20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890608 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4590 på: 13. Mai 2014, 18:14 »
Finnes ikke overdrevne mengder med denne typen kannibalfilmer, men her er en liten liste over noen av de jeg har sett, og digga: Cannibal Ferox, Eaten Alive!, The Mountain of the Cannibal God, Ultimo mondo cannibale, The Man from the Deep River, Emanuelle and the Last Cannibals, Cannibal Apocalypse, Massacre in Dinosaur Valley osv.

Emanuelle and the Last Cannibals, Cannibal Apocalypse og Massacre in Dinosaur Valley kan nok sies å være mer for spesielt interesserte, men for meg som er nærmest ukritisk til denne typen filmer og exploitationfilmer generelt er det jo reint gull. Uansett burde de andre falle godt i smak. Jeg greier bare ikke å se for meg at noen som digger Cannibal Holocaust skal mislike filmer som Cannibal Ferox, Eaten Alive!, The Mountain of the Cannibal God, Ultimo mondo cannibale og The Man from the Deep River. I hvertfall ikke de to første der. Kremfilmer!

Jeg synes flere av disse er bedre enn Cannibal Holocaust selv. Cannibal Ferox og Eaten Alive! er ikke bae bedre, men milevis bedre, og det sier litt for Cannibal Holocaust er helt topp.
« Siste redigering: 13. Mai 2014, 18:27 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4591 på: 13. Mai 2014, 19:24 »
Pompeii. Forventar ingenting. Er ikkje The Gladiator akkurat! Ah elskar å sjå ein film midt i veka.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4592 på: 13. Mai 2014, 19:31 »

Ben Affleck som Batman. Æsj, ser jo ikke ut som Batman engang. ROFL! Ben Affleck azz!

Neida, den ser da ikke ille ut? Selve drakta ser ihvertfall langt fetere ut enn den Christian Bale brukte.
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4593 på: 13. Mai 2014, 19:56 »

Ben Affleck som Batman. Æsj, ser jo ikke ut som Batman engang. ROFL! Ben Affleck azz!

Neida, den ser da ikke ille ut? Selve drakta ser ihvertfall langt fetere ut enn den Christian Bale brukte.

Synes Drakta var digg! Minner meg om drakta fra animasjonsfilmene Batman: The Dark Knight Returns Part 1 & 2 (sometter min mening er noe av det bedre som har kommet ut fra batman-universet). Etter de få bildene som har kommet ut å dømme så har vi en ganske mørk utgave av Batman i vente, ikke "mørk" som Nolans Batman, men i samme leie som tidligere nevnte animasjonsfilmer, og Comic-booken "The Killing Joke".

Jeg krysser i hvert fall fingrene, og kjenner meg noe mer optimistisk etter å ha sett disse bildene  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4594 på: 13. Mai 2014, 20:17 »
Det høres jo bra ut da Nolan feila så sinnsykt hardt, og den liksom-mørke stilen hans ble bare påtatt og flau (minus Batman Begins). Men er ikke denne filmen en oppfølger til Man of Steel, som mer eller mindre fulgte samme dritten som Nolan kjørte på med? Samme univers og samme påtatte mørke?
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4595 på: 13. Mai 2014, 20:30 »
Joda, det er mange faktorer her som får meg til å frykte at dette blir enda en film fra DC Comics der de ikke er i nærheten av å fange magien de før har klart å få ned på papir og gjennom animasjonsfilmer. Men jeg håper så inderlig...

Men ser vi på historikken til Zack Snyder når det kommer til å filmatisere Comic-books (300, Watchmen og Man of Steel), så har vi ikke mye å se frem til...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4596 på: 13. Mai 2014, 20:35 »
Jeg digger Zack Snyders tre første filmer (Dawn of the Dead, 300 og Watchmen), men etter Watchmen har det kun gått en vei. Har ikke sett Man of Steel enda selv (som jeg vet i det minste :ler:), og jeg har ikke trua. Derfor ha jeg ikke helt trua på den kommende Batman/Superman-filmen heller.
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4597 på: 13. Mai 2014, 20:47 »
Nå føler jeg meg som den hipsteren her, men jeg synes hverken 300 eller Watchmen klarte å fange meg på samme måte som lesestoffet i samme serie klarte. Herrefred, de er greie nok actionfylte filmer, men som sagt, ikke helt det jeg hadde forventa.

Vi får bare vente å se! Foreløpig er det lys i tunellen etter bildene å dømme.

For å skjønne hva jeg mener med at bildene minner meg spesielt om Dark Knight Returns, se på bildet av Affleck, og legg merke til størrelsen til ørene på maska, det som kan se ut som grå drakt og sort/mørke blå maske og hansker, samt designet til Batman Symbolet på kassa  :feiring:

På siste bildet er Dark Knight Returns nummer to fra venstre! Uten tvil en av de feteste drakt design i Batman-universet, og som OSER Frank Miller!   :D
« Siste redigering: 13. Mai 2014, 20:52 av Cadel »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4598 på: 14. Mai 2014, 09:01 »
Jeg har ikke lest 300, så der har jeg null sammenligningsgrunnlag. Men Watchmen hadde jeg lest før jeg så boka, og jeg synes han gjorde en veldig god jobb med den. Traff spikkeren ganske greit på hodet. Selvfølgelig ikke like bra som tegneseien, men det hadde jeg ikke forventet heller. Hater knullescena i filmen, men bortsett fra den er filmen helt topp for min del.

Og jeg skjønner selvfølgelig hva du mener. Han ser veldig bra ut nå, og forhåpentligvis blir filmen fet au. Ikke trua, men overraskelser tas i mot med åpne armer her i gården. :P
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4599 på: 14. Mai 2014, 11:55 »
Har ikke sett Man of Steel

Først. Sjå filmen du. I det minste spol gjennom den. Før du slaktar den. Og ja det kjem du til å gjera. Om det er utifrå alt du tydlegvis har lese/sett om den eller grunna eit namn på produsentlista, det kan sikkert diskuterast. Ein ok film som for min del har sine høgdepunkt og absolutte lågpunkt. Den var langt i frå so fantastisk som staden kinoen eg såg den i ligg, Maui Hawaii. Som sagt ein heilt grei film. Superman har aldri vore noko favoritt hjå meg. Likte spesielt starten på filmen og Cavill fungerar bra som Superman/Clark Kent.

Her er det heilt klart Frank Miller sin Batman i TDKR som er kjelda til inspirasjon.

Som Zack Snyder sjølv har sagt, det er ein "grizzled old" Batman/Bruce Wayne

Og han har og sagt at FM sin TDKR er han sin  favoritt versjon av Batman.

I teikneseriane er det ganske mange tøffe drakter, men etter å ha lest Year One og TDKR so likar eg den drakta og den framstillinga av Batman veldig godt. Har ikkje lese noko av The New 52 Batman, men uitfrå bilder so er det ein del jevla tøffe drakter.
Kan tyda på at dei er inspirert av det og.

Faktisk ganske mykje og:

Ellers diggar eg drakta i filmane Begins,TDK og TDKR, men det går og på den som har den på seg. Bale. Og korleis historia er der og korleis Batman verte framstilt på. Alt tydar på at Znyder går for noko anna, som han sjølvsagt bør. Og det viser jo dette bildet av Affleck. Det er og rykter om 2 drakter. Om det er ein pansra versjon gjenstår å sjå:

Etter dei 3 førre Batman filmane, som eg tykkjer er 10/10, 10/10 og 9/10, vart eg ekstremt skeptisk til at dei skulle endå ein gong reboota Batman og denne gongen saman med Superman. Det fungerar fantastisk i Frank Miller si grafiske novella, men og få det til å fungera på film det trur eg kan verta vanskeleg. Er fortsatt veldig skeptisk, men må innrømma at eg og er veldig nysgjerrig! For meg er det Christian Bale som er Batman/Bruce Wayne og litt Keaton. Ja, Keaton var god han. Spent på kva Affleck kan få til og då spesielt utan drakta...

Her ein som har lagt til farge. Og utifrå det bildet er dette den mest "teikneserie-nøyaktige" drakta nokon sinne. Og det ser rett og slett jevla bra ut. Om det ser jevla bra ut på film er noko anna...

Boris si favorittdrakt:

Watchmen er ein fantastisk film. Har ikkje lese boka endå og slik sett har eg ikkje noko å setja filmen opp i mot. Kan vera eg ser litt annleis på filmen etter å ha lese boka.
Merkar at eg både nyter meira, og legg meir merke til detaljar, i siste Batman trilogien no etter å ha starta med alle grafiske novelle av Batman og teikneseriar det er der ute :)

« Siste redigering: 14. Mai 2014, 12:03 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4600 på: 14. Mai 2014, 15:59 »
Nå har da ikke jeg slaktet Man of Steel. Jeg har ikke trua, men det er ikke akkurat det samme som slakt. Fatter ikke hvor du henter infoen din fra, for det er i hvertfall ikke mine poster.  :ler:

Men når det kommer til Batman er Tm Burton den soleklare vinnere for meg. Fanget essensen av hva Batman er for meg på en dødsfet måte. Skal få sjekket ut Batman (43), Batman (49), Batman (66-68) og Batman: The Movie (1966) au. Har kun delevis kjennskap til disse, men det er på tide og få sett alt.
« Siste redigering: 14. Mai 2014, 16:11 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4601 på: 14. Mai 2014, 21:19 »
Er en Power Rangers film på vei. Håper de går helt tilbake til begynnelsen å rebooter hele 70's Battle Dance Fever Rangers-versjonen. Det kunne fort blitt drøyt kult.

Det hadde blitt spnnvilt, og en reboot jeg automatisk hadde vært dødspositiv til.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4602 på: 19. Mai 2014, 13:51 »

A Band Called Death - En feiende flott dokumentar om det helsvarte protopunk-bandet Death, bestående av tre svarte brødre,  som holdt på med sitt tidlig på 70-tallet. Bandet ble aldri stort og fikk aldri gutt ut noe spesielt på 70-tallet. Det var rett og slett ingen som ville gi ut noe med et band kalt Death. De ble ettervert tilbudt en kontrakt på 20k USD om de byttet navn, men bandsjef David Hackney hadde ingen interesse av det. "If you give them the title to our band, then you might as well give them everything else...". Det tok hele 35 år før bandet fikk en skikkelig utgivelse på samvittigheten. Men tvil ei, dette er ingen dokumentar med masse bitterhet og sinne fra et band som hadde fortjent så utrolig mye mer. Tvert i mot. Fantastiske intervjuer med Hackney-brødrene, deres familie og venner og kjente, samt noen ord med folk som Alice Cooper, Henry Rollins (Black Flag) og Questlove (THe Roots). Hele historien om bandet er fantastisk, og dokumentaren veksler mellom å være dødsinteressant, hysterisk mosom og direkte trist. Er du glad i rock, punk eller bare liker en jævlig god historie er dette dokumentaren for deg.

PS: Debutalbumet til Death, ...For The Whole World To See, er jævlig bra! Steinhardt protopunk album med en av tidenes beste låter i Politicians In My Eyes (det refrenget, ass! Hngh!!!). Sjekk ut skiva mens du er i gang.

G.I. Joe: Retaliation - Den første var underholdende som bare det, og denne var et stort steg opp fra den. Filmen byr på minimalt med Channing Tatum, null Joseph Gordon-Levitt og non-stop action. Bra film? Nei, absolutt ikke. Underholdende? Ja, jævlig.

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4603 på: 20. Mai 2014, 00:32 »
A Band Called Death

Satan så fett. Takk for anbefalingen!

Så også Searching for Sugar Man. Utrolig kul historie og solid dokumentar.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4604 på: 21. Mai 2014, 09:10 »
Kult! En annen sak (som også ligger på Netflix) som kan være interessant for folk er dokumentaren Last Days Here. Jeg har ikke sett den selv enda, men den skal visstnok være jævlig bra. En dokumentar som følger legendariske Bobby Liebling (Pentagram) over noen år. Fra tiden hvor han bodde i kjelleren til foreldrene sine og var nær ved å drepe seg selv pga. høyt narkotikabruk, til tiden han var nykter, ble gift. ventet sitt første band og sto på scenen igjen. Historien er ikke unik, men dokumentaren er visstnok så jævlig gjennomført, mye pga. skapernes tålmodighet.

Pentagram anbefales til alt og alle som liker rock, heavy metal eller doom metal. Kan sammenlignes med Black Sabbath, men helt sykt mye bedre, noe som sier en del da Black Sabbath er helt suverent. Fantastisk liveband au. Bobby Liebling gruser de fleste. Unik og stor scenepersonlighet.

Cannibal ferox - De siste månedene ha jeg anbefalt kannibalfilmer til flere folk på flere forskjellige forum, så da fant jeg ut at et var på tide med en rewatch. Cannibal Ferox har alltid vært favoritten min, og det er den fremdeles. En del virkelig brutale og deilige scener, god atmosfære og et lass av generel fethet. Drøyt kul film!

Pieces - Denne filmen har to taglines, og de går som det her: 1) "Pieces... It's exactly what you think it is! ", and 2) "You don't have to go to Texas for a chainsaw massacre!". Den andre der er tidenes beste tagline og den oppsummerer filmen rimelig greit au. Filmen var en drive-in-favoritt da den kom, og det er lett å skjønne hvorfor. Pieces er en skikkelig sleazy and cheesy slasherfilm som er djevelsk blodig og sykt kul. Helt topp!

Fascination - Jean Rollin er kjent for sine vampyrfilmer, often med en drømmende atmosfære og erotiske undertoner. Dette er en av de, og den er djevelsk bra. Seig, erotisk og drømmende horror av ypperste kvalitet. Scenene med ljåen er legendarisk bra! Noe av det tøffeste.

Nei.