20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4860 på: 11. Des. 2015, 10:49 »
Ja, den var fantastisk. Nesten det beste med film er når eg tilfeldig kjem øve slike filmperler og ser dei heima utan å vita kva ein får servert :)

Haha, no er jo eg ein hjernevaska Lost-fanboy, so likte han godt frå før :P  Ja, det var ei god rolla av han.

Russel og Wilson er jo bra som vanleg. Og Jenkins. Kjente han ikkje att.

Ny kultklassikar!
« Siste redigering: 11. Des. 2015, 10:57 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4861 på: 13. Des. 2015, 16:38 »
yes, det er herlig, selv om jeg ikke hadde den samme opplevelsen med denne filmen her. Har jo fulgt med på utviklingen og ventet på denne i en evighet nå.

Men jeg hadde en sånn opplevelse med mesterverket Blue Ruin tidligere i år. Minimalistisk, grim og dyster thriller med en Macon Blair som leverer en prestasjon som er noe av det beste som er fanget på film i løpet av de siste 25 åra. Ja, og Man from Reno. Hvilken film! Begge ligger vel på Netflix (enten norsk eller amerikansk) au, er i hvertfall der jeg så begge. Abfefales veldig for fans av thrillere, dog to veldig forskjellige thrillere. Men begge er thrillere fra øverste hylle.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4862 på: 16. Des. 2015, 10:06 »
Nokon som er klare for Star Wars? Prøver å holde meg unna nettavisene og andre medier for å unngå spoilere. Såg dei to første trailerne, men så sa eg stopp. Ville ikkje vite for mykje/sjå for mykje på forhånd.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4863 på: 17. Des. 2015, 06:43 »
Ja! Skal sjå den på tysdag. Har trua.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4864 på: 18. Des. 2015, 00:38 »
Så den nå nettopp. Må si jeg håpte på en bedre film, men var fortsatt god underholdning for en Star Wars nerd som meg. Er likevel i tvil på hvordan jeg ville rangert den. Står mellom denne og Attack of the Clones som dårligste film i serien.

Ble også uvillig matet med filmtrailere før filmen startet. Må si jeg har ufattelig dårlig tro på Batman vs Superman.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4865 på: 18. Des. 2015, 08:50 »
Jeg nekter å tro at The Force Awakens er i nærheten av like kjip som den bedritne prequel-trilogien. Er skeptisk, men er 100% sikker på at filmen er langt bedre enn prequel-trilogien, men veldig mye dårligere enn den orginale trilogien (hvor to av filmene er intet mindre enn helt perfekte!). Får vel se den på kino i mellomjula, når dama er borte. Gleder meg.

Sitter forresten ikledd en sexy Star Wars-tskjorte nå. Mmmmmh!
« Siste redigering: 18. Des. 2015, 09:03 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4866 på: 18. Des. 2015, 11:10 »
Prequel triologien er ikke bra, men jeg er glad for at de filmene finnes. Er vel få kinoopplevelser som har slått The Phantom Menace for min del. Må i så fall være Spiderman 1 (tatt i betraktning at jeg var litt yngre).

Jeg så også Attack of the Clones på kino da jeg var liten og jeg hadde det mye mer gøy da jeg så den enn i går da jeg så the Force Awakenes. Likevel tror jeg The Force Awakenes er hakket bedre - men den vinner veldig mange billige gratispoeng for de følelsesladde øyeblikkene man ser de foreldrede versjonene av heltene fra original triology. Lett å se at det er en disney produksjon for å si det sånn. Likevel er jeg happy for at det lages mer Star Wars. Bare jeg får se litt lightsaberfighting er jeg fornøyd jeg.

Tror hele forummet hadde satt pris på et bilde, boris ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4867 på: 19. Des. 2015, 11:15 »
Har so jevla stor tru på både the Force Awakens og Batman vs Superman (utifrå bilder og video ser den veldig sann mot teikneseriane, tTDKR spesielt.)

Gler meg ekstremt til:

- the Force Awakens (tysdag)

- the Revenant

- Batman vs Superman

Har nettopp sett prequel trilogien til Star wars og The phantom Menace er elendig. I tillegg har alle tre tapt seg noko enormt.

Viss ein likar både Star Wars og Batman so skjønnar eg ikkje kvifor ein skal vera so negativ før ein har sett filmen. Har jo bestemt dykk før dykk ser filmen. Og sjølvsagt påverkar det filmopplevinga.
Spesielt når Star wars sin trailer er fantastisk, JJ Abrams står bak og dei fleste hyller filmen. 8,9 på imdb. 81 metascore.
Føler sterkt at dykk to ikkje treng sjå Batman vs Superman ein gong.  :) Heilt seriøst.

Ventar framleis på Boris sitt synspunkt på Interstellar! Ein av mine favorittfilmar.  ;D ;D Ooops here we go. Den var litt for å erta deg!
« Siste redigering: 19. Des. 2015, 11:36 av lgrinde »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4868 på: 19. Des. 2015, 14:31 »
Hadde ikke forhåndsbestemt meg når det kom til Star Wars i det hele tatt. Batman vs Superman derimot... Den skal jeg ikke se.

8.9 rating på IMDB har ikke en dritt å si heller. Med den logikken sier det bare at den er dårligere enn Avatar som hadde 9.1 elns 1 uke etter premieren ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4869 på: 19. Des. 2015, 15:15 »
Trur du skjønnar kva eg ville fram til. Treng ikkje dra Avatar inn i dette :)

Når det kjem til at du ikkje skal sjå Batman VS Superman, bra! Og veldig rart spør du meg, sidan eg trudde du ser dei fleste sjangrer. Marvel-filmane har du sett eller?
« Siste redigering: 19. Des. 2015, 15:24 av lgrinde »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4870 på: 19. Des. 2015, 16:17 »
Jeg vet :) Tror bare mange av kritikerne sliter å holde seg nøytrale, men skjønner at det er vanskelig. Blir litt våt i øyenkroken når man ser Han Solo og Chewbacca igjen.

Ser det meste ja. Ikke sånn alt for stor fan av det Marvel har hostet opp de siste årene, men X-Men serien digger jeg. Ser frem til Apocalypse :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4871 på: 19. Des. 2015, 17:08 »
Fleste X-men tykkjer eg og er bra. Skulle likt sett Wolverine i si originale drakt. Las mykje x-men då eg var yngre.
Sliter jo sjølv med å halde meg nøytral i forhold til alt som har med Batman :)
Likar eit par Iron Man filmar og den fyrste the Avengers. Resten av dei er ok. Eg likar både DC og Marvel og må berre le når eg les på ulike forum som er for og i mot kvar sitt forlag. Lite sakleg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4872 på: 19. Des. 2015, 18:28 »
Synes flere av de nye Marvel-filmene er overraskende gode, noe jeg ikke hadde trodd da jeg kastet meg ut i helvetet. Hadde jo sett flere av filmene (Iron Man I og II og The Incredible Hulk), men synes alle var såpass dårlig at det tok flere år før jeg kastet meg uti The Avengers ganske seint, med forventninger om å bli servert dritt fra start til slutt. Men ble såpass godt underholdt at jeg måtte sjekke ut flere. Nei, jeg hadde ikke forhåndsbestemt meg om å mislike The Avengers, jeg hadde bare ikke trua, for å si det mildt. Men det hadde ingenting å si for hva jeg faktisk følte om filmen da den var ferdig. Å ikke være positiv til noe før man har hørt/smart/sett/whatever, betyr ikke at man er innstillt på å hate det. Det betyr jo bare at man ikke har trua. Enkelt og greit.

Thor (6/10)
Thor: The Dark World (6/10)
The Avengers (7/10)
Avengers: Age of Ultron (7/10)
Captain America: The First Avenger (7/10)
Captain America: The Winter Soldier (8/10)
Ant-Man (8/10)

The Winter Soldier og Ant-Man er jo rett og slett virkelig gode filmer, i motsetning til resten som kun er bra/veldig bra popcornunderholdning. De skiller seg ut på veldig mange måter. Langt mer gjennomførte på alle plan, og langt mer voksent i utførelsen (aka, byr på mer enn bare popcornunderholdning).

Ser sykt mye frem til Captain America: Civil War og Ant-Man and the Wasp, i tillegg til Doctor Strange, Black Panther, Captain Marvel og Inhumans. Ser frem til flere av filmene, men det er disse som gjelder.

Og på seriefronten har jeg latt meg imponere av Agent Carter, Daredevil og Jessica Jones, og jeg gleder meg som en liten unge til Luke Cage, Iron Fist og The Defenders.

Blir dårlig med bilde, Martin. Er nok greit, for jeg er så heit i Star Wars-tskjorta at hele forumet hadde gått under. I tillegg hadde jeg byttet fra Star Wars til The Good, the Bad and the Ugly da jeg så posten din.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4873 på: 19. Des. 2015, 22:58 »
Captain America: Civil War har eg lite trua på. Siste The Avengers var middels god. Marvel har for det meste fått det til. Håpar jo verkeleg DC kan greia det same. Har trua.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4874 på: 22. Des. 2015, 00:25 »
Ingenting som å komme hjem etter en eksamen for så å se at Hateful Eight er på TPB.

Film av høy klasse, men den når kanskje ikke heeelt opp til Tarantinos beste
« Siste redigering: 22. Des. 2015, 09:00 av Martin »