20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #585 på: 26. April 2009, 09:24 »
Blir en tøff oppgave (I utgangspunktet) for RBK, men etter det jeg har sett av hhv RBK og LSK i år skal RBK klare 3 poeng i denne kampen. Bra at Viking slår Molde, også for lagene bak RBK og Molde.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 26. April 2009, 11:53 »
Det kunne man si om Molde-Viking på forhånd også.
Er det noe Henning Berg liker, så er det å tukte Rosenborg. Og Lillestrøms spillerstall inviterer jo til Ræva-fotball. Spørsmålet er bare om RBK greier å spille sitt spill, og ikke lar seg rive med til å spille på LSKs premisser. Klarer vi å unngå det, så bør vi vinne. Spiller vi som LSK, har vi ikke nubbesjans. Prica og Iversen er ikke i nærheten av å matche Occean, Sundgot, Kippe og Riseth i å være unfair og ulovlig sterk i duellene. De er rett og slett for snille til å vinne en luftkrig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #587 på: 26. April 2009, 13:06 »
Blir en spennende runde- Brann er vel det laget med størst press på seg for å MÅTTE vinne, noe jeg tror de vil klare. Glimt har vel både Sørensen og Martins ute, det gjør nok fort forskjellen i denne kampen. Jeg skal i allefall satse noen kroner på Brann seier (regner med oddsen er ok på den kampen).

Edit:
Enig i at de er hardtspillende og til tider skikkelig unfair - noe som fort preger kamper, tror likevel RBK er gode nok til å komme seg ut av den knipen og vinne kampen. Occean er nesten i klasse med David Nielsen, bare det at Occean gjør det når ballen er LANGT unna der han selv befinner seg (noe som kankje er verre enn albuebruk i alle hodedueller). Reginiussen var alt annet enn imponert over faktene til Occean. Han gikk konstant og tråkket på tærne, sannsynligvis for å provosere frem "slag" sånn at han kunne kaste seg rundt og satse alt på en Oscar statuett.. Occean har jeg ingenting til overs for - og at han spiller på LSK gjør det ikke nødvendigvis bedre.
Så det blir viktig at RBK's stoppere ikke lar seg provosere - noe jeg er redd Demidov fort kan bli? Eller tar jeg feil nå??
« Siste redigering: 26. April 2009, 13:14 av Ulf »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 26. April 2009, 13:33 »
Jeg tror nok Demidov kan bli sur og godt nevne noe om det etter kampen, men jeg tror (og håper) han ikke er typen som driver og tar igjen ute på banen, men det blir spennende å se ;) Håper virkelig vi vinner denne, ser nå også at Skjelbred kanskje er tilbake. Denne kampen tror jeg faktisk han kan gjøre det veldig godt på høyrekant da han kanskje møter Tippeligaens dårligste venstreback i Gabrielsen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 26. April 2009, 14:36 »
Tror kanskje Brann for en gangs skyld har sjanse til å vinne på Apsmyra. Thiago er ute, Derek er ute, Ludde er usikker og Christian Berg er usikker. Christian Berg er vår beste spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 26. April 2009, 15:03 »
Hvis Ludvigsen spiller scorer han garantert. Tipper 3-0 til Glimt.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #591 på: 26. April 2009, 18:48 »
Jeg ser ikke, selv etter å ha sett over skadelisten til B/G, noen grunn til at Brann skal ta med seg noe poeng hjem fra Aspmyra i morgen. Selv er jeg noe mer optimistisk enn Berntsen og tipper 2-1.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 26. April 2009, 19:04 »
ja jeg lurer på hvem som skal score mål for brann i år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 26. April 2009, 20:02 »
Hehe, voldsomt til mangel på tro. Dere vinner imorra...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 26. April 2009, 20:06 »
Forresten - noen som så Start-kampen? Hørtes ut som om Mykland klarte seg ganske greit eller?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 26. April 2009, 20:12 »
Start kjørte over et meget svakt Tromsø. Hadde egentlig vært fornøyd med 1 poeng i denne kampen, så det var ekstra digg med 3. Myggen spillte helt ok, verken mer eller mindre. Tror han kommer mer etterhvert...

Dette Tromsø forsvaret er noe av det dårligste jeg har sett på Sør Arena :D Personlige feil hele tiden rett og slett.

Ellers er det DIGG med Bolanos som scorer kandidater til årets mål i hver runde. Jeg tror han kan bli større enn Alanzinho!
« Siste redigering: 26. April 2009, 20:14 av Andy »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #596 på: 26. April 2009, 20:17 »
At 3 mann (Bolanos, Hulsker og Fevang) skal få lov til å kle av, og voldta 11 mann i 2x45min er helt utrolig. Fullt fortjent seier til Start. Til tross for kanskje litt hardt idømt rødt kort. Da var allerede stillingen 3-1. Skaper mer enn nok til å punktere kampen i løpet av de første 20 minuttene. Når det så skal serieproduseres personlige feil gjennom hele kampen kan man ikke vinne.
Gratulere til Start og Sørlandet.

Jeg satt også og tenkte på Bolanos som årets Alanzinho gjennom store deler av kampen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #597 på: 26. April 2009, 21:12 »
Denne kampen tror jeg faktisk han kan gjøre det veldig godt på høyrekant da han kanskje møter Tippeligaens dårligste venstreback i Gabrielsen.
Ruben Gabrielsen er et veldig stort talent, og trives jo best på høyrebacken. LSK har veldig store problemer i år, og jeg mener at Ringstad, islendingen og han mørke sentralt ikke har vist hvorfor de spiller i TL i dag. Ringstad og han mørke (husker ikke navnet), er jo unge, men holder ikke nivået. Det er gjennomgangsmelodien i LSK virker det som..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #598 på: 26. April 2009, 23:04 »
Ingen som nevner det skammelige røde kortet til Tromsø?

Hulsker gikk jo selvfølgelig ut på TV og sa at han "oppfattet det som korrekt". For en dritt. :)

Men jeg er vilt imponert over Bolanos. Han viser mye av de samme geniale trekkene som Alanzinho hadde. Tipper han blir en "hit", ja. (I motsetning til Lyns Gustavinho. Han var jo spådd en god karriere.)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #599 på: 26. April 2009, 23:27 »
Ingen som nevner det skammelige røde kortet til Tromsø?

Hulsker gikk jo selvfølgelig ut på TV og sa at han "oppfattet det som korrekt". For en dritt. :)

Gidder ikke nevne det, for å slippe å få høre at man bruker det som unnskyldning. Helt fair løpsduell sånn som jeg ser det. Hva jeg synes om Hulsker skal jeg holde for meg selv.