20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120284 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut oktober
« Svar #345 på: 03. Des. 2008, 21:45 »
Jada, selvfølgelig...bare det at jeg ikke ser de store forskjellene på de fotballmessig, så jeg var bare ute etter å vite hvordan man kunne like den ene, og mislike den andre. Men greit, jeg ser hva du mener, og det skal du få lov å mene, selv om jeg ikke er av samme oppfatning.

Personlighetene deres er imidlertid veldig forskjellig, og det er grunnen til at jeg har litt sansen for Joe Kinnear. Han er en offensiv type som ikke er redd for å si det han mener, og virker som en bra motivator. Når det gjelder Allardyce synes jeg han var en oppblåst skrytepave, han bidro også til å gi fansen og sannsynligvis spillerene feil fokus.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 03. Des. 2008, 21:55 »
Hehe, jeg ser helt klart at de er ganske forskjellige som typer. Kinnear er veldig rett frem i det han sier, og fullstendig ærlig og oppriktig. Han legger ingenting imellom. Det setter jeg faktisk pris på!

Hva mener du forøvrig med feil fokus og Sam Allardyce?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 03. Des. 2008, 22:15 »
Det er hans opptredener i media jeg tenker på. Han sa vel foran en bortekamp(Reading tror jeg det var) at han var fornøyd med 0-0, fordi han ville at laget skulle vende seg til å holde nullen. - Dette førte jo selvsagt til at supporterne ble irriterte, det er ikke sånn man vil høre manageren si. Og det er klart at også spillerene leser det som står i avisene, og at dette hvertfall ikke hadde noen positiv effekt!

Han brukte også altfor mye tid på å prate om motstandere, istedenfor å snakke om eget lag og egne styrker.

Det faktum at Allardyce var dårlig i media, mener jeg var en av grunnene til at han fikk deler av fansen så kraftig mot seg. Han var direkte feig til tider, og pratet som om han var veldig paranoid både på egne og lagets vegne..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 04. Des. 2008, 22:16 »
Det er hans opptredener i media jeg tenker på. Han sa vel foran en bortekamp(Reading tror jeg det var) at han var fornøyd med 0-0, fordi han ville at laget skulle vende seg til å holde nullen. - Dette førte jo selvsagt til at supporterne ble irriterte, det er ikke sånn man vil høre manageren si. Og det er klart at også spillerene leser det som står i avisene, og at dette hvertfall ikke hadde noen positiv effekt!

Han brukte også altfor mye tid på å prate om motstandere, istedenfor å snakke om eget lag og egne styrker.

Det faktum at Allardyce var dårlig i media, mener jeg var en av grunnene til at han fikk deler av fansen så kraftig mot seg. Han var direkte feig til tider, og pratet som om han var veldig paranoid både på egne og lagets vegne..

Var ikke det bortekampen mot Derby da? Den vi tapte meget fortjent 1-0 og som var Derby sin eneste seier i fjorårets PL sesong!!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 04. Des. 2008, 22:18 »
Nei, er helt sikker på at det ikke var Derby kampen. Når jeg tenker meg om så var det Reading kampen ja..Rimelig sikker på den :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 04. Des. 2008, 22:21 »
Der har du rett, kø1 :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 06. Des. 2008, 15:56 »
Kanskje kunne Big Sam vært mer offensiv i uttalelsene til media. Men han hadde alltid en langsiktig plan for Newcastle. Han så at vi åpenbart hadde problemer defensivt. Det ville han gjøre noe med, og fokuserte på at vi skulle slippe inn så få mål som mulig. Det er klart, å fokusere på færre baklengsmål fremfor flere scoringer riktig vei, var revolusjonerende i Newcastle, og ble ikke spesielt godt mottatt.
Men jeg synes ikke det var feil å fokusere på null baklengs borte mot Reading, selv om det å snakke om 0-0 kanskje var i overkant drøyt.

Selv er jeg en stor tilhenger av Allardyces vitenskapelige tilnærming til fotballen. Jeg likte hans fokus på skadeforebygging og bedre trente spillere. Jeg likte det han gjorde i Bolton (bortsett fra spillestilen og det at vi hadde store problemer med å slå dem). Jeg synes også at Sam Allardyce er klarere og bedre taktisk enn Joe Kinnear. Og jeg mener Allardyce har en klarere spillestil. Selv om han prøvde på en mellomting i Newcastle, og dermed falt midt mellom to stoler.

Sam Allardyce lyktes ikke i Newcastle. Men han var såpass klar på hva han ville, både på og utenfor banen, at han burde fått mer tid.
Joe Kinnear er en dinosaur som er en dyktig motivator, men ingenting annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 06. Des. 2008, 17:59 »
Ja faen, Kinnear, du fortsetter å imponere meg. Jævla klovn, han provoserer meg.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #353 på: 06. Des. 2008, 18:05 »
Ja, jipp! Joe Kinnear har gjort ein fantastisk jobb. La oss ansette han UT sesongen! Fy faen eg spyr!
Lykter nedrykk LANG veg. Kjem vel ikkje inn nokre nye spelerar i januar heller. Eller kanskje vi signerer Edgar Davids og Celestine Babayaro gratis.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 06. Des. 2008, 18:17 »
Når kommer "You don't know what you're doing!" fra tribunene mon tro?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 06. Des. 2008, 18:49 »
Men med the beloved Mike Cashley som eiger så er alternativet til Kinnear ? Dennis Wise ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 06. Des. 2008, 18:53 »
Kvifor ikkje?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #357 på: 06. Des. 2008, 19:54 »
Jeg ville i dag ha takket ja til et bytte med Ivar Morten Normark som manager, Berit Riise som assistent, Bengt Eriksen som DoF og Jan Åge Fjørtoft som prest (noen må jo begynne be for denne klubben snart!) enn den gjengen som styrer idag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 06. Des. 2008, 20:13 »
Jeg er opprørt over hans taktiske blemmer i dag, men det var samme mann som sto for taktikken da vi tok poeng på brua for to uker siden. Jeg ønsker å være positiv, så jeg håper han nå har lært at OBAFEMI MARTINS ER EN MANN SOM IKKE SKAL BYTTES UT, med mindre han spiller rævva naturligvis.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #359 på: 06. Des. 2008, 21:51 »
Og mannen er fortsatt en populær mann i FA. Idag ble han sendt på tribunen på overtid, og kan dermed gjøre at han får flere kampers karantene. Hans Mikke Mus sammenligning av Martin Atkinson i en tidligere kamp er ennå ikke avgjort. Dagens episode taler IKKE til fordel for Joe Kinnear.

http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2008/12/06/Prem-Kinnear-facing-further-FA-trouble/gnid-30491/