20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887251 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3615 på: 01. Des. 2012, 16:44 »
 :ler:
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3616 på: 01. Des. 2012, 16:46 »
Hadde det ikke vært for Hopkins ville den vært på nivå med en episode av Criminal Minds.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3617 på: 01. Des. 2012, 19:03 »
Riktig, ja.
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3618 på: 01. Des. 2012, 19:25 »
Nei, egentlig ikke. Når jeg tenker meg om er Criminal Minds på mange måter bedre.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3619 på: 01. Des. 2012, 22:31 »
Når du troller og prøver å provoserer folk må du nesten prøve litt hardere, Olav. ;)

The Expendables 2  Jeg likte The Expendables, men The Expendables 2 har alt som eneren mangler, med unntak av Jet Li, da. Alt for lite Jet Li. Men ellers er The Expendables 2 nær å være en moderne action-klassiker. Forbanna fet film med latterlig fet action, en solid dose humor for å si det mildt, jævlig kule karakterer og ikke minst skuespillere. Herre jesus for et lass (bokstavlig talt) med fete skuespillere de har samla i denne filmen. Haha, ler fremdeles over hvor fett det er.

The Expendables 2 er sammen med Rambo 4 de to feteste actionfilmene de siste 12 årene, med mindre jeg glemmer noen, da. Tviler litt på akkurat det. Krema så jævlig i trusa av Chuck Norris.
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3620 på: 02. Des. 2012, 01:16 »
Når du troller og prøver å provoserer folk må du nesten prøve litt hardere, Olav. ;)

Hehe, problemet er bare at jeg er genuin.

Nattsvermeren kan umulig sammenlignes med kremen av nittitallsfilmer, som Shawhank Redemption, Se7en, Matrix, American History X, Fight Club og lignende. Den fremstår for meg som kraftig overvurdert, i likhet med Forrest Gump (en umorsom komedie som har lurt altfor mange til å tro at den er dyp og intelligent), Cabin In the Woods (jeg ser heller på Scooby Doo), The Deer Hunter (som å se gresset gro i saktefilm), og Ondskapens Hotell (Stephen King, som skriver mer flåsete bøker enn Grøsserne, varter som vanlig opp med overnaturlig, random vås som umulig kan skremme noen som har mistet sin første melketann).

Verst av alt er selvfølgelig V For Vendetta, som er åpenlys venstreekstrem propaganda til støtte for terrorisme, anti-biologisk feminisme, tortur, væpnet svart nasjonalisme, anarkisme, nihilisme, konspirasjonsteorier, islam, katolsk teokrati, og kulturrelativisme. Det er bare helt utrolig at ingen reagerer på den, men heller velger å hylle den som intelligent. Den er like intelligent som en hasjrøykende fjortenåring som tror at 11. september var en innsidejobb. Terningkast 1. Når det kommer til fremtidsdystopiske, orwellske filmer er Children of Men og Equilibrium å foretrekke (og da særlig førstnevnte, som er en 10/10 for min del).
« Siste redigering: 02. Des. 2012, 01:19 av geordie-olav »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3621 på: 02. Des. 2012, 16:55 »
Fekk sett The bourne legacy i går. Holdt ikkje samme standarden som dei andre filmane i det heile tatt! Blir veldig mykje muskler med Renner, samtidig som plottet er svært hullete og dårlig. Satt igjen med veldig lite når filmen var ferdig. Måtte laste ned dei 3 første for å kompensere :P
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3622 på: 02. Des. 2012, 17:11 »
Bourne er et ypperlig eksempel på en serie som blir dårligere for hver film. The Bourne Legacy er bare melking, og derfor et hån mot det betalende publikum.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3623 på: 02. Des. 2012, 18:23 »
Eg såg The Conversation av Ford Coppola i helga. Spesiell film og litt treig til tider, men god prestasjon av Gene Hackman. Såg den i herleg bluray-kvalitet.
« Siste redigering: 02. Des. 2012, 19:00 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3624 på: 02. Des. 2012, 22:37 »
Howl's Moving Castle  Studio Ghibli, og derfor kvalitet av ypperste klasse. Dette er muligens min Studio Ghibli-favoritt, men jeg er veldig usikker på akkurat dette. Men uavhengig av om det er min favoritt eller ei er dette et mesterverk, og en av tidenes 5, og muligens også 3 beste animasjonsfilmer. Helt enormt bra! Har sikkert sett filmen ti ganger, og den blir bare bedre og bedre for hver gang. Det er en adapsjon av en britisk bok, og historien, karakterne, animasjonen og ikke minst det visuelle er helt fenomenalt. Alt stemmer! Men det visuelle, dere, det visuelle er det absolutt beste med hele filmen. Latterlig bra!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3625 på: 02. Des. 2012, 23:34 »
Geordie Olav, du veit at The Shawshank Redemption er basert på Rita Hayworth and Shawshank Redemption av nettopp Stephen King?  :ler: Forøvrig synst eg fortellinga passer mykje betre i novelle form. Blir ganske forutsigbar på film. Sjølv om det er ein veldig bra film, så synst eg den er ganske overvurdert.

The Shining og The Deer Hunter er forøvrig heilt TOPP filmar. Elskar begge to!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3626 på: 03. Des. 2012, 02:08 »
Er det kanskje skrekk-sjangeren du har noe imot Olav? Pleier å være litt overnaturlige saker og ting som skjer i skekkkfilmer skjønner du :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3627 på: 03. Des. 2012, 08:43 »
 :zzz:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3628 på: 03. Des. 2012, 09:41 »
Så Chernobyl Diaries igår. Amerikanere på roadtrip i Russland, så stikker de tilfeldigvis innom Chernobyl. Grei "småskummel" film, men ganske forutsigbar.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3629 på: 03. Des. 2012, 10:22 »
Jeg så The Intouchables på kino her om dagen. Det er den desidert beste filmen jeg har sett i år, og anbefaler absolutt alle å se den! Den er på fransk, men ikke la det skremme deg. 10/10