20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887275 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3810 på: 14. Feb. 2013, 08:02 »

Den du tenker på? Jeg fikk den i gave en gang, på DVD. Jævlig dårlig film.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3811 på: 14. Feb. 2013, 13:23 »
Prøv å google beskrivelser av en av scenene eller replikker som blir sagt, hjelper som oftest for meg. :) Har du sett klipp fra filmen i det hele tatt egentlig?

Nei, jeg har ikke sett noe som helst fra filmen. Var en kompis av meg som hørte av en kollega igjen, om en film som var litt Hangover-ish og muligens noe med Vegas i navnet, som visstnok skulle være jævli bra ::p
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3812 på: 14. Feb. 2013, 13:25 »

Den du tenker på? Jeg fikk den i gave en gang, på DVD. Jævlig dårlig film.

Der tenker jeg vi har'n! Og nå gikk det faktisk opp for meg at jeg jo har jo sett den filmen. Og ja, milevis unna Hangover.  :(
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3813 på: 14. Feb. 2013, 18:30 »
Hangover må være en av de mest oppskrytte filmene noensinne. Forferdelig stusselig film.

Jeg så ikke hele filmen, men fikk med meg litt av Snow White and the Huntsman i går. Virka som en drittfilm av dimensjoner, men det jeg virkelig reagerte på var prestasjonen til Charlize Theron. Fy faen, det må være hennes aller dårligste prestasjon noensinne. Prøver å være JÆVLIG pompøs og over the top, på samme måte som Conleth Hill (Lord Varys) i Game of Thrones, noe som Conleth Hill gjør helt fantastisk. Men hun feila så hardt. Det passa virkelig ikke rollen hennes, og ikke makta hun og gjøre en sånn rolle heller. Den typen pompøsitet funker sjeldent, og man skal være jævlig flink til å balansere på en tynn pinne for å kunne få til noe sånt. Men ja, jeg ble faktisk frustrert av prestasjonen hennes. Forferdelig!
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3814 på: 15. Feb. 2013, 12:43 »
Django Unchained: 9/10. Dritbra film.

Hodejegerne: Jævlig bra til å være norsk faktisk. En av de bedre jeg har sett med Aksel Hennie (bedre enn Max Manus også synes jeg).

Intouchables: Kanskje den beste filmen jeg har sett, og da overdriver jeg ikke. 10/10.  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3815 på: 15. Feb. 2013, 19:11 »
Blood and Black Lace - Vi kan starte med et par enkle, velkjente fakta:

1. Mario Bava er en av tidenes aller beste filmskapere. Er du uenig i dette er du en tølper med sinnsykt dårlig smak.
2. Mario Bava er en av tidenes aller viktigste filmskapere innen horror og thrillere. Er du uenig i dette er du en kunnskapsløs tølper.

Bava har laget mye fett innen forskjellige sjangere, men det finnes absolutt ingen tvil om at horror var hans sterkeste side. I 1963 kom The Girl Who Knew Too Much, filmen som er regnet for å være tidenes aller første Giallo-film, og i 65 kom Blood and Black Lace, filmen som kickstarta Giallo-sjangeren for fullt, og som var filmen som la til grunne for slasherne som kom seint på 70-tallet. De "moderne" slasherne. Grunnen til at denne filmen er større innen Giallo enn The Girl Who Knew Too Much, til tross for at den kom et par år seinere, er at den innførte et meget viktig element som ble et av kjennemerkene for både Giallo og slashere. Og dette sier egentlig alt man trenger å vite om filmen og Mario Bava.

Men samme det, glimrende film! Bava var en mester når det kom til lyssetting, kameravinkler, effekter, fotografi og alt annet som har med film og gjøre, og det kommer så utrolig godt frem i denne filmen. Stemning til tusen, en historie av gull og en av tidenes beste regissører. Gull!

Liker du ikke denne har du så ræva smak at du burde få sparken fra livet.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3816 på: 15. Feb. 2013, 23:30 »
Trust
Så denne med dama i går. Hun hadde hørt den var bra, og av en eller annen grunn var det denne filmen vi gikk for å se på valentines day. Ikke akkurat en romantisk film som satte oss i stemning da filmen i hovedsak handler om pedofili. Men det var absolutt en bra film som er verdt å se. Den er veldig genuin og forespeiler situasjoner som sansynligvis skjer hver eneste dag(desverre).
Spoiler (hover to show)

Skuespillet til jenta, spilt av Liana Liberato, er helt fantastisk og hun skildrer denne jenta veldig bra. Det er ingen hyggelig film men temaet i filmen er veldig viktig. Det at filmen virker så ekte gjør at man blir veldig kvalm. Det er ikke ofte jeg virkelig blir engasjert og provosert av en film, men denne klarer virkelig det. Absolutt en film man burde se, men kanskje ikke når man skal prøve å skape romantisk stemning på valentines day!

8/10

Faa

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3817 på: 16. Feb. 2013, 09:01 »
Hangover må være en av de mest oppskrytte filmene noensinne. Forferdelig stusselig film.

Uenig. I sin kategori syns jeg Hangover er blant de beste komediene jeg har sett. Flere herlige karakterer, og fotomontasjen på slutten av filmen er hysterisk morsom

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3818 på: 16. Feb. 2013, 18:15 »
Til å være en sitcom-film synes jeg Hangover er bra, og fortjener den skryten den har fått. Den har en fin, drivende historie. Mange klassiske forviklinger og byr deg på flere ordentlige latterkuler. Fotomontasjen på slutten er som Faa sier hysterisk morsom, og noe av det beste med filmen. Fullt på høyde med "gamle" klassikere som for eksempel Ace Ventura og Dum & Dummere (ja, jeg elsker Jim Carrey).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3819 på: 16. Feb. 2013, 18:31 »
Night and the City - Superklassisk Film-Noir av Jules Dassin. Jules Dassin gjør en helt fenomenal jobb her, og Richard Widmark er så imponerende som den usmakelige Harry Fabian at det kiler i underlivet mitt. Anti-helt, ekkel som faen og jævlig bra. For ja, filmens hovedkarakter er en usympatisk og jævlig person, akkurat som de fleste med en større rolle i filmen. Og dette er nok også grunnen til at filmen er så jævlig undervurdert og oversett, til tross for 8 på IMDB. Jævlig bra soundtrack, sinnsykt bra atmosfære og herlig regi av Dassin. Spesielt starten er sinnsykt imponerende, og i løpet av de første minuttene er det utelukkende bilder man kunne lagd en rævfet filmplakat av. Gull!

Trist at denne filmen ikke er større enn hva den er i dag. Glimrende sak.

Edit: Irwin Winkler lagde en remake av denne med Robert De Niro i hovedrollen i 92, men den kan dere fint styre unna, sånn at det er sagt.
« Siste redigering: 16. Feb. 2013, 18:45 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3820 på: 18. Feb. 2013, 14:38 »
A Good Day to Die Hard - Jeg elsker de første Die Hard-filmene, og liker den fjerde veldig godt, selv om den på ingen måte kan matche noen av de tre første. Men siden jeg likte forrige gledet jeg meg veldig til denne, til tross for negative anmeldelser og annet fjas... ja, helt til jeg sjekket hvem som står bak filmen. John Moore er regissør, og har siden sin først film i 2001, bare lagd dritt. Hans forrige film, Max Payne, var en katastrofe nesten uten like, men allikevel en opptur fra den begredige remaken av mesterverket The Omen.  Behind Enemy Lines var hans mest sebare film før A Good Die to Die Hard, men selv den er meget, meget svak.

Men over til A Good Day to Die Hard. Jeg entret kinosalen med veldig lave forventninger, og det var kanskje lurt av meg, for når jeg gikk ut var jeg relativt fornøyd. Filmen er jævlig langt unna den forrige i kvalitet, men det er uansett et solid stykke actionfilm, dog med alt for mange feil. Det første som irriterte vettet av meg var kameramannen som spesielt i starten av filmen ikke så ut til å vite helt hva han skulle zoome inn på, eller hva han skulle ha fokuset på, for der var det veldig mye tull og irriterende elementer. Det andre som slo meg var at badguysa var utrolig kjedelige, og hadde ingen sjarm i det heletatt. I tillegg til dette var plottet i overkant standard, uten å tilby noe som helst ekstra enn hva man ser i femten tusen actionfilmer hvert år. One linerne var veldig opp og ned, men det man fikk servert mye godt av, er action. Mye fet action og annet snacks her, så om du er ute etter en hjernedød actionfilm, er dette helt klart noe for deg. Er du ute etter noe mer kan du fint hoppe over denne, for den har ikke veldig mye å tilby utenom akkurat det.

Men er dette en Die Hard-film? Jeg er usikker. Jeg tror jeg stemmer nei, faktisk.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3821 på: 18. Feb. 2013, 17:43 »
Definisjonen av hva som er en Die Hard-film avhenger jo helt av hvem du spør. Sannsynligvis mener vel produsentene at så lenge Bruce Willis spiller John McClane og man har en god, gammeldags actionfilm med biljaktscener, store eksplosjoner og heftige stunts, så har man en Die Hard-film. Jeg er en fristet til å være enig. Men det er fordi jeg ikke har noe veldig spesielt forhold til filmene, annet enn at det er meget underholdende actionfilmer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3822 på: 18. Feb. 2013, 19:19 »
Danza Macabra aka Castle of Blood - Ahh, gotisk horror blir ikke stort bedre enn dette. Danza Macabra er en ekstremt stemningsfull og dyster film med et brilliant soundtrack, ekstremt gode skuespillerprestasjoner, et meget godt manus og en regissør ut av en annen verden. En av skuespillerinnene i denne filmen er Barbara Steele, og om man har et snev av interesse for horror vet man godt hvem Barbara Steele er. Hun er selvfølgelig best av dem alle, men det var jeg fullt klar over lenge før jeg så denne filmen. For en kvinne! Uansett, for en film! Faen meg JÆVLIG bra!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3823 på: 19. Feb. 2013, 16:55 »
The Astro-Zombies - Om du ikke har hørt om The Astro-Zombies har du mest sannsynelig brukt de siste 20-25 årene av ditt liv på soverommet ditt, uten noen som helst måte å få info fra utenfor huset ditt på. B-film blir ikke stort mer B enn dette, og cult-film blir ikke mer cult enn dette. Filmen er så fet at selv tidenes beste punkband, Misfits, inkluderte en låt med navn "Astro Zombies" på detbutalbumet, Walk Among Us. The Astro-Zombies er så cheesy at jeg nesten får et belegg på tennene av se den, og det er utelukkende positivt. Plotet er herlig dumt, skuespillet er mer eller mindre fraværende og Ted V. Mikels' evner bak kameraet er ikke stort å skryte av. Men alt dette gjør dette til en fenomenal film!

Tura Satana (Faster, Pussycat! Kill! Kill!) er selvfølgelig jævlig rå, og John Carradine(House of Frankenstein, House of Dracula) likeså. Det kjipe med sistnevnte er jo at han har alt for lite dialog, for han har jo en av tidenes stemmer.

Bonus:
Nei.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3824 på: 19. Feb. 2013, 20:42 »
boris., du bør seriøst gjere dette til et levebrød! Eg tippar du kjem til å provosere 'kulturfiffen' blant dagens journalistar - med alle sine verdensvante fraser og servile namedrops - ENORMT, samtidig som du får resten av leserskaren til å humre godt. Kanskje et par-tre stykker også sjekkar ut desse absurde Å-filmane du gir din dom over.

Norsk filmjournalistikk er så dundrande kjedelig at det er til å grine av. Til og med desse fristilte hipsteravisene, som Natt & Dag, er dørgande konvensjonelle. Gi folket boris!