20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196568 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #690 på: 08. Mai 2009, 22:05 »
Skal ikke se bort fra at hjemmepublikummet sitter forbanna tilbake...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 09. Mai 2009, 12:56 »
http://www.an.no/sport/article4317757.ece

Lædre Bjørdal er i full trening igjen! Kommer han tilbake like god som før korsbåndsskaden har vi et fantastisk bra stoppertalent, som atpåtil vil forlenge med oss :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #692 på: 09. Mai 2009, 15:12 »
Nesten helt glemt av Lærde Bjørdal :)
Lærde og Per Verner er en solid stopperduo :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 09. Mai 2009, 15:48 »
10 000-kronerspørsmålet: Når blir Johan Lædre Bjørdal skadet igjen og hvor lenge blir han ute?
Mitt tips er et par uker og tre måneder.

Hvis Jarstein fortsetter å gjøre fæle tabber frem til neste landslagstropp skal taes ut, så er han neppe noe førstevalg på landslaget. Men etter en tabbe: Si meg hvem som er bedre?

Etter å ha sett de kontroversielle episodene fra kampen tusen ganger til, så begynner jeg å bli en sterk forsvarer av Øvrebø. Ja, Chelsea skulle hatt straffe på den ene handsen. Men den siste er jeg ikke overbevist om at faktisk er en hands, og når Drogba "rives" ned i feltet er det alltid 50-50 eller filming. Drogba har et rykte på seg for å hjelpe veldig godt til når han blir "revet ned" i feltet. Det kan faktisk ha vært avgjørende for at han ikke fikk straffe.

Rettferdig eller ikke, har du et rykte på deg for å lide av fallesyken sånn innimellom, så får du gjerne færre frispark og særlig straffespark av dommere, enn spillere som har et tilnærmet plettfritt rulleblad. Dessuten er det også sånn at store, sterke spisser sjeldnere får frispark enn små, lette spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #694 på: 09. Mai 2009, 16:18 »
Dersom Jarstein blir tatt ut i neste landslagstropp skal jeg be Drillo om en tryout selv. Har aldri vært keeper, men er ganske sikker på at jeg skal holde meg på en lavere tabbeprosentverdi altså.

Han hadde mange i fjor, men dette er faktisk de første han har hatt i år. Pluss at han redda (verdens dårligste) straffe.

Det er godt vi har fantastiske Opdal som kan ta over da, ehh? :P
Fortsetter derimot Puseklepp å score mål må jeg begynne spise noen ord her...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 09. Mai 2009, 18:18 »
Brann var skuffande i dag.....Opdal >:(
Spela dei sånn på onsdag har vi ein mikroskopisk mulighet.. Satsa på ny tilskuerrekord på Sletta!!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 09. Mai 2009, 18:21 »
Jepp, Brann var dårlige i dag. Mange som var høyt oppe etter to seire mot LSK og Glimt, men dette er jo sannsynligvis de to dårligste lagene i Tippeligaen. Tror fortsatt vi er et bunnlag jeg, og forblir det frem til sommeren.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 09. Mai 2009, 19:37 »
Dersom Jarstein blir tatt ut i neste landslagstropp skal jeg be Drillo om en tryout selv. Har aldri vært keeper, men er ganske sikker på at jeg skal holde meg på en lavere tabbeprosentverdi altså.

Han hadde mange i fjor, men dette er faktisk de første han har hatt i år. Pluss at han redda (verdens dårligste) straffe.

Det er godt vi har fantastiske Opdal som kan ta over da, ehh? :P
Fortsetter derimot Puseklepp å score mål må jeg begynne spise noen ord her...

Jepp, glimrende mål av Huskelapp i dag. Skjønt elendig forsvarspill av Hansén i forkant. Synes Brann har vært gode når de møter antatt bedre motstand og får ligge bakpå. Mye som Tromsø under Nilsen med andre ord.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 09. Mai 2009, 21:17 »
Jepp, Brann var dårlige i dag. Mange som var høyt oppe etter to seire mot LSK og Glimt, men dette er jo sannsynligvis de to dårligste lagene i Tippeligaen. Tror fortsatt vi er et bunnlag jeg, og forblir det frem til sommeren.

Vi tar tilbake de poengene vi egentlig skulle hatt i Bergen, så slapp av ;)

Hva Lædre Bjørdal gjelder, Jokke. Han er ikke skadeplaget. Han hadde store sykdomsproblemer, slimdannelser og elendighet. Når han så ble kvitt det fikk han denne uheldige korsbåndsskaden. Uflaks mer enn noe annet!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 10. Mai 2009, 12:49 »
Jaja, da blir han syk igjen da.
Uflaks er det selvfølgelig. Men det lukter veldig Arild Berg av den gutten.
Og så skal det jo nevnes at Arild kanskje var det største talentet av de tre.
Hvor stort talent Bjørdal er, vet jeg ikke, da jeg knapt nok har sett ham spille. Men det er mye utvikling han mister på grunn av sykdom og skade.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 10. Mai 2009, 13:21 »
Han kom rett inn i Tippeligaen i fjor etter sykdomstiden, og dominerte i samtlige kamper - var vel på rundens lag i ihvertfall halvparten av de kampene han spilte, og hadde et jævla bra børssnitt. Det var med jævla god grunn RBK snuste på ham da vi rykka opp i TL!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 11. Mai 2009, 18:29 »
Det RBK ikke snuste på av Glimt-spillere når dere rykket opp, var ikke verdt å snuse på. Da var Erik Hoftun nyutnevnt boss, med postmann Pat på slep, og lot seg imponere av alle som var i stand til å slå han selv i en hodeduell eller drible ham trill rundt. Således ble John Pelu og Roy Miller Rosenborg-spillere. Og hadde det ikke vært for at Lædre Bjørdal står over flere kamper enn han spiller, så hadde han nok vært benkesliter i Rosenborg i dag han også.

Når det er sagt, så synes jeg Pelu kunne vært et finfint alternativ til Per Ciljan Skjelbred på høyrekanten, og Miller ser ut til å ha funnet sin plass som backup for Annan som anker.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 11. Mai 2009, 19:05 »
Lædre Bjørdal før korsbåndsskaden var bedre enn Demidov, såpass kan jeg si! Lædre Bjørdal var Adecco-ligaens beste spiller det året vi rykka opp, da var vel gjerne også Demidov i Adecco ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 18. Mai 2009, 07:42 »
Måtte smile litt når jeg så denne på bataljonen sitt forum

"PS! Idag ble jeg for øvrig vitne til at en kvinne i Branndrakt jublet vilt på Starts scoring, enestående."

Fantastisk resultat for Start forøvrig... :) Nå går vi for medalje håper jeg!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 18. Mai 2009, 15:28 »
En kompis av meg som var der og sa at det dukket opp jævlig mange nisser i Mænju-drakt, både Start- og Brann-supportere. Kan ha vært en av dem. Eller kanskje bare et kreativt selvmordsforsøk.

Forresten; Folk som kaller seg Brann-supportere og møter opp i PL-drakter og synger sanger om den engelske klubben sin på 16.Mai-kamp kan bare gå og henge seg med en gang. Det er Brann man skal støtte på Brann Stadion!