20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888269 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3945 på: 09. Mai 2013, 13:00 »
Ingen som bryr seg om at Ray Harryhausen er død? Det er trist, det, men det er kanskje ikke så veldig overraskende siden han ikke gjort mye i Avatar, Inception, The Dark Knight Returns og alle de der. :koko:

The Burrowers - Helt OK western-horrort. Filmen blir litt for standard, og har en veldig høy sett det før-faktor, og når skuespillerne ikke gjør en bedre jobb enn hva de gjør blir det litt skuffende. Men å lage en blanding av western og horror er uansett jævlig fett, det må sies.

The Dark Crystal - Jævlig bra fantasyfilm. Ganske mørk, og den visuelle stilen er sinnsykt fet. Gode greier!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3946 på: 09. Mai 2013, 16:15 »
Ingen som bryr seg om at Ray Harryhausen er død? Det er trist, det, men det er kanskje ikke så veldig overraskende siden han ikke gjort mye i Avatar, Inception, The Dark Knight Returns og alle de der. :koko:

The Burrowers - Helt OK western-horrort. Filmen blir litt for standard, og har en veldig høy sett det før-faktor, og når skuespillerne ikke gjør en bedre jobb enn hva de gjør blir det litt skuffende. Men å lage en blanding av western og horror er uansett jævlig fett, det må sies.

The Dark Crystal - Jævlig bra fantasyfilm. Ganske mørk, og den visuelle stilen er sinnsykt fet. Gode greier!

Ja, det er trist og nesten lika trist er din nedrakking av dei som tykkjer TDKR er ein überfeit film. Men for all del, hald på med det du likar du. No har eg ikkje noko forhold til den mannen.
Kult med slike som jobba på den ekte måten. Han kunne sikkert gjort noko bra med skurkeorken i The Hobbit.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3947 på: 09. Mai 2013, 17:31 »
Da er det bare og fyre opp The Beast from 20,000 Fathoms, It Came from Beneath the Sea, The 7th Voyage of Sinbad, The Golden Voyage of Sinbad, Sinbad and the Eye of the Tiger, Jason and the Argonauts, Mighty Joe Young og Clash of the Titans i løpet av den kommende uken. Gullfilmer med effekter ut av en annen verden. Ray Harryhausen er en ekte legende. Guddommelig fyr!

En av tidenes mest kjente og absolutt beste scener:

HNGH!!! Ser bedre og langt mer ekte ut enn 97,5% av dagens CGi, og det er faen meg drøyt. Filmen kom tross alt i 1963.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3948 på: 09. Mai 2013, 20:17 »
Will do!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3949 på: 10. Mai 2013, 02:07 »
Planes, Trains & Automobiles - Steve Martin gjorde skikkelig bra filmer en gang i tiden. Mener ikke å bli nostalgisk, men denne filmen kunne ikke blitt laget i 2013. Den er R-rated utelukkende på grunn av språkbruk i en eneste scene, i dag ville filmen garantert blitt gjort mer familievennlig. Jeg klarer faktisk ikke helt å skjønne hvordan regissør John Hughes slapp unna med den scenen, men det henger nok sammen med at han har produsert filmen også. Anbefales!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3950 på: 10. Mai 2013, 11:11 »
Planes, Trains & Automobiles er jævlig bra. Som jeg sa på forrige side eller noe er det sykt å tenke på at Steve Martin var en fenomenal kis en gang i tiden, når man ser på hva han driver med nå om dagen.

Tombs of the Blind Dead - Spansk culthorror fra 1972. Historien er fet, skuespillerne gjør en jævlig bra jobb, atmosfæren er så tykk og herlig som overhodet mulig og zombiene ser så jævlig skitne og fæle ut. Max suveren eurohorror!

Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3951 på: 10. Mai 2013, 13:16 »
Apropos at Planes, Trains & Automobiles ikke kunne blitt laget i 2013. Denne lille analysen fra en av mine all time favorittregissører er ganske spot on.

Jeg lurer på når det kommer en skikkelig backlash mot filmene som produseres for tiden. Som Boyle er inne på, TV er mest utfordrende for tiden. Usikker på om det er levelig for Hollywood i det lange løp.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3952 på: 15. Mai 2013, 21:01 »
Babycall - Herrefred, for en JÆVLIG dårlig film. Dialogen er som den ofte er i norske filmer, jævlig døll og påtatt. Det er for faen ingen som prater sånn. Noomi Rapace er en skuespiller jeg egentlig har veldig sansen for, men her virker hun jævlig uengasjert og likegyldig til alt som skjer. Sitter med en følelse av at hun kun takket ja til denne for å hjelpe en venn. Kristoffer Joner er like stusselig som han alltid har vært, og han lille gutten var skremmende dårlig, selv til barn og være.

Terningkast:

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3953 på: 16. Mai 2013, 19:19 »
Vanishing Point - Latterlig badass film, ass. Bilfilmer var jævlig fett en gang i tiden, i motsetning til hva vi får servert nå om dagen (minus et par her og der, selvfølgelig). Man sjef!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3954 på: 16. Mai 2013, 22:12 »
Sitat
Steve recently caught up with Dredd star Karl Urban for a phone interview in anticipation of the release of Star Trek Into Darkness, and Urban revealed that there?s hope yet for a Dredd 2 given the first film?s recent cult status.  The actor noted that he has been in touch with Garland and the prospect of a Dredd sequel is ?not off the agenda,? suggesting the fate of the film ultimately lies with the fans.  Hit the jump for more.

http://collider.com/dredd-2-sequel-news-karl-urban/

Bra! Satser på at det kommer to til. Hadde vært jævlig fett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3955 på: 18. Mai 2013, 08:35 »
Funny Games U.S. - Samboeren ville se denne i går, så da sa jeg meg enig i det, da, selv om det ikke frista veldig siden jeg ikke har sett orginalen, og siden dette er en shot-by-shot remake er det liten vits i å se orginalen med det første. Og selv om jeg ikke har sett orginalen kan jeg fremdeles si at dette va en ekstremt unødvendig remake. Det største problemet med denne filmen er at det meste virker så jævlig påtatt, og den er verken intens, skremmende eller syk. Den er liksom-syk og jævlig stusselig. Og både Michael Pitt og Brady Corbet, som spiller gutta, er sykt kjipe og leverer noen jævlig dårlige skuespillerprestasjoner. Synd at jeg så denne først, for orginalen skal visstnok være tusen ganger mer intens og fet. Ugh!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3956 på: 21. Mai 2013, 16:57 »
Blood Simple. - Blood Simple var Joel Coen's regissørdebut, og hvilken debut det var. Neo-Noirkrem fra en dimensjon ukjent. Suverent!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3957 på: 22. Mai 2013, 18:30 »

Chillerama - Chillerama er en horror-komedie antologi bestående av fire forskjellige parodifilmer av forskjellig kvalitet, laget av fire relativt lite kjente regissører. Du har en hovedhistorie og tre litt mindre historier inni den igjen.

Wadzilla er først film ut og er regissert av Adam Rifkin (Detroit Rock City) og parodierer monsterfilmer fra 50-tallet ala Godzilla. En mann sliter med dårlig sædkvalitet og får prøve en utestet medisin, dette fører til enda større problemer (bokstavlig talt).

Wadzilla holder så absolutt mål, men er dessverre ikke feilfri. Noen effektene slår meg som überbillig CGI, og det er jeg ikke noe glad i. Burde helt klart kjørt på med enda mer old school effekter. Men bortsett fra det er denne veldig severdig og morsom.

8/10

I Was a Teenage Werebear er regissert av Tim Sullivan (2001 Maniacs) og parodierer filmer som Grease og Rebel Without a Cause. Filmen er en musikal og handler skaphomsa Ricky. Han blir bitt av en Werebear og blir en av de.

Dette er uten tvil filmens store svakhet. Denne var rett og slett kjedelig. Sangnummerne var kjie, historien var smådøll og alt utenom mengden blod og gørr suger her.

4/10

The Diary of Anne Frankenstein er regissert av Adam Green (Hatchet I og II og Frozen) og er uten et snev av tvil min favoritt av de fire filmene. Filmen parodierer The Diary of Anne Frank og Frankenstein, og er den filmen med minst horrorelementer her. Hitler og en gjeng nazisoldater bryter seg inn på et loft hvor en familie sitter gjemt. Familien s etternavn er Frank, eller som de het før de byttet etternavn, FRANKENSTEIN. Med denne boka kan Hitler & co lage en drapsmaskin og vinne WWII. Hitler lager et Jødisk monster ved navn Meshugannah...

Denne filmen slår meg som den suverent mest proffe filmen. Den er i svart og hvitt og all dialog, utenom Joel David Moores (Avatar, Hatchet), er på tysk. Joel David Moore prater tulletysk og er helt fantastisk i rollen som Hitler. Helt forbanna suveren! Kristina Klebe som spiller Hitlers elskede, Eva Braun, leverer også som helvete i denne filmen. Jævlig morsomt!
Det var forresten Kristina Klebe og hennes mro som oversatte dialogen til tysk.

10/10

Zom-B-Movie er regissert av Joe Lynch (Wrong Turn 2) og paridoerer 70- og 80-talls zombiefilmer. Zom-B-Movie er en såkalt wraparound-film og du får se litt av den i starten av filmen og mellom de andre kortfilmene. De tre andre filmene vises på en drive-in-kino, og denne filmen handler om drive-in-kinoen hvor de andre koser seg med de tre nevnte filmene. En kis graver opp en grav hvor hans tidligere kone ligger begrav og skal voldta det død liket. liket våkner til live og tar seg en god bit av denne mannen. Denne mannen jobber på drive-in-kinoen og drar tilbake dit, noe  sometterhvert fører til et zombieutbrudd med kåte zombier.

Denne filmen er herlig pervers og sykt over the top. Dette er en jævlig underholdende horrorkomedie som fint kunne vært laget på 70-80-tallet. Max fethet, ass, og Richard Riehle siterer latterlig mange fete karakterer på slutten av filmen. Suverent!

9/10

Med andre ord er denne filmen vel verdt en titt om du liker Tromafilmer og liknende greier.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3958 på: 23. Mai 2013, 11:35 »
Abraham Lincoln: Vampire Hunter - Jeg skal være helt ærlig å innrømme at konseptet til denne filmen er noe av det feteste som har kommet på flere år. Suverent konseptet som ender opp som en fiasko pga. selvhøytidlighet. Hvorfor tar en film med et sånt konsept seg selv så jævlig seriøst? Det er for lite horror, for lite humor og for mye seriøse greier. Enkelt og greit.
I tillegg er den sinnsykt glorete og ekkel. Herrefred så mye døll CGI-bruk. HERREGUD! Nei, jeg avslutter denne "anmeldelsen" kjappere enn tenkt og ender det hele med å si: STYR UNNA!
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3959 på: 23. Mai 2013, 14:55 »
Abraham Lincoln: Vampire Hunter - Jeg skal være helt ærlig å innrømme at konseptet til denne filmen er noe av det feteste som har kommet på flere år. Suverent konseptet som ender opp som en fiasko pga. selvhøytidlighet. Hvorfor tar en film med et sånt konsept seg selv så jævlig seriøst? Det er for lite horror, for lite humor og for mye seriøse greier. Enkelt og greit.
I tillegg er den sinnsykt glorete og ekkel. Herrefred så mye døll CGI-bruk. HERREGUD! Nei, jeg avslutter denne "anmeldelsen" kjappere enn tenkt og ender det hele med å si: STYR UNNA!

+1