20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kvalitetspoeng?  (Lest 16337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Kvalitetspoeng?
« Svar #30 på: 04. Juli 2009, 12:22 »
Spørs jo hva som er "værst",   at noen misbruker kvalitetspoengene, eller at forumet blir "mibrukt" med masse meningsløse innlegg for at noen med få innlegg gjerne vil nå opp til grensen.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #31 på: 04. Juli 2009, 12:34 »
I mine øyne betyr verken kvalitetspoengene eller antall innlegg noe i det hele tatt. Det viktigste for meg er å diskutere Newcastle United.
Men skjønner hva du mener ratatosk, og er litt enig..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #32 på: 04. Juli 2009, 12:44 »
Det er utrolig mange silent readers i forumet også, og de trenger ikke å være useriøse eller misbruke kvalitetspoeng systemet.
Men tror det er mange oppgående silent readers som kunne tenke seg også å gi kvalitetspoeng..

Ba Ba Ba!!!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #33 på: 04. Juli 2009, 12:46 »
Jeg bryr meg heller ikke spesielt mye om det,   men om der er noen med under 500/1000 innlegg som ville ha misbrukt kv.poengene, så ser jeg for meg at de samme sikkert kan slenge ut innlegg i hytt å gevær for å nå opp til grensen.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #34 på: 05. Juli 2009, 14:46 »
Tingen med eit slikt poengsystem er vel at brukarane skal få eit "innblikk" hvorvidt seriøst debattanten er. Tillegg så kan dette poengsystemet vere ein peikepinn for kvart enkelt om ein må forbedre seriøsitetet o.l.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #35 på: 05. Juli 2009, 18:57 »
Men får man noen varsling på om man får +1 eller -1 på sine innlegg, og i så fall hvilke innlegg som blir vurdert av andre?

Og får man vite hvilken annen bruker som har vurdert deg?  :)

Aldri vært borti et sånt system før.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 05. Juli 2009, 20:22 »
Fører jo bare til at en kan få sånn "hatforhold" inne her, selv om det kanskje allerede er noe av det? :P
Jeg har igrunn ikke tenkt så mye over dette, men klarte ikke dy meg i sta. Ingenting personlig da ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #37 på: 06. Juli 2009, 00:51 »
Så langt ser det ut til at dette systemet misbrukes noe. Joakim, som er en av forumets desidert beste debattanter, har 2 positive og 7 negative poeng. Selv er jeg uenig med ham i det meste når det gjelder Newcastle, men han begrunner alle sine meninger bra og poster alltid lange og velargumenterte innlegg.

Kanskje det kan være en idé å bare ha positive poeng? Vi bør i det minste ha et system hvor man kan se hvem som har gitt pluss/minus på hvilke poster.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 06. Juli 2009, 01:04 »
Jeg tror det er best med bare positive poeng siden mange nok vil trykke på minusknappen på et innlegg de er uenig i, selv om det kan være et godt innlegg. Dette ser vi allerede med debatanter som Joakim og når flere blir vant til systemet kan det nok komme enda flere minuspoeng.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 06. Juli 2009, 02:40 »
Det hadde hvertfall hjulpet å få vite hvilke innlegg man får minus/pluss poeng på, at man skal vite hvem som gir poengene er jeg litt uenig i, for som det er nevt her tidligere tror jeg kanskje folk vil ta det veldig personlig.
Da det også vil oppstå "konflikter" og idiotisk drittslenging her, noe vi egentlig ikke trenger.

Noe annet som kanskje burde vurderes er å gi advarsel til folk som misbruker ting og tang, f.eks lignende system som dem hadde/har på forumet til fmnorge.no/com.
Kanskje da folk vil ta ting mer seriøst og hvis ikke burde det jo ende i ban enten av hele brukern eller i en kortere tid.
Bare noen tanker om hvordan vi kan holde forumet litt bedre/mer seriøst, for det er vel det noe av meninga med kvalitetspoenga er.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #40 på: 06. Juli 2009, 15:26 »
Så langt ser det ut til at dette systemet misbrukes noe. Joakim, som er en av forumets desidert beste debattanter, har 2 positive og 7 negative poeng. Selv er jeg uenig med ham i det meste når det gjelder Newcastle, men han begrunner alle sine meninger bra og poster alltid lange og velargumenterte innlegg.

Kanskje det kan være en idé å bare ha positive poeng? Vi bør i det minste ha et system hvor man kan se hvem som har gitt pluss/minus på hvilke poster.

For å ta det med Joakim først; noen av innleggene hans ligger det kanskje et poeng i, men enkelte (sjekk signaturen min...) er kanskje ikke fylt med så mange gode poenger. I tillegg er det i enkelte innlegg en svært krass "hersketeknikk-stil" som ikke er annet enn latterlig og veldig irriterende.

Og da kommer jeg til poenget mitt; hvis du kun har positive tilbakemeldinger på kvalitetspoeng, så vil de brukerne som er her inne mest få masse poeng og folk tror at de er seriøse fordi de skriver 134 innlegg i hver tråd. Klart man får mange pluss'er av det, hvis noen er enige med deg.

Men jeg synes Joakim bør få vite hvilke innlegg folk har trykket "minus" på slik at han kanskje kan ta det til etteretning. Det synes i hvert fall jeg er en god idè- det med å få vite hvilke innlegg folk har trykket bra/ikke bra på.

UTG :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 06. Juli 2009, 16:50 »
Jeg føler vel heller at mange er prinsipielt uenig i det jeg skriver, av en eller annen grunn, og da kan nok sikkert argumentasjonen min føles som "hersketeknikk". Men så er ikke jeg den beste til å vurdere meg selv.

Forøvrig helt enig i at det hadde vært greit å fått vite hvilke innlegg det har kommet reaksjoner på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #42 på: 06. Juli 2009, 16:56 »
Det var heller ikke meningen å tippe denne tråden over til en tråd om deg. :P

Men når Nordin brukte deg som eksempel, så gikk jeg liksom videre på det. Jeg håper dere tenker igjennom systemet godt før dere innfører det igjen i hvert fall. Det var mitt poeng :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 06. Juli 2009, 17:04 »
Selvfølgelig er alle enig med de største selvfølgeligheter. Det er bare ikke alle som gidder å skrive en stil om hvorfor Alan Shearer bør bli manager i klubben, og hvorfor Ashley er en idiot.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 06. Juli 2009, 18:35 »
Problemet er vel når man oppfører seg så arrogant og overbærende samtidig som man har så mange snevre meninger. Er ikke rart det fører til mange minuspoeng.

Selv har jeg ikke giddet å røre disse poeng-knappene. Hva er vitsen? Bryr folk seg det minste om de har 40 minus- eller pluss-poeng?