20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerstallen generelt. Hva er godt nok? Hva er ikke godt nok? Evt hva mangler?  (Lest 19418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Latterlig å lese kritikken mot Xisco. Han har kanskje ikke storspilt de få gangene han har vært i aksjon for oss, men han er fortsatt ung og det er en overgang å dra fra La Liga til PL. Det skal også taes med at i de kampene han har spilt har vi dårlig og en spisstype som Xisco virker å være avhening av å få innlegg for å kunne score mål. Noe talent utenom det vanlige tror jeg ingen her har kalt han, men at han faktisk spiller for Spania u21 ser jeg på som et tegn på at han må ha noe talent. Vi må hvertfall gi han mye mer tid før vi skal bestemme om vi skal beholde han eller ikke.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Xisco er og alltid vil bli en overflødig fotballspiller av middelmådig klasse, og hva i helvete skal klubben med Ignacio Gonzalez.

Å, herregud! Er Xisco en lost case og, nå?

Kan du utdype det....?

Er det virkelig nødvendig?
Tror du at han er et helt ordinært talent når han spiller på Spania U21? Et av de beste unge mannskapene i verden!

Nå må du/dere ærlig talt gi dere! Har sjelden lest så mye forbanna tull i mitt liv omtrent. Xisco har fått den værst tenklige starten på en NUFC karriere med manager som forsvinner og klubben opp til salgs, og i tillegg passerer vi snart 2 mnd med midlertidige løsninger. Da er det en selvfølge at en spiller som til daglig er fast i den Spanske U21 troppen skal få MYE mer tid på seg til å vise seg frem. Xisco skal og BØR få den tiden det evt tar å få stabilisert klubben og vel så det før vi dømmer han.

Angående Ignacio Gonzalez regner jeg med at du har sett intet og null av og derfor heller ikke har noe grunnlag for å kritisere han på. Kan godt hende at disse blir noen flopper, men de skal ihvertfall få tid på seg til å vise seg skikkelig frem!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Har tro på at Xisco kan gjøre det godt for oss. Mannen har jo nesten ikke fått spille, så vi kan ikke avskrive han enda! Mener forresten å huske at han var den i La Liga som hadde flest mål i forhold til antall spilte kamper, med bare Guiza og Raul foran seg. Så å avskrive han allerede synes jeg blir for dumt... Har mye større tro på han enn jeg har på Carrol.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Eg har ikkje avskreve Xisco endå, han skal få god tid før eg tør avskrive han. Men, skal ærlig innrømme at eg har lita tru på mannen. Når skal han få speletid? Ameobi, Owen, og Martins står nok alle foran han i køa, ser ikkje for meg at han får for mange starter på rad i løpet av sesongen. Ein kan jo og spørre seg korleis det går med han på trening, når til og med Carrol som hadde vore lenge ute sto foran i køa. Ikkje veit eg, men eg tar det ikkje som et kvalitetsstempel ihvertfall.

Eg føler meg sikker på at Xisco aldri blir nokon suksess i Newcastle, men skal selfølgelig gje han minst ein sesong på å overbevise meg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vel, så lenge vår nåværende manager ikke har til hensikt å bruke ham, så skal det vanskelig gjøres å bli en suksess i Newcastle. Men basert på det lille jeg har sett av Xisco i Newcastle-drakt, basert på alt jeg har sett av Carroll i Newcastle-drakt, så har jeg store problemer med å forstå managerens valg, og store problemer med å akseptere det.

Kan ikke si at min skepsis til Joe Kinnear har blitt borte i løpet av oktober måned, akkurat.

At Owen og Martins står foran han i køa sier jo seg selv. Men de er jo også helt andre spillertyper enn Xisco da. Noe vi bør ta med i beregningen. Xisco konkurrerer i utgangspunktet med Ameobi og Carroll. Og at han er bakerst i den rekka er et mysterium. Jeg tror dog bare det er et tidsspørsmål før han rykker opp til førsteplass. Det er Ameobi og Carroll vi snakker om her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Carroll bør han uten tvil være fremfor. Ser vanskelig for seg at han har stort å gjøre i PL, det begynner å haste for ham, og jeg ser ikke at han skal kunne få denne sjansen hos oss. Vanskelig å se at han skal smette forbi Ameobi akkurat nå, da Ameobi faktisk presterer godt nå. Men selvfølgelig, alt for tidlig å avskrive. Dog er jeg ikke imponert over det jeg har sett hittil, det må være lov å si.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Vel, så lenge vår nåværende manager ikke har til hensikt å bruke ham, så skal det vanskelig gjøres å bli en suksess i Newcastle. Men basert på det lille jeg har sett av Xisco i Newcastle-drakt, basert på alt jeg har sett av Carroll i Newcastle-drakt, så har jeg store problemer med å forstå managerens valg, og store problemer med å akseptere det.

Kan ikke si at min skepsis til Joe Kinnear har blitt borte i løpet av oktober måned, akkurat.

At Owen og Martins står foran han i køa sier jo seg selv. Men de er jo også helt andre spillertyper enn Xisco da. Noe vi bør ta med i beregningen. Xisco konkurrerer i utgangspunktet med Ameobi og Carroll. Og at han er bakerst i den rekka er et mysterium. Jeg tror dog bare det er et tidsspørsmål før han rykker opp til førsteplass. Det er Ameobi og Carroll vi snakker om her.

Så du meinar Kinnear har gjort feil ved å bruka Ameobi sammen med Martins?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det har jo faktisk vist seg som en aldri så liten genistrek å bruke Ameobi i de siste kampene, han har faktisk levert varene og bidratt til viktige poeng for klubben! Mål mot City og Sunderland, skaffet straffe mot WBA.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anthony

• Gjest
Latterlig å lese kritikken mot Xisco. Han har kanskje ikke storspilt de få gangene han har vært i aksjon for oss, men han er fortsatt ung og det er en overgang å dra fra La Liga til PL. Det skal også taes med at i de kampene han har spilt har vi dårlig og en spisstype som Xisco virker å være avhening av å få innlegg for å kunne score mål. Noe talent utenom det vanlige tror jeg ingen her har kalt han, men at han faktisk spiller for Spania u21 ser jeg på som et tegn på at han må ha noe talent. Vi må hvertfall gi han mye mer tid før vi skal bestemme om vi skal beholde han eller ikke.

Greit. Å takle overgangen ifra La Liga til PL, er forholdsvis hard, men overkommelig. Jonas, Enrique fra Newcastle United har på sett og vis klart det. Jonas har klart det best, som er, etter alt å dømme, kommet fra en hakket dårligere klubb enn Villareal og Deportivo. RCD Mallorca hadde uansett i 07/08 kapret en respektabel sjuendeplass i La Liga, noe som fikk Jonàs til å blomstre elns. Ja, jeg tok i når jeg sa at ifølge dere var Xisco et talent utenom det vanlige, jeg stiller meg uansett skeptisk til hvem som kommer inn i transferperioden.

Xisco er og alltid vil bli en overflødig fotballspiller av middelmådig klasse, og hva i helvete skal klubben med Ignacio Gonzalez.

Å, herregud! Er Xisco en lost case og, nå?

Kan du utdype det....?

Er det virkelig nødvendig?
Tror du at han er et helt ordinært talent når han spiller på Spania U21? Et av de beste unge mannskapene i verden!

Nå må du/dere ærlig talt gi dere! Har sjelden lest så mye forbanna tull i mitt liv omtrent. Xisco har fått den værst tenklige starten på en NUFC karriere med manager som forsvinner og klubben opp til salgs, og i tillegg passerer vi snart 2 mnd med midlertidige løsninger. Da er det en selvfølge at en spiller som til daglig er fast i den Spanske U21 troppen skal få MYE mer tid på seg til å vise seg frem. Xisco skal og BØR få den tiden det evt tar å få stabilisert klubben og vel så det før vi dømmer han.

Angående Ignacio Gonzalez regner jeg med at du har sett intet og null av og derfor heller ikke har noe grunnlag for å kritisere han på. Kan godt hende at disse blir noen flopper, men de skal ihvertfall få tid på seg til å vise seg skikkelig frem!

Deportivo lånte ut vedkommende til Vecindario, i det tredje nivået i Spania. Uansett hvor jævlig det høres ut er jeg mer opptatt av å utvikle spillere fra Tyne
enn å hente spillere som Xisco osv. Jeg stiller meg som sagt kritisk fordi Deportivo låner ut fyren til en klubb som det stilles spørsmålstegn med, det samme gjorde nettopp NUFC med Andy Carroll, mye grunnet av at klubben hadde spillere som Martins, Owen, Smith, Viduka, Ameobi i stallen som spisser. Det var lite plass for fyren for å få spilletid. I Deportivo var situasjonen en litt annen. Merkbare spisstyper i klubben på den tida var Bodipo, Cristian, Riki og Adriàn laget hadde å skilte med. Allikevel låner Deportivo ut Xisco til et lag på tredje nivå i Spania.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Xisco ble lånt ut til et Segunda lag(NIVÅ 2), når han var 20 år. Fy faen, det er helt for jævli...? Må jo ha vært et smart trekk det, han kom tilbake til Deportivo i fjor og scoret 9 mål på 23 starter og to innhopp.

Anthony

• Gjest
Segunda Divisiòn B:
Segunda División B is the third level of the Spanish football league system. -wikipedia

Xisco ble lånt ut til et Segunda lag(NIVÅ 2), når han var 20 år. Fy faen, det er helt for jævli...? Må jo ha vært et smart trekk det, han kom tilbake til Deportivo i fjor og scoret 9 mål på 23 starter og to innhopp.

Ja, det var et smart trekk. Vi skulle ikke gjøre det samme her...?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Det har jo faktisk vist seg som en aldri så liten genistrek å bruke Ameobi i de siste kampene, han har faktisk levert varene og bidratt til viktige poeng for klubben! Mål mot City og Sunderland, skaffet straffe mot WBA.
Det Ameobi har, som IKKE Xisco har, er erfaringen fra å spille i Premier League. Der har Ameobi en klar fordel foran Xisco, og det gjor ham til en bedre spiller en Xisco PR DAGS DATO. Men jeg håper virkelig Xisco har et større potensiale enn Ameobi.

Den angrepsrekka du nevner tidl. i tråden som "skal være bra nok på topp" føler jeg avhenger mye av "dersom". Owen leverer stabilt, Ameobi er og blir en backup hvis vi vil høyere opp på tabellen. Både Xisco og Carroll KAN bli noe, men er foreløpig IKKE gode nok. Og skal jeg være litt streng med Martins så varierer han også veldig i prestasjonene -dessverre. Martins må ganske enkelt lære seg å sette de enkle målene som han så altfor ofte IKKE har gjort, mer generelt klarer Martins ofte å få enkle ting til å bli vanskelige fordi han slurver endel, irriterte meg over dette flere ganger mot WBA blant annet. Med andre ord: det er endel "dersom" som foreløpig er et spørsmålstegn som må på plass før angrepsrekka vår er bra nok. Ironisk nok så er jo mark Viduka fortsatt en brukbar spiller hvis han klarer å holde seg i form og skadefri, men det er det jo tydligvis bare å glemme.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Segunda Divisiòn B:
Segunda División B is the third level of the Spanish football league system. -wikipedia

Ja, det var et smart trekk. Vi skulle ikke gjøre det samme her...?

Ja de(Vecindario) spiller i Segunda Division B nå, men ikke i 2006/07, da var de i Segunda Division...altså nivå 2!!

Som jeg sier, et smart trekk. Er det egentlig noe å diskutere?

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
syntes at Xisco skal være tredje valg, han har en mye mer lysende framtid en amoebi. Amoebi er 27, Xisco er 22. Og spiller trossalt for u21 spania. Med mer PL spille tid, trur jeg han vil bli mye mye bedre en amoebi.
« Siste redigering: 01. Nov. 2008, 16:59 av Eirik515 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det Ameobi har, som IKKE Xisco har, er erfaringen fra å spille i Premier League. Der har Ameobi en klar fordel foran Xisco, og det gjor ham til en bedre spiller en Xisco PR DAGS DATO. Men jeg håper virkelig Xisco har et større potensiale enn Ameobi.

Den angrepsrekka du nevner tidl. i tråden som "skal være bra nok på topp" føler jeg avhenger mye av "dersom". Owen leverer stabilt, Ameobi er og blir en backup hvis vi vil høyere opp på tabellen. Både Xisco og Carroll KAN bli noe, men er foreløpig IKKE gode nok. Og skal jeg være litt streng med Martins så varierer han også veldig i prestasjonene -dessverre. Martins må ganske enkelt lære seg å sette de enkle målene som han så altfor ofte IKKE har gjort, mer generelt klarer Martins ofte å få enkle ting til å bli vanskelige fordi han slurver endel, irriterte meg over dette flere ganger mot WBA blant annet. Med andre ord: det er endel "dersom" som foreløpig er et spørsmålstegn som må på plass før angrepsrekka vår er bra nok. Ironisk nok så er jo mark Viduka fortsatt en brukbar spiller hvis han klarer å holde seg i form og skadefri, men det er det jo tydligvis bare å glemme.

Veldig enig i sammendraget av spisstyrka vår. Slik jeg ser det er Owen den ene som leverer stabilt. Problemet med ham er jo denne skadeproblematikken. Hadde Viduka kunne holdt seg skadefri ville jeg nok sagt det samme med ham, men det virker dessverre som en lost case. Hvilket er veldig synd. Ellers er der uhorvelig mye potensiale i Martins, han har det meste som skal til for å bli stor. Men han gjør fortsatt mye idiotiske ting, han må bli fotballmessig smartere. Xisco er for meg et ubeskrevet blad, og Ameobi er maks en brukbar backup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida