20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #660 på: 04. Mai 2009, 15:32 »
Pleier vel som regel å være utsolgt på 16. mai ja.

Men du må huske på noen fakta:

Brann Stadion : 17.317
Innbyggere Bergen: 252.051
--> Innbyggere pr. sete: 14,55

Lerkendal Stadion: 21.850
Innbyggere Trondheim: 168 257
--> Innbyggere pr. sete: 7.70

Oi! Burde ikke da Brann, ut fra disse tallene, ha ca. dobbelt så stort tilskuerantall som Rosenborg? :P
Vet selvsagt at dette ikke er en realistisk modell, men det er en god pekepinn på hvorfor det ikke er så veldig mange flere tilskuere enn det faktisk er på Lerkendal.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 04. Mai 2009, 15:51 »
Er ikke en realistisk modell i det hele tatt nei. Må selvfølgelig ta med hele nedslagsfeltet. Og når du ser på klubbene som har best snitt må du også tenke på at:

- Brann har færre seter, de gangene de fyller opp kunne de løftet snittet stort. Alle som har vært i Bergen på 16. Mai vet at bergenserne minst hadde fylt en stadion på 35 000 den dagen.
- RBK har vært ekstremt suksessfulle i norsk fotball, i tillegg er de serieledere i dag. Før 2004 hadde ikke Brann vunnet noe på over 20 år.

Om du ser på snittene nå så leder RBK kun marginalt over Brann fordi de har spilt mot både VIF og Brann på Lerkendal. Det er ganske utrolig når de gjør det så bra og Brann har gjort det så elendig.

Menmen, det merkeligste er vel at tilskuertallene har gått så vanvittig mye ned generelt sett. Lenge siden jeg har vært borti at Brann har hatt et snitt på under 16 000 (!) i TL...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 04. Mai 2009, 17:50 »
Jeg er ikke så sikker på at det blir fullt på Lerkendal 16. mai. Mange tror det. Jeg er redd det blir i underkant av 20 000, og ikke i underkant av 21 000, som det bør være.

15 000 tilskuere på Lerkendal er AAAAALTFOR dårlig. Og selv om det er konfirmasjonshelg er det forferdelig lite.
Tilskuertallet på Lerkendal har gått jevnt nedover siden serieåpningen, og når man kommer ned på under 16 000 er det grunn til å rope varsko. Jeg tror dessverre ikke det blir fullt 16. mai heller, og da må noe skje.

Spesielt ettersom de fantastiske økonomene på Brakka har budsjettert med et snitt på 20 000. Det er ganske merkelig at Lerkendal fylles opp når RBK gjør det dårlig, mens det blir tynnere og tynnere i rekkene når RBK dominerer serien.
Går menigmann på kamp kun når laget gjør det dårlig?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #663 på: 05. Mai 2009, 13:36 »
Hvis dere sjekker disse statistikkene mot Molde og Ålesund vil dere få en aha-opplevelse...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #664 på: 05. Mai 2009, 18:38 »
En liten morsomhet,
En av Isbergets supportere har sett seg lei av NFF og skrevet en artikkel kalt "Dra Til He***** NFF!" på bakgrunn av NFF's siste sjokkerende (og feilaktige) avgjørelse i saken mot Lindpere.

Siden www.til.no linker til isberget.no, og www.fotball.no har lagt inn automatisk søk på gitte sider etter nyheter om NFF (deriblant fra www.til.no) havnet denne nyheten ØVERST på NFF's egne hjemmesider tidligere i dag. Den er nå fjernet fra hjemmesiden deres. Men googler man "Dra til He***** NFF!" kommer saken opp på de 2 øverste plassene. 1.plass linker til isberget.no men 2.plassen til NFF's egne sider www.fotball.no ;D  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 05. Mai 2009, 19:02 »
At NFF roter i Lindperes tilfelle får så være. Men alle lag har fått dommeravgjørelser mot seg denne sesongen. RBK burde hatt MINST ett straffespark mot Odd, ett straffespark mot Lillestrøm, Sigurd Rushfeldt var offside, og skulle således ikke fått det straffesparket som ga Tromsø 2-4, og dermed et måls dårligere målforskjell for Rosenborg. Og det er fullstendig krise. Alejandro Lago fikk i forrige kamp gult kort for å ha stått i nærheten av en FFK-spiller som tilfeldigvis falt. Rajo Piroija plantet albuen i tinningen på Per Ciljan Skjelbred, men slapp ustraffet fra det hele.

Tromsø lider ikke noe mer enn andre lag.

At NøFF er en tulleorganisasjon, som består av kronidioter har jeg visst lenge. Veldig lenge. At Isberget ikke har innsett dette før nå, sier mer om dem, enn om NFF.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 05. Mai 2009, 19:09 »
Ser jeg Tippeligaen med svart-hvite øyne, eller får Rosenborg flest tvilsomme dommeravgjørelser mot seg av samtlige lag?? Kan hende jeg er inhabil til å vurdere dette, men jeg føler at vi har fått svært mye mot oss av dommerstanden i Norge de siste par årene.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #667 på: 05. Mai 2009, 19:27 »
Tro meg, det gjør dere IKKE.

Og at NFF roter i Lindperes tilfelle FÅR SÅ VÆRE???? Ka faen! Vil du ikke ha rettferdig dømming og avgjørelser i fotballen eller?

Nestlederen i sanksjonsutvalget bor i Bergen, og er medlem i SK Brann.

Ville likt å sett ordene dine her inne i en slik sammenheng om det hadde skjedd med RBK, Jokke!!!

Han fikk en kamps karantene pga at sanksjonsutvalget av en eller annen grunn har fått det for seg at Lindpere fikk RØDT KORT i kampen?!?!?!?! Javel - når skjedde i såfall det??

Å gi han en bot er helt greit, da det er normal justis i slike saker.

Men jeg gidder ikke diskutere saken noe særlig videre, den er allerede anket av TIL med bakgrunn i direkte feilbehandling i saken.

Ser for øvrig på nyhetene nå at Martin Andresen lever på lånt tid, noe vi vel har vært klar over lenge. Men nå er det mer eller mindre bekreftet av VIF.

Åge Hareide er visst en het kandidat til å overta.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 05. Mai 2009, 20:06 »
Haha, konge... Det eneste riktige NFF har gjort når det gjelder Brann-Tromsø-kampene er å ikke gi Nilsen og Skarsfjord straff. Ellers er alle sakene behandlet jævlig rart. Og det skjønner man jo når man ser at de tror Lindpere ble utvist, de har ikke giddet å se på episodene engang, kjenner de sikkert bare fra nettavisene.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #669 på: 05. Mai 2009, 20:15 »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 05. Mai 2009, 23:00 »
Ser jeg Tippeligaen med svart-hvite øyne, eller får Rosenborg flest tvilsomme dommeravgjørelser mot seg av samtlige lag?? Kan hende jeg er inhabil til å vurdere dette, men jeg føler at vi har fått svært mye mot oss av dommerstanden i Norge de siste par årene.

Jeg er også av denne oppfatningen, men vi er nok ganske inhabile begge to. Problemet er at alle situasjoner vi får med oss blir blåst så voldsomt opp mens de vi ikke får knapt nok blir nevnt med et ord.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 05. Mai 2009, 23:01 »

Vi har nå potensielt blitt frarøvet en hel del poeng bare de to siste kampene våre, om en skal se slik på det :P

Runar sliter i likhet med resten av laget. Akkurat nå bærer dette rett mot nedrykk. Vi sliter i siste fase av angrepene, og det meste av marginer og avgjørelser går i disfavør oss, og vi sliter med skader. Det lukter nedrykk akkurat nå. Dog er jo Glimt et høstlag tradisjonelt, og dermed er det vel enda håp for vårs...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 05. Mai 2009, 23:13 »
Er vel ingen som ikke føler at sitt eget lag er blitt snytt for altfor mye av dommerne i forhold til andre opp gjennom årene. Man glemmer fort alt det de andre lagene får mot seg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 05. Mai 2009, 23:22 »
Det er nok helt riktig Berntsen. Jeg tror fremdeles det jevner seg ganske greit ut i løpet av en hel sesong.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 05. Mai 2009, 23:44 »
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7654

Mange Brann-fans allerede i telt og sovepose utenfor Brannbutikken 25 timer før billettsalget starter. Ah, skulle ønske jeg hadde muligheten til å dra til Bergen 16. Mai... Har en kompis som har billetter tilogmed...