20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891719 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Filmtråden!
« Svar #285 på: 25. Mai 2006, 21:16 »
Hva er de primære hovedpoengene i boken? Har lest et par anmeldelser, men de er som oftest skrevet på en slik måte at anmelderen er sikker på at artikkelleseren allerede har lest boken, og driver dermed kun med sin tolkning av boken.

Kan noen derfor fortelle meg hva boken hovedsaklig går ut på? Vurderer å kjøpe den.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #286 på: 25. Mai 2006, 21:17 »
Så Da Vinci-koden forrige helg.. Må nesten ha lest boken for å få godt utbytte av filmen, vannvittig mye detaljer som skal fram i løpet av 2-3 timer. Men boken er og blir myye bedre, men sånn er det vel som regel. God underholdning var det! Bare legg merke til hvor raskt de løser de forskjellige kodene osv. i forhold til boken, litt irriterende :wink:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #287 på: 25. Mai 2006, 21:49 »
Sitat fra: "Journalisten"
Hva er de primære hovedpoengene i boken? Har lest et par anmeldelser, men de er som oftest skrevet på en slik måte at anmelderen er sikker på at artikkelleseren allerede har lest boken, og driver dermed kun med sin tolkning av boken.

Kan noen derfor fortelle meg hva boken hovedsaklig går ut på? Vurderer å kjøpe den.

Konspirasjonsteorier rundt den katolske kirken er hovedtemaet. Søken etter den hellige gral er motivet. Professor Robert Langdon lures inn i ei felle der det ser ut som om han har drept en fremtredende fransk kurator som viser seg å være leder av et hemmelig brorskap som vokter den hellige gral. Masser av symboler og gåter som må løses. Vannvittig interessant spør du meg, boka er uten tvil verdt penga!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #288 på: 25. Mai 2006, 21:53 »
Synes dere Da Vinci Koden var en bra bok så anbefaler eg på det sterkeste å lese både "Engler og Demoner" og "Den Digitale Festningen". Alle 3 går i det samme, kan ikke legge fra deg sånne bøker.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #289 på: 25. Mai 2006, 22:21 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Journalisten"

Konspirasjonsteorier rundt den katolske kirken er hovedtemaet. Søken etter den hellige gral er motivet. Professor Robert Langdon lures inn i ei felle der det ser ut som om han har drept en fremtredende fransk kurator som viser seg å være leder av et hemmelig brorskap som vokter den hellige gral. Masser av symboler og gåter som må løses. Vannvittig interessant spør du meg, boka er uten tvil verdt penga!

Takker! Får mer og mer lyst til å kjøpe boken. Tror faktisk jeg gjør det! Som personlig ateist er det jo klart at jeg med stor fryd og glede kan lese om konspirasjonsteorier i den katolske kirken.  :D
Tore Eikeland,

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #290 på: 25. Mai 2006, 22:31 »
Når boken bare koster 100 spenn så burde du kjøpe den.

Og som katolikk, så forstår eg egentlig ikke hvorfor folk ble så forbanna for både boken og filmen.

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #291 på: 25. Mai 2006, 23:15 »
Konspirasjonsteorier er det beste i verden.

Jeg er av den typen som tror på Loch Ness og at det er et skjult budskap i Led Zeppelins " Stairway to heaven ". Noen andre som elsker dette?

Bermuda-triangelet er også svæææært interessant å lese om.

Edit: Her finner du beviset at Led Zeppelin har et skjult budskap
Trykk på sangen hans oppe til høyre for å høre og se teksen. Gåsehud!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #292 på: 25. Mai 2006, 23:21 »
Fullstendig enig med deg i at både Bermuda-triangelet og Loch Ness er svært interessant å lese om, og å se på dokumentarer om. Jordens mysterier er mange, og slike ting som vitenskapen enda ikke har klart å oppklare er alltid interessante for folk. Deriblant meg!

Men konspirasjonsteorier har jo med sammensvergelser å gjøre, og det er vel ikke så mange sammensvergelser i Loch Ness eller i Bermuda-triangelet?  :lol:
Men jeg forsto for all del poenget ditt, og det er det viktigste!
Tore Eikeland,

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #293 på: 25. Mai 2006, 23:25 »
Som vanlig har du rett, Jounalisten. Men jeg så nylig ( i dag, faktisk ) en dokumentar som fikk meg til å tvile litt på Nessies eksist.

Dokumentaren er sykt bra og kan finnes her: Torrent-link

Du får se Led Zeppelins musikk i innlegget over, Journalisten. Jeg er sikker på at du finner det veldig spennende.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #294 på: 25. Mai 2006, 23:38 »
Fant ikke noe skjult budskap jeg, men så skal det sies at høytalerne mine har ''sprengt'' så jeg har ikke så god lyd for tiden.  :(
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #295 på: 25. Mai 2006, 23:41 »
Sitat fra: "plebbster"
Konspirasjonsteorier er det beste i verden.

Jeg er av den typen som tror på Loch Ness og at det er et skjult budskap i Led Zeppelins " Stairway to heaven ". Noen andre som elsker dette?

Bermuda-triangelet er også svæææært interessant å lese om.

Edit: Her finner du beviset at Led Zeppelin har et skjult budskap
Trykk på sangen hans oppe til høyre for å høre og se teksen. Gåsehud!

Jøss, det var virkelig interessant det derre med Led Zeppelin ja!
Kan forøvrig lese mye på http://www.jesus-is-savior.com/ om hvor sataniske Led Zeppelin er ja  :lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #296 på: 25. Mai 2006, 23:41 »
Klikk deg inn på siden, trykk på sangen " Stairway to heaven " oppe til høyre. Etter det klikker du først på sangen forlengs, deretter klikker du slik at du kan se teksten baklengs. Og SÅ hører du sangen baklengs. Får ikke sove i natt, jeg. Helt sikker!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #297 på: 25. Mai 2006, 23:47 »
Sitat fra: "plebbster"
Som vanlig har du rett, Jounalisten. Men jeg så nylig ( i dag, faktisk ) en dokumentar som fikk meg til å tvile litt på Nessies eksist.

Dokumentaren er sykt bra og kan finnes her: Torrent-link

Du får se Led Zeppelins musikk i innlegget over, Journalisten. Jeg er sikker på at du finner det veldig spennende.

Smigret over din karakteristikk, plebbster! Takk for det! Jeg ser ikke på det som "vanlig" at jeg har rett, men jeg takker og bukker uansett!  :)  

Nå har jeg hørt i gjennom sangen og lest det som sto, og jeg må ærlig innrømme at det var litt småskummelt og samtidig veldig spennende. Det kan jo være at komponisten har en hemmelig mening med det. Det er uansett litt rart at alle ordene klaffer så godt. Mystisk...

Led Zeppelin har alltid vært ganske kjent for det kontroversielle, men dette tar kaka. Hør på Pink Floyds "Empty Spaces" på samme siden da! Den var nesten enda verre! Der er teksten bakvendt at du faktisk HAR oppdaget en hemmelig melding!

Du får ha hjertelig takk for rosen, pleb, men ikke for at du fratok meg nattesøvnen!  :lol:
Tore Eikeland,

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #298 på: 01. Juni 2006, 14:59 »
Så nettopp filmen Hooligans. Den var helt fantastisk bra! anbefaler den på det sterkeste til alle! Er ikke Newcastle supporterne de farligste supporterene i england? :P  har hørt noen si det.

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #299 på: 01. Juni 2006, 15:29 »
Alle supporterklubbene i England har sine hooligans, men vi er nok ikke blant de verste på det området. Tror det er Millwall og Chelski som har de mest fryktede suppoterene.