20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887462 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3840 på: 08. Mars 2013, 10:20 »
Så Argo på kino i går. Sykt bra film, men nekter å tro at det var SÅ spennende i virkeligheten.

Absolutt fortjent Oscar

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3841 på: 10. Mars 2013, 19:12 »
Julia's Eyes - Ganske kul film med helt åpenbare Giallo-referanser, noe som selvfølgelig er max fett. Første halvdel er jævlig fet, og legger opp til en sinnsykt bra andre halvdel...men andre halvdel skuffer veldig i forhold til den første. Noen elementer blir kjørt litt for langt, og bryter litt med den ellers så glimrende atmosfæren i filmen.

Rått med en tribute til The Invisible Man og. Sånt digger mann.

Filmen inneholder også noen ekstremt imponerende scener:

Kamerablitz-scena var visuelt SINNSYKT imponerende!
Scene da Julia var i garderoben med de blinde damene. Noe av det mest creepy greiene jeg har sett på evigheter. Frysninghelvete!
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3842 på: 10. Mars 2013, 20:26 »
Så også Argo i går. 7/10 etter min bok, spenningen om de klarer det synes jeg ikke de greier å fange godt nok. Veit ikke hva de kunne gjort bedre, men satt ikke på kanten av stolen.
Spent på å se de andre Oscar-nominerte, siden jeg ikke syntes Argo var fantastisk.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3843 på: 11. Mars 2013, 18:01 »
Triangle (2009)! Fet film, horror uten noen overnaturlige monstre osv. Ganske confusing, men det er litt av poenget. Anbefales!

Du burde se denne boris, dersom du ikke allerede har sett den. :) Hadde vært spennende å få en kommentar fra selveste filmeksperten på forumet til en film jeg likte såpass godt! Det er horror, men ikke særlig skummel. Det er handlingen som er det beste med filmen. Anbefaler også andre å se den. Trailer:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3844 på: 11. Mars 2013, 18:22 »
Så også Argo i går. 7/10 etter min bok, spenningen om de klarer det synes jeg ikke de greier å fange godt nok. Veit ikke hva de kunne gjort bedre, men satt ikke på kanten av stolen.
Spent på å se de andre Oscar-nominerte, siden jeg ikke syntes Argo var fantastisk.

+1

Django er milevis foran Argo i mine øyne.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3845 på: 11. Mars 2013, 18:35 »
SKakse om jeg får tatt en titt en dag. Tror ikke jeg har sett den.

The Uninvited Guest - Dette er første filmen til Guillern Morales, mannen bak Julia's Eyes (som var hans andre), og det er litt av en merkelig sak. Først halvdel er deilig suspense/horror, før den sånn ca. halvveis inn forandres til en dramafilm, nesten parodisk og til tider småkomisk. Veldig merkelig film, men veldig kul uansett. Interessante greier.
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3846 på: 11. Mars 2013, 20:21 »

+1

Django er milevis foran Argo i mine øyne.

Ikke overbegeistra for Django som mange andre, men mulig Django er en smule bedre. Har lasta ned Silver Linings Playbook, se om den forsvarer sin nominasjon.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3847 på: 11. Mars 2013, 20:41 »
Jeg har ikke sett Django Unchained enda, og jeg driter egentlig langt faen meg i Oscar og alt det idiotiske tullet der, men jeg vet nok om Tarantino til å spørre hvordan i HELVETE den kan være nominert til Oscar. Oscar har virkelig tapt seg med åra. Men det har den jo vist hvert eneste år siden... tjah, før jeg ble født. Tullepriser, tulle opplegg og masse avføring.

Og nå må ikke folk misforstå her. Jeg kan vedde venstre testikkel på at Django Unchained er max forbanna fet, og at jeg kommer til å elske den. Sånn at det er sagt.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3848 på: 12. Mars 2013, 01:11 »
Fikk endelig sett 24 Hour Party People, en film som har vært langt oppe på watchlisten min alt for lenge nå og stirret irritert på meg hver gang jeg har vært innom. Filmen er vel en fiksjonert-biografisk-dokumentar, og forteller hva som skjedde i musikk-manchester fra 70-90 tallet sett gjennom øynene + fortalt av Tony Wilson (knall skuespillerprestasjon av Steve Coogan)
Vi ser mye til band som Joy Division og Happy Mondays, samt små scener med Buzzcocks, Sex Pistols, Clash etc..
Var litt rart å se de typ 20 minuttene i filmen hvor man føler bandet Joy Division i og med at jeg allerede har sett Control som bare handler om dette bandet, og Ian Curtis tolkes veldig forskjellig i de to filmene :b

Syns filmen var veldig underholdende og lærerik  og mener alle som har interesse av denne musikk-æraen i manchester burde se filmen.

Spoiler (hover to show)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3849 på: 12. Mars 2013, 05:46 »
Hva synes folk her om Les Miserables? En av mine absolutte yndlingsromaner noensinne og hører konstant på sangene fra musikalen i 85.

Synes filmen greide seg ganske bra og fikk frem noen følelser, men skulle gjerne kjent litt flere. Alt i alt godkjent og Hollywood kan nok ikke gjøre det så mye bedre med slike klassikere. Egentlig bare mest fornøyd over at de ikke "ødela" historien :)

PS: Tror dere forresten på at det er skuspillernes naturlige sangstemmer vi hører? :) Noen liknet mistenkelig mye på originalene, kanskje spesielt Marius og Gavroche.
« Siste redigering: 12. Mars 2013, 05:48 av Andymag »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3850 på: 13. Mars 2013, 19:34 »
FILMJUNKIENE

Nevnte disse gutta et par sider tilbake når det var prat om norsk filmjournalistikk, men huska ikke hva de kalte seg akkurat da. To mannfolk som koser seg med øl og anmelder/prater om filmer, og for det meste b-filmer. Jævlig underholdende, og mye bra tips til fethet.

Filmjunkiene #29 An American Hippie in Israel (1972)

Klassisk!
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3851 på: 13. Mars 2013, 19:57 »
Ahh, jævla bra opplegg!
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3852 på: 13. Mars 2013, 20:24 »
Aue! Burde kjøre på med noen episoder av Filmjunkiene over noen øl i påsken. Da er det bestemt. Blir bra!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3853 på: 16. Mars 2013, 10:34 »
Kickass 2 trailer ute.  :D Litt tomt utan Big Daddy...Han var FET!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3854 på: 16. Mars 2013, 12:27 »
Har ikke sett traileren selv, men jeg ser at alt og alle synes den ser jævlig kjip ut, noe som ikke er overraskende med tanke på at det er Jeff Wadlow som er regissør. Forferdelig dårlig regissør.

Daybreakers - Denne filmen kunne ha vært groundbreaking innen vampyrhorroren, men den roter seg dessverre bort etterhvert som filmen går. For la oss være ærlig, filmen starter JÆVLIG bra og skiller seg veldig ut hva vampyrhorror angår, mye pga. sci-fi-influensene. Men den beveger seg mer og mer mot standard Blade-stuff, og det var veldig synd. Visuelt er den jo latterlig lekker (i storbyene), og fargebruken er megaforbannadeilig! Men det er veldig åpenbart at de prøver å tilfredstille mannen i gaten med standard fights, mye blod og alt det der. Denne filmen hadde faktisk ikke trengt noe av det.
Jeg fikk faktisk en hel del Dark City-feeling av store deler av første halvdel. Massive saker!

"A human in a world of vampires is about as safe as barebacking a five dollar whore!"

Treasure Planet - Det er ikke lenge siden jeg skrev en anmeldelse om denne, men den er fremdeles jævlig fet. Knallbra!
Nei.