20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120308 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #600 på: 18. Jan. 2009, 23:36 »
Og gjør jeg en dårlig jobb kan jeg bare si at det er ikke min feil. Det er naturligvis Allardyce og Keegans sin feil. Faen for en jævla vits den mannen er.

Men du må jo være enig i at det ikke er Kinnears feil at dagens stall er syltynn?! Han overtok jo en knøttliten stall fra Keegan, og kunne ikke gjøre noe med det - så mannen har jo uten tvil et godt poeng.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 18. Jan. 2009, 23:39 »
Og HVEM er det sin feil at stallen er drittynn? Kevin Keegan? Sam Allardyce?
Nei, det er klovnene på toppen. Kevin Keegan poengterte vel i det uendelige ut om hvor viktig det var å styrke den tynne stallen. Det ble også han bane tilslutt, når vi istedet endte opp med å tjene penger på Milner uten å styrke stallen.
Så egentlig er Joe Kinnears kritikk i dag mer rettet mot Ashley.
Forøvrig skammelig treffende poenger i den artikkelen der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 18. Jan. 2009, 23:41 »
Sant nok - det er gutta på toppen sin skyld, men da syns jeg også det blir for dumt å skylde på Kinnear.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 18. Jan. 2009, 23:43 »
Sant nok - det er gutta på toppen sin skyld, men da syns jeg også det blir for dumt å skylde på Kinnear.

Der er jeg helt enig med deg! Mulig jeg ikke har fått med meg at noen har gjort det da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #604 på: 19. Jan. 2009, 11:45 »
Og gjør jeg en dårlig jobb kan jeg bare si at det er ikke min feil. Det er naturligvis Allardyce og Keegans sin feil. Faen for en jævla vits den mannen er.

Men du må jo være enig i at det ikke er Kinnears feil at dagens stall er syltynn?! Han overtok jo en knøttliten stall fra Keegan, og kunne ikke gjøre noe med det - så mannen har jo uten tvil et godt poeng.

Selvsagt enig i det, men da må Kinnear vise litt ryggrad (som så mange her inne mener at han har) og si at dette skal vi klare i stedet for å klage på tidligere managere. Alle i hele verden vet jo at hadde Keegan og Allardyce hadde fått viljen sin så hadde stallen vært betraktelig større.
Jeg synes Kinnear er en vandrende skandale. Det har han alltid vært. Hvorfor er det alltid vi som ender opp med dritten? Souness og Kinnear. Fy faen, er det mulig??

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 19. Jan. 2009, 11:48 »
Det største problemet Kinnear kommer til å ha hvis han fortsetter som Newcastle manager er at han aldri kommer til å få tillit. og jobbe i motbakke hele veien... Det har vært sånn siden han kom inn, og han har ennå tilgode å få tillit i Newcastle...

Hvis han får tillit, så kanskje han kan ta oss noen vei... gi mannen forsterkninger så har han vist at han kan skape gull av grå stein. har min fulle tillit.

for å svare på det siste inlegget, så synes jeg det blir urettferdig å ta Kinnear for at han har en dårlig stall og mesteparten av alaget ute med skade, og samtidig si at han ikke får forsvare seg... som sagt.. alle vil bare ta han...

Etter de første kampene der han gjorde noen dårlige taktiske vurderinger har han blitt kjent med klubben og spillerne... og han gjør en helt ok jobb utifra hvilke spillere han har til rådighet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #606 på: 19. Jan. 2009, 11:54 »
Min slakt av Kinnear er også av erfaringer med han tidligere. Han har aldri, uansett klubb vært noen taktiker. Og han har alltdi langet ut mot alt og alle for å forsvare seg selv. Han burde begynne å konsentrere seg mer om sine egne arbeidsoppgaver i stedet for å bruke tiden på å klage og syte. Og ingen her inne kan mene at vi under Kinnear har noe fast mønster i spillestilen vår. Jeg klarer ikke å se hvordan vi spiller, men det ligner mistenkelig på spillestilen til bedriftslaget til Stabburet. Dette er ting jeg ikke tror vi vil få noe særlig sving på med Kinnear som manager. Det er mulig jeg tar feil og i grunnen er det fint om jeg gjør det hvis det betyr at laget blir bedre.

Dagens positive:
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_4816831,00.html

Det hadde jeg nesten ventet på!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 19. Jan. 2009, 16:36 »
Sitat fra: Erlend Simonsen
gi mannen forsterkninger så har han vist at han kan skape gull av grå stein. har min fulle tillit.
'
Akkurat den der har jeg til gode å se. Jeg klarer ikke se at Joe Kinnear har laget gull ut av noe som helst gråstein jeg. Verken på 90-tallet, eller i perioden som Newcastle-manager.

Det ser også ut til at du mener at Joe Kinnear ikke lenger gjør taktiske feilvurderinger.

At du lever i en annen verden enn alle oss andre er ikke noe nytt, men at det var så stor forskjell mellom våre to verdener, det var jeg faktisk ikke klar over.

Du har helt rett, torefl. Joe Kinnear har ikke tilført oss noe som helst, som vi ikke hadde fra før. Det eneste positive var at han, i motsetning til Hughton, evnet å motivere spillerne til innsats. Og på ren vilje har vi i enkelte perioder hatt et godt nok lag til å hamle opp med de beste lagene i årets PL. Mens vi ikke har evnet å hamle opp mot de dårligste lagene i årets PL. Vi har ingen rød tråd i spillet vårt. Alt går etter innfallsmetoden, som det har gjort så utallige mange ganger før. Og hva godt førte innfallsmetoden med seg under Gullit, Souness og Roeder? Hva har kranglefanter av noen managere ført med seg av positive ting for Newcastle opp gjennom historien?
Graeme Souness kan starte en krangel med sin egen skygge, det vet vi alle. Og han var en katastrofe som manager for Newcastle.
Joe Kinnears venstre hjernehalvdel, kan starte en opphetet krangel med den høyre, noe som resulterer i full krig mellom mannens høyre og venstre side av kroppen. Jeg ser ikke helt hvordan Joe Kinnear skal klare å gjøre det Graeme Souness ikke klarte, når Graeme Souness åpenbart er en bedre manager enn Joe Kinnear.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 20. Jan. 2009, 11:57 »
Sitat
Det ser også ut til at du mener at Joe Kinnear ikke lenger gjør taktiske feilvurderinger.

Gi meg 1 eksempel ifra de 5 siste kampene?

Mannen gjør en god jobb i Newcastle. Jeg har ingenting å utsette på han. Han har klart å bidra mye i klubben i motbakke hele veien. supporterne er imot han, spillerne var imot han, og ledelsen er ikke mye til hjelp.

Det er en mann vi kan takke for at vi ikke ligger der Tottenham gjør, og det er faktisk Kinnear.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 20. Jan. 2009, 13:02 »
Vel, er der noen taktikk da?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 20. Jan. 2009, 13:13 »
Vel, er der noen taktikk da?

Ikke som jeg kan se. I tillegg klarer han ikke å bytte spillere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 20. Jan. 2009, 14:32 »
Det har du rett i Asbjørn, men han har som regel ikke så veldig mange å bytte med heller :S

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #614 på: 20. Jan. 2009, 15:23 »
Sitat

Gi meg 1 eksempel ifra de 5 siste kampene?

Mannen gjør en god jobb i Newcastle. Jeg har ingenting å utsette på han. Han har klart å bidra mye i klubben i motbakke hele veien. supporterne er imot han, spillerne var imot han, og ledelsen er ikke mye til hjelp.

Det er en mann vi kan takke for at vi ikke ligger der Tottenham gjør, og det er faktisk Kinnear.

Men etter neste runde kan Tottenham takke Redknapp for at de ikke ligger der Newcastle gjør. Jeg fatter ikke helt hva jeg skal takke Kinnear for, han har tross alt vært der lenge nok til at en eller annen form for taktikk burde og skulle kunne begynne å sitte i laget. I stedet ser vi ut som en saueflokk og en klumpete suppe samtidig. Spissene starter aldri noe som helst press, vingene ligger konstant feil, midtbanespillerene presser ikke sammen og forsvaret kommuniserer ikke. Det er alltid en i backrekka som ikke ligger på linje. Vi er så lite kollektive at det er faen med flaut, pinlig og frustrerende på samme tid.