20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: R.I.P Tråden.  (Lest 71856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #90 på: 12. Nov. 2009, 15:19 »
Etter hva jeg har hørt var han en meget sympatisk mann. Forferdelig er dette her. Man kan si at ved at han tok livet sitt reddet han kanskje adoptivbarnet som han var redd skulle bli tatt fra dem pga. han var så deppresiv.
All medfølelse jeg kan gi går til Enkes familie. Enke har blitt enke.

Den var djup!  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 12. Nov. 2009, 23:03 »
Han tok sitt liv pga deprisjoner, dattera hans døde 2 år gammel. Han burde snakka med noen isteden for å gjøre dette.

Så enkelt er det nok ikkje min gode mann...

Slik eg har forstått det så sleit han med depresjonar og var til tider manisk depresiv. Han har jo gått til psykolog og prata med kona si om det. Men når det er på sitt verste så er ein så redd for å miste alt og kanskje verte tvangsinnlagt at han ikkje vil sei noke, og ikkje få fortalt det gjer det endå verre. Og det heile verte ein ond sirkel...

Ja. Umulig å sette seg inn i noe slikt...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 15. Nov. 2009, 15:35 »
Depresjon er en sykdom. En alvorlig sykdom. I enkelte tilfeller en uhelbredelig sykdom. Det blir for lett å si at "en må snakke med noen".

Mange som lider av depresjon får tvangstanker og blir besatt av fullstendig irrasjonelle tanker. Enke fikk for seg at hans fotballkarriere ville være over om det ble offentlig kjent at han var manisk depressiv. Han fikk også for seg at på grunn av hans depresjon kunne myndighetene finne på å ta fra ham adoptivdatteren. Sannsynligvis ville ingen av disse tingene skjedd, men tvangstanker er tvangstanker.

Som faren fortalte, så var han i en periode livredd for å stå i mål.

Jeg kan fremdeles ikke forstå hva som får folk til å ta sitt eget liv, fremfor å få behandling. Men det vil jeg heller aldri kunne forstå, med mindre jeg, Gud forby, skulle havne i en slik situasjon selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #93 på: 15. Nov. 2009, 18:20 »
Enke fikk for seg at hans fotballkarriere ville være over om det ble offentlig kjent at han var manisk depressiv. Han fikk også for seg at på grunn av hans depresjon kunne myndighetene finne på å ta fra ham adoptivdatteren. Sannsynligvis ville ingen av disse tingene skjedd, men tvangstanker er tvangstanker.

Tror du ikke det? Jeg tror at, slik som fotballen er, at det i hvertfall kunne ha skadet fotballkarrieren hans betraktelig. Det med datteren skal jeg ikke si noe om, for er ikke så kjent med slikt.
Men jeg jobber en del på et psykiatrisk sykehus, og der lærer man en del om manisk depressive og slikt. Synes veldig synd på Enke, og skjønner at det han gikk gjennom absolutt ikke var lett..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 15. Nov. 2009, 18:26 »
Den hadde vel ikke vært over selv om han var manisk depressiv vel. Joey Barton er/har vært fookin' mental, og det har da ikke stoppet arbeidsgivere fra å ansette ham.
Dessverre var jo dette også tvangstanker han har. Kjenner til noen som sliter med depresjoner, det virker helt idiotisk sett utenfra, men det må være helt jævlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #95 på: 15. Nov. 2009, 23:48 »
Barton har/hadde problemer med å kontrollere temperamentet, Enke var manisk depressiv. Er jo en viss forskjell ute å går..

Sitat
Kjenner til noen som sliter med depresjoner, det virker helt idiotisk sett utenfra, men det må være helt jævlig.

Er nok ingen som vet hvor jævlig det er, før man havner i en lignende situasjon selv. Og dessverre for Enke var det ingen andre utveier :(

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 16. Nov. 2009, 00:04 »
Barton har/hadde problemer med å kontrollere temperamentet, Enke var manisk depressiv. Er jo en viss forskjell ute å går..

Sitat
Kjenner til noen som sliter med depresjoner, det virker helt idiotisk sett utenfra, men det må være helt jævlig.

Er nok ingen som vet hvor jævlig det er, før man havner i en lignende situasjon selv. Og dessverre for Enke var det ingen andre utveier :(

Jada, men hans karriere hadde nok ikke vært over om det ble allmennt kjent at han var manisk depressiv. Dette var nok bare en av tvangstankene til Enke..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #97 på: 16. Nov. 2009, 17:11 »
Neida. Sier ikke at den ville ha vært over, men fotballen kan være grusom. Mange som kunne ha brukt det mot han, osv.
Det ser jeg ikke på som umulig.

Men for all del, jeg synes virkelig de som lider under alt som er tabu i dagens fotball bør stå frem med det. Uansett hva det er.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #98 på: 16. Nov. 2009, 21:17 »
Det samme gjelder vel for øvrig homofili nå som vi er inne på tabulagte emner i fotballen. Er ikke veldig mange som har kommet ut av skapet i norsk toppfotball.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #99 på: 16. Nov. 2009, 21:34 »
Blir litt tvilsomt av oss å diskutere potensielle følger av å få psykiatrisk behandling. Dette vet vi forhåpentligvis ingenting om, så la oss bare avstå fra å prøve å forklare dette.

At homofile kommer ut av skapet er vel snart hverdagslig, om enn ikke i fotball. Jeg driter i akkurat det, de får gjøre som de vil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 16. Nov. 2009, 21:34 »
Det er garantert LANGT verre å komme ut med å være homofil enn å si at du er manisk depressiv i fotballen.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #101 på: 17. Nov. 2009, 01:25 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2758570.ece

Larissa spiller ved navn Antonio de Nigris døde nå av hjerteinfarkt. Han spilte for Villareal i 2003, og spilte 16 landskamper for Mexico. Noen som har hørt om han?

Tragisk er det hvertfall. Hvil i fred!  :(

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 24. Nov. 2009, 18:25 »
Det er garantert LANGT verre å komme ut med å være homofil enn å si at du er manisk depressiv i fotballen.
Det finnes der ikke tvil om.
Homofili er en epidemi langt, langt verre enn Svartedauden. Manisk-depressiv? Hva er det?

Du kan spille fotball på toppnivå nesten uansett hvilken sykdom du har. Med mindre du er homofil. Da er du så smittefarlig at du enten må ta livet av deg selv, eller holde deg mange tusen mil unna en fotballbane. Det kan aldri, aldri, aldri bli offentlig kjent om du er homofil og spiller fotball på toppnivå. Selv ikke etter at karrieren er slutt kan det komme ut. Det vil skade ditt ettermæle betraktelig, og eventuelle høystatusjobber i TV eller treneryrket vil være fullstendig uaktuelt.

Er du homofil og spiller eller har spilt fotball på toppnivå må du ta det med deg i grava, og sørge for at det aldri, aldri, aldri noensinne kommer ut.
Er du psykisk syk, fortell om det. Stå frem i en tabloidavis, få hjelp og spill så mye fotball du vil, på det nivået du vil.
Jeg tror de aller fleste managere der ute vil spørre om to ting om psykisk sykdom er kjent. Får du profesjonell hjelp? Tar du medisiner? Hvis svaret er ja på begge spørsmålene er det ingen problemer. Svarer du nei på begge spørsmålene kan du få problemer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #103 på: 01. Des. 2009, 18:07 »
Ja-for dette vet vi jo alt om...Idiotisk å uttale seg om sånne ting når man ikke har peiling. Alt annet kan man nok diskutere uten kunnskap, men psykisk sykdom er så komplekst at det blir vill tipping fra alle her på forumet. (Håper jeg iallefall)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 01. Des. 2009, 23:08 »
Jess. Det er komplett umulig for oss "friske" å sette oss inn i det.
Gikk i klasse med en som sliter med noe slikt, umulig å skjønne slikt utenfra.