20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120301 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #465 på: 15. Des. 2008, 18:39 »
Du snakker som om Newcastle er et topplag som ryker på en smell mot et bunnlag. Våkn opp!! Vi er et middelmådig PL lag, og det har vi vært de siste 5 årene.

Ja, vi gjør dritt kamper, slipper motstanderen inn i kampen og slipper inn dritt mål. Det er vanlig for et lag som Newcastle.. Og det har vi gjort i alle år! Det gjorde vi under Keegan, Roeder, Souness, Sam osv.

Takk og lov det finst andre som teinke og meinar det same som meg her... :)
Heilt sidan Robson fekk sparken har vi vore eit middelmådig PL lag, og dei to siste sesongane eit lag som kjempar mot nedrykk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 16. Des. 2008, 16:46 »
Ja, for all del. Blås av dette, kall det en uheldig hendelse.
Jeg sier at det var en skandale. Med tanke på at vi ligger der vi ligger, og med tanke på det fantastiske utgangspunktet.

Det er greit å ryke på en smell mot et bunnlag en gang iblant. Men det har ikke vært "en gang iblant" for oss denne sesongen. Vi har spilt jevnt og godt mot de gode lagene, vi har dritt på draget mot de dårlige.

Sunderland, Blackburn, Stoke, Wigan, West Ham.
Ikke akkurat topplag. To uavgjorte og to tap mot disse lagene. Tre av fem var hjemmekamper.

ManU, Chelsea, Villa, Everton, Pompey
Dette er klart bedre lag. Noen av dem kjemper også helt der oppe i toppen. Tre uavgjorte, to seire. Kun én hjemmekamp.

Det er ikke disse lagene vi skal slå og spille uavgjort mot. Det er de førstnevnte lagene. Det er DE det er viktig å slå. Gode resultater mot ManU og Chelsea er bare en bonus.
Men den bonusen forsvinner helt, når vi driter oss ut gang etter gang mot de dårligste lagene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 17. Des. 2008, 21:56 »
Ja, for all del. Blås av dette, kall det en uheldig hendelse.
Jeg sier at det var en skandale. Med tanke på at vi ligger der vi ligger, og med tanke på det fantastiske utgangspunktet.

Det er greit å ryke på en smell mot et bunnlag en gang iblant. Men det har ikke vært "en gang iblant" for oss denne sesongen. Vi har spilt jevnt og godt mot de gode lagene, vi har dritt på draget mot de dårlige.

Sunderland, Blackburn, Stoke, Wigan, West Ham.
Ikke akkurat topplag. To uavgjorte og to tap mot disse lagene. Tre av fem var hjemmekamper.

ManU, Chelsea, Villa, Everton, Pompey
Dette er klart bedre lag. Noen av dem kjemper også helt der oppe i toppen. Tre uavgjorte, to seire. Kun én hjemmekamp.

Det er ikke disse lagene vi skal slå og spille uavgjort mot. Det er de førstnevnte lagene. Det er DE det er viktig å slå. Gode resultater mot ManU og Chelsea er bare en bonus.
Men den bonusen forsvinner helt, når vi driter oss ut gang etter gang mot de dårligste lagene.

Men at vi drit oss ut mot dei "antatt" dårlegare laga er jo ikkje noke nytt? Det har vi gjort i alle år. Og slik eg ser det så begynnar det å verte ein del lag som er "antatt" betre enn dårlegare...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 17. Des. 2008, 22:13 »
Nei, det er ikke noe nytt at vi driter oss ut mot de antatt dårligere lagene. Men når vi trenger alle poengene vi kan få, og helst så mange trepoengere som fysisk mulig, i en desperat kamp for å unngå nedrykk, så har vi ikke råd til å spille uavgjort mot samtlige lag på denne lille planet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 17. Des. 2008, 22:37 »
Skandale? Det er ikke grenser til krisemaksimering heller da? Skulle jo tro vi hadde rykket ned til Championship allerede. Ja, det er kjipt at vi ga fra oss poeng mot Wigan og Stoke i slutt minuttene. Men det så absolutt ingen krise.. Det er kun 6 poeng opp til 7 plass å du snakker om "en desperat kamp for å unngå nedrykk" ?! Følger du med i det hele tatt? Hva er det som tilsier at vi skal rykke ned? At vi plukker poeng i nesten hver eneste kamp? At vi endelig har fått orden på forsvaret? At spissene skorer mål?

Vi ga fra oss en ledelse i kamper mot Wigan og Stoke, jævelig kjipt, men ikke noe mer enn det og så absolutt ikke en skandale eller krise.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 17. Des. 2008, 22:42 »
Det er MÅTEN vi gir fra oss ledelsen mot Stoke som jeg reagerer på. Det var ikke sånn at målet i sluttminuttene kom helt ut av det blå, når de har hatt ALT av spill og sjanser HELE andre omgang. 2-1 kom tidlig i andre omgang. Ikke fortell meg at det ikke var noen som lurte på når 2-2 skulle komme. At det skjer på overtid og på den måten det gjør er selvfølgelig synd. Men det er en skandale å gi fra seg 2 poeng mot Stoke på den måten vi gjør. Det har null betydning at målet kom på overtid. Faktum er at det kom, og det var fullt fortjent, med tanke på hvor piss dårlige vi var.

Det er mulig vi fortjente den smellen mer enn Stoke fortjente 1 poeng. Men det er uansett uvesentlig. Det var uansett ingen bombe at Stoke scoret 2-2 før kampen ble blåst av, når hele andreomgang så og si var like mye enveiskjøring som førsteomgang. Bare at det var enveiskjøring helt feil vei.

Det er faktisk en skandale.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 17. Des. 2008, 23:10 »
Da har vi forskjellig definisjon av ordet "skandale". Jeg ser på det som vanvittig kjipt og irriterende. Men ikke noe som ødelegger sesongen.. Dessuten er jeg såpass vant til at vi spiller dårlig mot lag som Stoke, Derby, Birmingham osv at jeg vet at ingen kamper for oss er 3 poeng. Selvom vi leder med 2-3 mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 17. Des. 2008, 23:34 »
Jeg ser på det som noe som potensielt KAN ødelegge sesongen.
Hvis vi ikke hadde tatt poeng mot ManU og Chelsea, og kanskje tapt mot Boro, som vi normalt sett ville ha gjort, så hadde du ikke vært like "optimistisk". Jeg mener det blir feil å karakterisere Stoke-kampen som "en uheldig hendelse". Jeg mener det er feil å ta lett på at vi taper to poeng ved å slutte å spille fotball ved halvtid, når vi leder 2-0 og har alle muligheter til å vinne kampen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 17. Des. 2008, 23:56 »
I stedet for å ta en kamp som en katastofe kan det være bedre å se litt på sesongen under ett, kan hjelpe litt på humøret.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #474 på: 18. Des. 2008, 00:11 »
kanskje poengdelingen mot stoke va ein øyevekker, vi sluttet nemlig aldri å spille angrep borte mot pompey, det gidde 3 poeng. trur aldri det hadde skjedd om me hadde klart a safet inn 2-0 ledelsen mot stoke...
Venter i spenning...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 18. Des. 2008, 00:14 »
kanskje poengdelingen mot stoke va ein øyevekker, vi sluttet nemlig aldri å spille angrep borte mot pompey, det gidde 3 poeng. trur aldri det hadde skjedd om me hadde klart a safet inn 2-0 ledelsen mot stoke...

Det er lov å håpe at Kinnear faktisk ser egne feil, ja, for det er som jeg har sagt hele tiden - vi er gode nok til å spille ut andre lag, også lag som Pompey - om vi våger. Vi har i flere år nå gitt fra oss poeng fordi vi har lagt oss bakpå i det vi har gått opp i ledelsen, istedet for å tørre holde på ballen og spille mer fornuftig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 18. Des. 2008, 00:19 »
Men når sant skal sies så synes jeg vi ga fra oss en del av spillet også mot Pompey. De 5-10 minuttene etter det første målet slo vi langt flere ganger og ble presset hardt tilbake. Men vi tok oss heldigvis sammen å kom inn i kampen igjen.. Og det er riktig det du sier Kristoffer,  å legge oss bakpå å gi fra oss ledelsen har vi gjort i mange år, ikke kun under JK.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 18. Des. 2008, 00:23 »
Ikke kun under JK nei, det har vi gjort under samtlige tidligere manager. Syns dog Keegan gradvis forbedra det mot slutten av forrigesesongen, med sin offensive tankegang.
Ja, vi slet de første minuttene etter at vi gikk opp i ledelsen mot Pompey, og da var jeg jo knallsikker på at vi nok en gang skulle la Pompey styre mens vi skulle ligge bakpå for å surfe inn på ledelsen. Heldigvis reiste vi oss, og trilla ball mot Pompey.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #478 på: 18. Des. 2008, 09:08 »
Mike Ashley has hailed the impact of Newcastle interim manager Joe Kinnear and labelled him "better than Fabio Capello". (The Sun)
Ja, det var ikke verst ::) :o ;D

Mike Ashley: There is money to spend, and JFK is better than Capello & Toon will make Europe?
http://www.sunderlandecho.com/nufc/Mike-Ashley-There-is-money.4804078.jp
« Siste redigering: 18. Des. 2008, 09:15 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 18. Des. 2008, 11:39 »
Fint at han i det minste snakker igjen..
Forøvrig syns jeg enda han fremstår som en mann som ikke er like fornuftig i alt. Kinnear er ikke Capello-klasse i mine øyne, og jeg veit ikke om jeg vil gå så langt som å si at vi vil komme oss til Europa. Men dersom det er målet antar jeg at han ihvertfall gjør såpass med penger tilgjengelig for Kinnear at vi har en smårealistisk sjans :P