20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Filmtråden!
« Svar #270 på: 14. Mai 2006, 16:36 »
Vil du gifte deg med meg, Kalifen? Så kan vi sitte sammen på en strand i Brasil å se på disse to filmene til livet en dag tar slutt?

Kanskje vi kan sette på Usual Suspects og LockStock innimellom også?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #271 på: 14. Mai 2006, 16:40 »
Satan for en smak dåkker har! Bare konge filmer som blir nevnt!!! Men eg e ikkje så overrasket, dåkker holder jo med Newcastle og mange har vett nok til å holde med Brann og:)
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #272 på: 14. Mai 2006, 16:42 »
Jeg laster nå ned filmen " Fever pitch " fra 1997. Filmen handler om en Arsenal-fan som lar fotballen gå utover forholdet med dama.

Hvis jeg skal laste ned èn film til i dag av de dere har nevnt over, hvilken er det?

Og kan jeg få en beskrivelse på den filmen? Hva skjer, og hvorfor er akkurat den filmen den beste?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #273 på: 14. Mai 2006, 17:05 »
Usual Supspects.

Den er enkelt og greit den beste filmen jeg noen gang har sett. Jo flere ganger jeg ser den, jo bedre blir den.

Regissøren har gjort en helt utrolig genial ting i denne filmen. Ene hovedpersonen har ikke manus. Han har ikke blitt fortalt en dritt. Han har enkelt og greit bare fått i oppgave å møte opp på settet, og spille som han vil! Han fikk skape sin egen person, med sin egen humor og med sin egen dialekt. Du finner ganske kjapt ut hvem dette er. (Fenster)

Hovedpersonen i denne filmen er Kevin Spacey. Han spiller så utrolig bra at det er skremmende. Ser du filmen for første gang er dette kanskje ikke så utrolig. Men jo flere ganger du ser filmen, jo mer ser du hvor godt Spacey spiller. Alle disse småtingene. Disse småtingene som gjør den til min yndlingsfilm.

Selve filmen handler om en gjeng med kjeltringer. Disse blir dratt inn til "avhør", hvor alle samles. De får snussen i en jobb, og finner ut at de må gjøre den. Ikke mange av de kommer til å overleve, men jobben må gjøres, og gjør de den ikke blir de drept av Kaizer Söze. Men hvem er så denne mannen? Ingen vet om han lever, eller om han bare er oppspinn!

Denne filmen MÅ folk bare se. Enkelt og greit. Punktum finale. Det er rett og slett verdens beste film.

Terningkast: 7
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #274 på: 14. Mai 2006, 18:11 »
JA! Selvfølgelig vil jeg gifte meg med deg Lasse! Kult å se at mange her inne har samme gode smak på film som jeg. :wink:

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #275 på: 14. Mai 2006, 18:15 »
Skal laste ned de to filmene du nevnte Lasse, kan ikke tro noe annet enn at de er bra slik filmsmak du har. :D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #276 på: 14. Mai 2006, 18:18 »
Den siste jeg snakket om heter ikke LockStock. Den heter Lock, Stock and two smoking barrels eller noe slikt!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #277 på: 15. Mai 2006, 01:17 »
Hehe, sovna under Usual Supspects filmen jeg Lasse! Kayser Söse my ass! Tror nok det er en film en bør se flere ganger ja!!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #278 på: 15. Mai 2006, 14:12 »
Er det mulig? Å sovne under den filmen????? Du skulle vøre skutt! :lol:

Trodde faktisk ikke det var mulig. Filmen er jo RÅ.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #279 på: 15. Mai 2006, 15:49 »
Du har jo bra filmsmak du Lasse. ;) Elsker Boondock Saints og Band of Brothers. Usual Suspects er også en klassiker! Ser ofte innpå forumet her at vi Newcastle-supportere har ganske lik smak og tenker ganske likt i mange sammenhenger. Tipper vi hadde scoret høyt på IQ-tester om vi skulle testet de ulike lags supportere. Manchester Utd.-supportere hadde vel kommet sist, med en gjennomsnittsalder på 11 år..

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #280 på: 15. Mai 2006, 18:46 »
Usual suspects var helt ekstremt bra Lasse! :D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #281 på: 15. Mai 2006, 22:21 »
I know. Anbefaller alle å se denne filmen minst 20 ganger. Og det er helt seriøst.

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #282 på: 25. Mai 2006, 14:46 »
" Da Vinci-koden " er den dårligste filmen jeg har sett. Man må kanskje lese boka for å forstå noe som helst?

Gruer meg til jeg skal se den sammen med skolen på mandag.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #283 på: 25. Mai 2006, 14:52 »
Har ikke sett filmen, men har lest boken. Beste boken jeg noen gang har lest.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #284 på: 25. Mai 2006, 18:51 »
Sitat fra: "Lasse"
Har ikke sett filmen, men har lest boken. Beste boken jeg noen gang har lest.

Ja, dritbra bok du ikke klarer legge fra deg.
Selv om den har fått elendige kritikker hos flere, gleder jeg meg til å se filmen. VG gav den 4 og sa det var god underholdning, og det stoler jeg også på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida