20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #270 på: 18. Feb. 2009, 14:26 »
Veldig ivrig du var på denna skytinga....åssen gunner er du har a Joakim??
'
Mine grunner for å skyte Erik Hoftun heter Tore Reginiussen og en prislapp på 15-20 millioner kroner.
Men jeg håper jo jeg slipper å gjøre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 18. Feb. 2009, 14:30 »
g(r)unner

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 18. Feb. 2009, 14:39 »
Var det virkelig ikke en R der? Merkelig. Jeg er overbevist om at den ble tatt bort etter at jeg skrev mitt innlegg.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 18. Feb. 2009, 18:34 »
Var det virkelig ikke en R der? Merkelig. Jeg er overbevist om at den ble tatt bort etter at jeg skrev mitt innlegg.

Den ble nok ikke det.. :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #274 på: 18. Feb. 2009, 21:01 »
Til tider er du i beste fall patetisk Joakim...
Hvorfor tror du TIL var det laget i TL som slapp inn færrest mål? Kan det kanskje ha med at dere var så idiotiske å la Miika komme hjem og danne norges beste stopperpar sammen med Tore? Deres egen kjæledegge Mini sa det jo hele sesongen. Tore er den neste stopper eksporten som vil ta steget opp i de en av de store ligaene i Europa. Han har fart, god teknikk og god på hodet. Hva er det Tore mangler slik du ser det??

Ikke bra at TIL sliter med økonomien, det er sant. Samtidig er jeg helt enig i den satsingen klubben har gjort. Er nok med tanke på UEFA-cupen at klubben satser som de gjør. Ved å la Moldskred og evt Tore gå så svekkes mulighetene for suksess betraktelig.
Steinar Nilsen ser ut for at han trenger Moldskred (eller en lignende spiller) - og jo nærmere vi kommer 1.mars, jo mer desperat tipper jeg Nilsen/Bruun Hansen blir. Ergo vil vi fort nærme oss den prislappen Steinar selv har satt på MM - dvs MINST 15 mill ;)
Tror ikke Tore selges nå, men at han går til en utenlandsk klubb til sommeren, evt etter sesongen.

Edit:
TIL og Nord-Norsk fotball satser hardt på fremtiden. En ikke ubetydelig person i utviklingen av talenter for Manchester United skal nå lede arbeidet med å utvikle talenter i Nord-Norge.

NY TALENTUTVIKLER I NORD-NORSK FOTBALL
ALEX FERGUSON TROR JEG ER GAL
TALENTUTVIKLER MED LANG ERFARING

Et MEGET spennende valg - er selvsagt ikke garantert at dette blir en suksess, men her legges i allefall til rette for at det skal la seg gjøre å utvikle flere talenter i fremtiden.
« Siste redigering: 18. Feb. 2009, 21:36 av Ulf »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 18. Feb. 2009, 22:44 »
Tore Reg mangler ro. Han mangler oversikten. Han mangler stabiliteten. Han mangler erfaring. Han er for uvøren. Det er bare å se på landskampene hans. Han har gjort sin makker, Brede Hangeland, dårligere på grunn av sin manglende rutine og de mange feilene han har gjort.

Det er STOR forskjell på å være stopper i TIL og i Rosenborg. Det er Miika Koppinen et godt eksempel på.
Rosenborg står langt høyere med forsvaret. Det stiller store krav til hurtighet. Det stiller også større krav til at stopperne må kunne ha ballen i beine, og kunne slå en pasning til en medspiller.

Koppinen er en god duellspiller. Men ingenting mer. Derfor falt han delvis gjennom i Rosenborg. Dessuten er det Miikas egen feil at han hadde for høye tanker om seg selv, og ikke var fornøyd med kontrakten med Rosenborg. Det var Miika selv som ønsket seg bort, ikke Rosenborg som ville kvitte seg med han.

Tore R og Koppinen er et godt par i Tromsø, hvor de har et minimalt press på seg, hvor forsvaret står mye lavere og hvor fansen ikke forventer så mye mer.

Tore Reginiussen KAN nå opp på Hangelands nivå. Men han kan ikke dra rett fra Tippeligaen til en toppklubb. Da vil han slite. Hangeland tok et mellomsteg i FCK, og ble mye bedre av det. Men ingen klubber med fornuftige ledere/eiere vil betale 15-20 millioner norske kroner for en spiller som ikke har lyktes i å vise seg frem på internasjonalt nivå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 19. Feb. 2009, 21:24 »
Rosenborg har nylig utgitt sesong-DVD med materiale lånt fra TV2. Reklamen tilsa at dette skulle være en ordentlig sesongvideo for die hard fans.

De foreløpige rapportene tyder på at selve hovedfilmen er TV2s sesongoppsummering som sikkert fremdeles er å se på Sumo. Det var mer Stabæk-jubel enn Rosenborg-fokus på filmen ifølge de som har sett den. Og ekstramaterialet er hentet direkte fra RBK-TV.

Det høres jo virkelig bra ut. 2004-filmen likte ikke jeg særlig godt. Men rapportene tyder på at den var milevis bedre.

I tillegg har Rosenborgs überfantastiske, geniale sportsdirektør Erik Hoftun fått for seg at Rosenborg ikke trenger en ny spiss, og at det vil være bedre å hente en Rade Prica totalt uten kamptrening i slutten av mars, når sesongen er godt i gang, enn å hente han nå, mens han ennå kan få et par treninger og treningskamper før alvoret starter. Neida, Rosenborg vil heller ha en halvskadet Steffen Iversen som spiller play-station fremfor å trene. Alt dette for å spare et par millioner, selv om prisen på Prica er 3,6 millioner, ifølge rapportene.

Rosenborg vil heller betale 5 millioner for Peter Kovacs (ja, Hoftun benekter at det dreier seg om 5 millioner, men jeg har mine tvil om det dementiet) eller Adecco-spiss Kenneth Kvalheim. Det er slike spisser Erik Hoftun selv har blitt rundspilt av, og de er jo mye bedre enn Erik Hamréns bekjentskaper.

Toppscorer i Adeccoligaen er jo mye tøffere og bedre enn å være toppscorer i dansk liga.

Les om idiotene i RBK her.

Lenge leve Gutteklubben Grei

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 19. Feb. 2009, 21:38 »
Hadde vært spennende å se Kenneth Kvalheim i Tippeligaen. Har jo en fryktelig imponernede statistikk i adecco. Nå har ikke jeg sett han nok til å si om rbk burde kjøpe han og om han vil bli en skusess i tippeligaen, men han scorer mål og det er jo det viktigste for en spiss.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #278 på: 19. Feb. 2009, 22:24 »
Vel, var vel ingen som trodde på Hangeland heller når han skulle gå til England - eller Gamst for den saks skyld. Tore går selvsagt ikke rett inn på ett av topplagene i England, men han kan gå inn på laget til klubber på størrelse med f.eks Fulham, selvsagt etter en liten tilpasningstid som alle trenger i den alderen.

Nei han er ikke ferdig utlært - det er heller ikke Brede Hangeland. Men Tore er minst like god nå som Hangeland var på samme alder. Sannsynligvis bedre.

Jeg ser helst at han blir i TIL ennå en sesong, da jeg føler meg 100% sikker på at Høgmo er rette mannen til å få ut ennå mer av potensialet hans. I og med at TIL skal ut i Europa den kommende sesongen, så vil han også få internasjonal matching i TIL. Noe som etter alle solemerker vil være med på å utvikle han som spiller. En matching han ikke vil få i Brann eller RBK. Ergo vil det være et steg i feil retning å gå til en av de klubbene.

Når så TIL (og Nord-Norge) har kapret en slik resurs som Mark Dempsey til Nord-Norge er mulighetene for å utvikle seg ennå mer i TIL og TL absolutt til stede. Ser ikke bort ifra at det med tid og stunder (om 2-3 år) er unge spillere som tar steget fra Nord-Norge og til Man U/England som en direkte følge av dette. Tore kan fort bli den første. Han forsvinner senest etter sesongen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 19. Feb. 2009, 23:37 »
Jeg tror tore kan med årene bli en greit PL stopper, på samme måte som jeg alltid trodde Brede ville klare det. Å si at reginiussen sansynligvis er bedre en det brede var i den alderen blir bare synsing. Brede er bedre i lufta, og har en mye større ro med ballen. Han har alltid hatt god ro med ballen. Både i Vidar og Viking. Han spilte også nesten en hel sesong på midtbanen for viking, noe som er sjeldent for en midtstopper. Til gjengjeld har reginiussen mye større fart.

Jeg tror som mange andre her sier at Reginiussen har godt av å bli i til en sesong til. Der er han stjerna og kan jobbe med seg selv i kjente omgivelser. Han er i en alder hvor det er viktig å spille mest mulig, og det hadde vært synd om han gikk til en Pl klubb og tok en Hæstad.

Forhåptentligvis fortsetter han utviklingen og tar steget opp i en stor liga. Hadde vært gøy med et nytt stoppepar med internasjonal klasse på landslaget.

Men dere osm følger Rbk, hva skjer med demidov? har han mista litt av kruttet etter kanonstart på tippeligaen? Jegh ar ikke hørt eller sett så mye fra ham i det siste. Er det landlagspotensial? skal han spille midtbane i år?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 20. Feb. 2009, 00:01 »
Mest sannsynlig blir Demidov stopper i år. Han startet fjorårssesongen veldig bra, men tror det tok litt på for ham å spille alle seriekampene våre i fjor med tanke på at han kom rett fra addecco. Har fremdeles bra tro på den gutten.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 20. Feb. 2009, 00:07 »
Brann prøver seg med nok et bud på MM. Vår jakt på Moldskred har vært håndtert helt utrolig dårlig. Han er ingen spiller i STOR tippeligaklasse, og at vi virker så desperate etter EN spiller skal ikke være nødvendig uansett. Tromsø er nær konkurs og likevel lar vi de sitte på de beste forhandlingskortene. Helt sjanseløst å la de spille det sleipe spillet, det skal være nok av andre spillere å prøve seg på rundt om i verden... 

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 20. Feb. 2009, 00:07 »
Ja, Demidov har definitivt potensiale. Han har et veldig høyt høyeste nivå, men problemet hans i høstsesongen var ustabilitet. Han kunne gjøre mye rart. På RBK-forumet er det svært delte meninger om Demi, men jeg har stor tro på ham som stopper. Han må rendyrkes der, for vi har gode nok sentrale midtbanespillere. Tror dette kan bli en kanonsesong for Vadim, spesielt om stopperparet Demidov-Stadsgaard holder seg skadefritt og får spille mange kamper sammen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 20. Feb. 2009, 00:24 »
På RBK-forumet er det svært delte meninger om Demi

Dette er vel en del av grunnen til at jeg ikke gidder å poste på RBKWeb, mange veldig flinke debatanter, de er bare så enormt kritiske til ALLE spillerne våre, uten unntak.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 20. Feb. 2009, 12:44 »
Det er mange skeptiske sjeler der ja. Men det er bare fornuftig å være skeptisk.
Det er noen idioter der, som lovpriser alt Rosenborg og klubbens spillere gjør, og som hopper i taket av glede når Hoftun jakter på storfisk fra Adeccoligaen, fremfor småfisk fra Premier League. Og så har du de som kritiserer spillerne og ledelsen for absolutt alt, riktig eller galt.
Men sånn er det jo på de aller fleste fora. Så også her.

Jeg liker RBKWeb-forumet. Det er fornuftlige sjeler og gode debattanter der. Mange som har store krav og høye forventninger til RBK, og det mener jeg er bare sunt. Man skal være kritisk til Erik Hoftun. Man skal være kritisk til prosessen som førte til Hoftuns ansettelse. Man skal være litt kritisk til den nye treneren, og man skal kjefte på Iversen når han spiller Play Station og drikker alkohol på byen i stedet for å trene.

Jeg synes denne skepsisen er sunn jeg, og derfor er jeg ganske aktiv på RBKweb.

Hva angår Reginiussen bør han ta steget opp til en klubb hvor han ikke er den største stjerna, hvor han ikke er forgudet av publikum og hvor han har en trener som ikke forteller han hver dag at han er lagets beste spiller. Reginiussen trenger å lære seg å være en av mange gode spillere før han tar steget til en av de store ligaene.

Demidov har potensiale. Uten tvil. Og han bør absolutt satses på som midtstopper. Han er i mine øyne fullt på høyde med Reginiussen når han er på sitt beste. Men han er uferdig. Og jeg kunne tenkt meg at han hadde hatt en bedre konkurrent enn Lago, selv om jeg er en fan av Lago.