20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891252 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4260 på: 21. Okt. 2013, 06:50 »
Warm Bodies - En veldig utradisjonell vri på zombiesjangeren som fungerer overraskende godt, for denne filmen var helt topp. En romantisk horrorkomedie med en god dose virkelig god humor, nok god romantikk til å få enhver hardhaus som meg selv til å dåne og nok horror til å holde deg på setekanten i gjennom store deler av filmen. Gode prestasjoner fra skuespillerne, velregissert og et meget kult soundtrack "overdøver" den elendige CGIen som man finner i filmen. Boniene ser dessverre ræva ut, men jeg har ingen problemer med akkurat det når resten er så bra.

Denne er like nyskapende for sjangeren som Shaun of the Dead var, og den står nok som en skikkelig kultfilmen innen ti år.

Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4261 på: 21. Okt. 2013, 11:01 »
Den skal sees!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4262 på: 22. Okt. 2013, 20:01 »
Identity Thief - Denne var så uengasjerende at jeg sovna halvveis inn, og det er noe som skjer ekstremt sjeldent for min del. Kan'ke huske sist gang jeg sovna under en film. Bedre enn Hangover-filmene, men dårligere enn enhver severdig film.

American Reunion - Helt på nivå med de to første filmene, spør du meg. Utpulte vitser og det som er, men hvem bryr seg? Gjengen er samlet igjen, og det funka pokker meg bra. Så håpløst og dumt at det blir umulig å ikke digge det.

Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4263 på: 22. Okt. 2013, 20:47 »
Bedre enn Hangover-filmene, men dårligere enn enhver severdig film.

lol
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4264 på: 23. Okt. 2013, 05:33 »
Mama - Uff, dette var veike saker. Andrés Muschietti har et meget godt øye for detaljer og går for noen utrolig spennende kameravinkler, og historiefortellingen er meget god, noe også både ultradeilige Jessica Chastain er, og Nikolaj Coster-Waldau. Men allikevel mangler filmen utrolig mye. Hver eneste gang filmen kommer seg i gang og atmosfæren virkelig ser ut til å nærme seg noe, ødelegger Andrés det med en eller annen fjompete og billig scarejump som sikkert får unga til å hoppe, men som funker dårlig på en kjekkas som meg selv, og utelukkende er med på å ødelegge stemninga. Da begynner de på nytt og det samme skjer igjen, igjen og igjen. Og slutten var überveik, og rett og slett jævlig dårlig.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4265 på: 24. Okt. 2013, 06:59 »
Stoker - I 2013 har, eller kommer, flere Koreanske regissører med sine engelskspråklige filmdebuter, og Stoker er en av disse filmene, og den filmen jeg har hatt høyest forventninger til i hele 2013. Regissert av ingen andre enn geniet som er Park Chan-wook, mannen bak klassiske filmer som Oldboy og Thirst, så vet man at man får et kinematografisk produkt som få eller ingen andre i 2013 greier og matche. Stoker er en psychologisk thriller som går svært, svært treigt, noe som passer utmerket for meg som ikke har mark i ræva. Herlig stemning som ga meg en litt Hitchcockian følelse, noe som selvfølgelig er positivt. Mia Wasikowska er meget bra, Nicole Kidman er helt fantastisk og Matthew Goode er skummelt bra!

Nå er jeg usikker på hva som har kommet i 2013, men om dette ikke er blant de tre beste filmene når året er omme blir jeg meget overrasket, for dette var drøyt bra.

Dette er foresten Wentworth Millers første manus, og det er et meget solid et. Hvem hadde trodd at Prison Break-stjerna hadde det i seg? Ikke jeg.

« Siste redigering: 24. Okt. 2013, 07:02 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4266 på: 24. Okt. 2013, 20:17 »
Adventures in Babysitting - Denne filmen åpner med The Crystals' "Then He Kissed Me" over en dansende og mimende, og ikke minst nydelig Elisabeth Shue, og der er liksom standarden satt for denne filmen. Tipp topp komedie fra 87.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4267 på: 25. Okt. 2013, 11:32 »
A Return to Salem's Lot - Uff, dette var dårlige saker. Dårlig skuespill av de fleste involverte, kjipe effekter og et hinsides mongo plot. Fjernt som faen.

Til tross for at filmen er regnet som jævlig dårlig hadde jeg visse foventninger, for Larry Cohen har trossalt mekka mye fett. Mannen står trossalt bak filmer som Black Caesar, Hell Up in Harlem, It's Alive, It Lives Again og It's Alive III: Island of the Alive, og selv om filmene i seg selv ikke alltid er like bra er de jævlig underholdende.

Uansett, Tara Reid debuterte som skuespiller i denne filmen. Alt er hennes skyld.

Samuel Fuller er kul som faen, selv om han er en langt bedre regissør enn skuespiller.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4268 på: 25. Okt. 2013, 21:59 »
Nokon som likar Rosario Dawson? http://www.imdb.com/name/nm0206257/

Sjå filmen Trance og nyt ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4269 på: 26. Okt. 2013, 08:04 »
Hansel & Gretel: Witch Hunters - Jeg prøvde meg på denne i går, og den feila katastrofalt hardt. Tommy Wirkola har aldri laget noe som kan minne om en OK film, og han greide det ikke denne gangen heller. Så halve filmen før jeg ble så trist at jeg måtte gå å legge meg. Ræva casting, ræva effekter og alt det der. Denne lider egentlig av det samme som Brothers Grimm. Kult konsept, men ingenting fungerer. Hjelper ikke med mye blod når alt ser kunstig og überstusselig ut. Alt av bakgrunner osv. er styggdårlig, kunstig og forferdelig å se på. Skit.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4270 på: 28. Okt. 2013, 06:31 »
The Big Wedding - Überdritt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4271 på: 28. Okt. 2013, 21:54 »
100 Feet - Tja, midt på treet horror fra 2008. Første halvdel er overraskende god, men så blir det bare verre og verre. lot holes og en sinnsykt dårlig slutt ødelegger filmen. Famke Janssen er jævlig digg, da, og spøkelset ser meget kult ut.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4272 på: 30. Okt. 2013, 19:32 »
Crazy, Stupid, Love. - Tipp-topp romantisk komedie som er både romantisk og morsom. Jævlig bra saker, og Ryan Gosling er så jævlig bra. Blir bare mer og mer forelska i Gosling for hver eneste film jeg ser med'n. For en mann! Gleder meg så jævlig til regissørdebuten hans, How to Catch a Monster, som kommer neste år. Fantasy-noir! Håh, låter bra i mine ører. Veldig bra!

Men jau, Crazy, Stupid, Love. var glimrende. Velskrevet, spilt, velregissert og smart. Digg film!

Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #4273 på: 31. Okt. 2013, 19:51 »
Hey BORIS hvordan er filmen GRAVITY DA ??

http://www.imdb.com/title/tt1454468/?ref_=hm_cht_t2

Virker jo meget lovende detta. Space thriller ? whats not to like lizzzom.

Selv om jeg husker mange var skeptiske til clooney og ikke minst bullock da.
« Siste redigering: 31. Okt. 2013, 19:56 av Leon »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4274 på: 31. Okt. 2013, 19:58 »
Jeg har ikke sett den, men jeg har jævlig trua, til tross for effektrunkeri. Men effektene skal være jævlig gode og gjennomført, ikke Avatar-/Hobbiten-dritt uten følelser og det som verre er. Gleder meg. Har trua på en av årets 5 beste filmer faktisk. Alfonso Cuarón er jævlig dyktig.

Ikke skeptisk til hverken Clooney eller Bullock. Bullock er en undervurdert skuespillerinne. Problemet hennes er at hun går for kvantitet over kvalitet, og det skader selvfølgelig en skuespillers omdømme.
Nei.