20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 201425 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #315 på: 17. Mars 2011, 19:12 »
Vel, mens vi venter....

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #316 på: 17. Mars 2011, 19:47 »
http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6818170/-Cockney-Kinnear-s-Magpies-moan?

Haha! Jabba the Hut åpner munnen igjen! :P

For en klovn! Man applauderer for eksempel ikke Ridsdale sin styring av Leeds i 1997-> selv om de hadde suksess i Champions League og gjorde det sterkt i ligaen. Kinnear voldet mye mer skade enn han gjorde godt, og det får han også tåle at dommen blir felt etter.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #317 på: 17. Mars 2011, 20:46 »
Kinnear griner på nesa! Merittliste med 26 kamper hvor han ledet Newcastle med bare 5 seiere, nedrykk, og spillekjøp hvor Løvenkrans, Ryan Taylor og Kevin Nolan kom inn taler klart for seg. Gi mannen Sir adel og gullstatue utenfor St. James'!  ::)
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 17. Mars 2011, 23:03 »
Braga med Hugo Viana i spissen slo ut Pool, deilig!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 17. Mars 2011, 23:28 »
Som sagt - Kinnear har jeg intet godt å si om. Han handlet spillere som tydet på at han virkelig ønsket skape et nytt Wimbledon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #320 på: 20. Mars 2011, 22:14 »
Kinnear er i samme klasse som Gullit. Ufyselige begge to.

Ser Souness får masse (berettiga) tyn på dei foregåande sidene, men han førte oss i alle fall til ein kvartfinale i UEFA-cupen og ein semi i FAC. Heilt fram til april 05 hadde han gjort ein veldig god jobb, men alt gikk nedover etter at vi rauk ut i cupane og den fatale kampen mot Villa. Hadde vi vore heldigare med skadesituasjonen kunne vi karra oss vidare til ein eller to finalar, og då har jo Souness vist seg sterk før (jf. cupgull med Rovers). Vi kunne ikkje flyte vidare veldig lenge med ein såpass begrensa manager taktisk, men han hadde i alle fall meir klasse enn jævla JFK.

Likte veldig godt Roeder, men han gjorde mykje rart på slutten. Allardyce var aldri rett mann sjølv om mannen utscorer alle dei overfornemnte taktisk. Keegan hadde ei fin symbiose mellom taktikk og stil/man management i sin siste periode. Hughton var og er et nydelig menneske, men taktisk mangla han ofte ein plan B.

I sum når ingen opp til Robson. Ingen vil nå opp til Robson.

Rangerer managerane medrekna, og etter, Robson slik; utelukkar Shearer sidan han knapt kan reknast som noko anna enn ein caretaker.

1. SBR
2. KK
3. CH
4. Roeder
5. Souness
6. Allardyce
666. Dalglish
1000000000000000000000. Kinnear og Gullit.

Pardew er foreløpig mellom CH og Roeder i mi bok, men kan vel i beste fall passere CH også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 20. Mars 2011, 22:29 »
Fin oppsummering. Enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 21. Mars 2011, 01:07 »
Noen som forøvrig kjenner til historien til en av våre wonderstrikers - Hughie Gallagher?
Mannen som var med å vinne vår siste ligatittel endte livet sitt tragisk, og hadde tydeligvis mye vansker utenfor banen. Han tok livet sitt da han hoppet fremfor toget noen uker etter at han gjennom en krangel med sin sønn ble nektet å se ham. Var ikke klar over dette, så jeg syns det var ganske interessant.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 22. Mars 2011, 09:42 »
Jeg er uenig i din vurdering av Souness, Hans. Jeg synes absolutt ikke Souness gjorde noen "veldig god jobb" for oss frem til april 2005. Og jeg synes ikke kvarten i UEFA og semi i FA er så mye å rope hurra for. Under Dalglish slo vi Barcelona i CL og nådde finalen i FA-cupen. Ikke at jeg synes det skal telle for så mye heller, men det beviser bare hvor lite akkurat det har å si. Det handler mye om flaks/uflaks, det handler en del om motstandere og en faktor som er vanskelig å styre. Som sagt Gullit og Souness førte oss begge til finale i FA-cupen. Men hvis vi teller med semi under Souness, hvorfor teller vi ikke da med finalene disse gutta fikk oss til? Det er alltid en prestasjon å nå finalen i FA-cupen. Men av en eller annen grunn blir altså tapt semifinale trukket frem som en større prestasjon enn tapt finale. Hvorfor?

Og så dette evinnelige maset om skader. Vi kan si det samme om samtlige managere vi har hatt, "om det ikke hadde vært for alle skadene, så...". Vi kan ikke bruke det som en unnskyldning når det har rammet SAMTLIGE managere på 2000-tallet. Robson hadde også veldig, veldig mange skader. Noe som gjorde at vi måtte stille nærmest B-lag i semifinalen i UEFA-cupen. Vi kunne glatt ha nådd en og annen finale i hans tid også, og gudene vet hva som da hadde skjedd. Men med fullt mannskap ville vi hatt en veldig god mulighet til å slå Valencia i UEFA cup-finalen i 2004.

Men hvor lenge skal vi bruke skader som unnskyldning, når det gjentar seg hvert eneste år? Samme hvem som er manager. Det har aldri forandret seg. Vi har de samme skadeproblemene nå som for 10 år siden. Er det da lenger snakk om flaks/uflaks?

For Souness' del, var jeg alltid blant hans sterkeste kritikere, det skal sies, og jeg synes han ødela veldig mye på veldig kort tid. Og allerede rundt juletider 2004 var ikke laget til å kjenne igjen fra sesongen før. Det var null plan, det gikk bare på intuisjon og gode spillere, og vi var kun gode i de periodene vi hadde få skader på sentrale spillere. At han i tillegg tidlig støtet fra seg sentrale spillere var heller ingen fordel. Kampen mot Villa var selve beviset på mannens udugelighet. Men det skulle ta enda et halvt år før Shepherd skjønte tegninga, og var i stand til å lese skriften på veggen. Det sier ganske mye om den mannens inkompetanse, uten at vi skal lage en sak om det.

Poenget er altså at jeg - etter beste minne (det er tross alt en stund siden) - synes huske at jeg allerede senhøstes 2004 skjønte hvor det bar. Finspillet under Robson var borte, vi evnet ikke å prestere uten Shearer på banen. Knapt nok med. Spilleplanen var borte, alt gikk på tilfeldigheter. Jenas stakk ved første og beste anledning, det var første signal om at noe var galt. Når Bellamy så ble misbrukt totalt ute på kanten (ikke at han ikke kunne bekle den posisjonen, men uten faste arbeidsoppgaver, så er det misbruk av et stort talent) så skjønte nok enda flere at her var det mye som ikke stemte.

Ang. Hughie Gallagher:
Jeg visste om dette med at han kastet seg foran toget, men jeg er ikke sikker på om jeg var klar over foranledningen til det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 22. Mars 2011, 10:15 »
Noen som forøvrig kjenner til historien til en av våre wonderstrikers - Hughie Gallagher?
Mannen som var med å vinne vår siste ligatittel endte livet sitt tragisk, og hadde tydeligvis mye vansker utenfor banen. Han tok livet sitt da han hoppet fremfor toget noen uker etter at han gjennom en krangel med sin sønn ble nektet å se ham. Var ikke klar over dette, så jeg syns det var ganske interessant.

Hehe, det er vel derfor jeg har det nicket jeg har for å si det sånn. Historien om Hughie er hjerteskjærende tragisk. Fikk øynene opp for han når jeg leste en avisartikkel om livet hans da jeg var i Newcastle på kamp for vel ti år siden eller noe sånt. Historien traff meg og jeg har siden det alltid satt denne mannen høyt.

Ironisk nok var han bitteliten (rundt 160 cm) og fikk dermed også mye juling i en tid da det gikk fysisk for seg. Han var kjent for å sitte i garderoben etter kamp med flenger og kutt med drakt og sokker røde av blod. Men det hindret han ikke å putte mål på nesten monstrøst vis. Han nettet småpene 143 mål på 174 kamper for oss og var forøvrig kaptein det året vi vant ligaen. En artig detalj var at han senket gullkonkurrenten vår Sunderland i en 1-0 kamp som sikret at de ikke var med i gullkampen lenger og vi vant jo ligaen like etter. Han har fortsatt stående rekorder i klubben vår med 36 ligamål på en sesong og den høyeste scoringsprosenten av alle Newcastlespillere gjennom tidene.

Han tok sitt liv etter et utilbørlig jag av pressen etter at han ved et uhell skadet sin sønn. Politiet tok ut tiltale og det kjøret som fulgte i mediene da tok knekken på en deprimiert mann som hadde vært dypt ulykkelig etter at han mistet sin kone for endel år siden. Enorme mengder møtte i begravelsen hans selv om det var over 25 år etter at han sist spilte for Newcastle og han ble hyllet som "The King of Tyneside".

For å lese hele historien: http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/a-hero-who-died-of-shame-1124187.html
« Siste redigering: 22. Mars 2011, 10:18 av Hughie »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 22. Mars 2011, 10:59 »
Huff, så forferdelig tragisk historie.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 22. Mars 2011, 11:03 »
Jepp, var trist å lese. Rett og slett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 16. April 2011, 13:03 »

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #328 på: 16. April 2011, 13:08 »
Didier Domi? :p kan ikke si jeg husker veldig mye av han, men husker godt navnet!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 16. April 2011, 13:31 »
Husker ikke veldig, jeg heller, men han gjorde vel tingene sine bra nok. Men Sir Bobby hadde vel ikke helt trua på ham, og foretrakk Robbie Elliott vel. Uansett morsomt å snuble over både ham og Teitur helt tilfeldig :P