20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]  (Lest 40225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]
« Svar #255 på: 29. Okt. 2008, 23:00 »
Hatet mot den andre klubben i byen er gjerne ENORMT, det vet vel alle som følger med fotball...

Øh ja. Du sjønner poenget ser eg...
Det er tydeligvis ingen som forstår det elendige argumentet ditt ihvertfall, hvis det faktisk kan kalles et argument.

Visst du ikkje forstår argumentet. Kordan kan du sei det er dårlig ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 29. Okt. 2008, 23:01 »
Tja. Jeg vil kalle Bensons argument noe ufullstendig. Det finnes helt sikkert en del i Liverpool (bare et eksempel) som ikke har det store hatet til den røde eller den blå klubben, og som av die hard-fansen nok vil kalles overløpere. Samtidig er det liten tvil om at blant de som lever og ånder for den ene eller andre klubben, så er hatet til rivalen sterkt. Men for enkelte vil det nok være "lettere" å dele broderlig på oppmerksomheten mellom lagene i en by som Liverpool, enn for de samme folkene i Newcastle. I Newcastle er klubben og byen ett. Det ene kan liksom ikke tenkes uten det andre. Klubben er en stor del av sjelen til byen Newcastle, og vice versa. Og du finner ikke dem som tar toget til Sunderland eller Middlesbrough i dårlige tider.

Tilbake til kesse. Jeg kan aldri huske å ha sett noen hevde at Newcastle-fansen var "best i verden". Best i England er det nok helt sikkert noen som har sagt, i et øyeblikk av entusiasme. Men det er ikke veldig langt unna sannheten å si at Toon Army er best i England, og det sier du jo selv. Så hvorfor blir du egentlig så sinna? Er det egentlig så veldig viktig at en Newcastle-supporter ikke tar i litt? Hvorfor må vi på død og liv være så edruelige i enhver sammenheng?

Hvorvidt Newcastle-fansen er bedre enn Sunderland- eller Arsenal-fansen skal jeg ikke si for sikkert. Men de er på ingen måte dårligere enn konkurrentene. Nettopp derfor ser jeg ikke problemet med å av og til kalle Newcastle-fansen for Englands beste. Såpass bør man ha lov til å skryte, uten å bli tatt i løgn. For løgn er det ikke. Det er bare ikke den hele og fulle sannhet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 29. Okt. 2008, 23:02 »
Faen så fornuftig du er i kveld, Joakim!  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 29. Okt. 2008, 23:48 »
Når det gjelder engasjement og lidenskap er nok Newcastle-fansen blandt dei beste i England. Derimot er eg ikkje så sikker på at fansen alltid er til det beste for laget, har veldig lett for å snu seg mot egne spelarar og trenarar, som nok har ødelagt en del for oss dei siste åra.

NETTOPP. Vi må skille på lidenskaplige supportere og GODE supportere.. !!

Lidenskap har ihvertfall i mine øyne en HEL DEL å si når vi skal oppsummere hvem som er de virkelig beste supporterne der ute. Lidenskap kan slå ut både positivt og negativt, men det er gjennom lidenskapen de heftige følelsene supporterne har for sin klubb vises.
Og fortell meg hvorfor vi under Sheperds ledelse, med elendige resultater, alikevel hadde fulle tribuner samma faen? Vi var faktisk best i hele England sammen med ManUtd på å fylle stadion, på tross av elendige sportslige resultater.
Det vi ser nå er en klar boikott av Ashley. Spillerne vet veldig godt at supporterne støtter dem alikevel, men det er svært få Newcastle-fans som vil bruke "hard earned cash" på billetter som har steget latterlig i pris, med en tosk av en eier, som har svekket denne klubben ytterligere. Jeg forstår det temmelig godt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 29. Okt. 2008, 23:51 »
Joakim: Her er et av mange eksempel dersom jeg gidder å bruke kvelden min på å lete:

Heldigvis har Newcastle verdens beste fans som møter opp på SJP selv om vi aldri vinner noe.

http://www.newutd.no/diskusjon/index.php?topic=3187.30#quickreply

Som sagt, dette er noe jeg har argumentert for før også. Jeg synes Newcastle er blandt de beste supporterne i England.. Det blir selvfølgelig umulig å si HVEM som er er de beste. Det er flust av klubber, også lavere i ligasystemet som bør berømmes for fantastiske supportere. Newcastle er ÈN av mange..

Jeg synes også det er helt greit at man kan si at " Newcastle er best i verden og vi har verdens beste supportere" i et øyeblikk av entusiasme som du sier. Men når vi faktisk diskuterer emnet, og noen fortsatt mener argumenterer for det, så argumenterer jeg i mot da jeg ikke er enig.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 30. Okt. 2008, 00:02 »
Vel du sa jo sjøl Det må jo være i disse tider at vi kunne bevisst at vi var de beste av de beste med å fylle stadion maks HVER kamp? I går manglet det fantastiske 8000 personer på St.James. Så om ein hadde fyllt stadion mot WBA så hadde me bevist me var best ? Skal det ikkje meir til ?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 30. Okt. 2008, 00:07 »
Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg mener det burde vært et MINSTEKRAV om vi skal være verdige "tittelen" som Englands beste supportere. Uansett om billettprisene har steget med 3 pund, Ashley sitter som styreformann, klubben sliter og resultatene uteblir.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 30. Okt. 2008, 00:10 »
Jeg syns det er helt greit at fans unngår å spe på lommeboka til støggen, jeg. Har jeg all mulig respekt for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 30. Okt. 2008, 00:12 »
Jeg også det. Men da kan man jo ikke forvente at andre skal se på oss som de beste supporterne i England heller, hvis det hadde vært et mål.

Men som sagt tidligere, jeg mener også Newcastle supporterne er veldig veldig bra! Men at det er mange andre klubber som har like gode, lojale og engasjerte supportere.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 30. Okt. 2008, 00:17 »
I samme antall som Newcastle ? Det kan ikkje vere mange. Alle klubbene i ligasystemet har vel engasjerte lidenskapelige fans men like mange som Newcastle er det få eller ingen som har.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 30. Okt. 2008, 00:18 »
Jeg også det. Men da kan man jo ikke forvente at andre skal se på oss som de beste supporterne i England heller, hvis det hadde vært et mål.

Men som sagt tidligere, jeg mener også Newcastle supporterne er veldig veldig bra! Men at det er mange andre klubber som har like gode, lojale og engasjerte supportere.

Så lenge grunnen til at de ikke møter på hjemmekampene er såpass gode, så joda, det syns jeg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 30. Okt. 2008, 00:23 »
I samme antall som Newcastle ? Det kan ikkje vere mange. Alle klubbene i ligasystemet har vel engasjerte lidenskapelige fans men like mange som Newcastle er det få eller ingen som har.

En klubb skal da ikke lide av at de kommer fra en by med færre innbyggere? I Newcastle så bor det flere mennesker enn i veldig mange andre byer hvor det er mindre lag. Men supporterne kan være minst like gode..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 30. Okt. 2008, 00:25 »

Så lenge grunnen til at de ikke møter på hjemmekampene er såpass gode, så joda, det syns jeg.
Jeg hadde hvertfall sett på Liverpool supporterne som "dårligere" dersom de hadde sluttet å møte opp på kampene pga at det amerikanske styret motarbeider Benitez til de grader samt kun er ute etter å tjene penger. Jeg hadde sett på det som like dårlig som jeg ser på at flere Newcastle supportere nå heller velger å bli hjemme fremfor å dra på kamp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 30. Okt. 2008, 00:30 »
Liverpool-supporterne slutta å gå på hjemmekamper under Houllier fordi de ikke presterte helt slik de burde. Da de endte på en 4. plass tilslutt. Geordiene møtte opp på alle kampene til jævla Glenn Roeder og jævla Graeme Souness. De støtta laget.
Ashley-situasjonen er unik. Vi prater om en kar som ganske åpenbart tilsynelatende har gått inn i denne klubben med den hensikt å profittere på supporterne. Han har effektivt svekket Newcastle sportslig, og har voldt enormt mye skade på Tyneside. Jeg støtter de som boikotter pengestøtten til Cashley. Kan ikke se at LFC-eierne enda har klart gjøre like stor skade, jeg..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 30. Okt. 2008, 00:39 »
Jeg tror ikke noe på det at Ashley kom til Newcastle kun for å tjene penger. Hvertfall ikke noe mer enn alle andre som kjøper seg en fotballklubb. Greit at han har dritt på draget og helst bør komme seg bort så  fort som mulig, men at denne situasjonen er så veldig unik er jeg uenig i. Vi var et "bunnlag" når Ashley kom, og vi er det fortsatt. Hadde vi kjempet om 4 plassen når han kom og nå kjempet  mot nede i sumpa hadde jeg nok vært mer enig. Men faktum er at vi har vært i den sumpa i mange mange år. På samme måte som Liverpool var i toppen når klubben ble kjøpt, og de er der fortsatt.

Jeg synes det er helt greit at fansen boikotter kamper osv. Men jeg synes det er litt selvmotsigende at man kan si at man er de beste supporterne - men vi gidder ikke å dra på kamp å støtte spillerne våre i dag fordi vi liker ikke eieren.