20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888192 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3930 på: 29. April 2013, 12:16 »
Chronicle: Ein av dei bedre håndholdtkamera filmene eg har sett. Veldig kreativt bruk av sikkerthetskameraer osv. Ein "superheltfilm" som fokuserer veldig mykje på dei menneskelige forholda mellom hovudpersonane og ser vekk fra "Redde verden" tema. Skal sjå Iron Man 3 denne uka, har god tru på at den er bra. Samtidig kjenner eg at eg gleder meg til Only God forgives. Den nye filmen av Nicolas Winding Refn, med Ryan Gosling i hovudrolla. Ser veldig lovendes ut, ut i frå traileren.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3931 på: 29. April 2013, 14:07 »
Chronicle: Ein av dei bedre håndholdtkamera filmene eg har sett. Veldig kreativt bruk av sikkerthetskameraer osv. Ein "superheltfilm" som fokuserer veldig mykje på dei menneskelige forholda mellom hovudpersonane og ser vekk fra "Redde verden" tema. Skal sjå Iron Man 3 denne uka, har god tru på at den er bra. Samtidig kjenner eg at eg gleder meg til Only God forgives. Den nye filmen av Nicolas Winding Refn, med Ryan Gosling i hovudrolla. Ser veldig lovendes ut, ut i frå traileren.

Chronicle - Fantatisk film! Selv om jeg kanskje synes gimmicken med at alt ble filmet som en del av en blogg var litt slitsom. Men elsker historien og den mørke vendinga filmen tok. Minnet meg ikke så reint lite om Akira.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3932 på: 29. April 2013, 14:47 »
Minnet meg ikke så reint lite om Akira.

Forklar!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3933 på: 29. April 2013, 19:36 »
The Bear - Her snakker vi magi, ja. Fransk film (med Engelsk tale), men det er ekstremt lite dialog i denne filmen. Kort fortalt handler den om en liten bjørneunge som mister moren sin tidlig i filmen, og man følger denne lille, søte krabaten i en liten periode, samt en litt større bjørn. Eyecandy til tusen, og ellers meget, meget flott. Glimrende gjennomført!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3934 på: 29. April 2013, 20:36 »
Den skal eg sjå, Boris. Takk for tipset.

Gler meg til Iron Man 3 i morgon.  Har trua.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3935 på: 29. April 2013, 20:53 »
Minnet meg ikke så reint lite om Akira.

Forklar!
Tenåringsangst blandet med superkrefter fører til stor ødeleggelse. Forholdet mellom Andrew og Matt er likt forholdet mellom Kaneda og Tetsuo.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3936 på: 30. April 2013, 23:22 »
Taken 2 - Den er ikke i nærheten av og nå opp til den første, men denne holder da så absolutt mål, den. Kul action-thriller med mye fet action. Langt i fra en suveren film, som den første er, men rimelig kul uansett. Men la oss være ærlige, den første hadde stått fint på sine egne bein og det var en unødvendig oppfølger, men med tanke på slutten og ikke minst suksessen kan vi nok vente oss enda en Taken-film.

Også så jeg en annen film i dag. En kortfilm kalt Outside The Great Circle. Outside The Great Circle er en surrealistisk og abstrakt film. Meget merkelige greier, og jeg må nok se den igjen en tre-fire ganger, gitt.

Men soundtracket var JÆVLIG fett . Costin Chioreanu, mannen bak filmen, er en musiker og spiller selv gitar på soundtracket, og med seg har han fått Attila Csihar (Mayhem) og David Tibet (Current 93) på vokal, Mirai Kawashima (Sigh) på keybard og synther og Kimmo Helen (Hexvessel) på fiolin og effekter. Sinnsykt bra, og filmen er verdt å se utelukkende pga. dette. 13 minutter med godlyd, samt noe interessant for øyet.

Filmen er laget av en mann ved navn Costin Chioreanu, som er bedre kjent for å lage artwork til div band. Aura Noir, Darkthrone, Ava Inferi, Dordeduh, Grave, Thyrfing og Zemial for å nevne noen. Ekstremt dyktig fyr.

Jeg regner med at det er han som har laget posteren og:

« Siste redigering: 30. April 2013, 23:45 av boris. »
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3937 på: 01. Mai 2013, 00:30 »
Jack Reacher - Viste ikke hva slags type film dette var da jeg satte den på, og ble ikke helt klok på hva den prøvde på før langt etter halvveis. Forsøkene på humor sitter dårlig, og plottet er ikke overbevisende. Men det verste er spillet til Tom Cruise. Filmen kunne vært vellykket om han hadde passet inn i rollen som den plagede helten Jack Reacher, men han klarer ikke i det hele tatt å skape fascinasjon eller sympati for rollefiguren sin.
En ting skal filmen ha, slutten er bra, og jeg liker voldsscenene veldig godt. Litt overkoreografert kanskje, men herlig brutalt og uten å gå i fella som så alt for mange filmer gjør - evig masse slåing og sparking  fram og tilbake før badguyen dør på en ironisk måte. Her gjør hvert spark og slag virkelig vondt.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3938 på: 01. Mai 2013, 00:45 »
Maniac    http://www.imdb.com/title/tt2103217/?ref_=sr_1

Ny skrekkfilm med Elijah Wood (!) i hovedrollen. Han spiller en maniac som dreper og skalperer kvinner. Det som er interessant er at man ser ca 98% av filmen fra førsteperson som fører til mange ganske fete scener. Det er ikke en spesielt god film, men det at man ser fra førsteperson gjør den ganske chill og underholdende. Ganske fet old-school horror-electronica musikk også til tider

« Siste redigering: 01. Mai 2013, 00:47 av Martin »

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3939 på: 01. Mai 2013, 01:02 »

Ny skrekkfilm med Elijah Wood (!) i hovedrollen. Han spiller en maniac som dreper og skalperer kvinner. Det som er interessant er at man ser ca 98% av filmen fra førsteperson som fører til mange ganske fete scener. Det er ikke en spesielt god film, men det at man ser fra førsteperson gjør den ganske chill og underholdende. Ganske fet old-school horror-electronica musikk også til tider
Betyr det at man knapt ser Elijah Wood i det hele tatt siden vi ser alt fra hans perspektiv? I så fall en herlig genial måte å få med en a-liste skuespiller som hovedrolle i en liten film  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3940 på: 01. Mai 2013, 08:39 »

Jeg regner med at du har sett den orginalen fra 1980? Blodfet kult-klassiker som garantert er latterlig mye bedre enn remaken.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3941 på: 01. Mai 2013, 23:37 »
Jeg fikk sett Django Unchained i dag. Fissefaen så fet film! Jeg finner kun en eneste ting å klage på, og det er at den er for kort. Tiden gikk alt for fort, gitt. Selv dama, som var skeptisk før filmen pga. lengden, slet med å skjønne at filmen allerede var ferdig.

Fett med referanser/hyllester til mye fett og. Django (doh), Shaft, Indiana Jones, A Fistful of Dollars, A Clockwork Orange osv. Digger sånt! Latterlig kult med Franco Nero og.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3942 på: 02. Mai 2013, 16:10 »

Jeg regner med at du har sett den orginalen fra 1980? Blodfet kult-klassiker som garantert er latterlig mye bedre enn remaken.

Har ikke sett originalen nei, men så det var en referanse til filmcoveret dens midt i filmen.
Sjekk ut den nye maniac da og si hva du syns

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3943 på: 08. Mai 2013, 14:26 »
Soylent Green - Sci-fi klassiker med Charles Heston i hovedrollen. Her har ikke filmskaperne engang prøvd å lage en futuristisk verden, 2022 ser ut som et litt skitnere 1973.  Plotet er klassisk, en politimann som gjennom et rutineoppdrag  oppdager en konspirasjon som går helt til tops i maktpyramiden. Ikke så ulik Chinatown og en rekke andre etterforsker-mot-verden filmer.
Det er interessant hvordan hovedpersonen ikke utsettes for enorm motstand før helt mot slutten. I en moderne versjon av denne filmen ville leiemordere ha prøvd å ta livet av politiimannen allerede etter 20 minutter, men her blir han ikke skutt etter før i siste halvdel. Historien er heller ikke tettpakket med spenningstopper, og myndighetene er blant de minst onde i en totalitær politistat på film noensinne. Det virker til og med som om de er demokratisk valgt.  Med en bedre skuespiller en Charles Heston i hovedrollen kunne filmen blitt et interressant portrett av en mann mot verden, men han gjør det dessverre alt for vanskelig å bry seg om hvordan det går med ham. Det er først og fremst er et par herlige scener som har gjort denne filmen til en klassiker, en nydelig og smått absurd demonstrasjonsscene, og de siste 10 minuttene.
5/10

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3944 på: 08. Mai 2013, 19:49 »
Ray Harryhausen døde i går. Triste greier. Virka som en suveren fyr!

Nei.