20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut oktober
« Svar #450 på: 14. Des. 2008, 09:37 »
http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/kinnear-sales-talk-adds-to-fog-on-tyne-1065966.html

Tar noen sitater i artikkelen:
"They are a club up for sale but there seems to be a plan to spend significant money in January, a club the owner does not feel comfortable attending, a club who have had 10 games under Kinnear, six of which have been drawn, two won and two lost."

"Stressing that he has the first and final word on recruitment and sales, Kinnear began: "Mike [Ashley] does not have a say." Challenged on this he replied: "He'll have a say, 'yes' or 'no', but he's guided by me. That's why I'm in charge. But he's not going to sell someone and then give me someone else who'll weaken the team. That'd be ridiculous."

"When it was pointed out that this is what happened to Kevin Keegan in August regarding James Milner, Kinnear baulked: "But that was what, £12m?"

"I'm still looking at centre-halves," Kinnear said. "And midfielders ? big and aggressive, box- to-box, Vieira, Roy Keane-esque. There aren't many but there's a few. I wrote down four and any one of those four would do the trick. Two abroad, two here, already made one offer, he's well aware of that, he's in England."

"Despite the thinness of Newcastle's squad, Kinnear also said he would accept outgoings ? under certain conditions. "If we can get like-for-like then I'll lose one. We've gone down that road already but I got a knock-back. If we'd got John Arne Riise in ? he's changed his mind ? then I could have done something with [Jose] Enrique. Riise's got back in the team at Roma and his agent has told us that he's happy to stay until the end of the season. I want them now really."

Så ut ifra dette intervjuet med Joe Kinnear så kan det se ut som om vi kan vente oss noen spillere i januar, tror ikke Ashley er villig til å gamble med klubben så jeg regner med at også han ser at vi trenger GODE spillere som kan forsterke laget ASAP. Regner ikke med at transfer-aktiviteten går noe ned i forhold til de har vært tidligere under Ashley, så at det kommer spillere inn tar jeg som en selvfølge.

Er enig med JK i at det er forsvarere og sentrale midtbanespillere vi trenger, som gjerne besitter de kvalitetene som han beskriver i dette intervjuet, og er også spent på hvilken spiller det er som han allerede har lagt inn bud på, er visst i England...........

Vil også si at Joe Kinnear sin statistikk på sine første 10 kamper som NUFC manager ikke er så hakkande gal sånn sett under omstendighetene. Med 2 seire, 6 uavgjorte og 2 knepne 2-1 tap, viser jo at laget er vanskelig å spille mot og går sjeldent av banen med tap. Det som derimot er litt skuffende er at laget ikke klarer å gjøre jobben i kamper som mot Stoke og Wigan (selv om de var i storform da). Slike hjemmekamper må vinnes.........

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 14. Des. 2008, 16:25 »
Mer av dette, Kinnear, mer av dette :D
I dag var vi mye mer slik jeg ønsker vi skal fremstå, også når vi ledet. Vi turte spille ball og la oss ikke nedpå og prøvde å safe inn på den måten. Fortsett slik!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 14. Des. 2008, 16:38 »
Joe Kinnear sin statistikk som NUFC manager på sine 11 første kamper er nå 3 - 6 - 2.
I 4 av disse 11 kampene har vi holdt nullen!
Målforskjellen er 17 - 13.

De 2 kampene vi har tapt er et byderby mot Sunderland, samt en kamp i London mot Fulham. Og om ikke jeg husker feil så har vi en helt elendig statistikk i London! Noen som vet hvor dårlig den er? Ett par - tre seire de siste 5-6 årene er vel fasiten??

PS! Vil også ta med at laget er ubeseiret i de 5 siste kampene, kun er 4 poeng bak Pompey på en foreløpig 8. plass, og kun 6 poeng bak Everton på en foreløpig 7. plass.
« Siste redigering: 14. Des. 2008, 16:58 av Frode »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 14. Des. 2008, 19:07 »
London-statistikken er ikke verre enn at vi så og si aldri taper borte mot Fulham. Vi har et veldig godt tak på Spurs.
Det er hovedsaklig mot de beste London-lagene vi har en dårlig statistikk, og sånn skal det egentlig også være.

At vi er ubeseiret i de siste 5 betyr lite når vi par piss dårlig i andreomgang mot Stoke, og fullt fortjent fikk to baklengs.
Når vi forsvarer oss på den måten vi gjør, uten å spre det minste trygghet, og hvor Given mange ganger må gjøre matchvinnende redninger, så vet ikke jeg hvor mye det er å rope hurra for.

Det vi kan rope hurra for, er at vi gjør 90 gode minutter mot Pompey i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 14. Des. 2008, 19:20 »
Dersom vi nå fortsetter på samme måten, er gode bakover - og samtidig tør angripe og spille ball, så tror jeg på gode tider. Om Kinnear tør fortsette med en såpass positiv innstilling som han kom med i dag, vil vi plukke poeng, det er jeg sikker på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 14. Des. 2008, 20:50 »
London-statistikken er ikke verre enn at vi så og si aldri taper borte mot Fulham. Vi har et veldig godt tak på Spurs.
Det er hovedsaklig mot de beste London-lagene vi har en dårlig statistikk, og sånn skal det egentlig også være.

At vi er ubeseiret i de siste 5 betyr lite når vi par piss dårlig i andreomgang mot Stoke, og fullt fortjent fikk to baklengs.

Det kommer helt an på hvordan man ser det. Mot Fulham har vi siden de rykket opp til PL i 2001/02 blitt slått 5 ganger på Craven Cottage. Vi har ingen uavgjorte der men 3 seire. Så vi har ikke veldig godt tak på dem.
Mot Arsenal har vi lite imponerende 3 seire, 2 uavgjorte og 11 tap siden vi rykket opp til PL.
Mot Chelsea på Stamford Bridge har vi ikke vunnet siden 1986/87 sesongen. Siden den gang har vi klart 7 uavgjorte og tapt 14 ganger. Dette inkluderer cupkamper også.
Charlton er også et lag fra London vi har slitt med å få med oss alle poengene mot borte. På 8 forsøk har vi 1 seier, men vi har også kun 2 tap og 5 uavgjorte.
Mot West Ham har vi gjort det brukbart borte med 5 seire, 3 uavgjorte og kun 6 tap.
Tottenham er en av de lagene vi har gjort det best mot. Med 2 seire på rappen og totalt 6 siden opprykket til PL for vår del. Kun 8 tap og 1 uavgjort er ikke værst.

Det var de jeg fant, mangler noen lag. Uansett, det jeg mente med mitt tidligere innlegg var bare at jeg leste da Robson var manager at vi hadde en helt tragisk statistikk mot ALLE lagene fra London sett under ett. Tror det var 17 kamper eller noe i den duren vi gikk uten å vinne i hovedstaden under Robson/Souness eller der omkring. Statistikken viser jo også at det kun er mot Hammers og Spurs at vi klarer å vinne med jevne mellomrom. Til og med Charlton og Fulham har et godt tak på oss der.
Så ikke noe annet jeg ville frem til enn at vi fortsetter å gjøre det dårlig i den engelske hovedstaden uansett hvem som styrer klubben.

Det andre er at det selvfølgelig er bra å ha 5 strake kamper uten tap, det vitner jo om at vi er vansklige å spille mot og slå, selv om vi ikke helt har marginene med oss og sliter med skader og suspensjoner. Jeg synes det er sterkt!
Er enig i at vi skulle slått Stoke hjemme, men uhell kan skje, akkurat som mot Wigan. Kansje er dette iferd med å snu nå??

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 15. Des. 2008, 09:24 »
Vi tapte mot Fulham og Sland ja. Men det var fafo meg ikke mye fortjent. Fulham hadde omtrent ingenting bortsett fra målene, og det var uhyre jevnt mot Sland også. Så jeg synes ikke tapene der reflekterer hvordan castle spilte. For vi har vært helt konge på bortebane i det siste.  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 15. Des. 2008, 11:12 »
Heh, vi fortjente tapene både mot Fulham og ikke minst mot Mackems, det er ikke til å komme vekk fra. Akkurat på samme måte som vi selv er skyld i at vi bare spilte uavgjort mot Stoke.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 15. Des. 2008, 17:07 »
Jeg synes det er uholdbart å unnskylde 60 minutter mot Wigan og de siste 45 mot Stoke som "uhell".
Det er faen ikke uhell når vi slutter å spille fotball. Det er ikke lov å kalle det for uhell.
Jeg vil være SVÆRT forsiktig med å unnskylde et tap mot Fulham med at vi "har en dårlig statistikk i London". Det hjelper ikke å spille uavgjort på Old Trafford og Stamford Bridge, når du taper på Craven Cottage og Stadium of Shite.
Og det fullt fortjent.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #459 på: 15. Des. 2008, 17:21 »
Synes ikkje me har fått dårlig med poeng utfra spillet nesten motsatt jo. Må tenka på me har tatt poeng i kamper me burde tapt utfra sjangser og spel også.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 15. Des. 2008, 17:25 »
Jeg synes det er uholdbart å unnskylde 60 minutter mot Wigan og de siste 45 mot Stoke som "uhell".
Det er faen ikke uhell når vi slutter å spille fotball. Det er ikke lov å kalle det for uhell.
Jeg vil være SVÆRT forsiktig med å unnskylde et tap mot Fulham med at vi "har en dårlig statistikk i London". Det hjelper ikke å spille uavgjort på Old Trafford og Stamford Bridge, når du taper på Craven Cottage og Stadium of Shite.
Og det fullt fortjent.

Det er og forblir et definisjonsspørsmål hvorvidt ting kan kalles uflaks eller dårlig. Eller er det kanskje en kombinasjon?? Vil nå påstå at det ikke er direkte flaks å få et frispark mot oss som aldri skulle vært noe frispark, og Stoke utligner 2min på overtid. Men vi kunne gjort en bedre jobb i markeringene for å unngått det, sånn sett ikke bare uflaks heller. Men jeg vil si vi var uheldige mot Stoke. Wigan kampen så jeg ikke, men da var vi vel ganske dårlige også. Mot Stoke gikk det en del imot oss, vi ledet 2-0 og kunne fort ledet mer, samtidig som vi selvsagt ikke var dyktige nok. Men uheldige...JA!

Er vel ingen som har unnskyldt tapet mot Fulham med at vi har en dårlig statistikk i London??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 15. Des. 2008, 17:30 »
Og hvor mange er egentlig det?
Chelsea skapte jo knapt nok en eneste kvalifisert målsjanse mot oss. Grunnen til at den kampen endte 0-0 var at Chelsea var ræva.

Boro-kampen er vel forsåvidt et godt eksempel på det du sier her. Men er det særlig mange andre eksempler?

Når vi spiller 11 mot 10 store deler av kampen, og får 2-1 på slutten av kampen mot Wigan. Da har du faen ikke lov å slippe inn mål på corner på overtid. Selv om det ikke er utypisk Newcastle. Kan ikke se at den kampen rettferdiggjør uavgjort på noen måte. Kanskje for Wigans del, men ikke for vår. Kampen mot Stoke er en skandale!

Hvordan kan vi være uheldige når vi slutter å spille fotball, og kun skaper én kvalifisert målsjanse på 45 minutter mot STOKE. Et lag vi rundspilte etter alle kunstens regler i førsteomgang. Hvordan kan vi være uheldige når Stoke ruller opp angrep etter angrep etter angrep, og fyrer av skudd mot Given i tide og utide. At de utliknet på et frispark som aldri skulle vært i frispark, og at det hele i tillegg skjer på overtid er I SEG SELV uflaks, men når det kommer på tampen av en omgang som har vært så katastrofalt elendig, sett i forhold til førsteomgang, så er det faen ikke mye uflaks. Da er det en JÆVLIG DÅRLIG JOBB! Med andre ord, en skandale!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 15. Des. 2008, 17:37 »
Stoke hadde 4 skudd på mål i løpet av den kampen, og skapte ikke all verdens av store sjanser utenom scoringene. De hadde spillet, fordi vi gav dem det, og det er jeg enig i at vi selv må ta skylden for. Kinnear hadde også noen dårlige bytter, og vi var UHELDIGE med at Guthrie måtte av i pausa. Jeg vil si det er en kombinasjon av uflaks og udyktighet. Og med to overtidsmål må det være lov å nevne uflaks! Husker i fjor, da vi på en uke i desember vant 2-1 mot B'ham og 1-0 mot Fulham etter at vi avgjorde begge kampene på overtid. Da vil jeg si vi var ganske heldige!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 15. Des. 2008, 17:46 »
Det er ikke uflaks når vi inviterer Stoke inn i kampen på den måten vi gjorde.
To overtidsmål? Hva snakker du om? Jeg snakker om Stoke-kampen nå, ikke Wigan-kampen. Brambles mål kan jeg kanskje gå med på at er uflaks, samtidig som det ikke er mulig å tilgi på noen måte.
Og Fayes mål er i seg selv uflaks. Men sett i den store sammenhengen er det overhodet ikke uflaks.

At Stoke kun skaper fire såkalte sjanser skyldes at de ikke er bedre. Men når vi kun er over midtstreken én gang på 45 minutter, da har vi gjort en helt for jævlig dårlig jobb. Og da er det ikke ufortjent at vi får to mål mot oss.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 15. Des. 2008, 17:52 »
Du snakker som om Newcastle er et topplag som ryker på en smell mot et bunnlag. Våkn opp!! Vi er et middelmådig PL lag, og det har vi vært de siste 5 årene.

Ja, vi gjør dritt kamper, slipper motstanderen inn i kampen og slipper inn dritt mål. Det er vanlig for et lag som Newcastle.. Og det har vi gjort i alle år! Det gjorde vi under Keegan, Roeder, Souness, Sam osv.