20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196426 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #675 på: 06. Mai 2009, 01:33 »
Tro meg, det gjør dere IKKE.

Og at NFF roter i Lindperes tilfelle FÅR SÅ VÆRE???? Ka faen! Vil du ikke ha rettferdig dømming og avgjørelser i fotballen eller?

Nestlederen i sanksjonsutvalget bor i Bergen, og er medlem i SK Brann.

Ville likt å sett ordene dine her inne i en slik sammenheng om det hadde skjedd med RBK, Jokke!!!

Han fikk en kamps karantene pga at sanksjonsutvalget av en eller annen grunn har fått det for seg at Lindpere fikk RØDT KORT i kampen?!?!?!?! Javel - når skjedde i såfall det??

Å gi han en bot er helt greit, da det er normal justis i slike saker.

Men jeg gidder ikke diskutere saken noe særlig videre, den er allerede anket av TIL med bakgrunn i direkte feilbehandling i saken.
RBK og dommere tar jeg senere. Må bare si kort ang. Lindpere-situasjonen. Når jeg sier "det får så være", så var det ikke ment som at det ikke er så farlig, og at det ikke skal være rettferdig dømming. Jeg mente vel heller å si at det legger jeg til side, da det åpenbart skal være likhet for loven. Jeg reagerte mer på holdningen om at TIL blir mindre fair behandlet av dommere og NFF enn andre lag. Det er i mine øyne totalt feil.

Jeg synes også at RBK blir straffet hardt for å være best, mens andre lag slipper billig unna. Men stort sett opplever alle lags supportere det sånn.

Sanksjonsutvalget i NFF ble jeg fullt klar over i forbindelse med Pelu-saken i fjor. Å begynne å skille mellom "bevisst" og "ubevisst" filming er direkte tåpelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 06. Mai 2009, 14:06 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article137766.ece

Er ikke rart mannen blir utbrent og det som verre er. Så mye syt, gnål og paranoia. Lurer på om TIL-ledelsen evner å spørre seg selv om treneren har litt feil fokus... Jaja, lykke til med å avsløre linjedommernes hemmelige agenda, Høgmo.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 06. Mai 2009, 14:34 »
Jeg synes faktisk det er en stor fordel med trenere som kaller en spade for en spade.
Det har aldri vært Høgmos sterkeste side. Selv når RBK spilte pokker så elendig, så spilte Rosenborg en god kamp, og var uheldig og udyktig.

Det er synd at Høgmo lever ut denne fantasien om at Tromsø har det så mye verre enn alle andre. Kanskje RBK burde sende NFF en video som viser hvordan Steffen Iversen blir fysisk mishandlet på det groveste av motstanderens forsvarsspillere i nærmest hver eneste kamp, uten at han får frispark og straffespark for det? For det er jo fakta faen. Raske spisser har en lei tendens til ofte å bli avvinket for offside, fordi de rett og slett er for raske for linjedommernes trege oppfattelsesevne. NFF setter klare krav til at dommerne skal være i god fysisk form. Men det hjelper ikke en linjedommer å ha god kondis, hvis øyene og hjernen ikke er synkronisert med hverandre.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #678 på: 06. Mai 2009, 19:19 »
Ja Joakim, det synes jeg faktisk RBK kan gjøre. Dessuten heter det (kan sies til det kjedsommelige) at TVIL SKAL GÅ ANGRIPENDE LAG TILGODE. Det gjelder garantert ikke bare for TIL og Moldskred.

Tror faktisk denne saken kan få dommerstanden til å fokusere på denne delen av offsideregelen.

Er ikke rart mannen blir utbrent og det som verre er. Så mye syt, gnål og paranoia. Lurer på om TIL-ledelsen evner å spørre seg selv om treneren har litt feil fokus... Jaja, lykke til med å avsløre linjedommernes hemmelige agenda, Høgmo.

Hvor sier han at linjedommerne har en hemmelig agenda?
Nå leser du en tekst akkurat sånn som du selv vil, i god Joakim stil (Han er vel den her inne som oftest er blitt kritisert for å pålegge folk meninger og utsagn).  ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #679 på: 06. Mai 2009, 20:07 »
Edvardsen får så hatten passer av Rekdal. Spørs hva NøFF synes om at noen forteller sannheten om deres dommere på TV.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 06. Mai 2009, 20:13 »
Jeg synes dommerfokuset blir for ekstremt. Det er en kjent sak at linjedommere ikke holder det nivået de bør holde. De er ikke i stand til å konsentrere seg om både ball og offsidelinje samtidig. Norske linjedommere er ikke i stand til å se at ballen går utenfor sidelinjen, fordi de fokuserer så ekstremt på offsidelinja.

Absolutt ALLE lag i Tippeligaen med raske spisser blir et offer for trege linjedommere. Og Steffen Iversen blir i mine øyne ikke noe verre behandlet av forsvarsspillere eller mer ignorert av dommere enn for eksempel Sigurd Rushfeldt eller hvem det nå måtte være. Det er en kjent sak at sterke spisser ofte blir straffet for nettopp det. Jostein Flo led samme skjebne. Egentlig litt rart, for når en spiss er så stor og sterk som Flo var, så må forsvarsspilleren fort bruke ulovlige midler for å stoppe ham. Derfor er det litt rart at sterke spisser sjelden får spesielt mange frispark av dommeren.

Raske spillere blir ofte avvinket for offside. Det kan fort være feilaktig, fordi linjedommerne ikke greier å se om spilleren er onside når de hører ballen bli slått.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #681 på: 07. Mai 2009, 00:32 »

Hvor sier han at linjedommerne har en hemmelig agenda?
Nå leser du en tekst akkurat sånn som du selv vil, i god Joakim stil (Han er vel den her inne som oftest er blitt kritisert for å pålegge folk meninger og utsagn).  ;)

Jeg overdrev sikkert, men det er uansett merkelig å tro at Moldskred har det mye verre enn alle de raske spissene som har preget TL tidligere. Om Mjelde hadde giddet å bruke energi på alle feilaktige offsideavgjørelsene Helstad og Winters hadde fått mot seg tror jeg ikke han hadde rukket å skape noe gull-lag.

Moro at LSK dreit seg ut igjen forresten. synd VIF vant.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 07. Mai 2009, 01:39 »
Høgmo har jo alltid fremstått ganske stakkarslig da...
Finfin kamp i dag, dette var Glimt ala 2008, dette. Langt mer trøkk i, og mye mer nøyaktige i spillet. Fortsetter det slik klarer vi oss greit.
De som forøvrig trodde på VGs historie om at Runar vurderte pensjonering må forøvrig glemme dette. Vrøvl, kunne Runar fortelle i et lite notis i AN i dag. Runar var forøvrig sammens med Stig stor i dag. Fint å se Ludde respondere til VGs oppslag om at han var Norges minst målfarlige angriper med å score et fabelaktig mål, samt vise prov på gammel storhet resten av kampen!
Så må jeg også få skryte av Per Verner Rønning, for han bør absolutt plasseres trygt inn blant kandidatene til TLs beste stopper. Dersom stortalentet Lædre Bjørdal forhåpentligvis klarer holde seg skadefri har vi et klassepar.
Forøvrig - Londaks suspensjon - gjelder den også i cupen, slik at vi slipper spille med Kolstad neste TL-runde?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 07. Mai 2009, 09:24 »
Om jeg ikke tar helt feil gjelder den i et visst antall tippeligakamper, her en, hvor han ikke kan spille cup eller 2.lags-fotball til karantenen er ferdigsonet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 07. Mai 2009, 13:24 »
Så han må altså sone BÅDE cup-kampen og neste TL-runde?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 07. Mai 2009, 18:19 »
Dersom Jarstein blir tatt ut i neste landslagstropp skal jeg be Drillo om en tryout selv. Har aldri vært keeper, men er ganske sikker på at jeg skal holde meg på en lavere tabbeprosentverdi altså.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 07. Mai 2009, 21:44 »
Godt å endelig vinne igjen! Moro at Borges får sin første scoring også. Føler at han fortsatt sliter litt med tempo, men han viser så absolutt potensiale!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 08. Mai 2009, 14:33 »
Dersom Jarstein blir tatt ut i neste landslagstropp skal jeg be Drillo om en tryout selv. Har aldri vært keeper, men er ganske sikker på at jeg skal holde meg på en lavere tabbeprosentverdi altså.

Han hadde mange i fjor, men dette er faktisk de første han har hatt i år. Pluss at han redda (verdens dårligste) straffe.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #688 på: 08. Mai 2009, 17:52 »
Tom Henning Øvrebø satt opp som dommer i Brann-Start 16. mai. 8)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 08. Mai 2009, 18:12 »
Blir spennende å se hvordan han klarer seg i en slik storkamp når han til og med klarte å drite seg ut i Chelsea-Barcelona.