20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887047 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4785 på: 27. Jan. 2015, 20:29 »
Har sett noen flere filmer fra 2014 og oppdaterer lista mi:

Min topp 10 fra 2014:

1. Yellow
2. The Raid 2: Berandal
3. X-Men: Days of Future Past
4. The Wind Rises
4. The Tale of the Princess Kaguya
6. Blue Ruin
7. Rigor Mortis
8. The Strange Colour of Your Body's Tears
9. The Hobbit: The Battle of the Five Armies
10. Snowpiercer

Nå er jeg ganske negativ til Oscar til å starte med da hele forbanna dritten har blitt en eneste stor vits med åra, og det faktum at Frozen vant over The Wind Rises beviser jo bare dette. Det eneste Frozen er bedre på, er tilgjengelighet da det er en barnefilm. The Wind Rises er i motsetning til Frozen en relativt tung film, men den er jo bere på absolutt alt. Det er fakta.

Og The Tale of the Princess Kaguya burde helt klart vinne best animasjonsfilm for 2014, men jeg vedder en femmer på at den ikke gjør det.
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4786 på: 27. Jan. 2015, 23:53 »
Koffer har ingen nevnt Imitation game.. beste filmen eg har sett på veldig mange år.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4787 på: 28. Jan. 2015, 06:26 »
Med tanke på hvor mye den har blitt nevnt i norsk media skal det ikke være nødvendig og nevne den noe sted. Blir jo nevt overalt ellers uansett.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4788 på: 28. Jan. 2015, 16:47 »
Min liste så langt, i tilfeldig rekkefølgje:

John Wick
The Raid 2: Berandal
Guardians of the Galaxy
Edge of Tomorrow
Whiplash
Gone Girl
Predestination
The Babadook
Enemy
Snowpiercer

Filmer som eg enda ikkje har sett, men har store forhåpninger til:

Birdman, The Grand Budapest Hotel, Nightcrawler, The LEGO movie. Såg ikkje mykje animasjon i fjor, av ein eller anna grunn.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4789 på: 29. Jan. 2015, 10:17 »
Det er mye jeg ikke har sett selv au, men jeg jobber meg sakte men sikkert gjennom den lista. Men som alltid så tar ting tid. The Guest, Nightcrawler, The Badabook, What We Do In The Shadows, Inherent Vice, The Editor, Musaranas, John Wick, A Most Violent Year, A Girl Walks Home Alone At Night, Gone Girl og Whiplash har jeg enorme forventninger til. The Guest, Nightcrawler, Inherent Vice, Musaranas, A Most Violent Year og A Girl Walks Home Alone At Night kommer garantert til å kjempe om en plass på fjorårets topp 10.

The Guest og Nightcralwer er egentlig inne på lista allerede, til tross for at jeg ikke har sett de enda (ikke sett trailer heller. kun postere). Men A Girl Walks Home Alone at Night er nok den jeg er mest spent på. Blir pusha som "The first Iranian vampire Western", og skal være en blanding av vampyhorror, noir og spaghetti western. Høres jo helt suverent ut. Men denne har vel kun blit vist på et lass av filmfestivaler til nå, så da ender den op som en 2015-film for min del.
« Siste redigering: 29. Jan. 2015, 10:27 av boris. »
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4790 på: 29. Jan. 2015, 14:33 »
The Babadook var værtfall meget bra! Utrulig creepy film med ein fantastisk spilt hovudperson. Ein av dei beste skrekkfilmene eg har sett på lenge.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4791 på: 30. Jan. 2015, 06:03 »
Kino og Nightcrawler i morgon.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4792 på: 31. Jan. 2015, 14:51 »
Den skal jeg få sett på kino selv. Så alt for høye forventninger. Heh!

Cinemateket Trondheim setter også opp både Django og Django Unchained til uka. Må ta meg en tur. I hvertfall Django må oppleves på kino. Er jo tross alt tidenes beste western sammen med The Good, the Bad and the Ugly og A Fistful og Dollars.

Så The Interview i går og ble positivt overrasket. Jeg synes den var litt for lang, og vitsene var litt opp og ned, men jeg fikk akkurat det jeg forventet - barnslig, dum og herlig humor med et sykt over the top og mongoloid plot. Helt topp. Jeg likte også This is the End, men jeg synes denne var mye bedre. This is the End ble jo også ødelagt av billig og direkte dårlig CGI, men denne filmen så jo faktisk veldig bra ut. Effektene var bra og volden var helt topp.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg liker James Franco så mye som jeg gjør, for han er jo egentlig en skikkelig knyttnevemagnet. Og både Randall Park og Diana Bang var veldig bra i filmen.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4793 på: 31. Jan. 2015, 16:33 »
Hatar Seth Rogers. Fy fan for ein lite morsom fyr. Då tek eg heller Adam Sandler...(nei, tek ingen av dei).

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4794 på: 31. Jan. 2015, 16:40 »
Ler bare jeg ser trynet på Seth Rogen. Herlig fyr.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4795 på: 06. Feb. 2015, 19:13 »
Jeg har sett mer film fra 2014:

1. Yellow
2. The Raid 2: Berandal
3. X-Men: Days of Future Past
4. The Wind Rises
4. The Tale of the Princess Kaguya
6. Blue Ruin
7. Rigor Mortis
8. The Strange Colour of Your Body's Tears
9. The Town That Dreaded Sundown
10. Chef

Da var både The Hobbit: The Battle of the Five Armies og Snowpiercer danket ut av lista av The Town That Dreaded Sundown of Chef.

The Town That Dreaded Sundown var en positiv overraskelse. Remake/meta-sequel til kultklassikeren ved samme navn fra '76. Jeg var spent på denne da en orginale er dritfet, men jeg hadde ikke veldig trua. Men denne var jævlig fet. Den spiller veldig mye på orginalen, som spiller en stor rolle i denne filmen på samme måte som Stab i Scream-serien. Litt standard, men det er utvilsomt en av de bedre slasherne i nyere tid og den er vel-spilt, vel-regissert og ser jævlig bra ut. Veldig imponerende og spennende kinematografi med mye flotte og spennende detaljer.  Flott atmosfære og helt klart verdt en titt eller to.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4796 på: 06. Feb. 2015, 21:42 »
Så Nightcrawler i går og elsket den. Jævlig tidig karakter han hovedpersonen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4797 på: 07. Feb. 2015, 16:55 »
Så Nightcrawler i går og elsket den. Jævlig tidig karakter han hovedpersonen.

Ekstremt bra.
Spoiler (hover to show)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4798 på: 19. Feb. 2015, 12:57 »
Da ser det ut som om Neill Blomkamps neste prosjekt blir en Alien-film allikevel. Om det blir en oppfølger til en av filmene, en spin-off, remake eller hva faen er det vel ikke sagt noe om enda, men Sigourney Weaver er jævlig keen på rollen som Ripley så lenge det er Blomkamp som regisserer, så da kan det tenkes at det blir en Alien 5 eller noe. Neill Blomkamp forguder Alien-filmene og universet og er en veldig lovende regissør. Joda, Elysium er en vandrende katastrofe som nesten er like jævlig dårlig som Pacific Rim, men District 9 er helt kanon og Chappie virker sinnsykt kul. Selvølgelig litt skeptisk, men jævlig spent og synes dette er en feiende flott nyhet.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4799 på: 21. Feb. 2015, 11:26 »
Calvary: Golgata (2014)

http://www.imdb.com/title/tt2234003/?ref_=nv_sr_1

Veldig bra film! Brendan Gleeson briljerar her. Anbefalast.