20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kvalitetspoeng?  (Lest 16162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Kvalitetspoeng?
« på: 15. Okt. 2008, 23:30 »
Lasse kom tidligere i sommer med dette forslaget, men desverre har det falt bort, og dermed ikke blitt tatt tak i! Derfor ønsker jeg nå at ALLE, og da mener jeg ALLE, som har en mening rundt dette stemmer på om de ønsker dette eller ikke. Legg gjerne til forslag som omhandler det samme!

Sitat
På et annet forum (FreakForum) jeg er aktiv benyttes noe som heter "kvalitetspoeng". Som navnet tilsier er dette poeng som deles ut til folk som skriver kvalitetsmessig gode innlegg. Poengene deles ut av andre brukere ved et tastetrykk. For å kunne dele ut "KP" må man selv ha KP, slik at systemet ikke blir misbrukt. Man kan se hvor mange KP'er hver enkelt person har under navnet, der hvor ant. innlegg står.

Dette tror jeg kunne funket bra i den situasjonen forumet er i nå. Folk vil jo helst ha mest mulig respekt og autoritet på et forum. Hvis dette systemet taes i bruk, kan denne respekten "måles" i ant. KP'er. Og hva må man gjøre for å få KP? Nettopp; ha kvalitet i innleggene sine. Jeg har troen på at dette vil heve forumet. Om ikke mye, så litt.

Jeg forstår at dette kan sammenlignes med den ordningen som er nå (benkesliter, kaptein osv.). Likevel tror eg mitt forslag er mer effektivt.
« Siste redigering: 15. Okt. 2008, 23:56 av Daniel »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kvalitetspoeng?
« Svar #1 på: 16. Okt. 2008, 13:45 »
Det høres ut som et interessant alternativ til dagens titler. Men siden jeg aldri har sett det fungere i praksis føler jeg meg ikke i stand til å si klart ja eller nei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Okt. 2008, 13:52 »
Det er mange forum som opererer med dette. Feks "treningsforum.no".. Der kan en få en "honnør".

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Okt. 2008, 16:32 »
Synes det virker ganske enkelt, men genialt. Har aldri vært på freak-forum noen gang, så ikke helt sikker på akkurat hvordan disse poengene virker, men jeg har sett lignende ting på andre forum. Husker ikke hvilket forum det var, men et hadde en ganske interresant greie der du kunn gi både + og -poeng. Det vill for eks. bli oppstilt som dette. +57/-42 i brukerprofilen. Mao. om folk bare skriver drittinnlegg og spammer vil de antagelig få minuspoeng, mens gode innlegg vil bli gitt plusspoeng.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4 på: 16. Okt. 2008, 17:31 »
Godt forslag, Geir.

Men, hvordan ville det fungert i Chit Chat feks.? Hvis vi feks er uenige politisk, og du har skrevet et kjempeinnlegg der så kan jeg likevel være fristet til å gi deg minuspoeng siden jeg er veldig uenig i hva du skriver...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Okt. 2008, 17:50 »
Men er det virkelig noen som bryr seg om hva de andre debattantene syns om dem ? Jeg for min del gir ihvertfall fullstendig blanke i om alle her inne gir meg minuser i fleng, jeg hadde ikke satt meg ned og grått av den grunn. Men å gi pluss-poeng for bra innlegg er absolutt positivt, selv om det kanskje vil føre til at folk ikke tør å si det de egentlig mener (?)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #6 på: 16. Okt. 2008, 18:15 »
Skulle vært sånn som på youtube der man både kan trekke opp og ned. Men enig med Tommy: Hva så om alle på dette forumet syntes jeg var en idiot? Hadde ikke gjort meg noe egentlig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Okt. 2008, 18:30 »
Nja, jeg ser den. Men det er flere positive ting da, feks at nye brukere kan se hvem av de andre brukerne som "holder litt nivå". Samt at de fleste vil jo helst at de andre skal sette pris på deres bidrag her, så det kan jo være at noen prøver å skrive litt mer seriøst enn før.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Okt. 2008, 19:08 »
Virker som et godt forslag selv om jeg ikke har brukt det selv. Kan få opp kvaliteten. Er ikke noe problem her, men alt kan jo bli bedre. Syntes vi hvertfall kan teste det ut en periode for se hvordan det fungerer.

Men det var en ting jeg ikke forstod:
Jeg forstår at dette kan sammenlignes med den ordningen som er nå (benkesliter, kaptein osv.).
[/quote]

Om du er kaptein eller benkesliter handler vel bare om hvor mange innlegg du har, og ikke om kvaliteten på dem.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Okt. 2008, 19:54 »
Selvom jeg i utgangspunktet synes dette høres ut som et greit forslag, så er jeg enig med Tommy Sten. Jeg driter i hva folk synes om meg. Jeg skriver på min måte, og kommer ikke til å endre på det selvom vi får kvalitetspoeng.

Det er noen her som er ekstreme på å dra ut innleggene sine i det lange og breie (du/dere vet helt sikkert hvem jeg snakker om) og det er noe av det værste jeg vet. Selv om mange sikkert synes at dette er både flott og bra, er det slitsomt å lese alt som egentlig ikke har noen betydning.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Okt. 2008, 19:59 »
jeg vet ihvertfall at jeg ville blitt en flittig bruker av minuspoeng-knappen. Men som folk sier, man gir jo faen i ryktet sitt på et internett-forum. Jeg ser ikke vitsen, annet enn at det skulle vært for moro.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Okt. 2008, 20:11 »
Å lese alt som egentlig ikke har noen betydning? Det kommer jo helt an på øyet som ser da, Daniel. I den grad du vet hva det innebærer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #12 på: 16. Okt. 2008, 20:42 »
Selvom jeg i utgangspunktet synes dette høres ut som et greit forslag, så er jeg enig med Tommy Sten. Jeg driter i hva folk synes om meg. Jeg skriver på min måte, og kommer ikke til å endre på det selvom vi får kvalitetspoeng.

Det er noen her som er ekstreme på å dra ut innleggene sine i det lange og breie (du/dere vet helt sikkert hvem jeg snakker om) og det er noe av det værste jeg vet. Selv om mange sikkert synes at dette er både flott og bra, er det slitsomt å lese alt som egentlig ikke har noen betydning.

Da kan du jo bare trykke på - knappen hvis innlegget er for langt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Okt. 2008, 20:51 »
Greit nok det, men vet da han som skrev innlegget hvorfor jeg gir minuspoeng? Er det fordi jeg synes innlegget er for langt, eller er det fordi jeg synes det er et dårlig innlegg?

Lange innlegg kan ha gode poenger, selv om det blir for mye prat rundt...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Okt. 2008, 22:08 »
Evt. så kan man bare ha en + knapp.