20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11: Newcastle - Aston Villa (C+ sport 1 kl. 21.00)  (Lest 40022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: 3/11: Newcastle - Aston Villa (C+ sport 1 kl. 21.00)
« Svar #195 på: 04. Nov. 2008, 09:12 »
At dommeren ikke ble overfalt etter kampen i går er nesten merkelig for han var det store hatobjektet på stadion. Mange var kraftig forbannet på avgjørelsene hans og takket være han som satt bak meg i går måtte jeg i dusjen når jeg kom hjem selv om jeg allerede var våt i håret.

Hadde orkesterplass til begge målene. Satt nesten rett bak målet der begge scoringene kom  ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 04. Nov. 2008, 09:38 »
Utrolig viktig seier. Vi spilte ikke noe særlig bra i 1. omgang med hevde oss utrolig i 2. Vi hadde vel ballen litt mer enn  Villa i 1, men skapte kun 1 stor mulighet med Taylor hvor han skulle ha stupheadet i stedet for å prøve å ta den med foten. 

Men det var et sant mirakel at vi ikke lå under til pause etter den kjempemissen til Anglabanglahor, eller hva ha han nå heter forøvrig slett spill av Colo i den situasjonen, han kunne ha rykket ut og glatt satt Barry i offside) Det er sjelden å se en så god spiller bomme på en så opplagt mulighet. I tillegg hadde Young en veldig god avslutning. Hadde vi fått målet i mot oss tror jeg, med castles elendige selvtillit, at det kunne ha godt gærne veien

Men 2 omgang var en helt annen batalje. Castle hadde føringer i store deler og scoret det viktige førstemålet. Vi kan heller ikke klage på uttellingen. Vi hadde 4 muligheter mot Villas 3, så sett under ett hadde uavgjort vært et rett bilde av kampen. Men det driter vi i :)
Barton spilte over all forventing, ditto Enrique. Sistnevnte fortjener bedre enn 5 som enkelte her har gitt. Duff slurvet litt fremover i 1 omgang men gjorde det betraktelig bedre i 2, samme kan sies om Jonas. Men begge to gjorde en utrolig helhjertet jobb bakover. Ameobi fungerte brukbart som oppspillpunkt. Og det ser ut som Kinnear har fått Oba på rett spor. For ett av problemene har vært at Oba sentrer ballen når han ikke skal sentre og beholder den når han skal sentre.  Før har vi ofte sett Oba sentre når han omtrent er upresset eller har kun 1 mann i rygg rundt 16 meteren. Nå begynner han  heller å fyre løs og det er glimrende. Med det hestesparket som den mannen vil han score fra rundt 16 m hvis han får avsluttet upresset noen ganger i løpet av en kamp.

Så lenge Oba scorer bør Owen holde seg på benken. Oba er yngre, på langt nær så fet lønning, er mindre skadet og har 3 år av kontrakten sin igjen. Owen drar til sommeren tror jeg. Og det er kanskje greit, vi får frigjort omtrent £6 mill i året bare gjennom Owens lønn.  Jeg er helt enig i Kinnear at vi bør spille med en stor en liten spiss. Klubben er heller ikke i en økonomisk sitasjon som tilsier at vi bør beholde begge.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 04. Nov. 2008, 10:09 »
Det som var mest merkelig i denne kampen var de to feiringene til martins. På mål nr to ble det ikke noe gymnastikk i det hele tatt:)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 04. Nov. 2008, 10:11 »
I mine øyne vil det være fullstendig idiotisk å ikke gjøre alt som står i vår makt for å beholde Owen. Mener at så lenge Owen er frisk, så bør han være et klart førstevalg på topp...

Steve Bennet dømte som vanlig merkelig i går, men heldigvis gjør han ingen store feil som bikket kampen i noen favør. Jeg synes de fleste gulkortene i favør begge lag var merkelige/strenge. Kampen i går var på ingen måte en kamp som forsvarte 7 gule kort... Gidder ikke ramse opp alle situasjonene, da jeg ser liten grunn i å fokusere på ham i en kamp hvor han ikke gjør noen avgjørende feil, og vi vinner 2-0 :)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 04. Nov. 2008, 10:52 »
Synes overhode ikkje Villa fortjente å lede etter første omgang. Er jo elendig av Agbonlahor som ikkje en gang klarer å treffe ballen! Samme med Young som ikkje klarte å holde hode klart når han avslutta. Og headinga til Laursen følte eg det var god kontroll på, Duff sto jo helt ved innsida av stolpen og kontrollerte den ut. Vi var rett og slett bedre i sluttfasen av angrepa våre enn Villa så fullt fortjent med seier.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 04. Nov. 2008, 12:09 »
Å karakterisere gårdagens seier som et ran er å ta i overkant hardt i. Villa hadde to scoringssjanser pluss den situasjonen der Agbonlahor lekte Ameobi og bommet på ballen foran åpent mål.

Barton hadde en halvsjanse på skuddet sitt i førsteomgang. Butt hadde et skudd i krysstanga, og med de to scoringene våre mener jeg vi hadde like mange, men større sjanser enn Villa.
En uavgjort hadde ikke vært urettferdig på noen måte, men jeg synes det ville vært urettferdig om vi hadde tapt kampen. Vi lekte oss med Villa i andreomgang, og vi hadde sånn rimelig grei kontroll på Villa i førsteomgang. Laursens sjanse tror jeg vi hadde avverget, i og med at vi hadde en mann på stolpen. Agbonlahors sjanse er en helt fantastisk redning av Given, som ikke bare kan kalles flaks. Given går ut på hundredelen og millimeteren riktig.

Carew var fullstendig ufarlig. Skapte knapt nok noe som helst av hodebry for Taylor og Colo.

Det er selfvfølgelig fort gjort å ta av litt etter en sånn kamp. Men så lenge det bare er vi supportere og ikke spillerne, som gjør det, så er det helt ufarlig og en helt naturlig reaksjon.

Er enig i at vi kan begrense karakterene noe. De som har 9 skal ha åtte, og de som har 8 skal ha 7. Men INGEN skal ha mindre enn 7 på børsen etter denne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #201 på: 04. Nov. 2008, 13:47 »
Fantastisk godt med enda en seier og for en måte vi vinner på..Etter å ha spilt jevnt med Villa i en heller medioker 1.omgang, så tar vi over helt i 2.omgang og gjör d ved hjelp av arbeidskapasitet og fint passningsspill. Trodde faktisk at Villa skulle ta over helt etter pause, men der hadde jeg helt feil. En enorm arbeidsinsats av gutta våre og alle skal ha skryt for gårdagens kamp med et lite pluss til Oba, Barton, Jonas og Duff
Jeg så reprisen i dag tidlig for jeg jobba i går kveld..d samme gjorde jeg med West Brom-kampen..kanskje noe jeg skal fortsette med siden vi har vunnet begge to. ;D

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #202 på: 04. Nov. 2008, 14:47 »
Er virkelig fornøyd me 2omgang. Men 1omgang var vi dårlige, altfor mye feil passninge og personlige feil.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 04. Nov. 2008, 15:06 »
Ser at folk diskuterer Bennet. Må få si at når folk diskuterer hvem dei mener er den største klysene i engelsk fotball, så fatter eg ikke at Bennet ikke blir nemnt. Den arrogansen og evnen til å søke kontroversielle handlinger gjør meg kvalm! Dei der "armbevegelsene" hannes er rett og slett ekkle!

Kan noen i tilleg fortelle meg hvorfor Barton fikk frispark mot seg i 1 omg (tror eg), da en Villa spiller røsket ned ham rett forran trynet på linjemann ?

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 04. Nov. 2008, 15:09 »
Var soleklart frispark til barton det og ikkje mot. Bennent viste med beveglesen kvifor han ga frispark, men den bevegelsen var det agbon som gjorde. Var vel i etterkant av den situasjonen slaget til barton med blei delt ut

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 04. Nov. 2008, 15:24 »
Slag og slag... Han kneip Agbonlahor på nesetippen... Litt flaut igrunn... ::)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 04. Nov. 2008, 16:48 »
Dette rulte!! I'm on the mountaintop, where i belongs! Flying up to heaven, and looking down on my father, who is supporting Aston Villa, degging himself down, under the ground!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #207 på: 04. Nov. 2008, 18:15 »
Lenge siden eg har gleda meg så mye av å sjå ein Newcastle kamp på St.James Park. Var ein herlig stemning under 2 omgang.

På det gula kortet Barton fikk, ga linjedommeren frispark for Barton, men primadonna Bennett dømte andre vei. Er trist at Barton måtte pirke litt på nesa te Aby....., fordi når han gjer slik slår det så negativt ut i media, siden han ikkje har verdens beste stempel på øya. Men at Graham Poll sier at det er et slag, er jo helt utruligt.
Newcastlesupporter siden 1992

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 04. Nov. 2008, 18:16 »
Frisparket mot Barton i den situasjonen var helt riktig i mine øyne. Det var en klar obstruksjon...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 04. Nov. 2008, 18:24 »
Mulig, men det var ikke det Bennet dømte på! Du såg han prøvde å vise at Barton drog Villafyren ned.

Synes noen der borte i England burde vise Poll ka ett slag er... :-\