20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 197134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #75 på: 19. Des. 2008, 15:07 »
Jo, renger med det. Står vel futsal fordi Stabæk spiller kampene sine i en innendørshall neste år. Sjanseløse greier forresten, fotball er vel ikke en gang førsteprioritet av det den hallen skal brukes til... Men det meste er vel bedre enn Nadderud.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 19. Des. 2008, 15:11 »
Jo kan ikkje sjønna noke anna.
Fant denne og der er det ialfall Stabæk fotball
http://www.ba-avis.no/ntb/sport/article177247.ece
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 19. Des. 2008, 17:40 »
Tja, RBK hadde en veldig god periode i TL i år, men var jevnt over for ustabile. Har troa om vi får inn noen forsterkninger, spesielt på topp. Får vi det tror jeg vi tar gullet, ellers kan det fort bli en ny 5.plass. Har utrolig mye å si.
Fra sommermånedene og utover høsten frem til gruppespillet i UEFA-cupen startet, oktober måned kom og sesongen skulle avgjøres. Da sviktet det. Sannsynligvis på grunn av at "tidenes hardeste treningsvinter" var for dårlig. Men fra starten av juli og til starten av oktober var RBK meget, meget gode (med unntak av TIL borte og Stabæk hjemme).

I 2006 var det seriefinale på Brann Stadion sent i oktober. Brann-RBK. Brann hadde ledet serien siden tidenes morgen, og gullet var allerede på god vei "hem". Men jammen vant ikke RBK en kamp Brann var sikker på å vinne, og RBK vant serien. Merkelige greier det der.
I 2007 og 2008 har ikke Brann møtt RBK hjemme i avgjørende kamper. Likevel var ikke RBK langt unna å banke Brann på stadion også i 2008.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 19. Des. 2008, 19:14 »
Vi skulle i alle fall vunnet hjemme. En av de første kampene under Hamrén, men Helstad lurte til seg et mål på slutten...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #79 på: 19. Des. 2008, 22:46 »
Som TIL supporter synes jeg det er trasig at klysa Ernst Pedersen var så inkompetent at til og med styret i B/G klarte å avsløre han. Nå mister vi TIL supportere ett av våre største mobbeoffer i FK Nordlandsbanken.

Lurer forøvrig på om RBK hjelper farmer klubben sin med litt økonomisk støtte?
Vil de sende nok en av sine for å ta et verv i klubben?? Hører jeg Mini som Direktør???

Tipper B/G ASAP selger T.Olsen for å berge noe av stumpene etter at "PPP" (Pappa Playboy Pedersen) har rævkjørt klubben så til de grader at han måtte gå på dagen.

At man:
1) Driter i pålegg, fra styret og styreformann personlig, om å innføre systemer for økonomistyring
2) Har en "ovenfra og ned" holdning til sine største "samarbeidspartnere"
3) Hudfletter Avisa Nordlands styreleder høyt og tydelig på ett nesten fullsatt utested i Bodø (neppe edru heller tenker jeg...)

Ja da ber man om å miste jobben!

Gratulere herr Pedersen, de har herved vunnet prisen som årets dust.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 20. Des. 2008, 11:52 »
Ja, Pedersen kan for min del bare brenne en viss plass, han. For en idiot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #81 på: 20. Des. 2008, 12:39 »
Egentlig ganske fantastisk at han har fått herje så lenge uten at noen har stoppet han. Men er vel en liten "gutte klubben grei" i Glimt som i mange andre klubber tenker jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 22. Des. 2008, 00:12 »
Synes egentlig det er litt merkelig at faren til Morten Gamst Pedersen, har vært leder i Bodø/Glimt såpass lenge.
Det vil ikke være overraskende om Glimt hermer etter RBK også på å ha en veldig grei gutteklubb i sentrale lederposisjoner som sørger for at klubben ikke kan utvikle seg for mye. Det er tross alt veldig farlig om RBK ikke følger Eggens postulater slavisk. Så da er det sikkert også veldig farlig om Glimt ikke følger RBK slavisk.

Glimts prislapp på Olsen skal visstnok ligge på rundt 7 millioner. Jeg antar at prisen er dumpet til det nivået, for å få klubber til å by.
Og da tenker de vel helst på Rosenborg, tipper jeg.

Selv er jeg helt klart for å kjøpe Trond Olsen og sende John Pelu motsatt vei (Pelu var ifølge statistikken bedre enn Olsen i Adecco - og det for et dårligere lag...). Men 7 millioner synes jeg blir i overkant. 5 mill kan jeg gå med på. Så prissetter vi Pelu til 3. Da kommer vi totalt opp i åtte. Det bør kunne passe Glimt bra.

Jeg er litt usikker på hvorvidt Olsen vil fungere som spiss i RBKs 4-4-2-system. Og jeg håper da virkelig at Olsen inn betyr at Ingelsten ikke kommer inn. RBK trenger både Ingelsten (som Brann visstnok skal ha begynt å lukte på) og Olsen, i tillegg til Rushfeldt og Iversen.
Da begynner RBK-angrepet å se lovende ut. Ikke perfekt, men lovende.

Hvis Konan og Sapara da blir å kjempe om den fremskutte midtbaneposisjonen, mens Skjelbred, Annan/Tettey og Traore tar de tre andre plassene på midtbanen, så ser den delen også bra ut.

Jarstein må få fornyet tillitt. Han kommer til å bli god!
Da gjenstår det bare å hente en ny, bunnsolid midtstopper, som kan utfylle både Demidov og Stadsgaard, og som kan henvise Lago til benken igjen. DA vil RBK kanskje være en liten gullkandidat i 2009, og en seriøs tittelutfordrer i 2010.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 22. Des. 2008, 02:15 »
Olsen er 4-3-3 through and through. Ille dersom Olsen forlater oss, han er så sykt viktig. Rater han helt der oppe med Runar Berg, minst. Det sier alt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #84 på: 22. Des. 2008, 16:14 »
Tror d er en nødvendighet for å berge klubben, med mindre noen sponsorer redder dere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 22. Des. 2008, 17:21 »
Tjo. Ser ihvertfall at han prises med minst 10 mill, og det er rett og rimelig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 22. Des. 2008, 21:56 »
Synes 10 mill er en litt vel dyr pille å svelge, men når svensken nå dro til Trond Sollied i Nederland (den sleipe jævelen), så MÅ vi ha en spiller som kan å true bakrom, som har stor fart og som vet hvor målet står.
Men synes Olsen har litt for mange taktiske mangler, og er litt for mye 4-3-3-ving til at 10 millioner kan forsvares.

THORBJØRNSEN!!!!!!!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 22. Des. 2008, 22:03 »
Hehe, når du ser hva TIL krever for en spiller som Reginiussen er jo Olsen isolert sett underprisa.
Ser for meg at Olsen og Sapara hadde blitt et fantastisk par på samme måte som Berg og Olsen er det i Glimt. Berg slår på Olsen i blinde hver eneste kamp, og det skal vel Sapara også være i stand til. For tro meg - Olsen løper når han kan!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 22. Des. 2008, 22:21 »
Det TIL krever for Reginiussen er jo hinsides enhver fornuft da. 30 millioner for en spiller som ikke har vist noen verdens ting på et høyere nivå enn Tippeligaen? Det er jo tull og tøys og fanteri. Ikke rart at også Hogdson gikk lei av TIL-ledelsen.
TILs 15-millionerskrav for Moldskred er også latterlig.

At Glimt forlanger 10 millioner eller mer for Olsen er forståelig. Og jeg synes det er akkurat på grensen for hva som kan kalles akseptabel prissetting av spilleren.

Jeg ville aldri i verden rørt Reginiussen for mer enn 5 milloner. Det er sikkert bare jeg som legger for mye vekt på hans elendige prestasjoner på landslaget, og som ser at han ikke akkurat har vært 100% bunnsolid i Tippeligaen heller. Kunne kanskje gått opp til åtte, på grunn av ung alder og stort potensiale. Men det er alt.

Moldskred kan overhodet ikke gå for mer enn 5 mill. Han har med unntak av et par sesonger i TIL vist null og niks i norsk fotball. Han er dessuten ikke noen ungfole heller.

Olsen er fantastisk flink til å time løpene sine. Men han har en tendens til å bli litt for ivrig noen ganger, og han har en tendens til å forsvinne underveis i kamper og i større deler av sesongen. Dessuten er jeg også veldig usikker på hvorvidt han kan takle en spissrolle i 4-4-2. At han kan utvikle et tilnærmet telepatisk samspill med Sapara, omtrent likt som det Sapara og Iversen har, er jeg ikke i tvil om. Men bevegelsene som spiss er annerledes enn som ving. Og jeg tror Olsen kan trenge lang tid for å tilvenne seg et nytt bevegelsesmønster.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 22. Des. 2008, 22:25 »
Hehe, helt klart. Kan jo ikke hjelpe på da Reginiussen i landslagsdrakt er synonymt med tabbe. Dessuten er han ikke så god uansett at en slik prislapp kan forsvares.
Molskred bør ikke være dyrere enn Olsen, for å si det slik.
Er forsåvidt enig i skepsisen din til Trond Olsen. Ser han vanskelig for meg i annen rolle enn som ving. Det er også der han har sin helt klare styrke. Mannen forsvinner forsåvidt ofte i kamper - men han skaper assists og mål på løpende bånn samma faen. Det er uvurderlig.