20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness har gjort flere riktige grep sålangt i sommer...  (Lest 9096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Og han kommer til å fortsette å arbeide videre med å utføre de rette grepene slik at vi har en solid spillerstall når serien starter i august. Meningene om Souness virker delte blant Newcastle supporterne, også på denne siden. Men en ting er sikkert. Han er nå i ferd med å gjennomføre en sårt tiltrengt opprydding i spillerstallen som vi knapt har sett maken til. Eller jo. Kenny Dalglish gjorde en del grep sommeren 97. Men han gjorde de feile grepene, fordi han solgte mange av de nøkkelspillerne som hadde gjort oss til et topplag og erstattet dem med gråstein som Andersson, Rush osv.

Forrige gang Souness hadde muligheten til å gjøre de riktige grep var i januar, da transfervinduet var åpent i en måned. Vi trengte nye defensive fibre i vår spillerstall. Vi var et av de lagene som slapp inn flest mål i PL, og noe måtte gjøres. Souness gjorde jobben sin i januar og skaffet oss 3 solide defensive spillere. Boumsong har gjort jobben sin på en utmerket måte, Babayaro har vært god minus semien i FAC, mens Faye også har vært jevnt god selv om han slår de mest presise pasningene. Uansett så er hans hovedjobb å krige, å være en ballvinner, og det har han lyktes med.

I sommer har Souness brukt tid på å kvitte seg med mye stallfyll, bråkmakere og andre som ikke gir 100% for klubben. Man kan si mye positivt om folk som Aaron Hughes og Andy O'Brien. De virker å være meget sympatiske personer som representerer vår flotte klubb på en fin måte. Men nå har det seg slik at disse to ikke er gode nok for Newcastle. Og når vi har spillere som Taylor og Ramage i bakhånd,  + kanskje en ny midtstopper så er begge disse salgene helt greie for meg. Newcastle er da heller ingen veldedighetsklubb. Samtidig frigjør man lønnsutgifter og casher også inn rundt £3.5mp for begge disse. Well done, Souness!

Bråkmakerne Souness nå er i ferd med å kvitte seg med er Laurent Robert og Craig Bellamy i hovedsak. Begge disse er to gode fotballspillere. La nå det være sagt. Men det hjelper ikke å være god fotballspiller når man er korka i huet og snakker før man tenker. Jeg tror det vil være best for både Newcastle United FC og de to spillerne at man nå skiller lag etter 4 mer eller mindre suksessfulle sesonger. Erstattere skal man klare å finne uansett.

Det jeg også liker med Souness er at han virkelig ser hva laget trenger, hvilke spillertyper som kan styrke laget. La oss ta de spillerne som har vært linket til oss den siste tiden. Emre og Parker er kreative spillere som er gode teknisk, men de jobber også meget hardt. En perfekt kombinasjon, og det er dette Souness liker! Og er det noe vi har savnet er det nettopp kreative midtbanespillere som kan slå den forløsende pasningen, og som har evne til å holde på ballen. Viana var en slik spiller, men han lyktes ikke helt. En annen mann som er blitt linket er Robbie Keane. En meget aggresiv spiller som aldri gir opp en ball, som har god teknikk og som også garanterer 15+ mål i løpet av en sesong.

Det som skjer i Newcastle denne sommeren er meget spennende, og jeg har virkelig sans for den måten Souness handler på når det gjelder å se hvilke spillere vi har bruk for og hvilke vi ikke har bruk for. Han er kanskje ikke verdens beste coach, men dyktig til å vise handlekraft på overgangsmarkedet, det er han så definitivt. Jeg ser frem til den nye sesongen med stor optimisme!!

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
Souness har gjort flere riktige grep sålangt i sommer...
« Svar #1 på: 14. Juni 2005, 01:19 »
Veldig enig i mye du skriver, Souey. Du er vel kanskje det eneste medlemmet i Souness' fanklubb etter den begredelige sesongen (som forøvrig ikke bare var hans feil). Er også fornøyd med at Souey rydder opp i stallen, får ut bråkmakerne og de som ikke holder mål. Får håpe han får tak i de spillerne han vil og kan jobbe ut i fra de utgangspunktene han har som mål. Parker og Emre vil være to gode signeringer, da de som du sier er kreative, tekniske og jobber godt (litt usikker på sistnevnte på det punktet, men tror og håper han gjør det). Disse vil tilføre midtbanen mye neste sesong. Ikke så dumt å ha Parker liggende utenfor 16-meteren på cornerne og dunker ballen i mål på halvspretten. Men jeg skal ikke ta gleden på forskudd. Venter til det står noe om det på nufc.co.uk.

Forøvrig et veldig bra og godt skrevet innlegg!

Moods - Enig
Howay the lads!!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2 på: 14. Juni 2005, 01:30 »
Ganske bra innlegg ja, Souey. Ettersom Souness garantert ikke kommer til å bli sparket i sommer er det bare til å gi mannen en sjanse til å bygge sitt eget lag. Til nå har det ikke vært noe å klage på. Hughes og O'Brien har forlatt klubben. Og det beste av alt er faktisk at vi har fått penger for dem! Robert og Kluiverts avganger er det heller ikke noe stort å si på, selv om jeg var en ivrig forsvarer av Paddy før det ble bekreftet at han ble frigitt.

Jeg skjønner imidlertid ikke dette med Souness og O'Brien. I følge flere hold bydde Aston Villa £3 millioner pund(!) for O'Brien, men Newcastle avslo og Souness tilbydde ham heller en ny kontrakt. Noen måneder senere blir han solgt for halvparten av denne prisen til en annen klubb. Noen flere som ikke skjønner dette helt?

Moods: Danman og Asbjørn er også Soey-forkjempere her inne. Jeg kan ikke si at jeg har troa på fyren, men jeg gidder iallefall ikke å kaste bort noe av energien min på å ønske ham bort før 5-6 kamper er spilt av neste sesong.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mr. Rasmussen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14. Juni 2005, 09:17 »
Først vil jeg si at det var ett bra innlegg.

Må bøye meg i støvet for det som Chop Souey gjør nå. Det var på tide med en slik opprydning i stallen. Det skal være sikkert. Og slik det ser ut så har han også spillere snart på plass, da tenker jeg på Parker og Emre. Disse er vel tenkelig erstattere for Robert og co på midten. Siden disse sansynligvis kommer, bør vi få bort Bowyer og nicky rævva!

Men nå som det er sagt og de er solgt, blir utfordringen til GS og hente inn gode og helst MYE bedre erstattere, (som egentlig ikke skal være så vanskelig).

En ting jeg synes er farlig er dette med at han skal bygge opp et helt "nytt" Newcastle. Han prøvde vel det samme med Liverpool, alle vet vel hvordan det gikk. Han har hele sommeren på seg på å gjøre det, så jeg håper han gjør det effektivt og får de fleste spillerne på plass før sesongen.

David - Håp og tro.[/u]
e's black, He's White, He's Uniteds Dynamite!
David Ginola

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14. Juni 2005, 12:49 »
Det var et veldig godt skrevet innlegg av Souey, og han begrunner godt, men jeg vil ikke si at det er noe å rope hurra for å få usle £3,5 millioner tilsammen for to spillere. Hvorav den ene (Hughes) er verd mye mer enn den andre (Obey), og den ene (Hughes) også var mye bedre enn den andre (Obey).

Og Souness har allerede solgt en del spillere, jeg er ikke enig i alle salgsobjektene, men uansett, vi selger mange spillere for tiden, så gjenstår det å se hvilke spillere vi får inn. Jeg tror fort vi kan ende opp med en del hull her og der, og plutselig vil vi finne ut at laget vårt ikke er like bra som det vi hadde likevel.

Jeg vil ikke dømme Souness' innsats på transfermarkedet før vi har kommet til august, og sesongen snart starter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14. Juni 2005, 13:04 »
Meget bra innlegg, og lite jeg kan si meg uenig på. Vil ikke hylle Souness før jeg ser hva vi får inn, men han har gjort riktige salg, og fått penger igjen for Hughes, Robert og O'Brien, helt greie overgangssummer. Og nå som Emre og Parker spesielt ser meget nærme ut, er det bare å gratulere, for dette er spillere som vil styrke stallen vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #6 på: 14. Juni 2005, 13:21 »
Sitat fra: "Nordin"
Moods: Danman og Asbjørn er også Soey-forkjempere her inne.

Setter pris på at jeg blir husket.  8)

Veldig godt, og velbegrunnet innlegg Souey! 100% enig i alt du sier, med unntak av at Robbie Keane skal være god nok for 15+ mål hver sesong, noe jeg ikke ser for meg er så skråsikkert.

Men uansett; glimrende innlegg!  :)

Og husk: Vi Souey-forkjempere må holde sammen.  8)

Noreng

• Gjest
« Svar #7 på: 14. Juni 2005, 13:24 »
Noe som hadde vært bra, hadde jo vært å sparke Souness med engang transfern var lukka  8)  8)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14. Juni 2005, 13:36 »
Jeg kunne jo tenkte meg at Souness fikk en taktisk konsulent ved sin side. Er der ikke mulig å skaffe assistenter med litt taktiske kunnskaper ut over det vanlige?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14. Juni 2005, 13:58 »
Syns det er alt for mange utskiftninger! Vi selger no faktisk halve newcastle laget!!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14. Juni 2005, 13:59 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Jeg kunne jo tenkte meg at Souness fikk en taktisk konsulent ved sin side. Er der ikke mulig å skaffe assistenter med litt taktiske kunnskaper ut over det vanlige?

Enig. Det er ingen tvil om at Souness sin svakeste side som manager er det rent taktiske, å lede laget under kamp, å snu en kamp osv. Nå vet jeg ikke hvor gode Alan Murray og Dean Saunders er som trenere, men sistnevnte har hvertfall fått en del skryt av bl.a Dyer. Jeg tror likevel det beste ville vært å hente inn en dyktig og erfaren trener for å organisere laget, og som hadde ansvaret for å lede laget i kamp. Souness vil jeg ha sparket litt oppover i systemet, som en slags manager etter den tyske modellen (sportsdirektør) med ansvar for kjøp/salg av spillere, sondere markedet etc. Det er ingen tvil om at Souness har et godt kontaktnettverk, og i en slik rolle så tror jeg han ville hatt større forutsetninger for å lykkes enn som en coach.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14. Juni 2005, 14:02 »
Sitat fra: "Souey"

Enig. Det er ingen tvil om at Souness sin svakeste side som manager er det rent taktiske, å lede laget under kamp, å snu en kamp osv. Nå vet jeg ikke hvor gode Alan Murray og Dean Saunders er som trenere, men sistnevnte har hvertfall fått en del skryt av bl.a Dyer. Jeg tror likevel det beste ville vært å hente inn en dyktig og erfaren trener for å organisere laget, og som hadde ansvaret for å lede laget i kamp. Souness vil jeg ha sparket litt oppover i systemet, som en slags manager etter den tyske modellen (sportsdirektør) med ansvar for kjøp/salg av spillere, sondere markedet etc. Det er ingen tvil om at Souness har et godt kontaktnettverk, og i en slik rolle så tror jeg han ville hatt større forutsetninger for å lykkes enn som en coach.

Det er Ikkje berre dei taktiske ferdighetene som er på topp! Mannen krangler no alltid med dei beste spelerene å selger dem! Ofte for smørbukk penger...
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #12 på: 14. Juni 2005, 14:27 »

Kong Alan Shearer kanskje. Egentlig vet jeg ikke hvor gode hans taktiske kunnskaper er. Ihvertfall ikke fra sidelinja. Men jeg velger å tro at han er helt genial. Og det tror jeg på helt til det motsatte er bevist.

Jeg er ikke så skråsikker på at Souness er rett mann for Newcastle, som dere er. Jeg er imidlertid enig i, og har uttalt det flere ganger tidligere, at mannen er flink til å handle spillere. Som noen kanskje kan huske var jeg dog svært uenig i, og usikker på, kjøpet av Amdy Faye.

Jeg tror Alan Shearer vil ha mye av æren om Newcastle gjør det bra neste sesong. Han kan "overbevise" Souness om å gjøre flere riktige taktiske valg.
Toon, Toon,
Black and white army

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Juni 2005, 15:22 »
Jojo, svært gode grep han har gjort. Solgt de som spilte oss til toppen av Premier Leauge.. Dette lukter The Championship!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Lazze

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Juni 2005, 15:35 »
John Carver gjorde det jo veldig bra som assiterende manager sammen emd Robson...

Hvordan tror/håper dere laget ser ut neste år? prøv å vær litt realistiske...
Dette håper jeg:

Given
                Carr     -      Boumsong - Van Buyten/Distin  -    Babayaro

Dyer     -        Parker       -   Jenas             -    Emre

Shearer  - Owen

har hørt at emrespille venstre-sentral-midtbane og ikke ving men kan jo hende. vi trenger ny midtstopper, selv om Bramble er god når han ikke gjør tabber. har også spillere som n'zogbia og Taylor som kan prøve seg.

Kan bli vanskelig med Owen, men ikke umulig.

Hva synes dere?
azze Eric - Nufc4ever