20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890263 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4560 på: 03. Mai 2014, 15:51 »
P.S. I Love You - Jeg likte denne godt da den kom, men jeg kan ikke si jeg ble like imponert nå. Til tider veldig morsom, men alt for ujevn og ikke minst lang. Hadde de kutta bort 25-30 minutter hadde man fort stått igjen med en skikkelig bra romantisk komedie, men det skjedde selvfølgelig ikke.

Young Detective Dee: Rise of the Sea Dragon - Prequel til den virkelig gode Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame. Andy Lau er byttet ut med Mark Chao som gjør en god jobb, men som ikke er noen Andy Lau. I tillegg er denne enda mindre mysteryfilm enn den andre, og det var litt synd. Young Detective Dee blir litt for lang, og noen av effektene (CGI selvfølgelig) er skremmende dårlige, men bortsett fra det er den svært underholdende, og en del ac actionscenene er hentet fra øverste hylle. Sykt bra saker!

Whores' Glory - Dette er lett blandt det mest deprimerende og harde jeg noensinne har sett av film og serier. Fantastisk dokumentar om prostitusjon i tre forskjellige bordeller i Thailand, Bangladesh og Mexico, og det er spesielt Bangladeshdelen som er jævlig vanskelig å komme seg gjennom. Faen så skittent, deprimerende og brutalt. Knallbra dokumentar!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4561 på: 05. Mai 2014, 12:48 »
The Hobbit: The Desolation of Smaug - At denne filmen mest sannsynelig hadde et budsjett som var mindre enn The Hobbit: An Unexpected Journey, er intet mindre enn helt utrolig. Det visuelle i The Desolation of Smaug er på et helt annet nivå enn i An Unexpected Journey. Den får faktisk An Unexpected Journey til å fremstå som en lavbudsjettsfilm. Så stor er faktisk forskjellen. Men visuelt er The Desolation of Smaug  langt i fra så bra som den burde ha vært, og det sier egentlig alt om An Unexpected Journey. Trist, rett og slett. Men The Desolation of Smaug er jævlig bra, og de fleste forandringene fra boka fungerer, om ikke alltid like bra som i boken. Men forandringer må til, og filmen er helt topp, og milevis bedre enn The Desolation of Smaug. Scenene i Dol Guldur er helt forbanna bra, og det absolutt feteste med hele filmen. Møtet med Smaug er selvfølgelig et annet høydepunkt. Men Dol Guldur, ass. Dæsken!

Stake Land - Deilig, post-apokalyptisk vampyrhorror som er like orginal som 98% av dagens topp 20 hiphop. Med andre ord sykt lite orginal. Man har sett alt før, men filmen er så gjennomført fet at det ikke gjør noe som helst. Stemningsfull og fet post-apokalyptisk horror med et lavt budsjett. Digg!

Snowpiercer - Da fikk jeg endelig sett denne filmen (på kino av alt!). Joon-ho Bong skuffer aldri, og beviser nok en gang at han er blant de mest spennende regissørene vi har i 2014. Enkelt og greit. Dødsfet setting, herlig atmosfære og dritfet action. Trenger ikke stort mer enn det for å underholde meg.

Og nok en gang får vi bevist at Kang-ho Song er helt på topp hva skuespillere angår i 2014. Enkelt og greit.

Det er så deilig at de tre "store" Koreanske regissørene fortsetter å levere, selv utenfor hjemlandet sitt. Stoker, Snowpiercer og The Last Stand er alle jævlig bra. Herlig, og forventet selvfølgelig.

1. Stoker (8,5/10)
2. Snowpiercer (8/10)
3. The Last Stand (7,5/10)
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4562 på: 06. Mai 2014, 09:33 »
Repo Men igjen i går.

For meg en over snittet god action sci-fi. Liker spesiellt godt valg og bruken av musikk sammen med den noe bizarre handlingen samt at en del av overgangene mellom scener er meget godt gjennomførte. Slutten er også helt konge ;)

Jude Law og Forest Whitaker gjør også god figur stort sett gjennom hele filmen.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4563 på: 09. Mai 2014, 08:46 »
2 stk billettar til Godzilla neste fredag er i boks. Er ganske sikker på at minst ein person her inne er veldig skeptisk til denne. Eg har faktisk trua på den og gler meg. Gler meg og til X-Men: Days of Future Past! Deileg kinomånad. Oh yeah.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4564 på: 09. Mai 2014, 09:20 »
2 stk billettar til Godzilla neste fredag er i boks. Er ganske sikker på at minst ein person her inne er veldig skeptisk til denne. Eg har faktisk trua på den og gler meg.

Tør jeg vedde en femmer på at du sikter til meg her? Som sagt før valser jeg mellom å glede meg og grue meg. Jeg håper på en overraskelse, men har ikke helt trua. Mitt første problem er at Godzilla, annet enn å være stor, ikke ser skummel, sint, slem ut eller noe sånt. Øynene er helt feil, og ser utrolig snille ut. Minner meg litt om King Kong-remaken til Peter Jackson hvor King Kong var alt for menneskelig, og i tillegg ikke så veldig skremmende ut, nettopp pga. av det. Et annet problem er jo det faktum at det er snakk om 2 timer med ren og skjær CGI-runking. Det i seg selv er egentlig mer enn nok til å slakte en film. Patetisk opplegg, spesielt når man ser hva andre har fått til uten CGI opp igjennom åra. Og CGI kan aldri bli bedre enn praktiske effekter og naturlige omgivelser. I hvertfall ikke i 2014, 2015 eller 2019. Mest sannsynelig aldri. Men til tross for alt dette ser jeg frem til filmen. Det er tross alt snakk om Godzilla.

Og uansett hvor dårlig Godzilla måtte være, er det liten sjans for at den blir dårligere enn kaiju-makkverket Pacific Rim, og det er vel liten sjans for at vi blir servert en dårligere film enn Interstellar i 2014 au. Så om Godzilla skulle vise seg å suge, blir den nok fort glemt og det er i det minste positivt. :P
« Siste redigering: 09. Mai 2014, 09:25 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4565 på: 09. Mai 2014, 11:49 »
I see what you did there :besty:

Ja, var deg. Haha.

Snakkar om runking, Interstellar gir oss nok same kjensla ::p Gler meg meir til X-Men og har ikkje gitt Interstellar ein einaste tanke, men sidan du tek det opp og det er Nolan og MacConaughey so kjenner eg det bygge seg opp til eit klimaks. Meir som med The Dark Knight Rises. ;)

Filmtips: Her
« Siste redigering: 09. Mai 2014, 12:02 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4566 på: 09. Mai 2014, 12:53 »
Hva gjorde jeg? Tok ikke helt den. :P

Har Scarlett Johansson en stor rolle i Her? Scarlett Johansson er jo blant verdens dølleste skuespillere, og hun klarer fint og dra filmer som burde vært dritfete ned til middelmådighet, helt på egenhånd. Er egentlig keen på både Under the Skin og Lucy au, men begge blir nok greit ødelagt av Scarlett. Men sitnevnte blir nok sett uansett da det virker som om den er i overkant "INSPIRERT" av Elfen Lied. Og som vi alle vet er Elfen Lied crème de la crème. Forhåpentligvis gjør Scarlett en god jobb igjen. Lenge siden sist nå.

Jeg ser også frem til X-Men: Days of Future Past. X-Men, X2 og X-Men: First Class er jo tross alt blant de bedre superheltfilmene vi har fått servert de siste 15 åra. X-Men: The Last Stand er rimelig kul, men langt svakere enn de tre andre.

X-Men Origins: Wolverine var en OK actionfilm, men en veldig svak Wolverine-film. Har ikke sett The Wolverine enda, men jeg skal nok få sett den. Satser på mindre Mission Impossible og mer X-Men i den.

Elsker superhelter, men jeg synes superhelter på 2000-tallet har blitt misbrukt på det groveste. Dæven så mye dritt og middelmådigheter vi har blitt servert. Av de jeg har sett er det vel egentlig bare Dredd, X-Men-filmene, Super, Kick-Ass, Blade 2, Batman Begins, Defendor, V for Vendetta, Unbreakable, Hellboy 1 og 2 og Watchmen som er verdt å nevne. Disse er enten gode eller bedre.

Blant middelmådigheter og dritt kan jeg nevne langt flere, og det er litt trist. The Dark Knight, The Dark Knight Returns, Spider-Man, Spider-Man 2, The Incredibles, Catwoman, Fantastic Four, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, Hancock, TMNT, Elektra, Daredevil, Wanted, Catwoman, Hulk, The Incredible Hulk , Iron Man, Iron Man 2, Ghost Rider, Ghost Rider: Spirit of Vengeance, Constantine, The Green Hornet, The Legend of Zorro og The Spirit.

Og dette er utelukkende de jeg kommer på i farten. Garantert flere om jeg søker etter det. Helt latterlig hvordan superhelter behandles av dagens regissører. Skammelig! Når man har så mye latterlig bra grunnstoff, burde det ikke være vanskelig å lage respektable filmer i det minste. Ugh!

Er en del jeg ikke har sett, da, men jeg kan ikke si at jeg har trua. Thor-filmene, Captain America, The Avengers, Green Lantern, Man of Steel osv. har jeg vel ikke sett om jeg husker helt riktig. Veldig usikker på et par-tre av disse. Men det sier vel det meste. :ler:
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4567 på: 09. Mai 2014, 13:24 »
Har Scarlett Johansson en stor rolle i Her? Scarlett Johansson er jo blant verdens dølleste skuespillere, og hun klarer fint og dra filmer som burde vært dritfete ned til middelmådighet, helt på egenhånd.
Hun har hovedrollen, kan du si. Men det er jo bare stemmen hennes som er med. Så hvis stemmen hennes ikke ødelegger filmen for deg, kan jeg trygt anbefale Her. Joaquin Phoenix gjør en STOR rolle!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4568 på: 09. Mai 2014, 13:31 »
Kult, det var da en positiv overraskelse. Joaquin Phoenix regner jeg med er bra. Leverer som regel veldig bra, og på sitt beste (Gladiator, Walk the Line) er han jo helt fantastisk. Meget god i de undervurderte The Village og Signs au. Gleder meg til og få sett     The Master au. Har trua!

Angående Signs of The Village. Hva skjedde med Shyamalan etter sistnevnte film? For en kolaps! :ler:
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4569 på: 09. Mai 2014, 14:20 »
Han har laget litt ymse ja! ;) Har litt trua på Wayward Pines som kommer i løpet av sommeren/høsten.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4570 på: 09. Mai 2014, 17:26 »
Joda, men det er jo bare produsert av Shyamalan og noen andre. Han har ingenting med selve serien og gjøre. Chad Hodge er skaperen. Men jau, den virker lovende. Håper på noe voksent og stemningsfullt.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4571 på: 09. Mai 2014, 18:26 »
Du drog inn Interstellar, som Nolan lagar, grunna du veit at eg likar alle 3 Batman filmane hass.  :P Og ganske nøgd med Inception og. Vertfall som oppleving på kino.

Er slik halvvegs einig i det med superhelt filmar. Mange av dei du ikkje likar tykkjer eg er bra. Er litt korleis ein ser da.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4572 på: 09. Mai 2014, 18:44 »
Jeg dro inn Interstellar fordi jeg tror det blir årets dølleste film (noe jeg har sagt ved flere anledninger, ikke bare her), og om Godzilla da viser seg å skulle suge, så kommer jeg til å glemme det relativt fort fordi det er andre filmer jeg kommer til å være opptatt med å slakte. Uansett så har de tre siste Nolan-filmene vært filmene jeg har dratt frem på absolutt alle fora når det har vært snakk om ræva filmer de siste årene, ikke bare her. Det er tross alt de filmene jeg husker titlene på jeg synes er absolutt dårligst, og da blir det automatisk til at jeg drar frem de. Og siden Interstellar ser ut som årets dårligste film, blir det automatisk til at jeg drar frem den. Teenage Mutant Ninja Turtles tar nok en grei andre plass. Filmen ser mildt sagt katastrofalt dårlig ut. Enn å ødelegge noe så fett på den måten. Rimelig trist. Men ikke første gang det skjer. Er ikke mer enn syv år siden sist de valgte å virkelig fucke opp disse tøffe jævlene sist.
« Siste redigering: 09. Mai 2014, 18:48 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4573 på: 09. Mai 2014, 20:13 »
Instellar blir sikkert jævlig bra

Spår Transcendence som årets verste.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4574 på: 09. Mai 2014, 21:00 »
The Lookout - Veldig ålreit film som dras ned et hakk eller to pga. en skikkelig bedriten Joseph Gordon-Levitt. For en helt jævlig latterlig forsøk på en skuespiller den mannen er. Provoserende.
Nei.