20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120266 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut oktober
« Svar #240 på: 02. Nov. 2008, 18:44 »
Det er sant. Men det ligger også mye i dette å stå for det en gjør. Ashley hadde samtaler med Kevin Keegan før han ble ansatt, de gikk igjennom planene for fremtiden, og han må da ha visst hva Kevin Keegan sto for da han ansatte ham. Og så kan jeg ikke få sagt det nok - manageren må få være manager. Det hadde vært deilig om vi hadde hatt et styre lik ManU eller Arsenal, som har gitt sine managere full støtte i gode og onde dager.

Skriver under på den. Håper bare at det er det vi ender opp med og ikke noe ala Chelsea når vi nå forhåpentligvis får nye eiere. En klubb med så stor fanbase og så gode spillere skal ikke ligge der vi ligger, det blir som om RBK skulle kjempet om nedrykk hvert år i Norge.

Nei for Chelsea styres ille. Leder bare PL og speler drømmefotball Huffamej så vanstyrt.

Sportslig går det bra for dem, men økonomisk er den klubben så vanstyrt som det er mulig å få det. Det eneste som redder dem fra å gå rett til h........ er at de har fått et rentefritt lån av Abramovich. Er det ikke en 7-8 milliarder kroner den klubben har i gjeld? Da får de håpe at russeren ikke går lei en gang i fremtiden, for den gjelda skal Chelsea slite å betale ned på, spesielt når de vært j..... år går med sånn ca 1 milliard kr i underskudd til tross for suksess i PL og diverse cuper som CL, FA og Liga cup.

Chelsea har gjeld på 5,78 milliarder. Man Utd har gjeld på 6,6 milliarder...

Hvor har du det fra? Leste for ikke mange mnd siden at gjelda var høyere enn det, til begge klubber......
Uansett så var det Chelsea det var snakk om og den gjelda og slik de styrer klubben er langt ifra bra, ihvertfall for en så liten klubb.

Når det gjelder ManU så kan ikke den klubben sammenlignes med Chelsea. ManU har bygget seg opp til å bli en av verdens største og mest populære klubber og har en helt enorm fanbase verden over.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #241 på: 02. Nov. 2008, 18:47 »
Det som skjer no er at vi ansetter Kinnear på fulltid og vi er frå utgangspunkt 0 igjen.
For all del, Joe er kanskje ein dyktig motivator, men fyren har ikkje peiling på taktikk o.s.v.
Synst det er tanken på at han skal handle spelerar i januar er skremmande. Bestemmer han å selge ein speler så er det ingen tvil om at Joe blir ansatt, desverre.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 02. Nov. 2008, 19:44 »
Det er sant. Men det ligger også mye i dette å stå for det en gjør. Ashley hadde samtaler med Kevin Keegan før han ble ansatt, de gikk igjennom planene for fremtiden, og han må da ha visst hva Kevin Keegan sto for da han ansatte ham. Og så kan jeg ikke få sagt det nok - manageren må få være manager. Det hadde vært deilig om vi hadde hatt et styre lik ManU eller Arsenal, som har gitt sine managere full støtte i gode og onde dager.

Skriver under på den. Håper bare at det er det vi ender opp med og ikke noe ala Chelsea når vi nå forhåpentligvis får nye eiere. En klubb med så stor fanbase og så gode spillere skal ikke ligge der vi ligger, det blir som om RBK skulle kjempet om nedrykk hvert år i Norge.

Nei for Chelsea styres ille. Leder bare PL og speler drømmefotball Huffamej så vanstyrt.

Sportslig går det bra for dem, men økonomisk er den klubben så vanstyrt som det er mulig å få det. Det eneste som redder dem fra å gå rett til h........ er at de har fått et rentefritt lån av Abramovich. Er det ikke en 7-8 milliarder kroner den klubben har i gjeld? Da får de håpe at russeren ikke går lei en gang i fremtiden, for den gjelda skal Chelsea slite å betale ned på, spesielt når de vært j..... år går med sånn ca 1 milliard kr i underskudd til tross for suksess i PL og diverse cuper som CL, FA og Liga cup.

Chelsea har gjeld på 5,78 milliarder. Man Utd har gjeld på 6,6 milliarder...

Hvor har du det fra? Leste for ikke mange mnd siden at gjelda var høyere enn det, til begge klubber......
Uansett så var det Chelsea det var snakk om og den gjelda og slik de styrer klubben er langt ifra bra, ihvertfall for en så liten klubb.

Når det gjelder ManU så kan ikke den klubben sammenlignes med Chelsea. ManU har bygget seg opp til å bli en av verdens største og mest populære klubber og har en helt enorm fanbase verden over.

http://www.independent.co.uk/sport/football/european/uefa-threatens-indebted-clubs-with-european-ban-955356.html
Så du meiner det er greit at Manu har stor gjeld men ikkje Chelsea ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 02. Nov. 2008, 21:12 »

http://www.independent.co.uk/sport/football/european/uefa-threatens-indebted-clubs-with-european-ban-955356.html
Så du meiner det er greit at Manu har stor gjeld men ikkje Chelsea ?

Har jeg skrevet det noe sted?
Må vel også poengtere at mestparten av gjelda til ManU stammer fra oppkjøpet amerikanerne gjorde av klubben.

Mener du Benson helt oppriktig at historien og klubbene ManU og Chelsea har kan sammenlignes?
Du ser vel at det Ferguson og ManU har bygget har skjedd over tid og skaffet både spillere, ledere og klubben en god historie å fortelle. De har vokst seg gradvis større, og jeg tipper at de ikke ville hatt noe særlig med gjeld hadde det ikke vært for noen visse "gold diggere" av noen amerikanere.

Poenget mitt er at Chelsea kan bruke så mye penger de bare vil, vinne så mange titler de bare vil, men de vil aldri bli større enn ManU.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 02. Nov. 2008, 21:32 »
Ser ikkje linken mellom klubbhistorie og kordan klubbene styres. Sjønner heller ikkje kva som diskuteres lengre  ???

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 02. Nov. 2008, 22:32 »
Det var du som plutselig dro ManU inn i temaet. Jeg bare svarte for meg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 03. Nov. 2008, 00:54 »

Vi har vel hatt en diskusjon om dette før og hvis du virkelig er så sneversynt at du mener dette er det eneste som teller i livet så er det håpløst å diskutere. Jeg ønsker ikke en eier som antagelig har blod på hendene, så viktig er det ikke for meg å vinne fotballkamper.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 03. Nov. 2008, 13:57 »

Vi har vel hatt en diskusjon om dette før og hvis du virkelig er så sneversynt at du mener dette er det eneste som teller i livet så er det håpløst å diskutere. Jeg ønsker ikke en eier som antagelig har blod på hendene, så viktig er det ikke for meg å vinne fotballkamper.

Det har ikkje noke med diskusjonen og gjer. Hadde Chelsea vert bedre styrt om Roman hadde vonne penga i Lotto istedefor ? Blir vel styrt likt..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 03. Nov. 2008, 18:41 »
Hvor Roman har fått pengene fra er uvesentlig. Poenget er at Roman Abramovic ikke er en fin fyr. Han har et glattpolert ytre, men han er ikke en mann jeg vil stå i gjeld til, for å si det sånn. Det er ikke måten Abramovic har tjent pengene sine på som er problemet (selv om det ikke akkurat gjør saken bedre). Det er hans dagsjobb som er problemet. Det er hans historie som er problemet. Det er russeren Roman Abramovic som er problemet.

Som eier av Chelsea Football Club har han i og for seg gjort en bra jobb. Og Chelsea-fansen er jo åpenbart fornøyde. De kan jo peke på hvem det måtte være, og få ønsket sitt oppfylt.

Men jeg er ingen stor tilhenger av akkurat det. Jeg vil ikke få alt det jeg peker på. Jeg vil oppleve opp- og nedturer. Jeg vil gjerne vinne PL, men ikke for enhver pris. Blir Newcastle et nytt Chelsea/Man City, så takker jeg for meg og går i hi.
Da vil det ikke være morsomt lenger. Da blir det ikke spennende lenger.

Spenningen ligger for meg i å drømme om de triumfene vi opplever bare en til to ganger i løpet av en tiårs-periode.
Spenningen for meg ligger i om Newcastle kan komme seg ut av det evigvarende helvetet, og jobbe seg sakte, men sikkert opp mot toppen, uten å jukse.

For Chelsea har jukset. Det er det ikke tvil om. Over natta så hadde de kjøpt opp alle de beste spillerne i PL, og vips så var de helt der oppe i ryggen på ManU, etter at de sesongen før hadde vært det samme, gamle uforutsigbare Chelsea, som ikke hadde så mye som luktet på et trofé på 50 år.

Jeg vil ikke gå fra en 14. plass ett år, til å bli ligamestere med god margin, med et lag bestående alt jeg måtte drømme om av fotballspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 03. Nov. 2008, 19:44 »
Men jukset ikkje Newcastle etter dei rykka opp også da ? Nyopprykka med KK så kjøpte me jo opp heila Blackburn etter dei vant ligaen. Brukte vel minst 3 ganger så mykje som neste lag...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 03. Nov. 2008, 20:09 »
Hvor Roman har fått pengene fra er uvesentlig. Poenget er at Roman Abramovic ikke er en fin fyr. Han har et glattpolert ytre, men han er ikke en mann jeg vil stå i gjeld til, for å si det sånn. Det er ikke måten Abramovic har tjent pengene sine på som er problemet (selv om det ikke akkurat gjør saken bedre). Det er hans dagsjobb som er problemet. Det er hans historie som er problemet. Det er russeren Roman Abramovic som er problemet.

Som eier av Chelsea Football Club har han i og for seg gjort en bra jobb. Og Chelsea-fansen er jo åpenbart fornøyde. De kan jo peke på hvem det måtte være, og få ønsket sitt oppfylt.

For Chelsea har jukset. Det er det ikke tvil om. Over natta så hadde de kjøpt opp alle de beste spillerne i PL, og vips så var de helt der oppe i ryggen på ManU, etter at de sesongen før hadde vært det samme, gamle uforutsigbare Chelsea, som ikke hadde så mye som luktet på et trofé på 50 år.

Jeg vil ikke gå fra en 14. plass ett år, til å bli ligamestere med god margin, med et lag bestående alt jeg måtte drømme om av fotballspillere.

Greit nok,men det får da være måte på svartmaling.

Chelsea have become one of the FA Premier League's success stories. The London club have flourished since the competition's inception in 1992 and former chairman Ken Bates oversaw a radical redevelopment of their plush Stamford Bridge base. Mid-table mediocrity was the order of the day before Ruud Gullit's appointment as Chelsea boss in 1996 ushered in a new era. The flamboyant Dutchman helped attract a number of world-class players to Stamford Bridge with Roberto Di Matteo and Gianfranco Zola soon becoming heroes in the royal blue jersey. Chelsea's attractive brand of football earned them sixth place in the Premiership in 1997 and FA Cup glory confirmed their improvement. When Gullit departed in 1998, Gianluca Vialli achieved a fourth-place finish and European Cup Winners' Cup and League Cup wins. The big names continued to arrive, including World Cup winners Marcel Desailly and Didier Deschamps. A third FA Cup triumph was secured in 2000 before Vialli made way for Claudio Ranieri, who soon moulded a competitive side, securing four more top-six placings until his departure in May 2004. A fresh chapter in the club's history was opened with the arrival of new owner Roman Abramovich in summer 2003...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #251 på: 03. Nov. 2008, 20:17 »
Hadde de over natta kjøpt de beste spillerene?? Joakim?
Vist jeg ikke husker helt feil var det Ranieri som hentet Terry, Cole, Lampard osv osv. Skal ikke si alle han hentet, men tror dette var 3 av de?
De hadde grunnlaget under Ranieri, men fikk ikke alt ut. Så kom Roman å vips var det et par kr til spillerkjøp å en manager som kunne bruke penger å få det beste ut av de itilegg..
De har ikke jukset i det hele tatt. Men dette er da min mening. Å da kunne du kansje tatt med Man Utd å Arsenal itilegg.. Hadde ikke de gjeld da de vant. Man utd brukte 1 milliard på en sommer før de vant. Er ikke det å juks da??

Jeg mener klubber bør ha tak for gjeld, det bør være tak på lønninger å overgangssummer. Da kommer fotballen til å bli enda mere spennende enn den er nå..
Men ikke kom her å si at vist noen hadde lagt en milliard på bordet, å Newcastle kunne kjøpt noen spillere å blitt seriemester at du hadde sittet å furte eller ikke ha feiret det?
« Siste redigering: 03. Nov. 2008, 20:19 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 03. Nov. 2008, 20:22 »

Det har ikkje noke med diskusjonen og gjer. Hadde Chelsea vert bedre styrt om Roman hadde vonne penga i Lotto istedefor ? Blir vel styrt likt..

Jævlig bra at du legger premissene en "diskusjon" som kun har bestått av at jeg har sagt at jeg ikke vil være som Chelsea.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 03. Nov. 2008, 20:25 »

Jævlig bra at du legger premissene en "diskusjon" som kun har bestått av at jeg har sagt at jeg ikke vil være som Chelsea.

Herregud. ?? Me diskuterer lederskap så kommer du inn med blodpenge diskusjon. Ser du ikkje poenget??

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 03. Nov. 2008, 20:27 »
Vi er ikke enige her, men uansett om jeg ser bort i fra dette så er ikke Chelsea godt styrt. De har en gjeld på mange milliarder, er det godt styrt?