20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kvalitetspoeng?  (Lest 16163 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kvalitetspoeng?
« Svar #15 på: 16. Okt. 2008, 22:19 »
Enig i den
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #16 på: 16. Okt. 2008, 23:09 »
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 16. Okt. 2008, 23:09 »
deal
Han kom, ble mett og dett var dett....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 20. Okt. 2008, 10:45 »
Hvordan blir det med dette egentlig? Virker jo som de fleste mener det er en veldig god ide.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 20. Okt. 2008, 17:09 »
Jeg har tatt opp med Nordin og han var positiv. Skulle høre litt med noen som har peilig og se hva han fikk til..

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 04. Mai 2009, 14:36 »
Blir det noe av dette? jeg tror det ville hevet nivået på nivået flere hakk.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04. Mai 2009, 19:00 »
Jeg mener vi at en + poeng kunne vært bra, men en minus knapp vil fort bli misbrukt. Jeg ser ikke helt vitsen med +/- poeng. Tror forumet vil fortsette med samme kvalitet uansett. Men det kan være verdt et forsøk. et er mange på dette forumet som blir upopulære til tider, og det er ikke det kjekkeste i verden å få en haug med minus, bare for å ha andre meninger. Det er godt folk har egne meninger, for det skaper debatt.

Jeg er også redd at det blir en saueflokk som vil følge etter den med mye plusspoeng, og mange som vil gå mot de med minuspoeng selv om de kanskje har kvalitet i innlegget sitt. Jeg vet ikke om jeg svartmaler hele greia før det er blitt prøvd ut, men ingenting hadde vært bedre en om det funket.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10. Juni 2009, 22:36 »
+

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #23 på: 10. Juni 2009, 22:37 »
Dette skal vi få til i vår neste update!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #24 på: 28. Juni 2009, 10:39 »
Jeg er admin på et forum hvor vi tidligere hadde et +/--system. Kort fortalt var dette en suksess. Grunnen til at vi ikke har det lenger er at vi oppgraderte til en nyere versjon av forum-programvaren hvor muligheten var fjernet fordi det globalt sett var mye misbruk med systemet. Det var det ikke hos oss.

Systemet fungerte slik at man som bruker kan gi pluss- eller minuspoeng til en post. Ikke til brukeren generelt, men til en enkelt post. Så kan man legge inn en beskjed. I ens eget kontrollpanel får man opp de ti siste poengene, med linker til posten man har fått poeng for, og den eventuelle beskjeden fra den anynome avsenderen. Hver bruker har derfor en verdi i form av alle plusspoengene med minuspoengene trukket fra.

Det er åpenbart at dette systemet lett kan misbrukes. Hater man en annen bruker, kan man ødelegge denne brukerens "rykte" ved å gi minuspoeng på alle postene. Grunnene til at dette ikke skjedde hos oss var flere. For det første var vi stort sett oppegående mennesker. For det andre var noen tekniske begrensninger gitt. For eksempel kan man bestemme at man bare kan gi 5 kommentarer per dag. En annen løsning er at du må ha postet 250 poster før du kan begynne å gi tilbakemeldinger. Det hindrer alle mulige nykommere å få for mye innflytelse på ryktepoengene, uten at de faktisk bidrar med poster på forumet selv.

Men om man får det til å fungere, hva er gevinsten? Bare egotripper og mobbing? Nja, på et stort og uoversiktlig forum er det mye hjelp for en ny bruker å avdekke hvem som er sentrale brukere, og hvem som bare spyr eder og galle utover forumet. Og så er det jo så klart en kjempegod følelse å få positive tilbakemeldinger. Og ikke minst, man slipper alle "haha"-postene, altså poster hvor man bare sier det man mente om posten uten å bygge videre på den, ettersom slike kommentarer kan formidles gjennom stemmesystemet. Det står altså og faller på om man klarer å holde plussene og minusene man avgir til å omhandle postene i seg selv, og ikke det man synes om personen bak eller meningen i dem. Jeg bør ikke gi noen en minusstemme bare fordi de vil selge en spiller jeg vil beholde, men jeg kan gi dem minusstemmen om de for fjerde post på rad hakker på en og samme forumbruker. Ingen synes det er morsomt å komme langt ned på minussiden. Det ligger derfor mye selvjustis i dette systemet, om man får det til å fungere.

Dette ble langt, men jeg tenkte det var en god ide å komme med erfaringer fra mange tusen poster.

Peter

• Gjest
« Svar #25 på: 03. Juli 2009, 23:21 »
Hvordan får man kvalitetspoeng? Skjønte ikke mye av den.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 03. Juli 2009, 23:45 »
jeg kommer til å irritere vettet av meg om det skal stå posetivt og ikke positivt ;) Fornøyd med at det har kommet dog :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #27 på: 04. Juli 2009, 11:35 »
Tror vi kan flytte den grensen opp til 1000, eller kanskje tilogmed 1500.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #28 på: 04. Juli 2009, 12:00 »
Kan virke mot sin effekt også ved å sette grensen for høyt, men 1000 innlegg er nok greit.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #29 på: 04. Juli 2009, 12:06 »
Ved 1000 innlegg er det jo ikke mange som får brukt kvalitspoengsystemet. Jeg tror det kan være greit med f.eks 800 innlegg.

Litt av det som er poenget mitt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒