20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3705 på: 31. Des. 2012, 09:58 »
Gammelt som mange filmer som er 10-20 år gamle, men alt er relativt.

Er som sagt stor fornøgd med netflix, så det var ikkje kritikk frå min sin side. Men veit mange har kritisert netflix pga filmer og serier ikkje er up to date, men for meg betyr det ikkje så mykje. Ser dei nye filmene eg vil sjå på kino evnt. kjøper dei på blu-ray.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3706 på: 31. Des. 2012, 11:46 »
ah, ok. da har vi relativt forskjellig oppfatning av hva som er gammelt, vøtt. synes det er svært lite obskure filmer og, oger spent på om det kommer mer. for det meste bare filmer for mannen igata pdd. utrolig dårlig utvalg av horror og. masse moderne greier, men lite klassisk. tror ikke jeg har sett en eneste universal eller hammer horror film der, noe som er jævlig dårlig. ingen filmer fra 20-30 tallet heller. tror ikke jeg har kommet over noen fra før 85. satser på at det er noe som fikses ganske kjapt.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3707 på: 31. Des. 2012, 13:14 »
Er da filmer som er langt gamlere enn det - ihvertfall nedi 40-tallet. Tror også der fins eldre enn som så.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3708 på: 31. Des. 2012, 14:25 »
jeg sier ikke at det ikke er det der, jeg sier at jeg ikke har sett noen. søkesystemet er som laget av en tiåring, og mange av undertekstene er hårreisende dårlig. er de offisielle, eller spesielt laget for netflix?
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3709 på: 31. Des. 2012, 14:28 »
forresten, er det mulig å søke i sjangere? feks søke på film noir og få opp en liste med film noir? eller søke på årstall eller tiår?
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3710 på: 31. Des. 2012, 14:46 »
Hvorfor ikke bare laste ned filmer? Jeg har hatt prøvemnd hos både viaplay og netflix og syns utvalget var ganske dårlig. Satt 30-40 min på netflix og lette etter noe å se og endte opp med Road to Guantanamo Bay som beste valg...

Ikke brukt det etter det.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3711 på: 31. Des. 2012, 14:47 »
stemmer jo at det er noen gamle filmer der. satt jo senest i går og vurderte å se tatt av vinden fra 1938 eller noe.   men jeg er uansett ikke imponert.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3712 på: 01. Jan. 2013, 03:33 »
jeg sier ikke at det ikke er det der, jeg sier at jeg ikke har sett noen. søkesystemet er som laget av en tiåring, og mange av undertekstene er hårreisende dårlig. er de offisielle, eller spesielt laget for netflix?

Tidvis ganske patetiske undertekster. Lest at enkelte undertekster er tatt fra piratsider.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3713 på: 01. Jan. 2013, 03:34 »
Jeg begynner i alle fall å bli jævlig lei av og/å-feilene i de filmene jeg har sett, men mulig det bare er meg. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3714 på: 01. Jan. 2013, 03:37 »
For min del merker jeg at undertekster egentlig distraherer meg fra å få med alt som skjer på skjermen da!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3715 på: 01. Jan. 2013, 09:56 »
Kan skur av underteksten da  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3716 på: 01. Jan. 2013, 11:33 »
aha, var noe sånt jeg tenkte. sliter av en eller annen grunn med å/og selv, så det bryr meg ikke. men jeg har sett at de tar i bruk grusomt mange mongo, og til tider feil ord. jeg kan jo se uten sub, men foretrekker med i tilfelle det er en bråkete film hvor det er vanskelig og få med alt, eventuelt dialekter som er brutale eller språk jeg ikke forstår.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3717 på: 02. Jan. 2013, 18:28 »
Hei godtfolk! Jeg er interessert i noen thrillere ala The Butterfly Effect. Denne filmen i seg selv var ikke akkurat strålende, men ideen og hvordan den er satt opp, at man "endrer tid" eller hva man skal si, fascinerte meg.

Noen forslag til andre thrillere som er ish det samme? :)
Same old Shearer, always scoring!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3718 på: 02. Jan. 2013, 18:50 »
Det er ikke lov å si godtfolk. :P Har du sett Donnie Darko? En av tidenes filmer etter min mening.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3719 på: 02. Jan. 2013, 18:53 »
Haha hvorfor er ikke det lov? :P

Ja, sett den. Knallbra!
Same old Shearer, always scoring!