20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196805 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #630 på: 29. April 2009, 20:59 »
Finnes det ting du ikke klager over, Joakim?

Først skriver du at Solli ikke har "bidratt med en dritt" siden cupfinalen 2003 (!). Og etterpå klager du over første runde i cupen som om det var så jævlig viktig. Har i hvert fall lært at du må tas med en klype salt.
Hehe. Det med Solli kan jo umulig benektes. Han er en begredelig og høyst inkompetent fotballspiller, som av en eller annen helt uforståelig grunn spiller på landslaget. Det finnes bedriftslagsspillere som egner seg bedre på landslaget enn Solli.

Jeg klager over første runde i cupen fordi NFF har snakket så varmt om lokaloppgjør, og fordi det er mye morsommere å reise til Vuku, Verdal, Tynset eller Kristiansund for tidlige cuprunder, enn å reise til Gjøvik.
En plass jeg desverre har vært, og der var det fryktelig kjedelig. Dessuten er det VIF-land. Så hvorfor sende VIF til Verdal og RBK til Gjøvik? Det er bare det jeg ikke forstår. Av og til blir jeg litt vel revet med. Og da høres det mye mer dramatisk ut enn det egentlig er.

Men Sollis udugelighet kan ikke understrekes ofte nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 30. April 2009, 21:08 »
ahh :)
Brann 3 - 1 LSK

LSK er det laget jeg liker best å gruse :D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #632 på: 01. Mai 2009, 02:55 »
Vålerenga skal til Verdal, og Rosenborg skal til Gjøvik? Hvor er disse lokaloppgjørene NFF snakker så varmt om? Hvorfor skal RBK reise ned i tjukkeste Vålerenga-land, mens Vålerenga skal opp til tjukkeste Rosenborg-land? Martin er sikkert blid, da han kanskje kan vinne i Lotto mens han er der oppe. Men hva pokker er det for Rosenborg å gjøre i Gjøvik? Hva er så morsomt med pølse og vafler i Gjøvik? De som ikke er RBK-supportere allerede i Gjøvik, kommer nok heller aldri til å bli det. Hver dag fødes det nye Mini-klansmedlemmer i Gjøvik. Hver dag fødes det nye RBK-supportere i Verdal.  Og da skal Rosenborg til Gjøvik? Hvor er sjarmen i det?

Det er jo generelt ikke noe sjarm ved Gjøvik overhodet. Det må du på andre siden av Mjøsa for å finne. Men det er ganske beskjedent der også.

Ganske skuffet over at du snakker så kaldt om Gjøvik Joakim ;)
Se på det slik, dere påfører Gjøvik FF antagelig historiens første tap. Og med det samme, historiens største tap (for Gjøvik FF altså). Og bare så det er sagt, så er det nok flere RBK-supportere her, enn VIF-fans. Har mye med at vi vokste opp i gullalderen til RBK. Men når det er sagt, så deler jeg synspunktet ditt på det med lokaloppgjør. Jeg er helt enig i at VIF burde tatt turen til vakre Gjøvik, mens RBK burde dratt til lotto-bygda. Vet ikke helt om det er tilfellet, men det hadde vel dratt fler fans på de respektive kampene, og dermed gitt med penger til henholdsvis Gjøvik FF og Verdal. Noe som alle tjener på? Kjernen og klanen er to fanskarer jeg har sansen for (selv om lagene deres ikke er det helt store i mine øyne), men tviler på at det er noen andre enn den hardbarka kjernen/stammen i begge supporterklubbene som gidder å dra så langt for første runde i cupen.
Moro for lokalbefolkningen her å møte RBK, men hadde nok vært best å møtt Vif eller et annet Oslo-lag tror jeg..

Og ClebUTG: Ja, Joakim klager vel sitt. Men første runde i cupen er, om ikke livsviktig, så ganske så viktig for de mindre klubbene. Inntektene som kommer på en slik dag, betyr mye for de små klubbene og nærmiljøet.
« Siste redigering: 01. Mai 2009, 02:57 av Anders28 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 01. Mai 2009, 14:01 »
DIGG med seier mot Lillestrøm i går. Viktig at det ble seiersfest og ikke trøstefylla i går kveld. Huseklepp er bare helt fantastisk. Håper vi fortsetter å plukke flere poeng nå og beveger oss ordentlig ut av nedrykksstriden.

Og de som mener Jan Gunnar Solli er en dårlig spiller etter gårsdagens kamp kan bare legge opp som fotballinteressert med en gang.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #634 på: 01. Mai 2009, 14:42 »
Skulle akkurat til å spørre Joakim om han er av samme oppfattelse av Jan Gunnar Solli etter gårsdagen.

For en spiller Huseklepp er! Riktignok mangler han mye på avslutningsegenskaper og hodespill, men hvis han hadde hatt de to tingene i tillegg ville jeg tro at han hadde forlatt Norge for lenge siden. Jeg tror dessverre han blir snappa opp allerede i sommer.

Det er så godt å se Riseth gå på et nederlag. Det samme gjelder egentlig Kippe.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 02. Mai 2009, 00:01 »
Skal forsvare Joakim her. Vi har sett Jan Gunnar Solli spille noen strålende kamper for RBK, vi har bare sett ham spille jævlig mange dårlige også, de gode veide i alle fall ikke da opp for de dårlige.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #636 på: 02. Mai 2009, 00:55 »
Og de som mener Jan Gunnar Solli er en dårlig spiller etter gårsdagens kamp kan bare legge opp som fotballinteressert med en gang.

Ameobi har også hatt noen gode kamper
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 02. Mai 2009, 01:11 »
Og det er jo også ekstra provoserende når vi har vært nødt til å lide oss gjennom ufattelige minutter landslagsfotballen med han på laget. For der har han vært pissdårlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 02. Mai 2009, 15:07 »
Nå teller vel alle de dårlige kampene for RBK bare positivt på Sollis CV. Og i Brann har han definitivt vært på svært høyt TL-nivå i den tiden han har vært her. Han var vel blant våre tre beste spillere under gullåret. Jeg skjønner ikke bæret av hvordan RBK klarte å utnytte Helstad og Solli så elendig, det betyr ikke at de er dårlige spillere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 02. Mai 2009, 17:28 »
Helstad er en skandale.
Å bruke Tippeligaens mest effektive spiss(?) som ving i 4-3-3 bare fordi vi spilte 4-3-3 i gode gamle dager og er pokka nødt til å gjøre det den dag i dag, fordi styret gjorde et vedtak på det i nesegrus beundring over Eggens fantastiske resultater er en skandale uten sidestykke. Og samtlige oppegående RBK-supporter har skjelt ut de ansvarlige etter alle kunstens regler for akkurat det. Det er mange RBK-supportere som svært gjerne kunne tenkt seg å sett Helstad som RBK-spiller den dag i dag. Og det at Brann fikk kjøpe Helstad for så lite, i en sesong hvor RBK og Brann var rivaler om gullet, har aldri blitt tilgitt av fansen.

Jan Gunnar Solli spilte sine få gode RBK-kamper som høyre indreløper i 4-3-3. Men han spilte også en god del dårlige kamper der, som gjorde at trenerne ville prøve han andre steder, og se om han fungerte bedre da. Som ving var han forferdelig. Enten han spilte på høyre eller venstre. Som defensiv ballsentral var han HORRIBEL, for å si det veldig mildt. Solli ble ALDRI vraket, og spilte dårlig, dårligere, dårligst etterhvert. Å selge Solli var det største sjakktrekket vi har gjort på lenge. Han spilte veldig bra i cupfinalen 2003. Men det var også en sesong hvor han generelt sett ikke var så ille. Sannsynligvis fordi det var siste gang laget som helhet virkelig presterte på et høyt nivå.

Jeg vil sammenligne med Shola Ameobi. Han er ingen dårlig fotballspiller som sådan, han er bare ikke god nok for det nivået som heter Premier League. Jan Gunnar Solli holder vel forsåvidt Tippeligastandard, men det er bare såvidt. Av og til er han brilliant. Han har jo i utgangspunktet en brukbar teknikk og et halvgodt skudd, så det skulle vel egentlig bare mangle. For Brann har nok de brilliante kampene vært flere enn de horrible, men likevel, han er ustabil, og han er ikke god nok for et høyere nivå enn SK Brann. Han har prøvd seg i RBK, der var han annus horriblis. Han har prøvd seg utallige ganger på landslaget. Der har han ALDRI gjort en god kamp. ALDRI! ALDRI! ALDRI! Og det er fakta faen. Han er ikke god nok for landslaget. Han er ikke god nok for RBK. Men han gjør den jobben han skal i Brann. Men ikke mer enn det.

Som junior var Shola veldig god. Han var også svært talentfull da han kom til Newcastle, men etterhvert som oppgavene hans ble gradvis større og kravene som ble stilt til ham, ble gradvis høyere, så falt han gradvis i prestasjoner. Nå kan han gjøre en god kamp sånn nå og da, men i det store og hele er han elendig.

Solli var svært talentfull da vi kjøpte han fra Odd. Men etterhvert som kravene ble større og nivået høyere, så underpresterte Solli så mye at han til slutt ikke lenger greide å spille en ordinær Tippeliga-kamp uten å falle totalt gjennom.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 02. Mai 2009, 17:46 »
Tja, han er nå ihvertfall god nok til å briljere på Norges desidert beste lag over en hel sesong. Det viste han da dette laget var Brann i 2007. jeg tror ikke vi ville vunnet Tippeligaen uten han, og da er han absolutt en spiller med mye kvalitet. Totalt sett har han vært en super investering for oss, uavhengig av om RBK har klart å utnytte han tidligere eller ikke. Det er mulig Mjelde og Nilsen er dyktigere til å utnytte styrkene hans.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #641 på: 02. Mai 2009, 19:23 »
Joakim har over 10000 innlegg på dette forumet, og 99% av dem bærer preg av at han bestemmer konklusjonen før han finner argumentene. Det er IDIOTISK å snakke sånn dritt om Solli, bare fordi han ikke funker i systemet på Lerkendal eller på Landslaget. På landslaget er det stort sett ingen som passer inn, iallefall ikke under Hareide, og RBK var gjennom en patetisk runddans med assistenttrenere på den tiden han var der...

Jeg er enig i at Solli ikke er landslagsmateriell pr i dag, men mulig Drillo kan få noe ut av løpsstyrken hans i en Leo-rolle eller liknende.

BTW: Molde på topp igjen :-)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 02. Mai 2009, 19:35 »
Thanks for that vote of confidence.

Det er haugevis med spillere i Norge med langt bedre løpsstyrke enn Gunda.

Jan Gunnar Solli er ikke en spesielt god fotballspiller, og det er ikke Hareides feil at han har vært dritt på landslaget. Det skyldes utelukkende at han ikke er god nok. Det er plenty andre spillere som faktisk har vært god på landslaget. Mye fordi de faktisk er gode fotballspillere, som blir bedre på et høyere nivå.

Jan Gunnar Solli har bevist utallige ganger at han ikke er god nok for et høyere nivå enn bunnen av Tippeligaen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 02. Mai 2009, 19:44 »
Jan Gunnar Solli har bevist utallige ganger at han ikke er god nok for et høyere nivå enn bunnen av Tippeligaen.

Åh herregud, du har ennå ikke fått med deg at han storspilte for seriemesteren i 2007 da? Du klarer virkelig ikke å ta til deg noe noen andre sier til deg du. Du må være heeeelt jævlig å leve med, Joakim?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 02. Mai 2009, 23:22 »
Jeg synes også Solli var veldig god i gullsesongen til Brann. Han var også ganske god den første sesongen i RBK, men han ble gradvis dårligere der, til han ble stabilt ganske dårlig. Jeg vet ikke om dette skyldes feil av trenere, men det skjedde i alle fall. Synes også Solli har prestert dårligere i sesongene etter gullet for Brann, men han har klart å bli stabilt mye bedre enn han etterhvert var i RBK, selv om jeg fremdeles ikke synes han er noen fantastisk fotballspiller. Jeg mener dog at han holder et mer enn middels tippeliganivå nå av det jeg har sett av Brann. Men som sagt, han var etterhvert elendig i RBK og det er ikke lett for oss å glemme ;)