20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11: Newcastle - Aston Villa (C+ sport 1 kl. 21.00)  (Lest 40049 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3/11: Newcastle - Aston Villa (C+ sport 1 kl. 21.00)
« Svar #15 på: 01. Nov. 2008, 11:39 »
Jeg har egentlig medlemskap, men det er registrert på en jeg kjenner i England, så jeg valgte å la Radars reiser fikse saken. Han sendte billettene i dag, så da har jeg de sikkert på onsdag eller noe. Blir fett å stå sammen med kjernen av Toon Army!

Lucky you :) E da på ei langsida eller kortsida? Sjølv skal eg, dama og broren sitja på ei kortsida. Lure på om det er rett attmed der bortesupporterane har plass...

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Nov. 2008, 18:36 »
Villa har jo råd til å rotere litt på laget. Ikke faen om en skadefri Carew hadde blitt benka hos oss.

Hadde vi vært i Villa's situasjon så ville vi måtte gjort nøykatig det samme. John Carew er en spiller som sliter med å restituere de tunga bena sine, og med kamp søndag - onsdag denne uken og i tillegg kamp mandag, torsdag og lørdag neste uke. Så sier det seg selv at Carew MÅ roteres, og det handler slettes ikke om Villa har råd eller ikke, de MÅ.
Vis meg den Newcastle-manageren som hadde "hvilt" John Carew i en ligakamp. Owen hviles ikke med mindre han er skadet. Sånn har det alltid vært. Så hvorfor skulle Newcastle hvile Carew? Hadde vi hatt Carew hadde han vært vår suverent beste targetspiss. Og han hadde vært så mye bedre enn alternativene at han hadde spilt uansett. Tror ikke noen manager for Newcastle ville vurdert å hvile Carew på grunn av litt slitne bein.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Nov. 2008, 18:47 »
Seriøst Joakim, du ser selv hva jeg skriver, men jeg skal servere det på sølvfat til deg......:

John Carew har en SVÆR muskulatur, som ikke tåler å spille 90min flere ganger i uken. Villa hadde to kamper denne uken, og spiller 3 kamper neste uke. Det vil si 5 kamper på 14 dager. Det tåler ikke John Carew!! Du kan ikke sammenligne det med Owen, fordi han er en lettrent type som restituerer seg mye raskere og bedre enn Carew sin voldsomme muskulatur. Selvfølgelig hadde Carew blitt hvilt i Newcastle hvis det var snakk om 5 kamper på 14 dager, det er jo ingen vits å bryte ned folk!

Det med hvile av spillere kommer helt an på hvilken type fysikk, kropp, muskulatur vedkommende har. Noen kan spille ALT, andre må hviles i blant, og Carew er en av de som trenger hvile innimellom fordi han restituerer seg dårligere enn små lettrente spillere som Owen, Martins etc.

Dette er simpelten "the truth"....fotball er mer enn bare de 90 minuttene du ser av ditt favorittlag hver uke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01. Nov. 2008, 20:16 »
hvorfor i all verden skulle de hvilt carew? han er jo toppidrettsutøver av rang, og han er jo vandt med å spille matcher, trene hard osv. opp hver eneste dag! er man fotballspiller så må man regne med å spille 1-2 kamper i uka, uten å bli sliten! det er jo dette de trenes opp til!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01. Nov. 2008, 20:29 »
Tipppar vi ligg nederst på tabellen føre kampstart...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Nov. 2008, 20:34 »
hvorfor i all verden skulle de hvilt carew? han er jo toppidrettsutøver av rang, og han er jo vandt med å spille matcher, trene hard osv. opp hver eneste dag! er man fotballspiller så må man regne med å spille 1-2 kamper i uka, uten å bli sliten! det er jo dette de trenes opp til!

Nok en person som ikke vet hva han prater om.........huff

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Nov. 2008, 20:40 »
Nå er Spurs i slag og de andre bunnlagene har imponerende resultater, vi må vinne disse kampene skal vi ha noe å gjøre i PL. Jeg er stygt redd for at det kan bli nedrykk. Da Leeds og West Ham var i samme situasjon ble det tonet ned med at laget var for godt til å rykke ned. Dersom Ashley blir og Kinnear blir sittende så er det kjørt. Vi trenger et stabilt styre og en merittert trener. Kinnear er god til å fyre opp spillerne, men vet intet om taktikk og selve fotballfaget. Jeg er pissredd for at dette blir en virkelig skandalesesong med verst tenkelig utfall.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01. Nov. 2008, 21:11 »
Seriøst Joakim, du ser selv hva jeg skriver, men jeg skal servere det på sølvfat til deg......:

John Carew har en SVÆR muskulatur, som ikke tåler å spille 90min flere ganger i uken. Villa hadde to kamper denne uken, og spiller 3 kamper neste uke. Det vil si 5 kamper på 14 dager. Det tåler ikke John Carew!! Du kan ikke sammenligne det med Owen, fordi han er en lettrent type som restituerer seg mye raskere og bedre enn Carew sin voldsomme muskulatur. Selvfølgelig hadde Carew blitt hvilt i Newcastle hvis det var snakk om 5 kamper på 14 dager, det er jo ingen vits å bryte ned folk!

Det med hvile av spillere kommer helt an på hvilken type fysikk, kropp, muskulatur vedkommende har. Noen kan spille ALT, andre må hviles i blant, og Carew er en av de som trenger hvile innimellom fordi han restituerer seg dårligere enn små lettrente spillere som Owen, Martins etc.

Dette er simpelten "the truth"....fotball er mer enn bare de 90 minuttene du ser av ditt favorittlag hver uke.
Jeg prøver da heller ikke å sammenligne med Owen og Martins. Jeg mener bare at ingen Newcastle-manager, uansett hvor stort Carews behov for hvile hadde vært, ville satt ut Carew i en PL-kamp. Selv om man snakker om fem kamper på 14 dager. Det handler ikke om Carew og at hans restitusjon kanskje går litt tyngre enn Owens. Det handler om at han ville vært Newcastles beste targetspiss, og ville vært selvskreven i startelleveren så lenge han var skadefri. Uansett hvor sliten han var.

Villa kan uten problemer tillate seg å hvile Carew, fordi de har en mye bredere stall og gode erstattere. Det har ikke Newcastle.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 01. Nov. 2008, 21:18 »
Du sammenlignet med Owen i ditt forrige innlegg.

Ingen spillere benyttes uansett hvor slitne de er, det er no av det dummeste jeg har hørt!! Dette er er helt vanlig blant de lagene som spiller europacup. Noen spillere MÅ hviles av og til, for at de skal kunne yte sitt beste gjennom en lang og tøff sesong. Vi er bare i starten av november, og det er viktig å ikke brenne av kruttet til spillere så tidlig. Det handler selvfølgelig om at Carews restitusjon går tregere enn enkelte andre, du vet ikke hva du snakker om!!

Alle som har hatt litt idrettslære en gang i livet, forstår nøyaktig hva jeg mener!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 01. Nov. 2008, 21:30 »
Jeg prøvde vel mer å sammenligne Owens rolle i laget, med den rollen Carew ville hatt, om han var Newcastle-spiller.
Newcastle har jo ingen som er i nærheten av Carews nivå, så jeg mener det sier seg selv at vi ikke hadde hvilt Carew før det var absolutt, absolutt nødvendig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 01. Nov. 2008, 21:46 »
Nå er Spurs i slag og de andre bunnlagene har imponerende resultater, vi må vinne disse kampene skal vi ha noe å gjøre i PL. Jeg er stygt redd for at det kan bli nedrykk. Da Leeds og West Ham var i samme situasjon ble det tonet ned med at laget var for godt til å rykke ned. Dersom Ashley blir og Kinnear blir sittende så er det kjørt. Vi trenger et stabilt styre og en merittert trener. Kinnear er god til å fyre opp spillerne, men vet intet om taktikk og selve fotballfaget. Jeg er pissredd for at dette blir en virkelig skandalesesong med verst tenkelig utfall.

Har samme frykta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 02. Nov. 2008, 00:06 »
hvordan ska man  takle et ned rykk? :O

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 02. Nov. 2008, 00:11 »
Hvorfor i hellsikke skal man begynne å prate om nedrykk etter 10 spilte seriekamper!!! Jeg har troen på at vi kan vinne mange kamper denne sesongen, fordi vi faktisk har en del gode spillere. Vi har fortsatt muligheter til å få noe ut av denne sesongen, og vær så snill å ikke tenk altfor mye at vi ligger under streken per dags dato. Det er ikke lang vei opp, og det er bare unnagjort 1/4 av sesongen. Jeg har hvertfall troen på bedre tider denne sesongen! :)

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 02. Nov. 2008, 00:12 »
det er newcastle vi snakker om, ingenting er sikkert