheim. Satt med en sterk følelse av at han kom til å fucke opp kampen på stillingen 1-2.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 19. Mai 2009, 22:40 »
Ja kva er det med norske keepera? På 90-talet hadde vi jo mange i utlandet som presterte godt, enkelte også i verdensklasse (Thorstvedt, Grodås), no er det berre ein heil haug med tabbefolk. Meinar også at Fredrikstad-keeperen bør få sjansen på landslaget, hvis det ikkje skal være duka for godeste Terje Skjeldestad  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 19. Mai 2009, 22:51 »
Synd Tor Egil Horn fikk karriera ødelagt av skade, han hadde danka ut begge de siste to keeperene på Norge! :P
Thomas Myhre har jo etterhvert begynt stabilisere seg på et godt nivå igjen, da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 19. Mai 2009, 23:02 »
Tenkt at vi ikke vant denne kampen. Olsen feilet tre ganger alene med keeper, Bugge Pettersen hadde flere klasseredninger, Jarstein en kjempetabbe og vi ble snytt for straffe i første omgang. FAEN!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 20. Mai 2009, 16:07 »
Jeg tippet 2-2 på forhånd, dessverre, og jeg skjønte jo tidlig hvor det bar hen, når Sandefjord reduserte. Rosenborg gjør kun én god omgang, om noen, denne sesongen. Jarstein var jo pokka nødt til å bli matchvinner i denne kampen. Ja, nettopp. Matchvinneren er jo den som avgjør kampen. Jarstein vant jo denne kampen for Sandefjord, selv om det ble 2-2. Isaksen sa til mediene etterpå at han gikk på den der kun fordi det var Jarstein, og han tok sjansen på at han kom til å glippe den. Tromsøs überfantastiske, ufeilbarlige, men i år ganske elendige keeper Ramovic ville aldri fått en sånn mot seg, av den enkle grunn at han blir oppfattet som trygg, selv om han ikke er det. Jarstein blir aldri opplevd som trygg, og dermed blir han det heller aldri.

I vinter trente Jarstein med sin gamle keepertrener i Odd. Etter noen få måneder hos Jamtfall, var han tilbake til tabbene igjen. Det burde si sitt om RBKs elendige keepertrener, som også gjorde stortalentet Espen Johnsen til en tabbekeeper. Synes personlig også at Hirschfeldt var bedre i Tromsø enn i RBK.

Jon Knudsen må tilbake i buret på landslaget. Jeg ser ingen mer stabil norsk keeper enn middelmådige Knudsen, som har vært med i snart tusen år, uten å ha blitt det fnugg eldre.

Punkt 1: Kjør på med Lund Hansen. Se hvor god Lund Hansen kan bli med tillit og tid.
Punkt 2: FJERN Jørn Jamtfeil som keepertrener SNAREST. Erstatt ham med hvem som helst. Tore Kaspersen i Odd er garantert bedre enn Jamtfall. Og jeg tror ikke Kaspersen er noen spesielt fantastisk trener, uten at jeg vet noe som helst om ham, bortsett fra at han gjør Jarstein tryggere og sikker på seg selv.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #716 på: 20. Mai 2009, 19:11 »
Ekstremt skuffende ja. Den tabben der burde helt klart ha vært unngått. Er vel snart på tide at mister Lund Hansen for sjansen i buret...

Hva med Espen Johnsen?
Han gjorde vel en godkjent sesong for godset sist sesong og jeg vet jo fra tidligere at han _kan_ være god og kanskje har blitt litt mer stabil med åra slik mange keepere blir, Lund Hansen vet jeg egentlig veldig lite om, men jeg har bare mer troa på Johnsen av en eller annen grunn.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 20. Mai 2009, 20:16 »
Espen Johnsen er vel skadet, vet ikke hvor lenge. Når det gjelder tabbene til Rune i det siste kan jeg ikke se at det kan være så mange andre enn hans egen feil...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 20. Mai 2009, 20:39 »
Johnsen er skadet. Dessuten ble han erklært persona non grata lenge før han kom tilbake til Trondheim. Johnsen er her for å fullføre studiene sine. Og ettersom klubben ikke greide å få solgt Johnsen ved første korsvei, så må man dessverre bare betale den ekstra lønna. Alexander Lund Hansen er miiiiiilevis foran Johnsen i keeperkøa. Det skal han også være. Han er bedre enn Johnsen med ballen i beina, han er bedre enn Johnsen i feltet, og han er bedre enn Johnsen på strek. Skal ikke forundre meg om han er bedre 1 mot 1 også. Ikke minst har han et helt annet sinnelag enn sine to konkurrenter, og er alltid mye mer behersket. Lund Hansen er vel så god som noen annen middelmådig norsk Tippeliga-keeper, som blir landslagsaktuelle straks de har spilt en god kamp mot RBK.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 21. Mai 2009, 09:48 »
Kanskje Drillo bør vurdere å spille med en utespiller ekstra og la vere å bruke keeper? :P
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.