20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3630 på: 03. Des. 2012, 11:41 »
Jeg så The Intouchables på kino her om dagen. Det er den desidert beste filmen jeg har sett i år, og anbefaler absolutt alle å se den! Den er på fransk, men ikke la det skremme deg. 10/10

The Intouchables er konge film. Utrolig feel good film.

Extremely Loud & Incredibly Close i går sammen med damen. Filmen handler om en klok 9-åring som mister faren sin under 9/11. Et år etter farens dør finner gutten en nøkkel. Han gjør alt for å finne ut hva denne nøkkelen åpner for han er sikker på at det er en melding fra faren.
Filmen er spilt av Thomas Horn som gjør sin skuespiller debut og han gjør en kjempe jobb. Skjønner godt at han vant priser for rollen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3631 på: 04. Des. 2012, 01:27 »
The Hole - Meh, dette var stusselige greier. Og for en sinnsykt kjip slutt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3632 på: 04. Des. 2012, 23:38 »
I Am Number Four - Uff, for en pissdårlig film.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3633 på: 05. Des. 2012, 18:49 »
Bad Boy Bubby - Unik, annerledes og helt fantastisk. Har ikke sett denne på mange år, men det er godt å se at den har blitt enda bedre siden da. Nicholas Hope er helt sinnsykt bra som Bubby, og det er vanskelig å tro at dette var hans første film. Imponerende!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3634 på: 08. Des. 2012, 08:51 »
Suicide Club - Denne filmen er intet mindre enn fenomenal, og snuser på tieren. Jeg likte denne kjempegodt første gang jeg så den, men jeg liker den enda bedre nå, og grunnen til det tror jeg har med det faktum at jeg kjente til noen ting i dag som jeg ikke gjorde da. Etter at jeg så den for første gang ble jeg opplyst om (SPOILER!!!) Pied Piper of Hamelin (/SPOILER), som jeg leste en del om da. Og nå som jeg allerede kjente til den historien ble filmen enda bedre. Alt i alt en jævlig fet film.

Skal se Noriko's Dinner Table i løpet av helgen og. Den kommer nok til å gjøre Suicide Club enda bedre, da den skal svare en del av de ubesvarte spørsmålene fra Suicide Club. Gleder meg!
« Siste redigering: 08. Des. 2012, 08:53 av boris. »
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3635 på: 10. Des. 2012, 20:49 »
Nokon som har sett Thirst?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3636 på: 10. Des. 2012, 21:01 »
Jepp. Meget, meget god film. Faktisk jævlig fet, og en ganske så orginal film innen sin sjanger. Jeg vet at enten Martin, eller Bad Religion, kanskje begge, er helt enig med meg. Sør-Koreansk kvalitet.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3637 på: 10. Des. 2012, 23:29 »
Enig med Boris. Rå film!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3638 på: 11. Des. 2012, 01:05 »
Bra film ja! Ein veldig annerledes vampyrfilm :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3639 på: 11. Des. 2012, 12:35 »
Zatoichi's Revenge - Haha! Jeg bare sitter og ler høyt for meg selv etter hver eneste Zatoichifilm jeg ser. Herre jesus for en latterlig sterk serie av filmer. Det er utelukkende kvalitet, og Shintarô Katsu er så bra at jeg mangler ord.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3640 på: 12. Des. 2012, 17:36 »
Hausu - Det finnes egentlig ingen måte å beskrive denne filmen på. Dette er den absolutt mest sære, snåle og unike filmen jeg har sett, og er helt ulikt absolutt alt som har kommet både før og etter. Utrolig bisarr, surrealistisk og psychedelisk. Gidder ikke å skrive så mye om selve filmen, for dette er en film som må sees om man liker det sært. Takler man ikke ting som er annerledes og den slags kan man bare holde seg unna. Selv spesialeffektene er annerledes fra alt jeg har sett før og etter denne filmen. Unikt!

Interessant fakta om spesialeffektene:  Obayashi desired the special effects to look unrealistic, as if a child created them. For the scene in which Ai Matsubara's character vanishes under the blood, Obayashi had her suspended nude, pouring buckets of blue paint on her to create a blue-screen chroma key effect where the blue colored parts of her body would deteriorate on camera.[1] The outcome of a lot of these effects would be unknown until the film was completed. Obayashi stated that sometimes the effects did not turn out how he originally envisioned them.

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3641 på: 12. Des. 2012, 17:55 »
Mulig jeg har anbefalt denne til deg før boris, men er godt mulig du hadde likt den:
http://www.imdb.com/title/tt0096251/

For min del var den et par hakk for sær ^^

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3642 på: 12. Des. 2012, 18:10 »
Tetsuo er sett, og Tetsuo er en stor favoritt her i heimen. Suveren film!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3643 på: 12. Des. 2012, 19:55 »
Nokon som var på The Hobbit-premieren?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3644 på: 12. Des. 2012, 22:21 »
Gleder meg til Django Unchained, ass. Jævlig mye! Forresten, angående soundtrack til filmen:

"I want to thank all the artists who contributed original songs (a first for me) to the picture. Most of these contributions came out of the artists? own inspiration and their illustration of the film?s soul is invaluable. In addition to the new original songs I am also using a lot of older recordings on the soundtrack ? many of which came from my personal vinyl collection. Instead of having the record companies give me new digitally cleaned up versions of these recordings from the 60?s and 70?s, I wanted to use the vinyl I?ve been listening to for years ? complete with all the pops and cracks. I even kept the sound of the needle being put down on the record. Basically because I wanted people?s experience to be the same as mine when they hear this soundtrack for the first time." - Quentin Tarantino

Dette er stas!
Nei.