20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 121949 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #480 på: 18. Des. 2008, 12:26 »
Jeg synes det er vanskelig å tolke så mye ut i fra de sitatene. Det hele kommer ann på situasjonen.. Dersom det hele ble sagt som en spøk eller morsomhet så ser jeg humoren. Dersom han er alvorlig, og mener at JK er bedre enn Capello så begynner jeg å lure.

At vi fortsatt har sjans til å nå europa er jo fakta, 2-3 seiere nå så ligger vi å snuser i i toppen av ligaen. 3 poeng mot Tottenham til helga og vi er virkelig på gang!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 18. Des. 2008, 13:05 »
Deilig å se andre med samme optimisme som meg! Vi har fortsatt denne sesongen i våre egne hender, og med en god juleperiode har vi muligheten til å sette oss selv i førersetet. Det blir knalltøft, men vi har en god mulighet!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 18. Des. 2008, 14:07 »
Mike Ashley - Nye Comeback kid! Tror han blir ;)
Han kom, ble mett og dett var dett....

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #483 på: 18. Des. 2008, 15:06 »
Og det er i såfall helt greit. Han elsker klubben og det er på tide å tilgi han. Han gjorde en tabbe i Keegansagaen, men noe sier meg at ikke alle fakta ligger på bordet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 18. Des. 2008, 15:17 »
Det viktigste er at vi får en eier som er villig til å bruke både tid og penger på Newcastle. Om det er Ashley eller ikke er jeg egentlig likgyldig til.. Vi kan ikke gå for lenge uten en eier nå.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #485 på: 18. Des. 2008, 15:32 »
Jeg kommer ikke til å tilgi Ashley med det første. Over en viss tid, så klart. Men det skal mye til. Er ikke like mye for hans avgang, men Llambias er jeg like scheptisk til!

Kinnear håper jeg ikke blir lengre enn ut sesongen. Dog ønsker jeg han med videre, som en trener. Han har det som trengs ved siden av god taktikker ;) En god manager, med Kinnear ved sin side? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 18. Des. 2008, 16:50 »
Det er ingen umlighet med Europa nei. Med noen forsterkninger i januar er det på ingen måte urelaistik å tro vi kan ta igjen lag som Wigan, Fulham og Pompey. I tilegg tror jeg Hull kommer til å falle nedover, og hvis Tottenham og City fortsetter å slite kan vi da ta 7.plassen. Everton tror jeg blir litt for hardt. Jeg vil ikke satse mye penger på at dette skjer, men som sagt: det er ingen umlighet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 18. Des. 2008, 20:38 »
En evt. ny manager må plukke sitt eget team. Joe Kinnear er manager, og jeg tviler på at han er særlig interessert i å degraderes.

"Kinnear better than Capello", "We are going to be in Europe by the end of the season".
Hva går denne idioten på? Dette er alvorlige hallusinasjoner. Mannen er åpenbart ikke riktig god.

Hiv deg selv på dør, vær så snill.
Det vil gjøre livet mitt som Newcastle-supporter så uendelig mye bedre.

Jeg er lei av inkompetanse i alle ledd. Jeg vil ha kompetanse i alle ledd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 18. Des. 2008, 21:01 »
Det som sagt veldig vanskelig å si noe om de sitatene uten å vite i hvilken setting de er blitt sagt. Skulle gjerne sett hele intervjuet eller på video.. Dersom de er sagt med en munter tone og litt morsomheter er det greit, dersom de blir sagt dønn alvorlig er det litt verre.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 19. Des. 2008, 09:46 »
Joakim, du burde jo kunne se humorn i dette?

"Kinnear better than Capello", Hehe, det er jo sagt på pur optimisme, det er jo som om jeg skulle ha sagt det selv! Jeg har jo ikke King Kinnear på MSN for at jeg mener han er den beste managern vi noen gang har hatt, men for at han er vår mann! :)

Synes det er bra at Mike går ut og støtter Kinnear på dene måten, måte flire litt når jeg leste den saken. At han tror vi er i Europa ved sesongslutt er nok sagt på like mye optimisme, men med et glimt i øyet.

synes ikke vi skal ta Mike på dette...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 19. Des. 2008, 10:26 »
En mann som har klart å sørge for at et lag som ellers slipper inn bøttevis med mål kun har sluppet inn 2 på 5 kamper er jo ikke dårlig.
Vi har hatt den argeste borteformen på mange sesonger, takket være Keegen og Kinnear. Tror vi fortsatt har gode muligheter på europacup så lenge vi finner tilbake til hjemmeformen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 19. Des. 2008, 17:12 »
Bare fordi at Kinnear er Newcastle-manager synes jeg det blir feil å kalle ham King Kinnear.
Jeg ser ikke hvor denne ekstreme positivismen og tro på e-cup kommer fra.
Vi er sjanseløse på e-cup!
For å få en sjanse til å vinne Intertoto-cupen for n'te gang, så må vi ende på sjuendeplass. Ikke sjanse i havet for at vi ligger der i mai 2009. Ikke så lenge Joe Kinnear er manager og Mike Ashley er eier av klubben.
Jeg synes vi skal være heldige om vi har lagt nedrykksspøkelset bak oss før påske.

Jeg ser et lag med potensiale, men en svært tynn stall, som mangler kvalitet og dybde. Vi har noen få unge, lovende spillere. Men jeg vil være svært forsiktig med å legge noe som helst press på dette mannskapet. Og e-cup er uansett utenfor rekkevidde. Vår antatte førsteellever er kanskje god nok, men stallen er overhodet ikke bred nok og manageren er langt ifra dyktig nok.

Jeg synes det blir vanskelig å si med sikkerhet at Mike Ashley har sagt dette med glimt i øyet. Men jeg kan heller ikke si med sikkerhet at han har sagt det i fullt alvor. Uansett synes jeg det hele bare blir dumt.

Å snakke om "bedre enn Capello", når England så og si ikke har tapt en eneste kamp under den nye sjefen, i motsetning til gamlesjefen som tapte ALT, er direkte tåpelig. Uansett om det er sagt i en munter tone og med glimt i øyet, eller i fullt gravalvor. Å snakke om e-cup når vi har mer enn nok med å skaffe oss mer enn et par poengs forsprang på WBA, Blackburn og Sunderland, er minst like latterlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 19. Des. 2008, 19:15 »
Hvilken Intertoto-cup er det du snakker om Joakim? Den samme som Uwe Rösler satset på å komme til i år? Den som er lagt ned?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 20. Des. 2008, 12:21 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/12/20/joe-s-a-believer-in-spurs-philosophy-61634-22517042/

Newcastle fans spent September cursing the ?Cockney Mafia? but now their football has a definite north London imprint. Stuart Rayner hears Joe Kinnear sing Tottenham?s praises.

In Dublin?s fair city,

Where the boys are so pretty,

We first set our eyes on big Joey Kinnear,

As he wheeled his wheelbarrow,

Through the streets wide and narrow,

Crying ?Tottenham! Tottenham!?

THE Tottenham Hotspur fans might not hold Joe Kinnear in the same affection they did when he was the subject of their terrace song, but the 61-year-old?s fondness for White Hart Lane remains.

They have tasted his patience in the past ? after all, Alan Sugar once told the hapless Christian Gross ?You?re hired!? in preference to him ? but the footballing philosophy he learned in north London dictates the Newcastle United interim manager?s whole outlook on the game.

Before Kinnear was appointed as United?s interim manager, ?cockney? was about the most offensive C word anyone could use on Tyneside. But since he started reviving the club?s fortunes along with fellow former Spurs full-back Chris Hughton, animosity towards our friends in the south seems to be on the wane.

Between them, Kinnear and Hughton spent 31 years at Tottenham ? as players and, in the latter?s case, 14 years as coach and caretaker manager. And the influence of Spurs? greatest manager, Bill Nicholson, formed a lasting impression on the young Kinnear.

?I was very affected by Bill Nicholson and Eddie Bailey (his assistant),? he says. ?I look back sometimes at the way they handled things. There was a calmness about everything they did. They preached the same thing on a daily basis. He used to always have a motto: Train as you play. I?ve always used it.?[/b]

But there is another element to Nicholson?s schooling, one that will be more pleasing to Magpie ears than Kinnear?s unexpected rendition of his old terrace song in this week?s Press briefing.

Like Newcastle since Kevin Keegan?s first coming as manager, Tottenham are indelibly linked to a particular way of playing ? attractive, positive, push-and-run football. Lazy football stereotypes ignored the fact that under Kinnear?s stewardship, Wimbledon began playing more on the grass than in the clouds. It is something he has tried to bring to St James?s Park. ?We try to keep the ball on the ground,? he explains. ?We pass it all day long but we did that at Wimbledon and people always used to write the opposite. I?ve been brought up the old-fashioned way. I?m too old now to change.?

The old-fashioned way is back en vogue for Premier League managers. When Blackburn Rovers sacked a managerial novice and replaced him with an old hand this week, it was an acknowledgement that the division?s best bosses have all been round the block. At 61, Kinnear and his opposite number tomorrow, Harry Redknapp, have both replaced younger men in the dugout this season to good effect, so much so that United owner Mike Ashley was this week quoted boasting his man was ?better than? another old stager, England coach Fabio Capello.

?I don?t know,? says Kinnear, when asked if managers get better as they get older. ?Like anything you do in life, with experience you?re aware of all the bad times and the hard times in football. I suppose when you?ve been through it all, nothing sets you back. You just have to be aware of what?s round the corner.

?I?ve had the hard times and successful times but you learn from the defeats. It?s how you handle them and let it affect yourself. The last thing you want it to do is to let it snowball onto the players. It?s about getting the best out of players, providing you can do that, hopefully you can get the results.? And the Capello comparison? ?I didn?t see the Fabio Capello comments, I was told about them,? he says.

?There?s only one difference between us ? I?m five million quid behind him!

?If I can get hold of that article I think I?ll frame it, then drop round his (Ashley?s) house with that article.?

When he was manager of Wimbledon, Kinnear was the perennial name in the frame for every vacant manager?s job, but particularly those with the Republic of Ireland and the regular Tottenham vacancies. The closest he got was an interview at White Hart Lane. It is a job he would have loved.

?I?ve never been involved in Tottenham?s backroom staff,? he says. ?I?d have loved to have done it years and years ago. I had an interview for the job (in 1998) with Alan Sugar. The lad from Switzerland, Christian Gross, got it.

?(Sugar) was a decent fella, a nice man. I met him on numerous occasions and he was okay, fine. But I?ve never seen him on The Apprentice because I don?t watch TV, except for sport.?

So does he have any regrets at missing out to a man whose time in charge of the once-great club is remembered only in fits of laughter? ?Long time ago, long time ago,? he says. So was the Nicholson era, but fortunately for the Gallowgate purists, Kinnear has a long memory.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 20. Des. 2008, 12:26 »
Høres da ut som om Kinnear da egentlig vil spille som Keegan, slik han prater her...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida