20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196738 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #120 på: 14. Jan. 2009, 18:43 »
Men da må dere ikke stille dere i en sånn posisjon at dere ikke får solgt, som Tromsø gjorde med Reginiussen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 14. Jan. 2009, 18:44 »
Nei, det får jeg da håpe vi heller ikke gjør. Men der er vel kanskje mer penger å hente fra utlandet enn fra RBK!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 15. Jan. 2009, 22:29 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2510322.ece

Glimt er fucked. Nå får Brann se å hente Olsen for de 5 millionene de kan avse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 16. Jan. 2009, 02:32 »
Faen meg bra jævlig dette. Olsen skal faen ikke til Brann, der har han ingenting å gjøre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 16. Jan. 2009, 14:05 »
Går det ikke an å drive fotballklubber i Norge uten å ende med nesten konkurs i tide og utide? Håper Glimt kommer seg ut av dette. Det laget jeg har mest sans for i Norge bortsett fra RBK.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 17. Jan. 2009, 17:46 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2513993.ece

Tromsø er også fucked! Her får Brann spille kortene sine riktig, så ender vi opp med Trond Olsen, Helge Haugen, Reginiussen og Moldskred for 10 mill tilsammen.  :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 17. Jan. 2009, 17:57 »
Trond Olsen kommer til å havne i RBK, det er jeg ganske sikker på. Uansett er det usannsynlig at Brann får alle de så billig, men det spørs vel om noen andre enn oss kan konkurrere med dere om å kjøpe spillere i det hele tatt.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 17. Jan. 2009, 18:15 »
Jeg er også ganske sikker på at Olsen vil havne i RBK og Moldskred i Brann til slutt. Spørsmålet er hvor langt Brann og RBK trenger å strekke seg ettersom nordlendingenes situasjon blir verre og verre. De fantasiprisene BG og TIL legger frem til utenlandske klubber kommer nok til å bety at ingen av dem vil bite på før de internasjonale vinduet stenger. Og da står vel valget mellom å fortsette å gamble stort økonomisk eller å selge til normal pris til andre norske klubber.

Når det gjelder konkurranse om å kjøpe spillere er jeg litt usikker på hvem som ligger best an i år, sannsynligvis er det Rosenborg. Jeg trodde RBK skulle være suverene, men det virker som om de har bundet mye av CL-pengene i noen katastrofale investeringer. Brann kjenner også finanskrisa på lommeboken, og er nok uansett ingen konkurrent økonomisk i forhold til RBK uten investorhjelp. Viking har sikkert noen millioner å satse med, og Stabæk regner jeg med vil satse stort økonomisk i år med tanke på en CL-kvalik som etter det jeg har skjønt blir langt mer overkommelig enn tidligere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 17. Jan. 2009, 18:21 »
Ja, tror det kan være noen kjøp å få til en billig penge bare man har litt is i magen. Tror grunnen til at RBK har budsjettert med mye minus er at de har en stor utgiftspost i forbindelse med spillerkjøp, i alle fall håper jeg det. Hvordan er egentlig Branns situasjon?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 17. Jan. 2009, 18:36 »
Vanskelig å si. Budsjettet er veldig stort, med masse inntekter knyttet til mye support, og masse utgifter knyttet til stadionutbygging. Bruun Hansen virker samtidig å være veldig forsiktig økonomisk, og jeg tror rett og slett ikke Brann har råd til å handle for mer enn 5-6 mill uten hjelp utenfra eller etter spillersalg. Heldigvis ser det ut som om Demba forsvinner for en altfor høy pris, og samtidig har Hardball snakket om at de fortsatt er villige til å se på investeringsforslag fra Brann til tross for et stygt finansmarked for dem også selvfølgelig. Det KAN ende i et veldig bra overgangsvindu for Brann, og det bør det også, for i dag er vi omtrent på samme nivå som i fjor (Holmvik inn, Hanstveit ut), noe som altså tilsvarer under midten av tabellen. I tillegg ser Austin ut til å forsvinne til Stoke, det er selvfølgelig et stort tap.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 17. Jan. 2009, 18:37 »
Ja, synes Austin virket god av det jeg så ham i fjor. Helt utrolig at dere i det hele tatt får penger for Demba-Nyren :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 17. Jan. 2009, 18:44 »
Ja. Men etter å ha sett Youtube-videoer av tiden hans før Brann skjønner jeg godt at han har en veldig stor stjerne i Danmark. Men vår spillestil var han tydeligvis overhodet ikke i stand til å lære seg. Jeg er positiv til ryktene om David Nielsen + 4-5 millioner i bytte mot Demba. Da får vi en spiss som har scoret en del i TL for bunnlag, og i tillegg råd til en passe billig spiss til. Det er spisser som virkelig mangler i Brann, midtbanen ser egentlig OK ut selv etter Austin forsvinner. Men det innebærer selvfølgelig at Nilsen får skikk på alt det som gikk galt i fjor.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 18. Jan. 2009, 00:28 »
FFK forsterker:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1640/372/

Tipper vi får se mange spennende unggutter i FFK fremover med Tor-Kristian Karlsen på laget!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 18. Jan. 2009, 01:26 »
Veldig spennende!

Selvom jeg er fra Særp, er det er Fredrikstad jeg følger mest med. Kanskje de kan hjelpe til litt når laget i england butter i mot..

Morsomt at lille FFK klarer å hente såpass store talenter.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 18. Jan. 2009, 13:07 »
Tror Fredrikstad gjorde et kupp da de fikk Tor-Kristian Karlsen. Selv om jeg synes han virker noe arrogant er det ingen tvil om at han er en god speider.