20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892704 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4290 på: 10. Nov. 2013, 11:19 »
ParaNorman - Veldig, veldig god stop-motion animasjonsfilm med et lass av deilige horrorelementer. Filmen er ikke like god som Tim Burtons Frankenweenie, som jeg føler det blir naturlig å sammenligne den med, men ikke så mye dårligere heller. Frankenweenie er mørkere, mens denne har en litt mer lystig tone og morsomheter. Bra saker!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4291 på: 10. Nov. 2013, 22:00 »
The Odd Life of Timothy Green - Familiefilm helt på det jevne. Litt variabel, men historien er ålreit, den er flott å se på og soundtracket er veldig bra.

Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4292 på: 11. Nov. 2013, 23:51 »
Da har jeg fått sett Gravity og jeg ble desverre ganske skuffet. Som Boris nevner blir filmen ødelagt av at det skal være så forbanna mye dramtikk absolutt hele tiden. Jeg får ikke noe tid til å ta en pustepause og jeg blir rett og slett sliten av å se på. Det er dramatisk nok at du svever rundt i verdensrommet, jeg trenger ikke alle de ekstra elementene de sprøyter inn hele jævla tiden. Slutten er også noe av det mest corny jeg har sett på en god stund, uten at jeg skal spoile den for de som enda ikke har sett filmen.

Men det er mye bra i filmen også. Dette er første gang jeg har sett en 3D-film og ikke iritert meg over at det er 3D. 3D-en føles naturlig og kler filmen og er ikke minst jævlig imponerende laget. Den er ikke slik 3D vanligvis er i andre filmer der de slapper deg i trynet hele tiden med 3D-en kun for å vise at de kan. Alle effektene er enkelt og greit utrolig flotte og se på, så det i seg selv er nok til at filmen er verdt å se(og den MÅ sees på kino). På en liten dataskjerm derimot vil nok ikke filmen fungere i det hele tatt.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4293 på: 15. Nov. 2013, 23:06 »
Curse of Chucky

Mildt sagt jævlig dårlig

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4294 på: 16. Nov. 2013, 11:58 »
Parents - Småsurrealistisk svart komedie/horror fra slutten av 80-tallet. Kul liten sak. Litt bisarr og med et dødsfett lystig sitcom-soundtrack.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4295 på: 18. Nov. 2013, 20:04 »
Secuestrados - Psykologisk thriller/horror i home invasion-gata. Filmen er bygd opp av kun tolv lange takninger, og til tider blir vi servert split screen. Utrolig gjennomført og fet film. Volden er top notch, og selv om historien er ganske standard home invasion så funker det veldig bra. Gode skuespillere au.

Spoiler (hover to show)

Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4296 på: 20. Nov. 2013, 09:59 »
"Nå viser det seg at også den norske skuespilleren Sven Nordin i all hemmelighet skal ha prøvespilt i rollen som Batman."

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10137073

???

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4297 på: 20. Nov. 2013, 16:14 »
Psychomania - Denne filmen er så jævlig badass. Kinematografien er for det meste veldig bra (sjekk scenene med tåke. Heeeelvete så bra og creepy!), og selv om hverken historie eller skuespill er veldig bra funker alt fordi det er så jævlig badass. George Sanders er bra da, som alltid. Jævlig bra kis.

Jeg har sett denne filmen flere ganger før, og jeg kommer til å se den igjen. Mange ganger!

Minus for begravelsesscenen og manglen på blod, dog. Malplasert og dum. Heh.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4298 på: 21. Nov. 2013, 11:05 »
Willow - Tipp topp sein 80-talls fantasyflick med Val Kilmer, Warwick Davis og Joanne Whalley. God stemning og det som er. Skjønner ikke hatet mot denne filmen. Gode, gode greier.

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4299 på: 21. Nov. 2013, 19:32 »
"Nå viser det seg at også den norske skuespilleren Sven Nordin i all hemmelighet skal ha prøvespilt i rollen som Batman."

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10137073

???

Passer bedre enn Ben fucking Affleck. Blir ikke mindre troverdig enn det

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4300 på: 21. Nov. 2013, 20:35 »
Så du mener altså at "Nils" fra "Mot i Brøstet" passer bedre som Batman enn Ben Affleck?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4301 på: 21. Nov. 2013, 21:31 »
Skjønner ikke at "alle" dømmer Ben Affleck nord og ned lenge før han har fått prøvd seg. Tror han kommer til å gjøre en ålreit jobb. Bedre regisør enn skuespiller, men han blir jo bare bedre og bedre, så jeg tror han kommer til å fikse biffen ganske greit. Filmen i seg selv derimot.

The Others - Har ikke sett denne på tusen år, men jeg må si den har holdt seg utrolig bra. En herlig stemningsfull film som bruker lang tid på å bygge en utrolig uhyggelig atmosfære, og som ikke bare kjører på med billige triks og traks. Utrolig effektiv sak, og til tider ekstremt frysningfremkallende. Ahh, deilig film! Og Nicole Kidman er superb i denne!

« Siste redigering: 21. Nov. 2013, 21:33 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4302 på: 21. Nov. 2013, 22:44 »
Så du mener altså at "Nils" fra "Mot i Brøstet" passer bedre som Batman enn Ben Affleck?

Tja,, når du sier det.. Ben Affleck har jo vært superhelt før og det gjorde han jo faktisk jææævlig bra da

Derp deeerp

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4303 på: 21. Nov. 2013, 23:02 »
Ja, for ti år siden. Og nå fikk han ikke akkurat den letteste jobben heller. Christian Bale, Robert Downey Jr., Hugh Jackman, Wesley Snipes, Chris Hemsworth, Natalie Portman, Chris Evans,, Nicolas Cage, Ron Perlman, Christopher Reeve, Michael Keaton, Jack Nicholson, Gene Hackman, Jackie Earle Haley, Patrick Wilson, Carla Gugino, Malin Akerman, Rainn Wilson, Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, Brandon Routh, Kevin Spacey, Will Smith og Sven Nordin ville alle fremstått som mongo i den rollen. Manus var piss-forbanna-dårlig og alt var dritdårlig lenge før de begynte innspillingen. Aktuelt å forvente at noen skal gjøre det bra i en sånn rolle. Var dømt til å tape lenge før han sa ja til å bli med.
« Siste redigering: 21. Nov. 2013, 23:10 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4304 på: 21. Nov. 2013, 23:41 »
Han hadde ikke kunne reddet filmen nei, men kunne alltids gjort en bedre innsats vel?
Vanligvis har han jo samme rolle i hver eneste film, og har aldri slått meg som noe over middelmådig. Tror ikke jeg har sett en film hvor jeg har følt at hovedinntrykket av filmen har blitt trukket opp som følge av hans skuespill. Eneste filmene han er med i jeg føler jeg kunne sett 2 ganger på 2 år er Dazed and Confused og The Town...

Kan kanskje gjøre en god batman, men tror både skuespillet hans og filmen kommer til å være jævlig dårlig. Kan uansett ikke være lett å være batman etter Bale ^^
Jeg hadde i tillegg håpet på at de ikke skulle velge en såpass kjent skuespiller