20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #150 på: 21. Jan. 2009, 17:22 »
Hvis Glimt greier å prakke Olsen på en engelsk klubb, hvor jeg nekter å tro at han lykkes (Ludde ble ikke akkurat noen kjempesuksess i Tyskland), så blir jeg mektig imponert. Men ikke så rent lite bekymret for Olsen selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 21. Jan. 2009, 18:08 »
Håper egentlig alt av overganger til utlandet går til helvete og at klubber med et visst økonomisk grunnlag (som Brann ;)) kan plukke med seg det de vil ha fra desperate gjeldsslaver (BG, TIL, LSK osv).

Men nå virker det jo som om man begynner å få orden på situasjonene, som et medlem av Tromsøs supporterklubb sa:

"nu har TIL fått et lån som gjør at gjelda e nedbetalt"  ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 21. Jan. 2009, 18:59 »
Har ikke Sheff Utd akkurat kjøpt en bakromsspiss? Kan bli vanskelig for B/G å få solgt Olsen i så fall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 21. Jan. 2009, 18:59 »
Er vel som venstreving han er tiltenkt rolle, ikke som spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 21. Jan. 2009, 23:05 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2509140.ece

"Før helgen avslo Stabæk et bud på om lag 35 millioner fra Trabzonspor på Alanzinho. I stedet svarte sportslig leder Lars Bohinen med å antyde at 50 millioner er rett pris for den brasilianske ballkunstneren. Forhandlingene mellom de to klubbene er nå ikke-eksisterende. "

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #155 på: 22. Jan. 2009, 09:16 »
Nå har her Moldskred plutselig fått det for seg at han skal bli i TIL. Kanskje det har gått opp for han også at han faktisk får spille i Europa med TIL, noe han ikke får i Brann. Tror han kan passe godt inn i en hurtig spillestil som Mr. Høgmo legger opp til.

Tipper vi får se TIL i 442 og 4411 i kommende sesong. Forhåpentligvis vil kompisen til Zlatan finne ut at det må litt mer til enn bare å være kompis til en verdensstjerne for å bli en selv. Bovar Karim håper jeg kan bli den kreative spilleren TIL trenger for å bli ennå giftigere foran mål.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 22. Jan. 2009, 11:14 »
Nå har her Moldskred plutselig fått det for seg at han skal bli i TIL. Kanskje det har gått opp for han også at han faktisk får spille i Europa med TIL, noe han ikke får i Brann. Tror han kan passe godt inn i en hurtig spillestil som Mr. Høgmo legger opp til.

Tror heller han bare sier det etter å ha fått kritikk fra ledelsen i TIL.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 22. Jan. 2009, 14:59 »

Tipper Moldskred bare helgarderer seg, og ikke vil ha TIL-supporterne mot seg. Tar det som en selvfølge at han ikke bare skifter mening etter utallige Brann-frierier, men kanskje han innser at overgangen likevel ikke er så aktuell av ukjente grunner. Jeg tror nå uansett han går til oss i Februar

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 22. Jan. 2009, 15:42 »
http://www.dagbladet.no/2009/01/22/sport/fotball/tippeligaen/4490288/

Ser at den karismatiske sportsdirektøren i FFK nå har trukket seg fra stillingen, to måneder etter at han starta jobben!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 22. Jan. 2009, 17:21 »
Jeg må få si at jeg virkelig roser Fredrikstad Fotballklubb for at Anders Grönhagen har vunnet denne maktkampen.

Det er selvfølgelig veldig synd for FFK at de ikke får nyte godt av Karlsens enorme nettverk og hans imponerende kunnskaper om talenter verden over. Vi får bare håpe at Karlsen ikke er tapt for norsk fotball. Her kan RBK gjerne kjenne sin besøkelsestid. Som om det ville vært aktuelt.

Gutteklubben Grei kan jo ikke finne på å ansette en gutt som ikke er like grei i en så viktig posisjon.
Dessuten har jo Hoftun skaffet oss Roy Miller og John Pelu. To virkelige superstjerner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 22. Jan. 2009, 17:24 »
Rart ikke Miller har slått til da. Nok en gang dette Glimt-syndromet der de ikke makter prestere utenfor Glimt. Miller er jo egentlig en brilliant spiller!
Nå står det jo at FFK alikevel forhandler med Karlsen om speidertjenestene hans da. Men jeg syns det er en seier for fotballen at treneren vinner frem, uten tvil!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 22. Jan. 2009, 17:55 »
Må forresten skyte inn at jeg synes det er litt rart at ikke FFK ryddet opp i eventuelle slike uklarheter FØR de ansatte Karlsen.
Skulle jo kanskje tro at det var normalt at styreleder, hovedtrener og påtroppende sportsdirektør satte seg ned og diskuterte hvordan sportslig ledelse skulle drives og alt sånt FØR vedkommende ble offisielt ansatt.
Slik kunne man ha unngått en litt pinlig overskrift som denne i avisene.

Tror Miller må ha fått høydeskrekk etter overgangen til RBK. Jeg tror fortsatt han er en ok spiller, men er svært skeptisk til om han er fremtiden til RBK. Dessuten er det all grunn til å være skeptisk når Hoftun rekrutterer spillere som rundspilte ham i Adecco.
Demidov kan bli en kjempespiller. Men Pelu og Miller ser jeg lite håp for.
Synd fru Miller ikke fikk arbeidstillatelse i statene.

Min generelle erfaring er jo at spillerne vi kjøper fra Glimt i aller høyeste grad greier å prestere. Men så var jo brødrene Berg og Jan Derek Sørensen klassespillere i ordets rette forstand da.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 23. Jan. 2009, 11:29 »

Ser at den karismatiske sportsdirektøren i FFK nå har trukket seg fra stillingen, to måneder etter at han starta jobben!

Sånn går det når du er såpass karismatisk. Fin fyr, sikkert veldig flink, men virker ikke å ha den store sosiale kompetansen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 23. Jan. 2009, 12:28 »

Sånn går det når du er såpass karismatisk. Fin fyr, sikkert veldig flink, men virker ikke å ha den store sosiale kompetansen.

Virker som han prøvde ta en Wise. Godt å se at slikt faller gjennom andre plasser! Provoserer meg, slikt!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 23. Jan. 2009, 13:37 »
Huseklepp-klasse over Moldskreds mål mot Shaktar Donetsk.  :)