20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888471 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4635 på: 09. Juli 2014, 08:59 »
Ja, jeg likte Snowpiercer veldig godt selv. Kult konsept, fet stemning og tøff film. Kan fint anbefale de fire andre filmene til Bong Joon-ho. Mannen lager ikke noe som ikke er veldig bra.

1. Memories of Murder (9,5/10)
2. Mother (9/10)
3. The Host (8,5/10)
4. Snowpiercer (8/10)
5. Barking Dogs Never Bite (7/10)

Meget bra filmografi. Memories of Murder er et mesterverk uten like. Helt der oppe med filmer som Se7en, The Night of the Hunter, Touch of Evil osv. IMO.
Søte, søte blekkspruter.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4636 på: 10. Juli 2014, 10:09 »
Desse skal eg sjå!

Neste på kino verte nok Dawn of the Planet of the Apes. Har veldig trua på den.
« Siste redigering: 10. Juli 2014, 10:14 av lgrinde »

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4637 på: 10. Juli 2014, 10:14 »
The Hands of Orlac - Überklassisk Robert Wiene-film fra 1924.The Hands of Orlac er en langt streitere film enn Wienes enda mer klassiske The Cabinet of Dr. Caligari. Visuelt er den mer naturlig, og den er ikke like drømmende. Den er heller ikke like fargerik som Dr. Caligari. Men The Hands of Orlac er Stemningsfull som bare pokker, og Conrad Veidt er som alltid helt rå.

The Big Doll House - Dødsfet WiP (women in prison) fra 1972 med bl.a Pam Grier og Sid Haig. Ganske standard WiP film med masse kvinner, often med svært lite klær, masse erotikk og litt vold. Helt topp! Klassisk Jack Hill.

Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4638 på: 13. Juli 2014, 05:08 »
These Amazing Shadows - Dokumentar som bruker National Film Registry som platform for hvor viktig filmer faktisk er for både kultur og arv. Enkelt og greit en dokumentar som tar opp viktigheten ved alle typer film, enten den heter The Birth of a Nation og skaper kaos pga. det rasistiske innholdet, Water and Power og er en artsy, eksperimentel film uten mye innhold,  Zapruder film og er en hjemmeideo som viser mordet på JFK eller Citizen Kane og blir regnet som tidenes beste film av svært mange. Kul sak med intervjuer med regissører som Christopher Nolan, Rob Reiner og John Waters, skuespillere som George Takei, Tim Roth og Zooey Deschanel og mange andre. Meget bra sak. Filmen er dessverre bare i underkant av 90 minutter lang, og hadde fortjent en time eller to til for å være ærlig. Lengre intervjuet om filmene de prater og viser klipp av, med flere forskjellige folk og enda mer inn i dypen på redningen av film.

The Slanted Screen - En film om Hollywood's behandling, og rasisme, mot asiat-amerikanske menn i filmindustrien, både i form av behandlingen de har fått, eventuelt manglen på behandling, og hvordan asiater har blitt avbildet på lerretet over åra. Mako, Tzi Ma, Phillip Rhee, James Shigeta, Cary-Hiroyuki Tagawa og Bobby Lee er blant de som blir intervjuet. Ble direkte sjokkert over infoen om The Replacement Killers, den ene The O.C. episoden og Romeo Must Die som kom frem i denne.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4639 på: 13. Juli 2014, 12:56 »

Serr? Syns den ser ut som årets kalkun

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4640 på: 13. Juli 2014, 13:14 »

Serr? Syns den ser ut som årets kalkun

Kva betyr "serr"?

Eg har trua. Kan sjølvsagt henda eg tek feil. Kan og henda at eg likar den, men at du tykkjer den er dårleg. Den førre var bra, men no er det ny regissør.
Ser vertfall at ein god del gir den veldig gode tilbakemeldingar.
Transformers er jo årets KALKUN med store bokstavar.

Når skal Andy Serkis få den hyllesten han fortjenar? :) Kanskje etter denne filmen her.Tykkjer han gjer ein fantastisk jobb i Apes filmane (har veldig stor tru på han i denne siste) og sjølvsagt Hobbiten/LOTR med Gollum.

« Siste redigering: 13. Juli 2014, 13:27 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4641 på: 13. Juli 2014, 15:47 »
Rise var meget fet, og en skikkelig overraskelse, så jeg har trua på Dawn.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4642 på: 13. Juli 2014, 17:09 »
The Grand Budapest Hotel
Liker du Wes Anderson liker du denne. Veldig sjarmerende, morsom og i WA stil helt symmetrisk. Ralph Fiennes er helt rå

Eg har trua. Kan sjølvsagt henda eg tek feil. Kan og henda at eg likar den, men at du tykkjer den er dårleg. Den førre var bra, men no er det ny regissør.

Hehe joda, man vet aldri. Så traileren da jeg var på kino og syns den så utrolig svak ut.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4643 på: 14. Juli 2014, 19:07 »
Trur denne kan overraska og ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4644 på: 14. Juli 2014, 21:25 »
Superheroes: A Never-Ending Battle - En tre episoders miniserie på tre timer om superhelter. De greier, som du helt sikkert forstår, ikke å dekke 75 år på tre timer, men jeg synes de gjør en jævlig fin jobb her, og tar for seg starten, hvor de hentet inspirasjonen fra og alt sånn. Det er for det meste de store superheltene, dog, de som enten har fått en serial, TV-serie eller film. Så den får ikke med seg alt av viktighet, men om du ikke er en kjempenerd som allerede vet alt, er denne helt klart verdt en titt. Jeg storkoste meg. Intervjuer med et lass av skapere av forskjellie karakterer, filmregissører, historikere og andre som har vært involvert, eller kan umenneskelig mye om superhelter. Helt topp!

Europa Report - Ålreit found footage-sci-fi som aldri blir stort mer enn ålreit. Til tider kul, til tider litt frustrerende, og da spesielt kameraeffektene som brukes her og der. Blir veldig try-hard, dessverre. Men helt OK underholdning.

Zu Warriors from the Magic Mountain - Dritfett fantasyeventyr som er sykt over the top og fylt til randen med likheter med Big Trouble in Little China, noe alle med en halvgod filmsmak vet da denne filmen var hovedinspirasjonen til nevnte Big Trouble in Little China aka tidenes desidert kuleste film. Masse sprø effekter, orginalitet og fethet. Sykt sprø film, og til tross for at en del nok mener at den ikke har tålt tidenes tann pga. effektene, er jeg helt uenig, da filmens sterkeste kort, ved siden av de meget gode skuespillerne, er de sinnsykt kule effektene.

The Conspiracy - Found footage-thriller/horror som faktisk føles orginal, og i tillegg er jævlig forseggjort. Masse klisjeer, men de gjør ikke annet enn å hjelpe filmen fremover, og det føles hele tiden som om jeg faktisk ser på en dokumentar, og ikke en spillefilm. Dritfet film og den blir sånn ca. jævlig creepy utover. Ble helt satt ut, jeg. Effektivt som bare pokker.

« Siste redigering: 14. Juli 2014, 21:39 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4645 på: 16. Juli 2014, 13:45 »
The Caller - Horrorfilm med masse gode ideer, og en manusfatter og regissør som ikke har noen som helst aning på hvordan de skal bruke disse flotte ideene til å skape noe bra. Jævlig fete ideer rotet bort i tull og tøys.

The Evictors - Dritkul, sein 70-talls horror av Charles B. Pierce, mannen bak mesterverket The Town That Dreaded Sundown. Ikke like fet som The Town That Dreaded Sundown, men vel verdt din titt uansett. Jeg storkoste meg!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4646 på: 16. Juli 2014, 20:07 »
National Lampoon's Vacation - Chevy Chase er i sitt livs beste form i tidenes feteste ferie og en av tidenes beste komedier. Trenger ikke si noe mer enn det.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4647 på: 17. Juli 2014, 22:04 »
Schizo - Fantastisk slasherfilm fra slasherens tidlige periode. Året er 1976 og Peter Walker (Frightmare, House of Whipcord og House of the Long Shadows (med Vincent Price, Christopher Lee and Peter Cushing) ville gjøre noe nytt. Schizo er som nevnt en treig slasher, men den har mer til felles med giallofilmene (som var hovedinspirasjonen til slasherne), enn slasherne. En ganske unik film, og en jævlig fet en.

Liker du giallos: se denne!
Liker du slashere: se denne!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4648 på: 19. Juli 2014, 14:57 »
The Colony - 90 minutter med oppbrukte ideer, klisjeer og kjipe karakterer. Utrolig lite spennende og interessant film.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4649 på: 23. Juli 2014, 11:00 »
Haunt - For no' jævla dritt. Sykt dårlig! Orka kun 30 min. før jeg begynte å vurdere selvmord, og da fant jeg ut at det var på tide å stoppe. Skikkelig, jævlig, dritt.

Charley Varrick - Etter og ha diskutert heistfilmer på et annet forum fikk jeg lyst til å se heistfilmer, både gjennsyn og nysyn (fnis). Denne har jeg sett før, og den har virkelig tålt tidenes tann. Jævlig fet film, og Walter Matthau herjer. For en bra fyr!

Nei.