20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120388 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut oktober
« Svar #330 på: 30. Nov. 2008, 15:21 »
20: 5p meir i år
19: 5p meir i år
18: 5p meir i år.

Altså har nedrykkslaga i år 5 poeng meir enn på tilsvarande tid i fjor. Det er unektelig eit poeng!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 30. Nov. 2008, 15:26 »
Tabellen er jevn den ja, men den er ikke like jevn som den er nå. Nå er det fem poeng skille fra 18.plass til 7. I fjor var det 16 poengs skille. Det er jevnere nå enn det det har vært noen gang og at det er så liten forskjell mellom lagene kan føre til at man må ha mer poeng for å overleve.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 30. Nov. 2008, 17:46 »
Jeg vil være skeptisk til å si at det er jevnere nå enn noen gang før. Det har vært jevnt i PL før. Og det må ha vært det, det året Roeder og West Ham rykket ned med over 40 poeng.

Men det som er uvanlig denne sesongen, er at vi ikke har noen klar dumpekandidat. I fjor lå Derby helt nederst på tabellen så og si HELE veien. Sesongen i år startet med Tottenham helt nederst. Nå har Spurs plustelig sust forbi oss, uten problemer. Når vi spilte mot Fulham kunne vi klatre opp på øvre halvdel av tabellen om vi gjorde jobben vår. Det gjorde vi ikke, Fulham føyk oppover på tabellen, mens vi ble liggende nede i gjørma. Det er fremdeles veldig lite som skiller. Vinner vi mot Stoke kan vi kanskje legge spøkelset bak oss, for en stakket stund. Greier vi ikke å slå Stoke, så ser det stadig mørkere ut.

Sunderland lå oppe rundt midten av tabellen og hadde det veldig så morsomt på vår bekostning etter at de vant prestisjeoppgjøret.
Nå er de plutselig helt nede i sumpa, sammen med oss.

At sisteplassen har 11 poeng etter 15 kamper mener jeg er uvanlig. Som regel er det alltid et lag som skiller seg ut som klart dårligere enn de andre. WBA har ikke vært det i år. Selv om de KAN sakke akterut etterhvert. Likevel er det grunn til å tro at de kommer til å stå med mer enn doblet poengsum når vi nærmer oss innspurten på sesongen. Kanskje har de nesten like lite poeng som oss, når vi skriver april. Jeg ser i hvertfall ingen klar tendens til at WBA er et lag som alle unntatt Newcastle banker enkelt denne sesongen, på samme måte som Derby var det i fjor.

Hvis den trenden vi ser nå, fortsetter utover i sesongen, så kan 38 fort bli i minste laget, hvis vi skal overleve.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 30. Nov. 2008, 17:54 »
Jeg vil være skeptisk til å si at det er jevnere nå enn noen gang før. Det har vært jevnt i PL før. Og det må ha vært det, det året Roeder og West Ham rykket ned med over 40 poeng.

Men det som er uvanlig denne sesongen, er at vi ikke har noen klar dumpekandidat. I fjor lå Derby helt nederst på tabellen så og si HELE veien. Sesongen i år startet med Tottenham helt nederst. Nå har Spurs plustelig sust forbi oss, uten problemer. Når vi spilte mot Fulham kunne vi klatre opp på øvre halvdel av tabellen om vi gjorde jobben vår. Det gjorde vi ikke, Fulham føyk oppover på tabellen, mens vi ble liggende nede i gjørma. Det er fremdeles veldig lite som skiller. Vinner vi mot Stoke kan vi kanskje legge spøkelset bak oss, for en stakket stund. Greier vi ikke å slå Stoke, så ser det stadig mørkere ut.

Sunderland lå oppe rundt midten av tabellen og hadde det veldig så morsomt på vår bekostning etter at de vant prestisjeoppgjøret.
Nå er de plutselig helt nede i sumpa, sammen med oss.

At sisteplassen har 11 poeng etter 15 kamper mener jeg er uvanlig. Som regel er det alltid et lag som skiller seg ut som klart dårligere enn de andre. WBA har ikke vært det i år. Selv om de KAN sakke akterut etterhvert. Likevel er det grunn til å tro at de kommer til å stå med mer enn doblet poengsum når vi nærmer oss innspurten på sesongen. Kanskje har de nesten like lite poeng som oss, når vi skriver april. Jeg ser i hvertfall ingen klar tendens til at WBA er et lag som alle unntatt Newcastle banker enkelt denne sesongen, på samme måte som Derby var det i fjor.

Hvis den trenden vi ser nå, fortsetter utover i sesongen, så kan 38 fort bli i minste laget, hvis vi skal overleve.

Mi har like mange poeng som Spurs...dei ligg føre kun på målforskjell. Så veldig langt suste dei ikkje! For tidleg å friskmelda dei. Sunderland har no i dei 6 siste kampane vist at dei høyre til i Wankership, ilag med WBA og Blackburn. Slik er det denne runden. Men neste helg kan mykje vera snudd :)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 02. Des. 2008, 21:34 »
vi har for første gang siden 2005 klart å holde 0'en i 2 kamper på rad på bortebane.... det er jo en form for fremskritt:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 03. Des. 2008, 16:36 »
vi har for første gang siden 2005 klart å holde 0'en i 2 kamper på rad på bortebane.... det er jo en form for fremskritt:)
Ganske minimalt, så lenge vi i de to foregående kampene (som gikk mot langt dårligere lag) slapp inn to i hver av dem.
Tap mot fulham og uavgjort hjemme mot Wigan er ikke under noen omstendigheter godt nok for Newcastle. uansett om vi bare har ambisjoner om å havne over Sunderland på tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 03. Des. 2008, 17:47 »
du burde kanskje sette deg ned og studere hvordan Newcastle har gjort det de siste sesongene? Er det egentlig for dårlig av Newcastle å slippe inn 2 mål?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 03. Des. 2008, 17:51 »
Ganske minimalt, så lenge vi i de to foregående kampene (som gikk mot langt dårligere lag) slapp inn to i hver av dem.
Tap mot fulham og uavgjort hjemme mot Wigan er ikke under noen omstendigheter godt nok for Newcastle. uansett om vi bare har ambisjoner om å havne over Sunderland på tabellen.

Kor har du vore sidan Sir Bobby Robson`s tid? Å tapa mot Fulham borte og mot Hull heima er noke som er synomnymt med Newcastle, og ein kan like godt bytta dei to laga ut mot foreksempel west ham og wba!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 03. Des. 2008, 18:03 »
Under King Kev vant vi mot dårligere lag, viste tendensene! Poenget er jo at vi ikke klarer slå dårlige lag fordi vi ikke har noen spesiell plan over hvordan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 03. Des. 2008, 18:24 »
Under King Kev vant vi mot dårligere lag, viste tendensene! Poenget er jo at vi ikke klarer slå dårlige lag fordi vi ikke har noen spesiell plan over hvordan.

La meg stille deg et spm Kristoffer. Du var en av de største Allardyce tilhengerne inne her. Det du sier her om at vi ikke har noen plan over spillet under Kinnear, hadde vi heller ikke under Allardyce! Problemer med å slå de antatt dårligere lagene var også et problem under Allardyce...

Argumentet du og mange andre brukte, var at vi skulle gi Allardyce tid og alt det der. Av hvilke årsaker er du ikke villig til å holde på/akseptere Kinnear resten av sesongen da? Så spørsmålet lyder som følger; hva er det som var så bra med Allardyce som ikke Kinnear har? For det er unektlig mange likheter i spillestilen, veldig mange faktisk!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 03. Des. 2008, 18:43 »

La meg stille deg et spm Kristoffer. Du var en av de største Allardyce tilhengerne inne her. Det du sier her om at vi ikke har noen plan over spillet under Kinnear, hadde vi heller ikke under Allardyce! Problemer med å slå de antatt dårligere lagene var også et problem under Allardyce...

Argumentet du og mange andre brukte, var at vi skulle gi Allardyce tid og alt det der. Av hvilke årsaker er du ikke villig til å holde på/akseptere Kinnear resten av sesongen da? Så spørsmålet lyder som følger; hva er det som var så bra med Allardyce som ikke Kinnear har? For det er unektlig mange likheter i spillestilen, veldig mange faktisk!

bra spørsmål! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 03. Des. 2008, 19:45 »
Jeg har vel også i ettertid innrømmet at Allardyce hadde en direkte, defensivt orientert taktikk som ikke passa dette laget. Mener jeg også har skrevet dette nå nylig. Når så er sagt, Allardyce prata ihvertfall om at hans mål i det lange løp var at vi skulle spille finere fotball.
Så har jeg heller ikke sagt at jeg ikke vil beholde Kinnear ut sesongen. Jeg har jo for pokker innfunnet meg med dette, og sagt at det omstendighetene tatt i betraktning var den smarteste løsningen. Problemet er utover denne sesongen, og det jeg frykter er at dersom Ashley finner ut at han skal bli er at han da også skal signe Kinnear permanent. Det vil jeg overhodet ikke! Da syns jeg det er en bedre løsning at vi omgående starter søket etter en permanent manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 03. Des. 2008, 19:56 »
Du svarer ikke på spørsmålet Kristoffer, ikke at jeg skal tvinge deg til å gjøre det heller, men jeg synes det blir håpløst å mislike jobben Kinnear har gjort så mye. Det er dessuten også fullstendig meningsløst å snakkes om hva Allardyce skulle fokusere på etter 3 år i jobben!

Jeg lurer bare på hvordan du kunne la deg begeistre av Allardyce, når du virkelig misliker Kinnear...?? Deres tilnærming til fotball er jo omtrent identisk! Jeg bare skjønner det ikke. Og spør du meg så er nå faktisk personen Joe Kinnear en mye mer smakelig fyr enn Allardyce, men det er min personlige mening.....er det der det ligger kanskje?? Joe Kinnear har et hode som Alan Smith, men du liker jo han.....men nå er jeg kanskje ekkel mot deg ;)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 03. Des. 2008, 20:06 »
Sam hadde jo ein klar strategi om kordan heile klubben skulle styres ikkje bare på bana.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 03. Des. 2008, 20:59 »
Du svarer ikke på spørsmålet Kristoffer, ikke at jeg skal tvinge deg til å gjøre det heller, men jeg synes det blir håpløst å mislike jobben Kinnear har gjort så mye. Det er dessuten også fullstendig meningsløst å snakkes om hva Allardyce skulle fokusere på etter 3 år i jobben!

Jeg lurer bare på hvordan du kunne la deg begeistre av Allardyce, når du virkelig misliker Kinnear...?? Deres tilnærming til fotball er jo omtrent identisk! Jeg bare skjønner det ikke. Og spør du meg så er nå faktisk personen Joe Kinnear en mye mer smakelig fyr enn Allardyce, men det er min personlige mening.....er det der det ligger kanskje?? Joe Kinnear har et hode som Alan Smith, men du liker jo han.....men nå er jeg kanskje ekkel mot deg ;)

Hehe, det går helt fint, du :P
Jeg har ikke stort imot personen Kinnear, jeg liker faktisk typen hans, akkurat som jeg egentlig liker personen Graeme Souness og Alan Smith! Jeg liker også Sam Allardyce, han gjør ting på sin måte og står ved den. Syns også Sam Allardyce sa mye riktig, og han forsøkte heller aldri gi supporterne noen store supportere. Han ønsket seg et langsiktig perspektiv på ting. Selv Allardyce innrømmet feil i etterkant av hans korte Newcastle-opphold da.

Ja, begge har en destruktiv måte å spille fotball på, og ja - jeg var tilhenger av Sam Allardyce - det kan jeg ærlig innrømme uansett om jeg dreit meg ut der eller ei! Det jeg også i ettertid har sagt er at Sam Allardyce dessverre gjorde ting feil med stallen vår. Han prøvde spille en direkte stil som ikke passet vårt lag spesielt bra, og der spesielt Owen og Martins led. Det må vel gå an å gå an å innrømme feil vel? :P